indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, airlines and transport > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kakarin
User
spacer line

Dag,

Mijn Indonesische schoonmoeder wil graag naar Nederland komen, maar durft niet alleen te reizen. Weet iemand wat de mogelijkheden zijn voor begeleiding? Als ik op de sites van Singapore Airlines en Garuda kijk, lijkt dat alleen mogelijk voor kinderen en mensen die ziek of gehandicapt zijn. In dit geval gaat het om iemand die nog maar 1x in haar leven heeft gevlogen (in Indonesiƫ zelf) en geen andere taal spreekt. Wie heeft hier (goede!) ervaringen mee?

Hartelijke groet,
Karin

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Reeds bij het boeken kan uw schoonmoeder aangeven dat ze hulp nodig heeft. Ook bij het inchecken aan de balie kan ze dat aangeven. Een persoon van de luchthaven zal haar dan begeleiden naar de gate. Vervolgens begeleiding door het cabinepersoneel en dit gaat zo verder tot aankomst. Dit is wat ik al gezien heb, niet persoonlijk meegemaakt heb.

Toen ik begin deze maand in Zaventem in checkte, stond er voor mij een man(die op het eerste zicht) niet echt hulp nodig had, maar vroeg er toch om en die werd dus verder begeleid.

Misschien door iemand een briefje laten schrijven in het engels, dat ze de taal niet spreekt en hulp nodig heeft, dan geraakt ze er vast wel.

Frank

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Karin, de maatschappijen zelf bellen lijkt me de meest rechtstreekse oplossing.

Mbt taal heb je de volgende mogelijkheden:

Garuda, Singapore Airlines en Malaysian Airlines is het gemakkelijkst. De cabincrew spreekt Indonesisch of Maleis . Op de vluchten van Etihad, Emirates en Qatar zit altijd minimaal een steward(ess) die Indonesisch spreekt.
Echter voor het gemak zou ik dan voor Garuda kiezen, Rechstreeks Jakarta-Amsterdam. Tweede/derde keuze SQ of MAS (let wel op dat het idd een MAS vliegtuig is en niet van de KLM) en als het SQ wordt zorg dan dat de overstap niet te krap is.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Bij het boeken direct luchthaven assistentie aanvragen, eventueel rolstoel dan komt er in elk geval een begeleider mee vanaf het inchecken tot aan het vliegtuig waar een steward(ess) het overneemt.
Heb dat ook altijd voor mijn schoonmoeder aangevraagd.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het kost misschien wat meer, maar met Garuda rechtstreeks Jakarta - Amsterdam is voor een ouder iemand die weinig ervaring heeft met vliegen het beste lijkt mij.
Zo wie zo haar eigen taal en die meiden van Garuda zijn werelds, nadat mijn echtgenote een lichte herseninfarct had gehad liep ze stukken minder stabiel, vanaf dat moment hebben we Garuda rechtstreeks gevlogen en niets was te veel voor die Garuda vliegdametjes.

kakarin
User
spacer line

Dag allemaal,

Hartelijk dank voor de tips! Het is Singapore Airlines geworden, vooral omdat we op Manado vliegen en dat het meest rechtstreeks is. En zij hebben hulp op het vliegveld toegezegd. En sowieso krijgt ze een brief in het Engels mee. Dus het komt allemaal goed!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

58,805,818 topic views - 226,975 posts - 13,603 topics - 18,680 members - last post @ 18-06-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

101,652,946 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com