indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Toen ik dat eerste plaatje zag met die drie man erop, dacht ik even dat graaikraai Hiddema tegenover Pim Fortuyn zat en een fotootje uit de hemel naar zijn maatje Baudet had gestuurd. Emoticon: Shiny
Laten we eerlijk zijn, zou op zijn leeftijd zo maar kunnen, op onze leeftijd begint de kou/lijkstijfheid al in onze voeten. Emoticon: Yes!
Bij mij tot aan mijn knieën, bij jou waarschijnlijk net tot aan je enkels, omdat je in de tropen zit bofkont. Emoticon: Wink
Als ik Theo observeer werkt de lijkverstijving niet van beneden naar boven, maar van boven naar beneden, dus het zou helemaal geen wonder zijn geweest als hij bij Pim aan tafel zit. Emoticon: Nooo
Geintjuuuuuh Ziel, jouw reactie is altijd zo leuk als één van je idolen kritiek krijgt. Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hoe moet je het benoemen idolen heb ik nog nooit gehad zelfs niet in de artiesten wereld.
Ik ben geen gemakkelijke aanhanger van welk geloof, partij en noem het maar op.
Vorig jaar ben ik eens wezen kijken bij die happening van Ahok een spektakel van je welste.
Velen wilde met mij op de foto,had ook zo'n gekleurde T-shirt aan en heb mij eigen goed kunnen vermaken .
Ik had een zitje een soort wandelstok met een zitje er op en heb van die belangstelling veel plezier aan beleefd. Emoticon: Shiny

Op de foto deze mevrouwtje sprak mij aan in het Nederland ze was zo trots Emoticon: Party!
Neen ik zal ook geen lid worden Malam, wees maar niet bang, ik ga alleen op de feiten af en beoordeel het plan die hij voor zich heeft voor het land.
En daar mag je van mening verschillen maar ga niet iemand neer sabelden, om zijn hoge kwalificeerde mentaliteit. dat is vals en object Emoticon: Eerie
Je begrijp toch ook wel dat Nederland al naar de klote is, ook al is het er nog zo goed in Nederland. Emoticon: Smile
En dat laatste ben ik mee eens, maar je moet wel oppassen dat het niet word weggegeven door die pief van een Rutte, die alleen er op uit is, al zegt hij van niet en dat is juist hij is de grootste leugenaar alle tijden, om in de toekomst een baan bij die Uni te kunnen veroveren.
Neen en dan ook nog een ander president te schofferen omdat ze geen vluchtelingen willen opnemen dat zijn pas in mijn ogen presidenten met power en die opkomen voor hun eigen land.
En wat is daar nu mis mee moeten we ons eigen wijs maken dat we slechte witte blanke mensen zijn.
Dat zijn die gekken van de linkse hoek die je dat door de strot wil stuwen.
Op den duur ga je nog aan je eigen twijfelen, neen het is in Nederland aan mentaliteit en criminaliteit echt achter uit gegaan. Emoticon: Shut up! .
En als je dat niet wil zien, dan loop je als een paard met oor en oog kleppen op Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

En ik hoop dat die twee de grootste partijen worden en dat er eens onder de politici een nieuw bewind gaat plaats vinden
Opkomen voor de Nederlanders en ons niets laten wijs maken dat de nieuwe Nederlanders echte Nederlanders zijn want dat worden ze nooit, op heel weinig uitzonderingen na het moet maar eens gezegd worden . Emoticon: Eerie
Het laat zien dat de gevestigde orde het op de inhoud niet kan winnen dan komen ze met deze leugens dat ze weinig aanwezig zijn in de kamer intellect komen ze nog veel te kort en vooral D66 is er mee begonnen weg er mee nooit meer op stemmen... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

D66? Die splinterpartij met landverraders bedoel je?

Die partij die zegt dat ze d'r kont afvegen met het behaalde aantal stemmen voor een referendum op besluit van afschaffen wel/niet van referendum..

Joh, Links of rechts, ze hebben schijt aan u. En aan referenda. Fuck u allen, gewoon betalen en zodra pensioen aub snel dood.

Wat een onbetrouwbaar tuigh in dat Den Haag. Wat een slangenkuil. Verraad, bedrog, list, naaien, graaien, baantjescarrousel. GATVERDAMME.
En dan zich afvragen waarom steeds minder mensen geloven in Den Haag.

Kom ik weer:
Dik respect voor SP en die kritische vragensteller van het CDA, hoe heet ie ook weer, Omtzigt. Ja die. Pieter Omtzigt. Als een terrier blijft ie vastbijten, maar wordt gewoon genegeerd of antwoorden die geen antwoorden zijn (en te laat) OF antwoorden waarbij alle regels zijn zwartgelakt.

Zo draait de walgelijke regering. Wat is in godsnaam de rol van de tweede kamer nog? Controlerende functie. HOE DAN???

Bah, spuug op waarheid. Die kluis van de landsadvocaat word voller en voller naast fotorolletje Sebrenica, bewijzen tegen Bernhard, MH17, ramp Bijlmer, geheimen van de foute granaten waardoor 2 militairen zijn omgekomen, en vul maar aan.

