indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo allemaal,

Weet iemand hoeveel een eetstalletje (stand) waard is?
Het is jaren geleden voor 5 miljoen Roepia gekocht, men wil er nu 20 miljoen voor hebben.
In Soerabaja op een markt.

MVG, Jan

totto
User
spacer line

Beste Jan,
Ik denk dat je morgen vroeg nog tig antwoorden c.q. vragen krijgt met dezelfde vragen; wie, wat, hoe,waar, en dergelijke. Zo iets als; wat kost een vaste plaats voor een lucht bed op het strand van Zandvoort...............

Toto Travel.com

spacer line  

Bedankt Totto!

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Een kaki lima?

There's a big difference between kneeling down and bending over!

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Wat een gek er voor geeft! Locatie, kosten, producten, marges?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Bedank voor de informatie!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. nsenada: Het is geen Kaki Lima. Ik wacht op de foto's .

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Men zal altijd proberen het maximale uit je portemonnee te vissen
Hou er rekening mee dat er waarschijnlijk ook nog een verschil zal zijn
tussen wat er werkelijk betaald wordt en wat men vraagt en waarschijnlijk
komt er niets van op papier.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Als het dan zo'n strandje is van 2m op 3m, met een poort voor... die kosten 5 jaar geleden rp35.000.000 en die gaan nu voor rp85.000.000

Zoals Jarno zei... Het is wat de gek er voor geeft!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik kwam in de stad minimaal 3 tot 4 keer per week bij een restaurant in de binnenstad, binnen rete duur, buiten redelijke prijzen voor een snelle hap die niet van binnen kwam.
Aan de rand van het buitenterras heb ik in de loop van de jaren de ene na de andere kaki lima zich stuk zien bijten met een aluminium vitrine van plusminus 1.80 bij 80 cm, waaruit ze dingen verkochten als ikan bakar, ayam goreng enz.

Een aanvulling op het menu van de buitentokoh, geen van allen trokken het, ik heb ze zien komen en gaan, meestal niet langer dan 4 of 5 maanden.
Mijn idee was om zo'n vitrine te plaatsen met pannenkoeken, weinig voor nodig, pannenkoeken thuis maken, voldoende van die dingsies in de koelkast, opwarmen in de magnetron, kost geen ruk, ze zijn er gek op en een primeur. Emoticon: Yes! Emoticon: Yummie!

Al die verwende koninkjes en prinsesjes die ze achterna moeten zitten met een hap rijst of bami die je dan wel zoet kan houden met een pannenkoek in hun smurfensnavel te steken.
Dat trekt klanten als dat éénmaal bekend is, pa en ma rijst en bami en de smurfen pannenkoeken, dat zag de eigenaar ook wel helemaal zitten.
Mijn berekening was dat melk, meel, eieren, garnering (suiker, jam) en gas neer kwam op 2000 Rupiah per stuk, verkoop 3000 Rupiah, of te wel 22 Eurocent. Emoticon: Blush

1000 Rupiah voor de producent/verkoper, ik wilde graag iemand zo in het zadel helpen, 30 pannenkoeken per dag was met twee vingers in zijn neus makkelijk haalbaar dat zou maandelijks ruim 8 miljoen zijn, min zijn standplaats plus elektriciteit.
Voor de eigenaar snijdt dan het mes aan twee kanten, één hij krijgt veel meer klanten binnen, twee hij krijgt ook betaald voor de standplaats, dat was de dombo volledig met mij eens, zonder dat ik hem details over kostprijs en winst vertelde, 3000 Rupiah voor een pannenkoek vond ie prachtig. Emoticon: Yes!

