indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Misschien handig om weten voor de volgende dommerik met een Kitas overstay. Gedaan in Batam, zonder agent
-aangeven bij de immigratie(3 keer moeten teruggaan omdat wij wss geen coklat wouden geven)... er werd niet persoonlijk achter gevraagd, maar de persoon die ons hielp vroeg wel aan haar collega, waarom ze zonder agent geen extra kregen)
-5 dagen later op interview, heeft ongeveer een uur geduurd... waarom, hoe het land binnen gekomen, welke maatschappij, wat voor werk, .... en zo 4 keer dezelfde vragen.
-nu zouden we een weekje moeten wachten om te betalen(rp300.00/dag overstay)
-en dan de normale Kitas procedure verder volgen

There's a big difference between kneeling down and bending over!

spacer line  

Wat een gedoe als ik het goed begrijp 6 keer heen en weer naar de immigratie. Ik ben blij dat ik in Bali een betrouwbaar visum bureau ken, die alles voor mij regelen als ik mijn Sosbud moet verlengen. En dat voor een zeer schappelijke prijs, zodat het voor mij uiteindelijk ook nog eens goedkoper is als het zelf doen.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Normaal gezien, doen wij ook alles met een agent, nu wilden we het zelf doen. We kwamen onze agent daar wel tegen(op imigrasi) en die vermelde dat als zij het zou doen, het ons rp1.000.000 meer zou kosten dan vorig jaar. Prijzen gaan naar omhoog en uiteraard cokelat voor de imigrasi. Daarom moeten we nu wss zoveel terugkomen, om ons wat te pesten(geen cokelat weet je wel)
De man die mij interviewde(op een andere locatie), die kwam bij mij wel als eerlijk over.
Wou met deze posting gewoon meegeven wat de prijs voor een overstay is tegenwoordig. Bij een overstay van +60 dagen, zou het heel wat minder aangenaam zijn.

bulekurus
User
spacer line

Ben blij dat ik een kitab heb,5 jaar op mijn gemak. ik koop in de lidl en de Aldi de goedkoopste chocolade, 1 a 2 € heb altijd een voorraadje liggen en ik geef dat aan die idioten,
Proeven toch het verschil niet , als er maar België opstaat Emoticon: Laugh out loud en ik zeg premium quality. Documenten zijn zo in orde

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb met twee immigratiekantoren te maken gehad, die van Batam en van Sukabumi (West Java), in Sukabumi heb ik alleen maar positieve ervaringen.
Ik nam weliswaar altijd uit Nederland een flesje vuurwater van een Euro of 12 mee om de boel te smeren, ik heb de proef op de som genomen, door het een keer niet bij de eerste twee verlengingen te geven, de behandeling was onveranderd vriendelijk en behulpzaam en stond na 10 minuten weer buiten. Emoticon: Yes!
Batam was duidelijk anders, daar zit een stelletje boeven die het hebben uitgevonden. Emoticon: Angry

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Vorige week m'n kitas weer opgehaald, gaat echt super makkelijk, super snel allemnaal, ben maar 3 x geweest en elke x binnen 10 minuten weer buiten.... beetje sundanese liedjes zingen en ze doen allemaal mee Emoticon: Smile alleen ze wilden dit jaar ineens dat ik ook een sktt had, was ook een fluitje van een cent en helemaal niks voor hoeven betalen.... oer lelijk groen papieren kaartje....

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

en november weer nieuw rijbewijs (motor) moet je nu wel echt voorzichtig mee zijn, kom je te laat dan moet je een examen doen, onbegrijpelijke vragen alles in t indonesisch, echt niet te volgen en geen ene vraag over verkeers situaties, allemaal vragen over hoeveel cc die motor ed, onbegrijpelijk.... hoorde ook dat haast iedereen zakt voor dat examen lokale luitjes ook.....

asepers
User
spacer line

Op 14-07-2017 12:38 schreef madrotter:
Vorige week mn kitas weer opgehaald, gaat echt super makkelijk, super snel allemnaal, ben maar 3 x geweest en elke x binnen 10 minuten weer buiten.... beetje sundanese liedjes zingen en ze doen allemaal mee Emoticon: Smile alleen ze wilden dit jaar ineens dat ik ook een sktt had , was ook een fluitje van een cent en helemaal niks voor hoeven betalen.... oer lelijk groen papieren kaartje....