Heldere ziende

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

spacer line  

Over vuilakkerij gesproken.

Pechtold, ja weer D66, kreeg levenslang gebruik van penthouse van een Canadees...
Dat hoort gemeldt te worden in een register. Dat register is snoeihard verplicht.
Heeft iets te maken met integriteit enzo.
Woord wat het Haags Tuigh niet kent.

Benieuwd hoe die arrogante Pechtold zich hier weer onderuit lult.
Gaf natuurlijk wel zijn steun aan het CETA.... Dit riekt niet, DIT MEURT.

www.geenstijl.nl/5139855/waaro(...)se-van-de-canadezen/

Geld verdienen etc geen probleem, maar weer daar eerlijk over (1) en ga dan in de handel (2). Politicus heeft maar 1 taak, land dienen zonder nevenhandel.
Laat ik maar even zwijgen over de talloze "commissariaten" van politici.
Commissariaat is pure kolder. Bakken met geld binnenstrijken voor alleen een naampje.
Onmogelijk serieus te verwerken in een jaar.

Wim Kok: Van vakbondsleider (staand op barricaden!) tot meestergraaier.

Ziehier even een lijstje van graaiers.
www.ftm.nl/artikelen/politiek-(...)edrijfsleven?share=1

Heldere ziende

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je zal zeggen daar heb je hem weer Jak, zie het niet als tegenwerping of kritiek maar zie het als relativeren even diep ademhalen en alles in zijn juiste proporties zien. Emoticon: Blush
Een kamerlid heeft 7700 Euro bruto per maand, daar zijn ze behoorlijk voor in de weer, snijden ze er een uitje in dan zijn ze bij hun partij al snel uitgepoept, behalve jongens als Baudet en Hiddema natuurlijk, die zijn de partij en kunnen flierefluiten zonder op de vingers te worden getikt, terwijl hun tegenpolen van Denk wel van hun democratisch recht gebruik maken en wel aanwezig zijn, irritant maar een feit. Emoticon: Yummie!

Ik pakte aan het eind van mijn werkzaam leven 10 jaar geleden plusminus 4500 Euro p/m voor 32,55 uur per week, wat ik nu zou hebben kan ik niet becijferen, maar dat is meer dan 5000, zou ik de uren maken van een actief kamerlid dan zou ik niet eens veel minder verdienen als een kamerlid, misschien wel meer dat maar even als vergelijk van een doodgewone havenwerker en een kamerlid. Emoticon: Blush
Dat geldt ook voor ministers, die hebben een slordige 11.200 p/m, sorry dat vind ik niet veel, ook niet met alle onkosten en auto erbij, laat het Nederlandse belastingtarief er maar op los, ik vindt het dan ook niet zo vreemd dat die jongens na jaren trachten te scoren in het bedrijfsleven. Emoticon: Nooo

Het wordt kwalijk als een minister van verkeer en waterstaat directeur van Schiphol wordt zoals Eurlings, dat riekt naar rottigheid, maar neem nu bijvoorbeeld de huidige minister van landbouw Carola Schouten, dat is een boerendochter, die loopt nog op haar werkbezoeken door de koeienstront te bavianen.
Als die zus er ooit mee stopt dan kan je toch onmogelijk verwachten dat zij alles wat met boeren en landbouw te maken heeft links laat liggen, wordt ze hoofd van het LTO dan stinkt het naar de misdaad en wordt ze directeur van de ING dan is het een zakkenvulster, tja dan blijft buschauffeur over net als Teeven, moet het dan zo Jak. Emoticon: Confused

Ik heb een schurft aan vergelijkingen maken tussen Nederland en Indonesië, maar bij deze dan één keer, wat is ons liever, de zakkenvullers in Nederland die na hun politieke carrière trachten te scoren, of het bestuur in Indonesië, die zonder uitzondering allemaal grote bedrijven bezitten. Emoticon: I love it
Deze heren gaan alleen maar de politiek in om projecten te creëren, op te pompen en die via fake constructies zorgen dat alle projecten naar hun eigen bedrijven toekomen, waardoor 45 % van de staatsbegroting in nevelen verdwijnt. Emoticon: Bye bye
Dat geeft toch een ander beeld als Nederlandse politici die voor een middelmatig salaris trachten iets voor Nederland te doen en erna trachten een paar behoorlijke stuivers te verdienen.

Laten we voorop stellen dat ik helemaal geen Rutte fan ben, duidelijk niet mijn vriend of politieke voorkeur, na te zijn afgestudeerd is hij bij Unilever gaan werken, in 2002 stapte hij over naar de politiek, hij krijgt voor een hoemeleboem salaris (t.o.v. het bedrijfsleven) al 15 jaar hele zwembaden stront over zich heen.
Als hij straks na 20 jaar politiek in de herfst van zijn leven tracht te scoren als directeur van Unilever is dat dan zo vreemd? Nee toch. Emoticon: Nooo
Trouwens het hoeft geen Unilever te zijn, na de afschaffing van dividendbelasting ligt Nederland voor hem open, kijk dat stinkt dus duidelijk wel naar de misdaad. Emoticon: Yes!

