indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Misschien dat je bij de ketua RT je neus een keertje laat zien, maar voor de rest?

Nog geen ervaring mee, maar de ketua waar mijn gehuurde huisje staat schijnt wel een goeie gast te zijn. Ik ben ook niet getrouwd, dus scheelt me dat wellicht wat papierwerk.

orochi
User
spacer line

Hoi Jantje en Sidik,

Wij zijn net in een app.complex in Kelapa Gading, Jakrta in getrokken en in de liften hangt een briefje dat alle buitenlanders zich moeten melden bij de politie om vervolgens een certificaat te ontvangen die wij dan weer bij de manager moeten inleveren. Dus het is waar dat je je moet melden. Volgens mij heeft Jan van promotiebali dat ook al een keer gezegd. Weet iemand echter wat de kosten ongeveer zijn voordat we aan alle kanten worden genaaid. EN WAT ZIJN DE CONSEQUENTIES ALS JE JE NIET MELDT?

groet,

John

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

John,

Zal ik je een geheimpje vertellen? Ik kom al sinds 1975 in Indonesia en heb me nog nooit bij wie dan ook gemeld.
Consequenties? Kweenie. Maar ik ga over een paar maanden weer voor ruim een halfjaar naar RI.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste ....
Ik betaalde vorig jaar November IDR20.000 bij de politie in Kuta voor de registratie en in Nusa Dua waar we onder horen IDR15.000.
Voor mij in ieder geval geen reden om het niet te doen, de politie kan terecht erg moeilijk doen als je niet geregistreerd bent.
Als je in een hotel verblijft hoeft dat uiteraard niet.
Jan

Beste John,
Ik ben weer Jan van Parpulo, was ik eigenlijk al sinds ik ruim 5 jaar geleden in Sumatra heb gewoond.
Indonesie is meer als Bali alleen en er zijn plaatsen die zeker zoveel aandacht verdienen.
Emoticon: Bye bye

Jantje
User
spacer line

On 16-05-2005 11:37 sidik wrote:
John,

Ik kom al sinds 1975 in Indonesia en heb me nog nooit bij wie dan ook gemeld.

Sidik, Volgens mij ben jij IndonesiŰr of heb je in ieder geval je huidskleur mee.
Blanken lopen het risico om gepakt te worden. De consequenties zijn van elastiek!

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Jantje,

Laat ik het er maar op houden, dat ik mijn huidskleur mee heb.

"Ja, kunst", hoor ik je dan denken. Maar geloof me, uit ervaring kan ik je vertellen, dat ze gewoon "ruiken" dat ik buitenlander ben.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

esgerrits
User
spacer line

Hallo allemaal, ik heb ff een vraagje waarop jullie mij hopelijk antwoord op kunnen geven.

Ik ben van plan stage te lopen in Jakarta, maar volgens de ambassade hier moet ik eerst het ÚÚn en andere papierwerk bij het immigratiekantoor daar regelen. Jammergenoeg moet dat bedrijf persÚ persoonlijk langskomen om dit kort te sluiten en je raadt het al, daar hebben ze geen tijd voor. Op deze manier kon ik dan een visum voor aaneensluitend een periode van 5/6 maanden krijgen, maar dit gaat dus niet door.

Ik ben nu van plan om een sosbud aan te vragen en als ik daar ben gewoon te verlengen. Weet iemand of dit gewoon kan? Aangezien ik niet echt als reden heb: familie en cultuur heb, maar stage. Dit ga ik dus niet invullen anders krijg ik hem denk ik niet?

Kan iemand mij vertellen of dit aan te raden is? Ik ben van plan om van 25 augustus tot 3 februari te gaan. Dit is iets minder dan 6 maanden. Want ik doe dit in principe op de gok en het zou echt rot zijn om een verlenging afgewezen te krijgen en gedwongen mijn stage af te breken. Doen ze moeilijk met verlengen of valt het wel mee? Ik ga in Jakarta stage lopen, heb je daar meerdere immigratiekantoren?

En nog iets, als ik het aanvraagformulier voor de sosbud invul, moet ik dan alvast de datum invullen tot en met 3 februari 2006 of alleen de eerste 60 dagen? Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat ik precies moet aankruisen? Iemand anders wel? Ik heb nooit een sociaal visum aangevraagd namelijk.

