45havana,
Het meeste hoef je niet eens te lezen.
Het overkomt je.
Je maakt het mee. In NL en EU dan.
Zomaar wat voorbeelden:
Lijfwachten voor zwarte pieten
Een verdachte in bovenstaand verhaal die vorig jaar... was gearresteerd (....

)
Spastisch verbannen van sinterklaas en zwarte piet afbeeldingen in die sinterklaasfolders en op ramen van speelgoedwinkels.
Een minister president die al wat jaren bepaalde geloofsgroepen wel een heilig whatever wenst, maar geen zalig pasen of fijne kerst
Kerstmarkt zonder kerstboom, want provocatief (omgeving Haarlem meen ik)
Kerstmarkten met betonblokken
Kogelwerende ramen om Eifeltoren
Winkelcentra en terrasjes met betonblokken
Toestaan van extreme haathutten en funding uit Midden Oosten landen
Niks doen tegen provocatieve bid sessie flashmobs in parken en op straten.
Steunen van sharia politie (malloot van Aartsen)
Niet ingrijpen tegen de zg "democratische" Antifa (rounduit rellend, vernielend tuig).
Dialoog doodslaan door bezorgde mensen weg te zetten als extreem rechts.
Twitter & Facebook accounts van bezorgde mensen censureren , JA censureren! (Frankrijk, Duitsland)
Vrouwen het advies geven om 's avonds niet meer alleen de straat op te gaan (meanwhile niks doen aan de oorzaak...: Zweden)
Laatste Oud en Nieuw viering in de stad (Diverse steden in Duitsland) : een aparte zone, afgehekt, voor alleen vrouwen. Dit ter bescherming tegen de massa aanrandingen en -verkrachtingen zoals het jaar ervoor
Regeringen die terroristen steunen
Regeringen die de terroristische White Helmets een veilig onderkomen geven...
Lijkt wel of de politiek haar burgers gewoon mentaal lam wil slaan, zodat we dit allemaal na verloop van tijd normaal gaan vinden.
Eigenlijk is dat al zo: Ik schreef het al eerder, een aantal jaren geleden zat ik verbijsterd en geshocked CNN te kijken naar de aanslag in Parijs.
Nu kijken we bijna niet eens maar op van aanslag hier en daar. We lezen het, schrikken even en gaan weer door.
Ik ben ontzettend benieuwd wat de politiek gaat doen. Dit blubberbeleid voortzetten of niet? Indien niet, dan zullen er enorme extreme partijen komen van Links en Rechts en zal er echt het moment van burgeroorlog of tenminste de tijd van burgerwachten, zelfbescherming en anarchie aanbreken.
Immers beschermt de politiek haar burgers niet meer. Ooit is er ee druppel die de emmer doet overlopen.
Ik vrees met grote vreze voor dat moment en de verschrikkelijke gevolgen daarvan.