Ik kan me nog herinneren dat mijn maatjes uit de ploeg er niet gecharmeerd van waren dat ik plannen had om in de hiërarchie te stijgen, jammer dan, ik had jarenlang voor, boven en achter hun gestaan, maar zij kwamen de belegde boterbammetjes niet bij mij thuis brengen. Emoticon: Blush

N.B. Ik zag ook nog even de SP voorbij schieten, een partij waar ik nog nooit op heb gestemd, die geruite overhemmetjes, ribfluwelen broeken partij onder dictator Jan Marijnissen die zijn leden 12 uur per dag de straat op stuurt en bovendien de helft van hun salaris af moeten staan aan de partij ala CPN van Markus Bakker is volledig achterhaald.
Jan kon voor mijn hol komen hangen voor het inregenen. Emoticon: Bye bye
Dat is volgens Jan om baantjesjagers buiten de deur te houden, goed zo Jan houden zo Emoticon: Laugh out loud
Met Messi of Ronaldo worden voetbalclubs kampioen Jantje SP, met een paar goedkope grobbenkuikens schoppen ze nog geen deuk in een pakkie boter. Emoticon: Nooo

spacer line  

De discussie an sich is natuurlijk altijd gezond. Als je een publieke taak bekleedt, dan wordt er op je gelet. Dat gebeurt hier goed.

Jammer voor Pechtold en zijn privacy, maar toch heeft hij het voorbeeld van hierboven netjes uitgelegd; een privé schenking waar geen belangenverstrengeling valt te vinden. Het is ook geen penthouse, het is een appartement van 135k. Een appartement van 135k in Scheveningen, dat is toch iets anders dan een penthouse in die plaats. Lekkere berichtgeving weer op GS dus.

Het probleem is dat als je je politieke kennis (en netwerk) gaat verzilveren mensen de verhalen al zelf gaan invullen, het inderdaad zo logisch als Malam hierboven schetst. Prima dat we er kritisch over zijn, maar hou het wel bij feiten.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja een hele uitleg van Malam maar wat ze verdienen dat kan mij geen moer schelen .
Ik kijk wat ze doen en handelen en daar gaat het mij om . Emoticon:
Het hele liberale gedachte en of links liberaal is niet de ware manier om een land te runnen
Neen je land presenteren, er voor zorgen dat de economie opgang blijft en je land op allerlei gronden zo veel mogelijk helpen,je producten aan de man te brengen over de hele wereld. Emoticon: I love it
Dat is handelen en je nu niet laten beet nemen, door een stel nieuwe burgers, die alles wat we vroeger gedaan hebben, nu er voor moeten schamen. Emoticon: Frustrated
Opkomen voor je land is niet compromissen sluiten met andere landen zoals dat nu gebeurd maar handel drijven met die landen . Emoticon: Cooool
Dat is wat Trump doet en dat met een manier van trost op je land te zijn, je mag er wezen als je goed geld verdiend, met je handel aan de man te brengen. Emoticon: Yeah right!
Daar is niet mis mee, die linkse idioten willen niets doen dan demonstreren en geld vinden ze maar een bij zaak.
Och je kan er veel over schrijven het is nu zo dat we wel handelen maar het geld wat we er mee verdienen moeten we weggeven aan niets nutten die zo maar ergens vandaan komen omdat ze gevlucht zijn en die moet je dan helpen .
Onder die norm zijn we terecht gekomen en die vluchtelingen hebben alleen de criminelen geholpen door geld te geven voor een erbarmelijke op reis te gaan.
Alleppo daar vieren ze kerstfeest de stad wat er nog van over is heeft kerstverlichting.
Ik ben trots op mensen die in welk toestand dan ook je land er boven op help maar niet die zijn gaan vluchten. Emoticon: Devil
Velen kennen de geschiedenis niet meer van 1914/18 waar de Belgen gevlucht waren naar Nederland, het beste van alles kregen en na de oorlog niet naar huis toe wilde keren .
Op den duur heeft het volk het heft in eigen hand genomen en heeft zo'n kamp kort en klein geslagen, toen zijn ze wel terug gegaan naar België. Emoticon: Yawn
Als je dan als verantwoordelijke politieker ben, heb je te zorgen dat je door zulke gebeuren, je land niet naar de knoppen laat gaan en daar moet je hen op afrekenen en niet geloven in verkiezings praatjes en beloven van alles, terwijl je het weet door het systeem dat ze dat nooit waar maken. Emoticon: Stupid
Dom volk die op de 4 grootst partijen gestemd hebben je weet dat je voor de gek gehouden bent.. Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
op naar een zaken kabinet met mensen die het kunnen en niet achter zo baantje aan rent Emoticon: Wink

spacer line  

Op 18-12-2017 20:02 schreef Kongkalikong:

Jammer voor Pechtold en zijn privacy, maar toch heeft hij het voorbeeld van hierboven netjes uitgelegd; een privé schenking waar geen belangenverstrengeling valt te vinden.