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ja iris8 je moet de verlengingen steeds op dezelfde plaats uitvoeren, de naam van de sponsor staat op het visum, en de KTP van de sponsor bepaalt de plaats van verlenging, daar wordt ook je dossier bijgehouden
het gemakkelijkste is dus de verlengingen uitbesteden, vind een betrouwbaar agentschap en laat alles stress-vrij in hun handen
ikzelf doe het steeds als volgt: ik kom aan in indonesie, geef mijn paspoort aan mijn 'agent', betaal maandelijks 500.000 rupiah, en haal 6 maanden later mijn paspoort weer op, alles netjes verlengd (ik heb zelfs geen fingerprints moeten geven), ik heb nooit of nimmer persoonlijk een immigratiebeambte van dichtbij gezien
blijf in die tijd wel contact houden met het agentschap, want een verlenging is steeds een 'gunst' geen 'recht' dus plots kun je de laatste verlenging na 4 of 5 maanden gehad hebben (dan stempelen ze je paspoort in het rood met 'last extension - perpanjangan terakhir') en dat zonder enige uitleg
good luck

robbert
User
spacer line

Hi,
Even een kleine correctie als het mag ! Dat de verlenging steeds bij hetzelfde imm. kantoor dient te geschieden is juist,echter het is beslist niet noodzakelijk dat dan ook het imm.kantoor in de plaats waar de sponsor zit,dient te zijn.
Ik verleng al jaren in/op Bali en mijn sponsor zit in Jakarta. Uiteraard dien je wel vantevoren er zorg voor te dragen dat het verl. verzoek door de sponsor vooraf al ondertekent is.
PS
Dure grap dat verlengen, ik doe het zelf,kost nu Irp. 200.000.
Suk6 Rob

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

hallo rob
doe je dat zelf, dat verlengen? ik las eerder dat je dat deed zonder 'extra' te betalen, gewoon aan de kassa? bovendien met een sponsor die in jakarta zit? er was geen hassle? dat is ongelooflijk, na meer dan 10 jaar met enkel negatieve ervaringen met de indonesische bureaucratie, is er plots toch hoop! was dit in het immigratiekantoor vlakbij de luchthaven?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste ....
Dat zelf doen kan al langer, maar voor een beetje geld scheelt het je veel stress, er zijn kantoren die dat voor je regelen tegen redelijk tarieven en LEGAAL.
Voor die rode stempel in je paspoort hoef je dan niet bang te zijn.

Beste Rob,
De laatste 2 verlengingen kosten IDR250.000 als je het zelf doet.
Groetjes,
Jan

Horst
User
User icon of Horst
spacer line

Misschien verschilt het ook per Imm. kantoor. Ik ging de eerste keer, niet gehinderd door enige ervaring zelf naar het kantoor en in twee bezoeken was het geregeld, tweede keer een uur wachten.
Mijn sponsor had wel al zijn zaken netjes ingevuld, misschien scheelt dat.

Iris8
User
spacer line

Hallo Belgianguy en Robbert,

Bedankt voor jullie antwoorden. Mijn man is mijn sponsor, dus als ik Robbert begrijp zouden we ook elders moeten kunnen verlengen zolang hij maar aanwezig is.... (hopelijk..!).
We hebben net de verblijfsvergunning van mijn man in NL moeten verlengen.... 890 euro! Dan valt 200.000 rupiah toch ineens enorm mee?!! : )

robbert
User
spacer line

Hi,
Voor Belgianguy : Inderdaad het imm. kantoor dat ca. 300 mtr. voor het vliegveld is gevestigd. Wat de de kantoren overigens wel belangrijk vinden is waar jezelf op dat moment woont. Vul ik in dat ik op dat moment in Sanur zit dan zal Kuta mij doorsturen naar Renon en omgekeerd.
En voor Iris8 inderdaad, maar wel steeds hetzelfde kantoor !
Omdat tegenwoordig de regio's een verregaande vorm van zelfstandigheid kennen zal het mij overigens niets verwonderen als het in andere delen van Indonesie net weer anders geregeld is. In Jkt. is het min of meer hetzelfde als op Bali maar misschien kan iemand vertellen hoe het op andere eilanden gaat.
Have fun Rob

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Er word inderdaad in Sumatra met andere maten gemeten, een vriend van mij verblijft daar en gaat na 4 maanden opnieuw naar Maleisie voor de aanvraag van een Sociaal Budaya, de eerste 2 verlengingen in Pematang Siantar geven geen problemen, echter de laatste 2 dienen in Medan te worden geregeld en dat geeft erg grote problemen, zo erg dat buitenlanders die op Samosir wonen gewoon even het land uitgaan en een nieuw visum aanvragen.
Bij binnenkomst in Medan is het zeer gewenst geld in het paspoort te doen (US$20) anders duurt de afhandeling bij de immigratie wel erg lang.
Een van die Australiers die op Samosir woont heeft vorig jaar zijn Social Budaya afgegeven in Medan gewoon verlengd in Bali zonder problemen.
Tuti en Jan