Ik had in mijn gedachte om pakweg 3 miljoen p/m te betalen voor de standplaats, zodat er in ieder geval 5 miljoen over zou blijven, immers buiten de 12 uur per dag dat die dingsies verkocht moeten worden ben je thuis ook nog eens 2 uur per dag bezig, dus het moet een echtpaar zijn die er samen aan werken.
Welnu die klootzak wilde 8 miljoen hebben voor de standplaats, ik was gelijk klaar met hem, dat was ruw weg 1000 Rupiah per pannenkoek, waar ie geen ruk aan hoefde te doen en bovendien zijn extra klanten, de pleuris voor hem, zo heb ik het niet gezegd maar daar kwam het wel op neer. Emoticon: Yes!

Die waus heeft er over na zitten denken en kwam er nog 3 keer op terug, zijn laatste bod was 4 miljoen voor de standplaats, maar ik had mijn zakken al vol, het was verdorrie niet eens voor mij zelf. Emoticon: Nooo
In de laatste anderhalf jaar had hij precies één vent zo gek kunnen krijgen, die ging na 4 maanden bankroet, vlak voor ik weg ging heb ik het nog onder zijn inhalige Chinese neus gewreven, dat hij buiten die 4 maanden 41 miljoen was misgelopen omdat hij niet op mijn pannenkoeken aanbod was ingegaan, buiten de aanloop van families met koninkjes en prinsesjes die de dienst uit maken. Emoticon: Bye bye

Hij reageerde typisch Indonesisch, hij begon schaapachtig te lachen als een boer met kiespijn, wel jammer voor de Indonesische kennissen die ik in het zadel wilde helpen, verziekt door zo'n inhalige ponylul. Emoticon: Angry

spacer line  

Op 22-07-2017 16:02 schreef Malam:
Ik kwam in de stad minimaal 3 tot 4 keer per week bij een restaurant in de binnenstad, binnen rete duur, buiten redelijke prijzen voor een snelle hap die niet van binnen kwam.
Aan de rand van het buitenterras heb ik in de loop van de jaren de ene na de andere kaki lima zich stuk zien bijten met een aluminium vitrine van plusminus 1.80 bij 80 cm, waaruit ze dingen verkochten als ikan bakar, ayam goreng enz.

Een aanvulling op het menu van de buitentokoh, geen van allen trokken het, ik heb ze zien komen en gaan, meestal niet langer dan 4 of 5 maanden.
Mijn idee was om zon vitrine te plaatsen met pannenkoeken, weinig voor nodig, pannenkoeken thuis maken, voldoende van die dingsies in de koelkast, opwarmen in de magnetron, kost geen ruk, ze zijn er gek op en een primeur. Emoticon: Yes! Emoticon: Yummie!

Al die verwende koninkjes en prinsesjes die ze achterna moeten zitten met een hap rijst of bami die je dan wel zoet kan houden met een pannenkoek in hun smurfensnavel te steken.
Dat trekt klanten als dat éénmaal bekend is, pa en ma rijst en bami en de smurfen pannenkoeken, dat zag de eigenaar ook wel helemaal zitten.
Mijn berekening was dat melk, meel, eieren, garnering (suiker, jam) en gas neer kwam op 2000 Rupiah per stuk, verkoop 3000 Rupiah, of te wel 22 Eurocent. Emoticon: Blush

1000 Rupiah voor de producent/verkoper, ik wilde graag iemand zo in het zadel helpen, 30 pannenkoeken per dag was met twee vingers in zijn neus makkelijk haalbaar dat zou maandelijks ruim 8 miljoen zijn, min zijn standplaats plus elektriciteit.
Voor de eigenaar snijdt dan het mes aan twee kanten, één hij krijgt veel meer klanten binnen, twee hij krijgt ook betaald voor de standplaats, dat was de dombo volledig met mij eens, zonder dat ik hem details over kostprijs en winst vertelde, 3000 Rupiah voor een pannenkoek vond ie prachtig. Emoticon: Yes!