Prima dat we er kritisch over zijn, maar hou het wel bij feiten.

WAT??? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ik ben inkoper van een groot bedrijf
Ik moet mede beslissing maken of bedrijf A, B, of C onze nieuwe leverancier wordt.
Bedrijf B belooft me levenslang gebruik van een appartementje (waarde totaal irrelevant).
IK stem op bedrijf B. Bedrijf B wint.
Geen blaam, want de gift is prive.. Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid
Absoluut geen belangenverstrengeling....

Nu Pechtold,
Er moet gestemd worden over CETA.
Iemand uit Canada zegt op dat moment Pechtold levenslang gebruik toe van appartement.
Pechtold zegt JA op CETA.
Niks aan de hand, want prive.

Ben ik nou krankzinnig aan t worden?
Geen belangenverstrengeling Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid
Donder toch op zeg.

Al krijgt Pechtold of welk TK lid dan ook een hele gerookte zalm. Dat moet geregistreerd worden. Uiteraard is die zalm prive. Leggen we niet in het archief.

En ik lees dat ie wel een CD'tje had geregistreerd. Is dat niet prive dan?
Als iemand iets aan een persoon geeft, dan geeft ie het toch aan die persoon? Niet aan de partij of TK?

Sorry mannen, maar raap me op.

En nogmaals of die kiet nu een schuur is of een penthouse doet niet terzake. Penthouse was wat overdreven, eens.

Ik vind dit ronduit crimineel. Hard woord, maar eenieder in Den Haag weet dat giften geregistreerd moeten worden.
Al denk je maar dat het mogelijk een gevoelige zaak zou kunnen worden, zou ik het nog doen. Registreren, klaar, waarschijnlijk geen haan die er naar gekraait had.

En dan zo ordinair downplayen is helemaal achterlijk. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Wees wijs, direct een Mea Culpa Emoticon: Worship en je had je vele malen minder belachelijk gemaakt.
Iets met trots he. Wat keihard tegen zich keert.

Heldere ziende

spacer line  

Op 18-12-2017 17:32 schreef Malam:
Je zal zeggen daar heb je hem weer Jak, zie het niet als tegenwerping of kritiek maar zie het als relativeren even diep ademhalen en alles in zijn juiste proporties zien. Emoticon: Blush

Een kamerlid heeft 7700 Euro bruto per maand, daar zijn ze behoorlijk voor in de weer,
ALstublieft zeg. De meeste TK leden hoor of zie je echt helemaal nooit. Aantal loopt kantjes ervan af en aantal naait er na een dag uit met een uitkering van een kjaar of 5 zonder sollicitatieplicht.

Ik pakte aan het eind van mijn werkzaam leven 10 jaar geleden plusminus 4500 Euro p/m voor 32,55 uur per week, wat ik nu zou hebben kan ik niet becijferen, maar dat is meer dan 5000, zou ik de uren maken van een actief kamerlid dan zou ik niet eens veel minder verdienen als een kamerlid, misschien wel meer dat maar even als vergelijk van een doodgewone havenwerker en een kamerlid. Emoticon: Blush

1) Dan verdiende je 10 jaar geleden waanzinnig veel!!!
2) Slechts een klein deel van de TK leden maken idd die hoeveelheid uren (Omtzigt bijvoorbeeld, een kanjer).
3) Jij noemt jezelf met dat salaris van 10 jaar geleden EN op basis van 32,55 een "doodgewone havenarbeider"
Je loopt totaal langs de werkelijkheid. Totaal verkeerd referentiekader.
Even ander referentiekader:
Verpleegster, structureel onderbezet, werkt de poten uit dr lijf, moet meer uren draaien want onderbezet en collegas vaak ziek. Verdient misschien eur2200/maand NU, niet 10 jaar geleden....?

Dat geldt ook voor ministers, die hebben een slordige 11.200 p/m, sorry dat vind ik niet veel, ook niet met alle onkosten en auto erbij, laat het Nederlandse belastingtarief er maar op los, ik vindt het dan ook niet zo vreemd dat die jongens na jaren trachten te scoren in het bedrijfsleven. Emoticon: Nooo

Ja, moet ik wat in toegeven (zie je, ben de lulligste niet Emoticon: Nooo ).

Het wordt kwalijk als een minister van verkeer en waterstaat directeur van Schiphol wordt zoals Eurlings, dat riekt naar rottigheid, maar neem nu bijvoorbeeld de huidige minister van landbouw Carola Schouten, dat is een boerendochter, die loopt nog op haar werkbezoeken door de koeienstront te bavianen.
Als die zus er ooit mee stopt dan kan je toch onmogelijk verwachten dat zij alles wat met boeren en landbouw te maken heeft links laat liggen, wordt ze hoofd van het LTO dan stinkt het naar de misdaad en wordt ze directeur van de ING dan is het een zakkenvulster, tja dan blijft buschauffeur over net als Teeven, moet het dan zo Jak. Emoticon: Confused

Zoals ik zei, moet ik in toegeven, edoch.... Pak Wim Kok... tig commissariaten... Eerst op de barricaden (letterlijk!) en dat nu op deze wijze enorme hoeveelheden geld verdienen. Vind ik wat krom.