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

dat verklaart dan inderdaad heel wat tegenstrijdigheden in de verschillende persoonlijke ervaringen , blijkbaar is het in iedere regio wat anders geregeld...
ikzelf woon reeds meer als 10 jaar in oost-java, onze wilayah is jember, en in dat immigratiekantoor kun je helemaal niets beginnen, je wordt er steeds afgesnauwd en uitgeperst - niet enkel mijn eigen ervaring, maar ook van zowat alle andere expats in de regio hier, zodanig dat wij met zijn allen naar bali trekken voor onze verlengingen, daar gaat alles veel probleemlozer!

divodurum
User
User icon of divodurum
spacer line

Halo lui,
Ik heb er net 4 maanden Bali opzitten. Verlengen deed ik via een van de bekendste bureau's n.l. BALI IDE. Ze zijn niet goedkoop Rp 550.000 per verlenging van een maand. Je kunt eventueel je paspoort op hun kantoor (in een grote kluis!) achterlaten tot de volgende verlenging. Ze hebben ook een vestiging in Singapore voor een eventuele nieuwe visumaanvraag (na 6 maanden moet je het land uit) aldaar. Uitstekend geschikt voor mensen met een "immigrasi-trauma" zoals ik; opgelopen in de 70-er jaren. Ze regelen allerlei documenten.......... zie : http://www.bali-expat-business.com
succes,
Groeten, Dick

Wayang Golek: Petruk

esgerrits
User
spacer line

Hallo allemaal,

Een sosbud dien je minimaal 7 dagen vˇˇr het verstrijken te verlengen. Stel ik ben net aangekomen, kan ik dan ook gelijk een verlenging aanvragen voor de 3e maand als ik nog maar net, zeg maar 5 dagen, in IndonesiŰ ben. Dus eigenlijk anderhalve maand nog heb om te verlengen? Of is het te vroeg? Het is zo dat ik de eerste paar dagen toch nog een paar daagjes vrij heb, en ik dacht, dan is alles gelijk achter de rug voor de eerste verlenging?

Ik ga stage lopen en ben van plan zelf de verlenging samen met mijn oom te regelen omdat het gewoonweg geodkoper is. Ik loop stage, maar krijg echter geen vergoeding. Dat gebeuren van DKPP is dan toch niet op mij van toepassing? Het stagebedrijf heeft nl een immigratiebemiddelaar geregeld, maar die heeft zelfs de DKPP meegerekend. Ik schrok me de pleuris! Toen ik zag wat DKPP was op de expat site, begon ik me toch echt af te vragen of die voor stage wel van toepassing is. Weet iemand dit? Dit is wat de bemiddelaar ons gestuurd had:

I. First Arrangement Visa - for August - September 2005 (Service +
DPKK) Rp 550.000 + US$ 200
( Confirmed to Local Immigration Office and Human Resource Department)
II. Extended Visa for October 2005, Rp 550.000 + US$ 100
(Confirmed to Local Immigration Office and Human Resource Department)
II. Extended Visa for November 2005, Rp 800.000 + US$ 100
(Confirmed to Local Immigration Office, Head Immigration Office and Human
Resource Department)
II. Extended Visa for December 2005, Rp 800.000 + US$ 100
(Confirmed to Local Immigration Office, Head Immigration Office and Human
Resource Department)
II. Extended Visa for January 2005, Rp 1.300.000 + US$ 100
(Confirmed to Local Immigration Office, Head Immigration Office, Human
Resource Department and Direktorat Jenderal)

Dit lijkt me gewoon veel te duur! De servicekosten alleen al? Of zie ik het krom?

En misschien een domme vraag, maar wat voor 'n mapje moet het zijn waar iedereen het over heeft? Emoticon: Confused of is het gewoon voor de geordendheid?

