indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

fransmulke
User
spacer line

Graag uw ervaringen

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Nee, adverteren wel veel, zelfs met VOC-antiek uit 1842 (voor de goede onderstaander). Antiek, of nep-antiek, verder zat in Yogya, er is zelfs een klein straatje vlakbij de jl. Prawirotam waar een hele reeks zaken zit. Je zult begrijpen dan Moesson aan de hoge kant zit met de prijzen, o.a. door dat adverteren.

Bogorilla
User
spacer line

Ja, wij wel... Moesson heeft twee panden. Er is een nederlander verantwoordelijk voor. Wij hebben afspraken gemaakt met tuinmeubels.
tevens wat beelden. De eigenaar had een vast contact persoon in Ned.
Dit was iemand in Tilburg ? Via deze persoon komt het binnen, dit ging niet
echt soepel !! Tevens kregen wij niet de gewenste tafeltjes toegestuurd, wij
hadden vierkante gevraagd en kregen ronde ! Wij zouden ook Batik kussens
voor de stoelen krijgen, ook niet het werden witte kussens !
Dus let op met de afspraken maken daar, het ziet er leuk uit de man is vriendelijk maard dan als je de spullen uitpakt ?

VR.GR. Bogorilla

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Excuses, maar zag een knoeper van een taalfout in mijn posting. Het anglicisme onderstaander moet natuurlijk zijn verstaander.

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Ik heb er een keer een zogenaamde antieke lamp gekocht voor Rp600.000. Deze lamp schijnt aan de lopende band te worden geproduceerd in Bandung.
Ik geloof dat 99 % van zijn produkten namaak is.

Echt antiek is zeer schaars in Indonesie. De Japanners hebben tijdens de oorlog alles verscheepd naar Japan. Ook het klimaat zogt ervoor dat spullen sneller kapot gaan dan bv in Nederland.

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

indrapura
User
spacer line

Het is best moeilijk om meubels uit Indonesie naar Nederland te halen,we hebben vorig jaar in Bali bij LETROS op de jalan bypass terras meubelen gekocht,er werd ons verteld dat het export kwaliteit was ,en bla bla.......dus wij overstag gegaan,bleek na aankomst na week gebruik te hebben,de eerset beste persoon al door de klap stoel doorheen zakte.
De tafels braken bij sommige delen af en scheuren in de verbindings delen.
Bij mijn eerste trip heb ik mij hierover beklaagd,het enige wat ze zeiden,komt door het cointainer vervoer,niet goed ingepakt en behandeld,en u had het met onze vervoerder moet laten doen ,dan hadden wij er garantie op kunnen geven.Dus als het om buiten meubelen gaat wij hebben er een slechte ervaring mee.......zijn er mensen die meubelen willen aanschaffen koop ze in iedergeval niet bij LETROS -LETROS .... BALI.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb in Yogya een medicijnkastje gekocht van teak-hout. Is trouwens gewoon nieuw niet antiek, maar dat zeggen ze ook gewoon. Rp. 100.000.

Een oude kast/boekenkast stond er voor Rp. 900.000, maar voor iets minder kon ik hem ook meenemen. Brengen zit bij de prijs inbegrepen.

Ik heb bij Moesson aan de zuidelijke rondweg geweest, ook die in Prawirotaman heb ik gezien. Wel geinige dingen als Philips radio's, grote kluizen en lampen.

spacer line  

Ik heb in het verleden wel via Pak Wim ingekocht, zonder problemen. Ik heb geen particuliere ervaringen en weet ook niet hoe eea via zijn NL contactpersoon verloopt.
Overigens is Wim wel eerlijk. Als je vraagt of iets echt antiek is zal hij dat ook zeker ontkennen (op een aantal echte antieke stukken na natuurlijk, die overigens ook weer nep zouden kunnen zijn, zonder dat hij het zelf weet...)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 06-05-2005 08:31 papaya wrote:
Ik heb er een keer een zogenaamde antieke lamp gekocht voor Rp600.000. Deze lamp schijnt aan de lopende band te worden geproduceerd in Bandung.
Ik geloof dat 99 % van zijn produkten namaak is.

Echt antiek is zeer schaars in Indonesie. De Japanners hebben tijdens de oorlog alles verscheepd naar Japan. Ook het klimaat zogt ervoor dat spullen sneller kapot gaan dan bv in Nederland.

Dat er in Indonesia geen antiek te koop zou zijn bestrijd ik, in mijn ogen ister zat. Echter de prijzen zijn heel erg gestegen de laatste jaren. Veel echt antiek gaat van handelaar tot handelaar en dat drijft de prijzen op, het is echter pure spekulasi, omdat er tegenwoordig erg veel interesse binnenlands is.

Dat verhaal van die Japanners is natuurlijk quatsch, zelfde als je zou zeggen dat de Duitsers NL hebben leeggehaald.

Er is op het gebied van meubelen van alles te koop, namaak nieuw, maar bijvoorbeeld ook van oud hout. Antiek dat van allerlei antieke meubelen is samengesteld, en het echte werk.

Ja zo een lamp voor 600.000 Rp, voor minder heb je een echte, als het om een hanglamp met glas gaat. Is trouwens heel makkelijk te checken of deze echt of namaak zijn. Een echt lampenglas “zingt” als je er met je vinger langs strijkt.

Over dat klimaat is overigens waar, vaak mankeert er van alles aan de spullen, vergeet ook de rayap en de tikus niet Emoticon: Shiny Echt antiek is meestal bij privé handelaren te vinden, mensen die winkels uitbaten waarin namaak verkocht wordt hebben vaak op een andere plek ook echt staan, als spaarpotje.

Overigens voor de liefhebber heb ik nog een zgn “grobog” uit Oost-Java (in de weg) staan, gemaakt van 3,5 cm dik Djati, helemaal echt, foto’s op aanvraag.

Gruces

Bung Lon

Boedha, goud, 285 gram 14 cm hoog. 9 – 10e eeuw

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,149,850 topic views - 240,036 posts - 13,725 topics - 32,690 members - last post @ 10-08-2020 14:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,286,777 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com