Laten we voorop stellen dat ik helemaal geen Rutte fan ben, duidelijk niet mijn vriend of politieke voorkeur, na te zijn afgestudeerd is hij bij Unilever gaan werken, in 2002 stapte hij over naar de politiek, hij krijgt voor een hoemeleboem salaris (t.o.v. het bedrijfsleven) al 15 jaar hele zwembaden stront over zich heen.

You BET! Doet ie zelf, die stront. Gewoon dossiers geheim houden!
Oekraine toelaten tot JIT (unbelievable, verdachte toelaten tot onderzoekscommissie..) of in ieder geval geen bezwaar opwerpen,
doorheen jassen binnen 24 uur van wet voor meer bevoegdheid EU in pensioenen,
Structureel per twitter wel happy ramadan wensen en geen zalig pasen of vrolijk kerst meer wat veel kwaad bloed zet.
Werken 1000 euri beloven en niet geven.
Moet ik nog even doorgaan? Punt is duidelijk he ?

Als hij straks na 20 jaar politiek in de herfst van zijn leven tracht te scoren als directeur van Unilever is dat dan zo vreemd? Nee toch. Emoticon: Nooo
Trouwens het hoeft geen Unilever te zijn, na de afschaffing van dividendbelasting ligt Nederland voor hem open, kijk dat stinkt dus duidelijk wel naar de misdaad. Emoticon: Yes!

Ah, je voelt m dus wel aankomen?

N.B. Ik zag ook nog even de SP voorbij schieten, een partij waar ik nog nooit op heb gestemd, die geruite overhemmetjes, ribfluwelen broeken partij onder dictator Jan Marijnissen die zijn leden 12 uur per dag de straat op stuurt en bovendien de helft van hun salaris af moeten staan aan de partij ala CPN van Markus Bakker is volledig achterhaald.

Ook niet mijn partij, maar als aspirant politici de keuze krijgen om in TK te komen op die voorwaarden, dan vind ik dat toch wel ballen hebben. Niet voor het geld. En dat weten ze van tevoren.
Kijk naar nederig stulpje van Marijnissen
Kijk naar de villa's van Femke H. , Wim Kok, Wouter Bos, die ongelooflijke klootzak van een Marcel van Dam (paleis!!), Paul Rosemuller....

Geld verdienen prima, veel respect voor self made miljonairs, maar ga niet Links lopen lullen en schandalig rechts lopen vullen!!!

Heldere ziende

spacer line  

On 19-12-2017 03:10 jakarta-snacks wrote:

[quote removed]

WAT??? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ik ben inkoper van een groot bedrijf
Ik moet mede beslissing maken of bedrijf A, B, of C onze nieuwe leverancier wordt.
Bedrijf B belooft me levenslang gebruik van een appartementje (waarde totaal irrelevant).
IK stem op bedrijf B. Bedrijf B wint.
Geen blaam, want de gift is prive.. Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Nu Pechtold,
Er moet gestemd worden over CETA.
Iemand uit Canada zegt op dat moment Pechtold levenslang gebruik toe van appartement.
Pechtold zegt JA op CETA.
Niks aan de hand, want prive.

Ben ik nou krankzinnig aan t worden?
Geen belangenverstrengeling Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid
Donder toch op zeg.

Al krijgt Pechtold of welk TK lid dan ook een hele gerookte zalm. Dat moet geregistreerd worden. Uiteraard is die zalm prive. Leggen we niet in het archief.

En ik lees dat ie wel een CD'tje had geregistreerd. Is dat niet prive dan?
Als iemand iets aan een persoon geeft, dan geeft ie het toch aan die persoon? Niet aan de partij of TK?

Sorry mannen, maar raap me op.

En nogmaals of die kiet nu een schuur is of een penthouse doet niet terzake. Penthouse was wat overdreven, eens.

Ik vind dit ronduit crimineel. Hard woord, maar eenieder in Den Haag weet dat giften geregistreerd moeten worden.
Al denk je maar dat het mogelijk een gevoelige zaak zou kunnen worden, zou ik het nog doen. Registreren, klaar, waarschijnlijk geen haan die er naar gekraait had.

En dan zo ordinair downplayen is helemaal achterlijk. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Wees wijs, direct een Mea Culpa Emoticon: Worship en je had je vele malen minder belachelijk gemaakt.
Iets met trots he. Wat keihard tegen zich keert.

Je gaat veel te makkelijk mee in het alu hoedje verhaal op GS; wanneer was Marcoux precies betrokken bij CETA? Wanneer was Pechtold bevriend met Marcoux? En wat was de politieke verhouding tussen die twee? In welke situatie hadden ze een gemeenschappelijk belang?

