indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Elles66
User
spacer line

Hallo,

Wij zijn van plan om vanuit Makassar ( daar landen wij vanaf Amsterdam) via het Tempe meer naar Torajaland te reizen met openbaar vervoer. Van daaruit met OV naar Pendolo, daar de boot naar Tentena. Vanuit Tentena de jungle in van het Lore Linde NP en de megalieten en gelijk, vanuit het Lore Linde NP, door naar Palù. Aangezien er volgens mij geen directe vluchten rechtstreeks van Poso naar Manado zijn en wel van Palu naar Manado.
Daar het vliegtuig naar Manado nemen. In Manado naar Tangkoko Batu NP en snorkelen.
Hoeveel dagen raden jullie aan om in Manado en omgeving te verblijven?
Onze interesses liggen bij natuur, dieren en vogels en cultuur ook natuurlijk maar dat zien we vanzelf onderweg.
Wij vliegen 22 februari 2018 naar Makassar en blijven ruim 3 weken en vliegen vanaf Manado op 18 maart weer naar Amsterdam terug.

Is dit in februari en maart allemaal mogelijk ivm het weer?
En nog leuke ideeën voor onderweg ?

Mijn grootste vraag is of iemand weet of je in Tentena makkelijk kunt regelen om met gids de jungle in te gaan van het Lore Linde NP en gelijk door naar de Bada vallei en van daaruit gelijk door naar Palu en niet eerst terug hoeft te gaan naar Tentena.

Ik hoor het graag.
Groetjes Elles.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er zijn zowel van Palu als van Poso geen rechtstreekse vluchten naar Manado.
Vanaf Palu kun je via Luwuk, Makassar of Balikpapan naar Manado. Vanaf Poso gaan de vluchten via Makassar. Helaas bijna allemaal met Lion/Wings. Vanuit Poso hebben ze een gunstiger tijd. Je zou dus niet door hoeven naar Palu maar je kunt ook via Poso je reis vervolgen. Als je de rechtstreekse vlucht van Palu naar Manado hebt gezien dan kan ik je melden dat dit niet klopt in die zin dat deze vlucht een stop maakt in Luwuk. Je hebt in Luwuk nl. een stop van 2,5 uur, de “truc” is alleen dat hetzelfde vluchtnummer gebruikt wordt en daardoor misleidend. Een rechtstreekse en non stop vlucht van Palu of Poso naar Manado zou max 1 uur zijn. Deze vlucht is 4,5 uur.

In Tentena lopen genoeg chauffeurs/gidsen rond en het hotel kan je daar ook mee helpen. Let op want ze zijn daar goed in overvragen.

Of dit in februari/maart allemaal mogelijk is kan niemand zeggen. Het is dan theoretisch regenseizoen en vooral in het Lore Lindu NP en Tangkoko NP zul je hoe dan ook regen kunnen verwachten.
Manado zelf is een drukke stad. Behalve dat je in Tangkoko kunt verblijven kun je ook overnachten in Tomohon waar het ook een stuk koeler is en en aangenamere omgeving. Mbt het snorkelen ga ik ervan uit dat je Bunaken bedoelt of misschien bij Likupang of pulau Bangka.

Je kunt echter ook nog iets anders doen en dat is nl. via Togean en Gorontalo naar het noorden reizen.
Dus je houdt je reisschema aan van Makassar naar Toraja, door naar Pendolo, Tentena, Lore Lindu en dan via Poso naar Ampena, de ferry (of gewoon houten boot) naar Wakai (pulau Batudaka) en daarna Wakai-Gorontalo (wel eerst alle schedules goed checken) en dan van Gorontalo naar Tomohon, daarna via Manado naar Tangkoko NP. Ik denk dat je bij de Togean-eilanden mooiere snorkelplekken aantreft dan bij Bunaken en sowieso is deze omgeving veel mooier en vooral ongerepter. Vooral Bunaken is tegenwoordig verschrikkelijk druk (en al helemaal in het weekend) en door het toerisme is er al veel koraal kapot. Dit kan allemaal met openbaar vervoer.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

koming
User
User icon of koming
spacer line

Inderdaad geeft Anne Mieke waardevolle suggesties. Bunaken is ook niet zo geweldig meer doordat alle vuilnis dat vanuit de riolen van Manado op zee wordt geloosd, naar Bunaken drijft.
Pulau Bangka en Pulau Gangga zijn mooier. Alternatief is eventueel het eiland Lembeh waar de laatste tijd veel accomodaties bij zijn gekomen. Lembeh ligt tegenover de stad Bitung

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-11-2017 07:47 koming wrote:
....... Alternatief is eventueel het eiland Lembeh waar de laatste tijd veel accomodaties bij zijn gekomen. Lembeh ligt tegenover de stad Bitung
Die was ik nog vergeten ja. Maar, vind toch de totale setting van Togean mooier.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,396,832 topic views - 223,899 posts - 13,518 topics - 16,740 members - last post @ 22-11-2017 20:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,438,376 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com