indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Laura1234!
User
spacer line

Goedemorgen beste mensen,

Mijn naam is Laura (uit Amsterdam) en ik heb een vraag voor jullie.
Mijn lieve vriend Jasper hoorde vorig jaar voor het eerst dit prachtige nummer van de Indonesische sixties zusjesband Yanti Bersaudara, en is sindsdien bijna wanhopig op zoek naar hun plaat (LP):

Er zijn er destijds, toen de plaat in 1970 uitkwam, maar weinig van gemaakt en het is vandaag de dag zoeken naar een speld in een hooiberg, maar niet geschoten is altijd mis Emoticon: Smile

Dus ik vroeg me af: kent een van jullie misschien iemand die Indonesische LP's uit die tijd heeft, waar deze plaat wellicht tussen zou kunnen zitten? Of heeft iemand een andere tip?

In ieder geval bedankt voor het lezen en een heel fijn weekend!

Groetjes
Laura

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Hoi Laura, vergeet 't maar, is NIET MEER TE VINDEN, Indonesie is nu zo'n beetje leeg geplunderd door te veel buitenlandse verzamelaars en ze zijn hier sinds een jaar of 6, 7 ook allemaal aan't verzamelen.... Misschien dat iemand 'm te koop heeft op discogs maar ik acht de kans heel klein, platen waren (en zijn) voor de elite hier dus de oplages waren altijd heel, heel klein, vaak niet meer dan zeg 1000 platen ofzo, ben zlf al meer dan 15 jaar op zoek naar oa deze plaat en ik ben een verwoede spitter/verzamelaar.....

Dit is mijn Yanti Bersaudara verzameling:

https://madrotter-treasure-hun(...)l/yanti%20bersaudara

En is niet te koop Emoticon: Smile

Laura1234!
User
spacer line

Hoi Madrotter,

Haha, ok duidelijk! Dank voor je bericht.
Ik vermoedde al zoiets inderdaad Emoticon: Smile

Ach ja, zou ook bijna te mooi zijn om waar te zijn.

Succes met de zoektocht!

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Thanks Emoticon: Smile

Serieus, er komen per maand honderden en honderden platen verzamelende buitenlanders naar Indonesie, en ze zoeken allemaal dezelfde platen: AKA, Dara Puspita, Yanti Bersaudara en nog een paar andere bands, wij hier, de verzamelaars en de verkopers lachen er om, "heb je dr weer eentje", waqnt ze zijn gewoon echt niet meer te vinden, de platen markt hier is totaal overgenomen door een handje vol super rijke elite kids, die kopen letterlijk alles op, ALLES, alle radio stations zijn leeg geplunderd, noem maar op en wordt allemaal voor de meest absurde prijzen via internet weer verkocht, allemaal naar het buitenland....

Resultaat?

Prijzen zijn krankzinnig gestegen.....

Indonesie raakt een enorm belangrijk deel van z'n culturele schatten kwijt, dit is iets waar ik al jaren mee bezig ben maar de overheid zal 't een zorg zijn, enige oplossing is denk ik een totaal verbod op uitvoer van oude platen en cassettes (die zijn nu NOG moeilijker te vinden).... Of gewoon enorme hoge belasting eisen op uitvoer van deze materie misschien... Universiteit in Leiden hebben door de jaren heen duizenden en duizenden platen voor afbraak prijzen op gekocht en de 2 personen die daar voor verantwoordelijk zijn hebben een paar jaar geleden verklaard dat ze daar nu enorme spijt van hebben (vanwege cultuur roof zeg maar)....

Ben zo'n 18 jaar geleden begonnen met verzamelen hier, toen kon je alles nog vinden, kon je alle platen nog voor 5 tot 10.000 rupiah kopen, werd het beschouwd als vuilnis, verkopers vroegen dat ook vaak aan me "wat moet je met die rotzooi???", die zelfde verkopers lopen nu door 't hele land in alle hoeken en gaten wanhopig te zoeken naar dat "vuilnis" Emoticon: Smile

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Overigens....

Deze specifieke lp van Yanti Bersaudara is uitgebracht op Polydor, die maakten nooit platen in Indonesie dus de kans is denk ik groter dat je 'm kan vinden (wonderen bestaan soms nog) in Nederland.....

Laura1234!
User
spacer line

Wow bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Wat een nare ontwikkeling zeg...

Super bedankt,

groetjes

kuncitan
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Laura 1234,
Ik heb nog een LP van Yanti bersaudara uit de jaren 60 waar 12 liedjes op staan. Het is geproduceerd door Irama The Indonesian Music Company (dus niet Polydor), opgenomen olv Dimas Wahab; dus een andere LP dan van de foto van de hoes die je geplaatst hebt. Als je geïnteresseerd bent mail me dan. Als je inlogt en op kuncitan klikt dan is mijn emailadres deze hele dag (3-12) te zien. Ik weet helaas niet hoe ik een foto van de hoes op de site van Indonesiapagina.nl moet plaatsen.

kuncitan
User
spacer line

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Die heb ik dubbel, verschillende uitgaves, met ietwat kleuren verschil Emoticon: Smile Vind zelf die Sinbad lp heel goed van hun....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,605,764 topic views - 227,673 posts - 13,619 topics - 19,316 members - last post @ 21-08-2018 15:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

104,172,580 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com