Volgens mij was Marcoux namelijk al ergens in jaren 90 voor het laatst politiek verbonden met Nederland, daarna bij andere landen, ik meen tot 2004. Daarnaast is D’66 altijd al voorstander van vrijhandelsverdragen, waarom dan een ‘risicovolle’ schenking zonder enige toegevoegde waarde?

Ik ben het met je eens dat Pechtold dit beter had kunnen melden om elke verdenking tegen te gaan. Echter het is geen verplichting en al helemaal niet als het privé is, iets waar wij anders tegenaan kijken.
Ik ga hier Pechtold niet verdedigen, ik heb niks met de man, ook niet met D’66, maar als je ergens mee komt, kom dan ook met iets van waarde. Ik lees alleen maar verdachtmakingen vanuit een hoek die er niet vies van is de boel op te leuken.

Maar goed, wie weet, weet jij die dingen die het verhaal rondbreien, maar ik zie geen enkel politieke overlapping bij die twee. Ik vind het dom, maar ik ben vooralsnog niet overtuigd van schuld.

Prima verder dat je me probeert te ridiculiseren, maar ik vind het artikel op GS weinig overtuigend. Pechtold zal wel een fijne dag hebben gehad, uitgegleden en toen hij opstond bleek Baudet politicus van het jaar.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bedankt voor het uitgebreide antwoord Jak, ook voor mij een aanleiding wat anders tegen sommige dingen aan te kijken. Emoticon: Yes!

totto
User
spacer line

Graag wil ik iedereen een compliment maken voor de beheerste manier van reageren.
Dat is wel eens anders geweest. Meningen zullen altijd verschillen,maar je kunt elkaar ook in je waarde laten. Het lijkt wel of de kerst er aan komt...

Toto Travel.com

spacer line  

Totto,
Vriendelijk.
Na kerst knallen we er weer op los Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Kong
Het gaat niet over wanneer wanneer. Eenieder weet dondersgoed dat ex politici van dat niveau behoorlijke macht behouden EN... ze zeer regelmatig lobbyen, immers geen directe binding meer aan partij of politiek. Des te erger.

Geen verplichting indien prive. Gaan we weer. Gelul, Sorry.
Dus als ik een ton prive krijg van een voormalig politicus PRIVE, is er niks aan de hand, want PRIVE? Driewerf achterlijke redenering.
Of als ik als politicus een ton PRIVE krijg van een farmaceut? Niks aan de hand?

Joh, als je politicus bent op dat niveau moet je zelfs de schijn voorkomen ! Gulden regel. Tenminste, bij integere politici.
Deze Pechtold zit vol van moraal en valt er eenieder op aan en dan "creeert ie de schijn" himself. Hoe achterlijk kun je dan zijn?

Er is wel degelijk overlapping. Als bepaalde andere politici zoiets geflikt zouden hebben zouden ze door media, publiek en vooral door moraalridder Pechtold politiek afgemaakt zijn. Als reeds gezegd: Tijdspanne is niet relevant. Moet je kijken hoeveel macht Wim Kok of Wouter Bos stiekem nog heeft.

Heldere ziende

spacer line  

Op 19-12-2017 15:16 schreef Malam:
Bedankt voor het uitgebreide antwoord Jak, ook voor mij een aanleiding wat anders tegen sommige dingen aan te kijken. Emoticon: Yes!

Malam, je had echt wel een waanzinnig salaris! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bruto Jak, met onregelmatige tijden en met een bevroren snottebel onder mijn keg deze twee pieren operationeel aansturen Emoticon: Confused

Laat daar is het Nederlandse belastingtarief op los. Emoticon: Shut up!
Ik vond het nog al pover, laat staan dat ik een appartement cadeau kreeg, zelfs de flesjes tsjebbiekenebbie die tevreden klanten met de kerst voor mij afleverden werden door de bedrijfsleiding eerlijk verdeeld, onder elkaar dan wel te verstaan. Emoticon: Angry

spacer line  

On 20-12-2017 17:20 jakarta-snacks wrote:
Totto,
Vriendelijk.
Na kerst knallen we er weer op los Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Kong
Het gaat niet over wanneer wanneer. Eenieder weet dondersgoed dat ex politici van dat niveau behoorlijke macht behouden EN... ze zeer regelmatig lobbyen, immers geen directe binding meer aan partij of politiek. Des te erger.

Geen verplichting indien prive. Gaan we weer. Gelul, Sorry.
Dus als ik een ton prive krijg van een voormalig politicus PRIVE, is er niks aan de hand, want PRIVE? Driewerf achterlijke redenering.
Of als ik als politicus een ton PRIVE krijg van een farmaceut? Niks aan de hand?

Joh, als je politicus bent op dat niveau moet je zelfs de schijn voorkomen ! Gulden regel. Tenminste, bij integere politici.
Deze Pechtold zit vol van moraal en valt er eenieder op aan en dan "creeert ie de schijn" himself. Hoe achterlijk kun je dan zijn?

Er is wel degelijk overlapping. Als bepaalde andere politici zoiets geflikt zouden hebben zouden ze door media, publiek en vooral door moraalridder Pechtold politiek afgemaakt zijn. Als reeds gezegd: Tijdspanne is niet relevant. Moet je kijken hoeveel macht Wim Kok of Wouter Bos stiekem nog heeft.