Die STTK heb je bv nodig als je een motor of auto wil kopen,kan niet meer alleen met een kitas of kitap.
Het gaat om het NIK nummer ,zoals in Nederland een burger service nummer (BSN)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-07-2017 12:38 madrotter wrote:
Vorige week m'n kitas weer opgehaald, gaat echt super makkelijk, super snel allemnaal, ben maar 3 x geweest en elke x binnen 10 minuten weer buiten....
"Maar" 3x geweest is misschien geen probleem als je relatief in de buurt woont maar het is toch anders als het immigratiekantoor op 8 uur rijden enkele reis is.
Zou je hier misschien de (jouw) procedure kunnen opschrijven Henk?
Ik hoor van een vriendin nl. andere dingen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-07-2017 02:41 nsenada wrote:

-nu zouden we een weekje moeten wachten om te betalen(rp300.00/dag overstay)

Als je op tijd bent begonnen met de aanvraag (30-60 dagen voor afloop) en je hebt hier papieren van, dan betaal je natuurlijk geen overstay doordat de imigrasi alles loopt op te fokken. Mogelijk is dat op Batam anders via deurtje on-officieel, maar er staan een bepaald aantal dagen voor het verwerken van het een of ander door imigrasi, meer als dat is HUN probleem.

Ik had vorig jaar uiteindelijk 2 maanden overstay (10 okt KITAS verlopen, 26 juli al begonnen met verlengen) en pas op de 11e DECEMBER (!!!) m'n KITAP in handen. Uiteraard geen cent aan overstay betaald. Ik heb ook nog gevraagd of het KITAP niet per 'vandaag' kon in gaan, maar nee, was omzetting, dus per 10 oktober. Tja, in ieder geval gevraagd.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 15-07-2017 10:41 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
"Maar" 3x geweest is misschien geen probleem als je relatief in de buurt woont maar het is toch anders als het immigratiekantoor op 8 uur rijden enkele reis is.
Zou je hier misschien de (jouw) procedure kunnen opschrijven Henk?
Ik hoor van een vriendin nl. andere dingen.
Je zult maar een IMTA moeten regelen, dat moet online, en alsje vragen hebt kun je in Jakarta op te koffie, want whatsapp, email en bellen doen ze niets aan. Bij navraag waarom niet? Tja 'het is druk'. F*ckers. Maar goed dat ik in Bekasi woon en dat ik zelf tijd genoeg heb (mag niet werken he) om die mensen terug te stangen met een bezoekje of twee. Dan schiet het ineens op, want zeurende mensen hebben ze liever niet voor zich. En dan ben ik nog een nette zeur. Vind ik zelf.

En dan komt er soms nog bij EPO regelen (nog een retourtje of 2, want dat stempelje kan niet direct gezet worden uiteraard. Vergeet ook niet het deel wat je moet regelen als het land weer in bent als je met een nieuw KITAS bent gekomen. Ook weer twee retourtjes... Leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker wel, maar dat doen ze lekker niet.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Voor wie nog niet op de hoogte is... Kitas is alleen nog maar een pdf file, dus geen papiertje meer.

Volgend jaar Januari start ik met aanvraag kitap, had het 3 jaar geleden al moeten doen, maar er kwam altijd iets tussen. Nu ben ik verplicht of heel het kitas gedoe begint opnieuw.

spacer line  

Op 29-07-2017 02:32 schreef nsenada:
Voor wie nog niet op de hoogte is... Kitas is alleen nog maar een pdf file, dus geen papiertje meer.

Volgend jaar Januari start ik met aanvraag kitap, had het 3 jaar geleden al moeten doen, maar er kwam altijd iets tussen. Nu ben ik verplicht of heel het kitas gedoe begint opnieuw.

Wel volledig vertellen: notice 2 op Kitas (los van gebrekkig Engels) :
This limited stay permit (electronic) must be attach to the bearer's passport at all times.

Dusss, hoe ga je een pdf attachen aan je passport? Wel printen dus. Papier

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Klopt, zo staat het op het papiertje, had ik zelfs nog niet gelezen. Bij mij staat het ding gewoon tussen mijn foto's... ik ga het wel afdrukken, een dezer dagen. Bedankt voor de info!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Klopt ja ik heb het op 10X15 afgedrukt en het in mijn pas geplakt .
Ik ben door de douane gekomen en men heeft er een stempel er bij gedaan bij die stempel waar de datum staat net in de linker hoek van die stempel heeft men een nieuwe er over heen gedaan. Maar nu moet ik nieuwe paspoort aanvragen want die is niet meer een half jaar geldig bij aan komst....moet zorgen dat de gemeente die paspoort niet vernietigd.. Emoticon: Wink .

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

hoi annemiek ik zie nu je vraag pas Emoticon: Smile gewoon, kitas ikut istri, gewoon al je papier werk in orde hebben en fluitje van een cent, is allemaal op web site immigratie (bandung) te vinden....

maar ja... misschien dat ze in bandung wat makkelijker zijn momenteel dan andere plekken?

