indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Dan zie veel reclameborden als je door jakarta rijdt: aanbetaling slechts xxx aflossing per maand slechts 10 miljoen. Hoveel is het minimum loon? Emoticon: Stupid

Bouwen maar en Zieleffe kopen maar , goede investering Emoticon: Frustrated

spacer line  

Ik zou ook niet zo snel iets kopen, maar het ging om de verloofde van AljeB die een apartement heeft in jakarta, en hoe de eigendom daarvan geregeld is nadat ze getrouwd zijn.
Los daarvan moet je toch ergens wonen...

Overstromingsgevaar door bodemdaling en in mindere mate door zeespiegelstijging is er vooral in noord-jakarta. Het oppompen van grondwater is hiervan de belangrijkste oorzaak.
Noord-jakarta daalt met meer dan 20 cm per jaar!
http://ars.els-cdn.com/content(...)12003975-gr5_lrg.jpg

oftewel: gemeentelijke watervoorziening is de oplossing.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 14-09-2017 12:46 schreef KotaRadja:
Dan zie veel reclameborden als je door jakarta rijdt: aanbetaling slechts xxx aflossing per maand slechts 10 miljoen. Hoveel is het minimum loon? Emoticon: Stupid

Bouwen maar en Zieleffe kopen maar , goede investering Emoticon: Frustrated

Nu op mijn leeftijd niet meer KotaRadja ..
Ja jaren geleden was het een goede investering want achteraf gezien zijn de huizen allemaal ver verVIERVOUDIGD.
Maar ik denk; je weet ik ben altijd pessimistisch dat kan je aan mijn schrijven wel uit maken, dat je dat nu niet meer kan opbrengen, door dat zoals in vele landen de huizen markt een bubbel bleek te zijn en nu alles wat geld betreft onderwater blijkt te staan.
Over Jakarta dan maar niet gesproken, want als je vandaag koop mag je blij zijn dat je er over 10 jaar pas mag wonen.
Dat is ook gebeurd met de mensen waar ik een appartement van huur.
Inmiddels is de man overleden en de vrouw wil er zelf niet in wonen, maar heeft wel bereikt dat ze nu geld genereer van de huur..... Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Kom, verhuizen naar jakarta. Ik neem aan dat vertaling niet nodig is.

http://properti.kompas.com/rea(...)dan-murah-di-jakarta

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

waarom ze dit hebben opgehoogd is mij een raadsel een kanaal in zee... Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 13-09-2017 20:18 totto wrote:
Malam, inderdaad. Wie wat hoe gaat het hier over..?????????
Feitelijk is de conclusie dus; alleen hele rijke stinkerds kunnen hier een apartement kopen. En dan zit je ergens op de bovenste verdieping in een miljoenenstad waar je vast zit in het verkeer zodra je onder de douche stapt en de planning maak voor de dag. Mij niet gezien, en ik zit volgens velen al in 'de hel' van Bekasi stad.

jstar
User
spacer line

.
Dit kan voor sommigen wel interessant zijn: Momenteel zijn er al mensen die een Postnup hebben afgesloten (in het Engels kent men i.t.t. andere talen geen echt alternatief woord voor 'huwelijkse voorwaarden')

Het is dus nu echt mogelijk om na jaren huwelijk toch een scheiding van goederen aan te vragen.

Natuurlijk dient deze bij een Indonesische notaris te worden opgesteld en te worden geregistreerd.

De voorbeelden of aannames die hierboven in dit draadje gegeven/gedaan werden kloppen trouwens niet zo:

• Volgens de wet zijn de eigendommen vóór het huwelijk van de persoon zelf. (Waar die wetteksten in het begin over gaan.) Daar is een Prenup dus niet echt voor nodig, het gaat om wat er wordt gekocht nadat er gehuwd is. Dan kom je in de problemen als je later wil verkopen (de notaris let nooit op). Je hebt dus echt een huwelijkscontract nodig als je van plan bent iets aan te (laten) kopen.
  • Bij een erfenis heeft de WNA één jaar de tijd om van de onroerende goederen af te raken. Bij een echtscheiding kan de buitenlander wel degelijk een eigendom toegewezen krijgen als ie kan aantonen dat hij/zij de geldschieter was.
  • Het in eigendom hebben van appartementen die 5 miljard of meer zijn, is een wassen neus; het gaat om (tijdelijk) bezit van de unit en niet het eigendomsrecht van de grond, het is dus weer de Pakai e.d. waar ze het over hebben. Dit wordt uitgelegd als; 'een buitenlander mag alleen een heel duur appartement bezitten' maar dat is heel kort door de bocht en klopt dus niet.

• jstar
    User
    spacer line

Een appartementsprijs tussen 5 en 10 miljard is ook redelijk gangbaar:
    https://www.rumah123.com/en/sa(...)maxPrice=10000000000

(Aanbod groter dan 2.000 op één bepaalde website)

Heb de originele vraag nog even voorgelegd aan 'zij die wel iets van de wet afweet' en het antwoord is duidelijk:
    " buitenlandse huwelijkse voorwaarden hebben in Indonesië geen juridische waarde of betekenis "

Eisen: Opgesteld in de Indonesische taal, voldoen aan de Indonesische wetgeving, opgesteld door Indonesische notaris, geregistreerd in Indonesië.

spacer line  

Gerelateerd en op mijn situatie van toepassing: hebben Indonesische huwelijkse voorwaarden rechtsgeldigheid in Nederland?

spacer line  

Op 09-06-2019 05:16 schreef jstar:
    .

• Bij een erfenis heeft de WNA één jaar de tijd om van de onroerende goederen af te raken. Bij een echtscheiding kan de buitenlander wel degelijk een eigendom toegewezen krijgen als ie kan aantonen dat hij/zij de geldschieter was.

• En wat als de WNI ergenaam getrouwd is met een WNA? Ik dacht dat zonder prenup (of postnup?) de WNI verplicht was binnen een jaar te verkopen.

jstar
    User
    spacer line

Nee, erfenissen zijn uitdrukkelijk vrijgesteld en uniek op naam. Dus dat wordt gezien net als verkregen door de WNI vóór het huwelijk.

jstar
    User
    spacer line

Maar voordat er leuke ideeën ontstaan; dit alles geldt niet als er een testament is. (Dat beschouwen ze als opgezet spel.) Alleen bij ‘spontane’ erfenissen. Je kan dus niet creatief worden hiermee. (Een eigendom laten aankopen door een doodzieke Om bijvoorbeeld, die als hij het loodje legt het dan weer via een testament naar .de WNI doorsluist, waarna ....)

jstar
    User
    spacer line

On 09-06-2019 18:39 vivantomnesvirgines wrote:
    Gerelateerd en op mijn situatie van toepassing: hebben Indonesische huwelijkse voorwaarden rechtsgeldigheid in Nederland?

Ik kreeg hier als antwoord dat de meeste westerse landen met alleen burgerlijke huwelijken wel een centraal register van huwelijksovereenkomsten hebben, en dat dit in NL waarschijnlijk ook wel zo is? Normaal kunnen daar ook buitenlandse contracten worden geregistreerd. Te verifiëren ..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,088,453 topic views - 235,046 posts - 13,697 topics - 25,815 members - last post @ 21-11-2019 10:44 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,922,363 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com