Ik kijk liever naar de feiten; er is geen politieke connectie tussen die twee, ook al wil jij dat heel graag. Je vergelijking gaat mank, dan zou je als politicus namelijk niks meer kunnen nooit, Immers als politicus bestaat je halve netwerk uit mensen die ooit ergens iets mogelijkerwijs hebben betekend.

De band tussen de twee is duidelijk. Behalve voor GS en de PVV (uiteraard), die CETA verhaal erbij halen wat simpelweg te ver gezocht is, zie uitleg hierboven in mijn vorige post.

Verder heb ik al aangegeven dat Pechtold het beter wel had kunnen aangeven, je leeft als politicus nou eenmaal in een glazen huis, of je het nou leuk vind of niet.
Verder is het het geen regel, zoals jij beweert, maar een protocol; ik meen dat de letterlijke tekst iets is van :

... als een willekeurige toeschouwer zonder veel omwegen zou kunnen denken dat een bepaalde private omstandigheid van een lid van invloed is op diens stellingname in een publiek vraagstuk, kan het raadzaam zijn omstandigheid in het register te doen opnemen. Dan kan immers nooit gesteld worden dat die omstandigheid verborgen is gehouden. Het gaat er niet om of die omstandigheid daadwerkelijk van invloed is geweest. ....

Kortom, onhandig. Dan kun je me achterlijk noemen en het gelul vinden, maar ik kom met feiten. Laat jij nu eens zien waar die verplichting zit en wat die aantoonbare politieke connectie tussen die twee zit, want ik kan het vooralsnog nergens vinden. Jij wel kennelijk, dus laat het eens zien.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 20-12-2017 17:56 Kongkalikong wrote:

[quote removed]

Kortom, onhandig. Dan kun je me achterlijk noemen en het gelul vinden, maar ik kom met feiten. Laat jij nu eens zien waar die verplichting zit en wat die aantoonbare politieke connectie tussen die twee zit, want ik kan het vooralsnog nergens vinden. Jij wel kennelijk, dus laat het eens zien.

Oliedom en arrogant van Pechtold, duidelijk ook niet mijn favoriete politicus, maar kijk nu eens wie er het hardst lopen te hakken, Wilders en de narcistische Baudet. Emoticon: Yes!
Dan erger ik me kapot aan het fatsoen van het gemiddelde kamerlid, die Wilders in enkele woorden volledig onderuit kunnen schoppen met zijn benoemde lijsttrekker van één dag in Rotterdam en te fatsoenlijk zijn omdat niet te doen. Emoticon: Angry
Het politieke leeghoofd had in zijn zucht naar macht één van de grootste viespeuken van Nederland ene Hegedüs die Irving (een holocast ontkenner) adoreert in zijn club opgenomen. Emoticon: Confused
Over fouten gesproken, teeeeeeeering. Emoticon: Blush

spacer line  

On 20-12-2017 18:31 Malam wrote:

[quote removed]

Oliedom en arrogant van Pechtold, duidelijk ook niet mijn favoriete politicus, maar kijk nu eens wie er het hardst lopen te hakken, Wilders en de narcistische Baudet. Emoticon: Yes!
Dan erger ik me kapot aan het fatsoen van het gemiddelde kamerlid, die Wilders in enkele woorden volledig onderuit kunnen schoppen met zijn benoemde lijsttrekker van één dag in Rotterdam en te fatsoenlijk zijn omdat niet te doen. Emoticon: Angry
Het politieke leeghoofd had in zijn zucht naar macht één van de grootste viespeuken van Nederland ene Hegedüs die Irving (een holocast ontkenner) adoreert in zijn club opgenomen. Emoticon: Confused
Over fouten gesproken, teeeeeeeering. Emoticon: Blush

Baudet hangt zelf ook regelmatig met de meest enge gasten rond. Vandaag in het nieuws dat hij een gesprek had met een Alt-Right voorman. Dat zou op zich onschuldig zijn, ware het niet dat er een waslijst is met extreem-rechtse clubjes waar Baudet mee sympathiseert.

Jammer, want op zich heb ik geen moeite met een Baudet die de dingen een beetje opklopt. Helaas zijn dit de dingen (en de onmogelijke belofte om grenzen dicht te zetten) waardoor ik zo'n figuur nauwelijks serieus kan nemen.