Ik had in mijn gedachte om pakweg 3 miljoen p/m te betalen voor de standplaats, zodat er in ieder geval 5 miljoen over zou blijven, immers buiten de 12 uur per dag dat die dingsies verkocht moeten worden ben je thuis ook nog eens 2 uur per dag bezig, dus het moet een echtpaar zijn die er samen aan werken.
Welnu die klootzak wilde 8 miljoen hebben voor de standplaats, ik was gelijk klaar met hem, dat was ruw weg 1000 Rupiah per pannenkoek, waar ie geen ruk aan hoefde te doen en bovendien zijn extra klanten, de pleuris voor hem, zo heb ik het niet gezegd maar daar kwam het wel op neer. Emoticon: Yes!

Die waus heeft er over na zitten denken en kwam er nog 3 keer op terug, zijn laatste bod was 4 miljoen voor de standplaats, maar ik had mijn zakken al vol, het was verdorrie niet eens voor mij zelf. Emoticon: Nooo
In de laatste anderhalf jaar had hij precies één vent zo gek kunnen krijgen, die ging na 4 maanden bankroet, vlak voor ik weg ging heb ik het nog onder zijn inhalige Chinese neus gewreven, dat hij buiten die 4 maanden 41 miljoen was misgelopen omdat hij niet op mijn pannenkoeken aanbod was ingegaan, buiten de aanloop van families met koninkjes en prinsesjes die de dienst uit maken. Emoticon: Bye bye

Hij reageerde typisch Indonesisch, hij begon schaapachtig te lachen als een boer met kiespijn, wel jammer voor de Indonesische kennissen die ik in het zadel wilde helpen, verziekt door zon inhalige ponylul. Emoticon: Angry

Prachtig voorbeeld hoe je de waarde van zo'n stalletje uitrekent. Meer dan 2 eeuwen geleden rekende de klassieke econoom David Ricardo al af met de klachten dat de graan zo duur zou zijn omdat de boeren zoveel geld voor hun landbouwgrond vroegen. Het is juist andersom, de grond is zo duur omdat de verkoopprijs van het graan zo hoog ligt. Of andersgezegd de opbrengstpotentie bepaald de waarde van de grond.
Het lijkt eenvoudig, maar er zijn nog steeds hordes mensen die denken dat de prijs van huizen zo hoog is omdat de grond zo duur is.

Dus in dit geval Jan, gewoon het rekensommetje van Malam voor jouw geval maken, en de uitkomst als maximaal te betalen prijs hanteren.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Ik weet nog steeds niet wat de OP bedoeld met eetstalletje. Ik wacht op de foto's.

bulekurus
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. malam je kent geen reet van zaken doen , 50 % van de foodcost als marge is niet genoeg.
Daarbij je foodcost is veel te hoog, tenzij dat je alles in de gouden superindo koopt.
Je spreekt van 1000 idr winst per pann... en je wilt 8 juta netto , dan moet die gast 8000 pannen... per maand verkopen , laat ons zeggen 26 dagen werken...wat een Indo nooit doet, dan moet hij 300 pannekoeken per dag verkopen en dan nog merendeel geconcentreerd op de avond .... en dan nog 5 juta voor de standplaats ...ja ik begrijp dat ze jou businessmodel gebruiken dat ze er snel de brui aan geven ..

spacer line  

Op 23-07-2017 13:38 schreef bulekurus:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. malam je kent geen reet van zaken.,,,,,,
.

Ja, klein commafoutje, met grote gevolgen. Maar waar het mij omgaat is de wijze waarop je de waarde van een verkoopplek kan benaderen. En wat Malam aangaf als model is gewoon de juiste benadering. Tot nu toe de moest intelligente posting voor dit item.

bulekurus
User
spacer line

20 juta vind ik niet veel, al zeker niet als dat een heel drukke markt is. Locatie, locatie locatie is het allerbelangrijkste, dan management... dan product!! Er zijn altijd uitzonderingen.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 24-07-2017 03:44 bulekurus wrote:
20 juta vind ik niet veel, al zeker niet als dat een heel drukke markt is. Locatie, locatie locatie is het allerbelangrijkste, dan management... dan product!! Er zijn altijd uitzonderingen.

