indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dspierings
User
spacer line

Beste mensen,
Door een ongelukkig misverstand heb ik een (voor onze reis) verkeerde boeking gedaan op booking.com voor het Best Western Premier Angung resort in ubud.
Dit is een boeking zonder restitutie. Ik mag echter WEL de boeking overdragen en de datum wijzigen.
Wat is er geboekt:
3 nachten
2 kamers met ontbijt
Datum: 15 augustus 3 nachten. MAG DUS GEWIJZIGD worden.
Ik betaal 500,00.
Natuurlijk hoeft degene die hier interesse heeft dat absoluut niet te betalen. Het is ook al afgeschreven van mijn CC, ik kan alle correspondentie uiteraard overleggen.

Wil heeft interesse in een heel gunstig aanbod?
Laat het mij weten en ook welke datum je zou willen gaan!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk dat je er even bij moet zetten om welk type kamer het precies gaat. Een boeking nu gemaakt voor 3 nachten voor die datum is nl. tussen de € 347,00 en € 456,00 en daarmee sowieso al lager dan hetgeen je er zelf voor betaald hebt. Vaak wordt ook alleen de eerste nacht die niet gebruikt wordt in rekening gebracht. Heb je al contact gehad met Booking.com?

Maar zulke prijzen en niet kunnen annuleren? Voor nog niet de helft zijn er prachtige accomodaties te vinden in en rond Ubud.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Post het vooral op de facebooksite van Vrienden van Bali , daar zitten meer dan 2000 Baligangers. En Anne Mieke het zijn 2 kamers voor 3 nachten, dus nog geen 85 euro per kamer.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ah, overheen gelezen. Excuus.

dspierings
User
spacer line

dank voor de tip, Job.
Anne Mieke, ik begreep jouw berekening niet, want op dit moment zou men voor dezelfde boeking 693,00 euro betalen, maar ik zie nu dat jij dacht dat het 1 kamer was.
Ik heb diverse malen contact gehad, zowel per email en per telefoon, met booking en met het hotel, maar niets helpt.
Ze willen niet annuleren, andere datum mag en andere personen dat mag ook.
Ik zoek de fb pagina even op.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-08-2017 19:46 dspierings wrote:
dank voor de tip, Job.
Anne Mieke, ik begreep jouw berekening niet, want op dit moment zou men voor dezelfde boeking 693,00 euro betalen, maar ik zie nu dat jij dacht dat het 1 kamer was.
Ik heb diverse malen contact gehad, zowel per email en per telefoon, met booking en met het hotel, maar niets helpt.
Ze willen niet annuleren, andere datum mag en andere personen dat mag ook.
Ik zoek de fb pagina even op.
Ja, ik had over het hoofd gezien dat het om twee kamers gaat.
Maar ik vind dit toch wel heel erg. Tenzij er natuurlijk een dringende reden is om het zo te doen (tegenvallende boekingen).
En ook niet annuleren voor 1 nacht?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zie nu dat dit hotel helemaal niet te boeken is met een annuleringsmogelijkheid, al boek je ver buiten het seizoen (november bijvoorbeeld). Schandalig.

spacer line  

Bookingcom is echt vreselijk , je betaald ook nog eens minimaal 15% bemiddelingskosten. Maar soms ontkom je er niet aan. Boek bij voorkeur per telefoon of e-mail en als je toch boekt via bookingcom dan bij hotels waar je ter plaatse mag betalen en je gemakkelijk kunt annuleren.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-08-2017 20:27 jobvanstaalduinen wrote:
Bookingcom is echt vreselijk , je betaald ook nog eens minimaal 15% bemiddelingskosten. Maar soms ontkom je er niet aan. Boek bij voorkeur per telefoon of e-mail en als je toch boekt via bookingcom dan bij hotels waar je ter plaatse mag betalen en je gemakkelijk kunt annuleren.
Het betekent niet dat je met Booking.com duurder uit bent. De prijs is vaak hetzelfde en soms zelfs goedkoper.
Ik kies ook zoveel mogelijk ter plaatse cash betalen en zeker de mogelijkheid tot annuleren.
Dat valt echter niet overal mee in Indonesie. In Papua bijvoorbeeld is dat een ramp en kun je vaak niet eens cash betalen. Verder nog steeds veel bestemmingen die je niet via een site kunt boeken. Het is algemeen bekend datmen in Indonesie niet al te sterk is met het antwoorden van emails. Blijft over via de app maar dat geeft mensen soms ook een onzeker gevoel, en dat snap ik wel.

spacer line  

"Wij zijn op zoek naar een mooie overnachtingsplaats in Ubud van 4 t/m 8 september. Het liefst in het buitengebied. "

Zomaar een posting op Vrienden van Bali

Lodewijk35
User
spacer line

Mijn ervaringen over direct boeken of via via zijn anders: cash en/of ter plaatse betalen of tawarren levert vaak minder op dan via, in mijn geval vooral, Agoda. Vorig jaar in Swastika Bungalows Ubud was het zelfs hilarisch. Ik wilde bijboeken, 850 K was de prijs, ik tawarde maar kreeg niet lager dan 800. Ik liet de voorafgaande Agodaprijs zien:680.... Kon niet, aldus de manager! Dus toen boekte ik maar voor haar ogen bij Agoda 4dagen erbij.
Binnen 5minuten ontving ze de bevestiging : grote opluchting, iedereen tevreden. Maar zakelijk?!
(zo handelt personeel dat geen initiatief durft/mag nemen.....)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,445,783 topic views - 223,951 posts - 13,528 topics - 16,747 members - last post @ 24-11-2017 11:53 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,507,448 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com