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Waarschijnlijk zijn ze daar wel makkelijker!
Afhalen van het paspoort in Batam, je kan het zo gek zelf niet bedenken! Betalen gebeurt in de voormiddag en afhalen in de namiddag??? Mijn paspoort was dus klaar, ik arriveer in de namiddag, maar mocht/kon dus niet betalen, want dat gebeurt enkel in de voormiddag.
Dus stel, ik was daar in de voormiddag om te betalen, dan moest ik wachten tot 14.00 om mijn paspoort mee te krijgen... ook al ligt het ding voor hun neus. Ongelooflijk

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Ben haast 21 jaar in Bandung nu, dus immigratie..... Ik ken 't wel een beetje nu.....

Heb 't ook allemaal mee gemaakt, 's ochtends vroeg zitten en dan tot een uur of 3 's middags zitten wachten tot iemand eens opstaat en een stempeltje zet in je paspoort....

Aantal jaar geleden zat er een oudere vrouw met jilbab achter de balie, die MOEST je 2 pakjes Gudang Garam filter geven, deed je dat niet dan zat je daar uren en uren en kon je nog de volgende dag terug komen.... Gaf je die twee pakjes sigaretten was je binnen 10 minuten de deur uit....

Vroeger, voor dat het mogelijk was om een Kitas te krijgen met je vrouw als sponsor was ik "student"... Bij Unpad, de curses Bahasa Indonesia, ik ben pfff.... Een jaartje of 10, 12 "student" geweest, aardig duur geintje ook, elk jaar koste me dat zo rond de 22 miljoen rupiah... Je moest toen ook nog dat beruchte Buku Kuning bij de politie halen ieder jaar, dat was ook 1 grote afperserij, dat had ik op een gegeven moment opgelost met Hollandse chocolade surprise eieren, daar waren die vent z'n kinderen gek op....

En er dan later achter komen datr ze dat gele boekje, de Buku Kuning gewoon gratis hoorde te geven!!!!

De sleutel hier in Bandung is hoe je je opstelt, daar ben ik al jaren geleden achter gekomen.... Ik zie ze elk jaar zitten, de bule's met uitgestreken chagerijnige muilementen, en je kan zien dat die er als sinds 9 uur 's ochtends zitten te wachten....

Ik kom altijd zo rond half twee, twee uur aan kakken, ze gaan om drie uur dicht, neem altijd een boek mee, altijd grappen maken met die lui, vragen wat hun favoriete Sundanese artiest is, dat soort dingen....

En een hoop veranderd daar, vrijwel alle luitjes van voorheen zijn weg, met pensioen, een aantal lopen nu daar buiten rond te scharrelen, proberen wat bij te verdienen als "agent" om visas ed te regelen voor mensen, maak ik ook altijd een praatje mee....

Dus alles achter die balie is nieuw, en er zit ook altijd een klein groepje jonge meiden achter de balie nu, die zijn te jong om daar al te werken, ik gok dat het studenten zijn die mee lopen, doen alle 'breng dit even weg", "haal dat even op" klusjes....

Niet ver van imigratie is een plek waar ik soms naar oude cassettes loop te jagen Emoticon: Smile

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Heb zojuist deze topic gelezen. Nu komt de apen uit hun mouwen. Likeur, cigaretten of envelop jullie allen doen mee aan de corruptie/pungli hier voor je eigen bestwil.

Als iemand 20miljard geeft om anderen gunstig te stemmen is hij een kloozak. Cigaretten geven of een kleine envelop niet????

Snappen jullie het nou??

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Zoals eerder vermeld, ik doe er niet aan mee!

Off topic: 20 miljard(of wat dan ook) uit een budget van de staat wegfoefelen is nog steeds iets anders dan drinkgeld geven.

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

20 miljard van een zakenman voor een 1 ot meer "pejabats" om uiteindelijk natuurlijk een (grote)order binnen te slepen. Omkoping. Omkoping van een lager immigratie ambtenaar is vergelijkbaar. Je wilt iets geregeld hebben en niet pusing in de wachtrij of 10x terugkomen dus je geeft wat.

spacer line  

Ontwikkelingen bij Imigrasi staan niet stil.
Waar je voorheen nog een A4 kitas op moest vouwen en in je paspoort moest nieten, krijgt de Kitas aanvrager nu een Kitas in 2 formats: 1 A4, zoals voorheen. En.... 1 passport size! Emoticon: Yes!
Netjes.
Moet bekennen dat Imigrasi systematiek er op vooruit gaat. Zodra terug van buitenland met Vitas sticker, even online aanmelden en binnen 30 dagen melden met form 24,form 25,print van die online aanmelding en nog paar bescheiden en hopsa, inleveren. Meteen foto en fingerprints en 3 dagen later paspoort ophalen (waar je geen nr voor hoeft te trekken!). Keurig. Overigens ook de klantvriendelijkheid!

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,134 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 20-09-2017 23:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,969,180 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com