Feit is wel dat wanneer het een goedlopend stalletje is en er genoeg geld werd verdiend Agus of Bambang het echt niet te koop zou zetten.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 23-07-2017 13:38 bulekurus wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. malam je kent geen reet van zaken doen , 50 % van de foodcost als marge is niet genoeg.

Klopt honderd procent Bule, ik weet inderddad geen reet van zaken doen, ik schreef ook zo maar uit de losse pols een ervaring uit het verleden op.
De intentie om iemand te helpen en hoe iets dan de bodem in wordt geramd door meedogenloze inhaligheid, daar ging het om. Emoticon: Blush

bouw3
User
spacer line

Malam, dat verhaal van je mbt die verkoop van pannenkoeken klopt niet helemaal
Bij 30 koekjes per dag in jou berekening zou 8 yuta opbrengen,maar volgens mij is dat slechts 2.7 yuta
Bij 300 per dag komt dat op 10.8 miljoen Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 24-07-2017 14:42 Malam wrote:

[quote removed]

Klopt honderd procent Bule, ik weet inderdaad geen reet van zaken doen, ik schreef ook zo maar uit de losse pols een ervaring uit het verleden op.
De intentie om iemand te helpen en hoe iets dan de bodem in wordt geramd door meedogenloze inhaligheid, daar ging het om. Emoticon: Blush

Klopt Bouw, Bule had dat ook al opgemerkt. Emoticon: Yes!
Nu weet ik ook waarom ik altijd geld tekort kom, ik heb altijd gedacht dat de maand te lang was. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Ik weet niet hoe ik een foto kan plaatsen op dit forum.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

https://www.mupload.nl/

Bestand/foto kiezen.

Uit je computer de foto aanklikken daarna op "upload je afbeelding".

Dan verschijnen er 4 vakjes het vakje waar [IMG] voor staat kopiëren in in het scherm van het forum plakken, dan heb je em.

iwaki
User
User icon of iwaki
spacer line

vuistregel:

Verwachtte schone winst per jaar * 10 = maximale prijs voor de lokatie
Verwachtte omzet per jaar / 5 = maximale inkoopprijs voor grondstoffen per jaar

Denk je dat aan deze eisen niet voldaan kan worden dan loont het om even terug te gaan naar de brainstorm fase

Voorbeeld:

Bedrijf heeft een omzet van 200 miljoen per jaar (belasting even buiten de deur gehouden). dan mag het plaatsje niet meer kosten dan 2 biljoen. aangezien het anders niet binnen een aanzienelijke tijd terug kan worden verdiend. het liefst natuurlijk veel korter, maar 10 jaar is geen rare investering.

als je pannekoek 1000 rupiah inkoop kost zul je deze moeten verkopen voor minimaal 5000 rupiah. vind je 5000 rupiah teveel dan zul je moeten zorgen dat je goedkopere grondstoffen vind. (wat altijd handig is omdat het je winst groter zal maken)

spacer line  

Terima kasih banyak Malam!

Na vele keren geprobeerd te hebben is het me toch gelukt!
Hier vraagt men 20 miljoen voor.

Weet iemand misschien ook een betrouwbare makelaar in Soerabaja?

Vele groeten, Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo dan Jan, dat is een koopje voor zo'n luxe eettent, hoeveel sterren hebben ze. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Ja 1 grote oplichting.. De 20 miljoen wordt gebruikt om een auto te kopen zodat een familielid die werkeloos is voor Uber kan gaan werken..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dan komen ze met 20 miljoen ook niet ver, daar moet nog een bekkie bij, tweede hands auto's in Indonesië zijn zo duur als de pest, voor 20 miljoen hebben ze er één die nog is gebruikt om de bouwers van de Borobudur naar hun werkplek te brengen Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,144 posts - 13,486 topics - 16,237 members - last post @ 21-09-2017 19:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,002,337 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com