Alvast bedankt! Susana

Jantje
User
spacer line

Beste philip, Misschien heb je hier wat aan:

Enige tijd geleden heb ik n.a.v.jouw vragen hierover,3 voorbeeldbrieven op dit forum gepubliceerd. Ik heb mij daar altijd mee kunnen redden. Via tutti en Jan schijn je ook al voorbeeldbrieven te hebben gekregen. Nu, naar het schijnt ook van Londoh. Ik vraag mij dan af hoeveel voorbeeldbrieven heeft een mens nodig. Wat schort er aan mijn bijdrage (ik leer graag) en waarom heb je dat niet teruggekoppeld? Emoticon: Confused

spacer line  

Beste jantje,

ik waardeer het zeer dat jij toen voorbeeldbrieven hebt gepost, echter zoals Sidik toen al opmerkte: dat waren brieven bestemd voor een echtpaar. Tutti en Jan gaven mij als advies om het door een bemiddelingsbureau te laten doen en Londoh tenslotte kon mij evt helpen aan een voorbeeldbrief bestemd voor mijn situatie. Echter ik heb inmiddels via Robbert een goede aanwijzing gekregen en een persoonlijke email gekregen van ene meneer Forster over hoe alles in zijn werk gaat. Het feit dat ik via dit forum verder ben gaan doorvragen is absoluut niet persoonlijk bedoeld ofzo!!

Het enige wat ik vroeg is een voorbeeldbrief voor de verlenging. Voor zulk soort vragen is dit forum toch voor?

Krijnules
User
spacer line

Beste mensen,

Op dit moment zit ik samen met mijn vriendin in het niemandsland dat de stad Palankaraya (midden Borneo) omgeeft. En als je niet houdt van doodgestaard worden door de 5000 kalimantanen (hoe zeg je dat) en overal gekapte regenwouden om je heen, dan moet je hier niet naartoe!!!!! Maar goed we moeten binnenkort Indonesie uit en zullen dan voor 12 dagen in Maleisie blijven. We hebben voor onze trip naar Kalimantan echter spullen in Bali achtergelaten en willen die daarna ophalen. Helaas is met het aflopen van ons visum meteen ons sociaal/cultureel visum voor 6 maanden op. We vroegen ons af of het toch nog mogelijk was om dan in Maleisie een bijvoorbeeld toeristen visum bij de Nederlandse ambassade aan te vragen.

Tankx

Krijn

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Sorry, je zal vast bedoelen een visa aanvragen bij de Indonesische Ambassade in Maleisie...?

Ik woon op Papua, ging voor mn nieuwe B421 Sosbud altijd naar Vanimo Papua New Guinea vanuit Jayapura, soms per perahu maar moest dan errugh vroeg van Dok 9 naar Vanimo, 'sochtends al om 04:00 weg voor een perahu reis van 4 uur langs Wutung naar Vanimo waar het een uur later is dan WIT.
Ook met de auto , maar die rascoll' s in PNG zijn in staat om elke auto te strippen incl inzittenden als ze je staande houden bij roadblocks.
Vanimo geen officieel entrypoint, nooit echt problemen gehad, maar dat is een Consulaat. Lijkt mij in iedergeval dat het niet zo'n probleem moet zijn een B411 te krijgen. Heb veelvuldig na een B421 een B411 gekregen.

Suc6

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 28-08-2005 13:31 Krijnules wrote:
We vroegen ons af of het toch nog mogelijk was om dan in Maleisie een bijvoorbeeld toeristen visum bij de Nederlandse ambassade aan te vragen.

Tankx

Krijn

Hi Krijn,

Voor een visum voor Indonesia moet je natuurlijk bij de KBRI zijn en niet bij de Belanda's. Volgens mij geen enkel punt om een toeristenvisum voor Indonesia te halen om nog iets te doen. De ambassade(KBRI dus) in Kuala Lumpur werkt goed en is niet druk. Bij aankomst visum aan vragen, je krijgt een papietje dat het paspoort bij hun ligt, plus fotokopieen voor jezelf en dan op stap, daarna je paspoort ophalen. Je kan natuurlijk meteen een goedkope ticket met bijv. Lion Air boeken.

Gruces

Londoh

Krijnules
User
spacer line

Bedankt londoh en goyang2,

was inderdaad een foutje van mijn kant, het moet zijn indonesische ambassade Emoticon: Confused . Weet iemand toevallig ook of het zo makkelijk zou kunnen in de plaats Kuching om een toeristen visum aan te vragen na een maximaal verlengd sociaal/cultureel visum??

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Lijkt me geen enkel probleem, er is toch een Indo consulaat daaro. Kuching is overigens een heel leuk stadje, met een W. Somerset Maugham sfeertje.

Gruces

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,615,133 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com