Maar terug naar Europa (de titel van dit draadje). Ik denk dat ik het grootste probleem van de EU vind dat mensen (belangenorganisaties) zich niet goed weten te organiseren op Europees vlak.
Voorstander of tegenstander van de EU, het is een feit dat de gewone mens zich niet goed vertegenwoordigd voelt in Europa. Ik zat maandag Radar-Extra te kijken over de macht van de tabaksindustrie. Daarin zie je dat Bénédicte Ficq (advocaat) een strafrechtelijke procedure wil opstarten tegen de tabaksindustrie.
Daarin realiseerde ik me weer te meer hoe belangrijk het is dat een consumentenbond, een voedingswaakhond of welke belangenbehartiger voor de gewone man, zich in Europa krachtig vertegenwoordigd moet voelen. Waar lobbyclubs zich moeiteloos weten te organiseren, weten de consumenten dat te weinig.
Dat is niet vreemd en dat de politiek het eerst luistert naar wie zich het best laat gelden is ook niks nieuws, maar daar valt nog veel te winnen. Dát is mijn zorg over de EU.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

NPO Nieuwsuur Journaals heeft het er totaal niet over Pechtholt zijn cadeau van 135.000€ dat laag is ingeschat, want de rest daar staat boven de 2 ton.
Maar wel heel uitgebreid over contacten met iemand die rechts extreemmist is.
Het demoniseren is weer begonnen zoals dat ook met Pim Fortuijn is gebeurd.
De geschiedenis herhaald zich als men zegt dat je president wil worden.
Zal mij niet verbazen, als men iemand vind die hem ombrengt.
Want hij moet Baudet populair aan de galg gebracht worden en jullie dragen daar bij aan mee. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Daarmee zijn jullie ook mee bezig al mag je hem niet, maar zijn kwaliteiten zijn beter dan al die kamer leden bij elkaar.
Die hebben zich verkocht voor dat baantje om de partij te steunen ook al zijn ze er persoonlijk niet mee eens.
Dat zijn de valstrikken die het volk niet in wil zien en gewoon weer blindelings de partij volgen, dom volk.
Gelukkig in de kamer twee personen die een fris nieuw geluid laten horen.
Ook van de PVV Bosman vind ik een aan winst die zeggen het hoe de mens zich verschuild achter de partij politiek.
Neen ik hoop dat hij het overleefd en hoop dat hij de grootste zal worden ondanks dat jullie een persoon veroordelen om zijn gedrag uit de hoogte, maar wel kennis heeft van wetten en hoe het voor het land beter is.
Dat was Pim Fortuijn ook,hij wist wat er leefde onder het volk en wilde ook president worden. Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!

spacer line  

Er zitten veel gelijkenissen tussen Pim en Baudet, maar hij komt toch echt niet in de buurt van de stijl van die kale knetsert. Pim had de stijl van zich open en kwetsbaar opstellen, Pim vond het prima om (verbaal) aangevallen te worden. Baudet luistert het liefst naar zichzelf, zoals het een echte narcist betaamt.
Daarnaast wist Pim het kaf van het koren te scheiden en moet Baudet het vooral van zijn hardere lijnen hebben, Baudet is dan ook een stuk extremer dan Pim ooit was. Je zou Pim dan ook nooit zien schurken tegen extreem-rechtse partijen, iets wat linkse partijen destijds maar al te graag de mensen wilden laten geloven.

Wat mij betreft zit er een wereld van verschil tussen Pim en Baudet.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Kongkalikong Ik heb geen persoonlijk vergelijking gemaakt tussen Pim en Therry.
Ik heb vergeleken hoe ze zijn behandeld door de pers en de gehele kliek van politieke correcte mensen.
Daar zit geen verschil in. Emoticon: So funny
Natuurlijk zijn die twee verschillende figuren de een Pim was homo en de andere Therry ja wat weet ik nog niet zo goed, of hij van vrouwen houd want daar heeft hij ook iets over geschreven gehad, een boek.
Dat vrouwen iets waren en dat hij zag, de vrouwen moet je veroveren.
Nou dan ben ik er ook klaar mee, ik ben geen veroveraar, geen goede krijgsheer, ik houd van vrouwen, als ze ook van mij houden, anders mag ik ze niet...... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Er kloppen een aantal dingen niet in je hele tirade Ziel.

Allereerst verschrikkelijk over de top om te stellen dat als Baudet vermoord zou worden (wat al helemaal een bizarre aanname is) dat critici (jullie) dom volk die andere partijen volgen daar een bijdrage aan geleverd zouden hebben. Emoticon: Frustrated

Hoge bomen vangen veel wind Ziel.

Als een leider van een politieke partij een appartement cadeau heeft gekregen (legaal of illegaal laat ik in het midden) en de pijnbank op gaat is dat volkomen terecht. Emoticon: Yes!
Als een leider van een politieke partij 5 uur spreekt (met wat voor reden dan ook, laat ik in het midden) met een idioot die zegt dat blanken superieur zijn aan zwarten dan gaat ook hij de pijnbank op. Emoticon: Yes!

Dat heeft geen ruk met demoniseren te maken, politici staan nu eenmaal in de etalage en daar wordt van verwacht dat ze handelingen die niet conform zijn aan hetgeen ze uitdragen aan hun kiezers uitleggen. Emoticon: Blush
En het feit dat jij een enorme fan bent van ene Baudet, wil nog niet zeggen dat mensen die van hem gruwelen en zich meer vinden in een andere partij dom zijn. Emoticon: Nooo

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,165,267 topic views - 229,446 posts - 13,647 topics - 19,955 members - last post @ 14-12-2018 15:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

109,996,539 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com