indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zavio
User
spacer line

Ik heb 'n kennis op Bogor sinds 1996, die wilt graag voor mijn echtgenote komen zorgen. (mijn echtgenote heeft de ziekte van Alzheimer( dementie) hebben jullie info voor mij omdat snel te regelen?

Met vriendelijke groet,

Jfl. Groosman

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Lijkt mij een onmogelijke taak, werkvergunning etc te regelen voor een verzorger.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

josari
User
spacer line

Snel te regelen is zoiets niet, maar kijk op de site van IND.nl. Daar vindt je alle mitsen en maarren in jouw geval

Succes

pierre
User
spacer line

Op 10-07-2017 15:10 schreef zavio:
Ik heb n kennis op Bogor sinds 1996, die wilt graag voor mijn echtgenote komen zorgen. (mijn echtgenote heeft de ziekte van Alzheimer( dementie) hebben jullie info voor mij omdat snel te regelen?

Met vriendelijke groet,

Jfl. Groosman

OM dit zo maar even snel te regelen, dat gaat niet..

De enige oplossing zou kunnen zijn, is het aanvragen van een VKV ..( in de volksmond het toeristen visum) maar een VKV is maar voor drie maanden geldig, na die drie maanden moet die kennis het schengengebied weer verlaten, daarna kan na drie maanden weer een VKV worden aangevraagd..

Maar vergis je niet... in jou geval kan het visum gewoon afgewezen worden op het feit van vestiging gevaar. er dient dertege bewijs voering aangeleverd te worden dat het alleen een toeristen visum betreft... en dat diegene na drie maanden het land dan ook daadwerkelijk weer gaat verlaten, daarnaast zul je garant moeten staan voor die kennis.

IN alle andere gevallen is hetgeen jij wilt gewoon niet mogelijk...

Dus om het even snel te regelen dat kun je vergeten.

Je zou contact kunnen opnemen met de IND of ga eens neuzen op de website van de "Stichting buitenlandse partners".
https://www.buitenlandsepartner.nl/content.php

en verdiep je in de materie...

zavio
User
spacer line

Beste allen,

Hartelijk dank voor de info, ik ga de gegevens (link)die ik van jullie heb ontvangen lezen, ik zou die 3 maanden met een vakantie visum even uit de brand zijn om mij te ontlasten.. Zou het ook mogelijk zijn om in engeland visum aan te vragen door daar heen te gaan voorr de persoon in kwestie voor de eind datum van 't visum?,, ik zal ook informeren bij mijn gemeente of ik haar mag uit nodigen, en dat ik garant sta.

Vriendelijke groet,

Jfl. Groosman

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zit met een dilemma met deze vraag.
Als je weet dat er in Nederland niets kan en mag terwijl er heel veel illegalen rond lopen dan denk ik, als je de officieel weg bewandeld je al bij voorbaad neen als antwoord krijg.
Laat ik het zo formuleren ik zet niemand aan om iets te doen wat niet mag.
Maar vroeger had ik een buitengewoon positie en had een bus aan huis staan
Daarmee had ik elke dag heel vroeg de eerste rit naar 's 's-Hertogenbosch omdat ik elke dag met die bus reed, heb ik vele mensen ontmoet waar je een band mee opbouwde.
Zo ging er elke morgen een dame zuid-Molukse mee die naar Amsterdam reisde verders doet het er niet toe ik gebruikte die bus voor privé, niet mensen vervoeren maar spullen van A naar B te brengen.
Als je dat vraag dan moet je indirecte chef NEEN zeggen , dus ik gokte het er op, ben nooit betrapt geweest.
En zo gaat dat in het dagelijkse leven, dat het nu niets meer kan is, dat men het gehele systeem omgegooid heeft en met internet contacten heel veel niet meer mogelijk is.

Ik kende een Familie uit Indonesië die had een jonge jongen mee gebracht naar Nederland , hoe daar ben ik nooit achter gekomen, hoe ze dat flikte maar die jongen is wel 20 jaar de verzorger geweest van de vader die inmiddels invalide werd geholpen door die jongen..
Kwam te overlijden en ze hebben alles op alles gezet om die jongen in Nederland te houden en dat is gelukt.

Dan een andere kwestie het vertrouwen ik maak in de familie van vriendin mee dat ze vrouwelijke bediendes hadden die nog al losjes was en ze veel geld weg was tot een gouden kettinkje aan toe.
Oppassen je moet geluk hebben met die gasten of ze eerlijk zijn .
Haar zus heeft een vast bediende die nu al jaren bij haar zat iemand uit de kampong en dat meisje is heel vriendelijk en behulpzaam nooit een misstap gemaakt.
Ja dan heb je geluk met zulk gastjes.

Dus als je de officiële weg bewandeld heb je al bij voorbaat een NEEN,
Nee heb je al en JA kan je misschien krijgen, ga via de andere weg naar Rome ja dan heb je kans .
Want Nederland was een tolerant land. Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right! Emoticon:
http://defusie.net/hoe-tolerant-nederland/

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-07-2017 00:31 zavio wrote:
Zou het ook mogelijk zijn om in engeland visum aan te vragen door daar heen te gaan voorr de persoon in kwestie voor de eind datum van 't visum?,, ik zal ook informeren bij mijn gemeente of ik haar mag uit nodigen, en dat ik garant sta.

- je mag altijd iemand uitnodigen als je verblijf en verzorging kunt garanderen en je inkomen voldoende is.
- in Engeland een visum aanvragen? Lijkt me niet logisch gezien de reden waarom je wilt uitnodigen.Daarmee is de persoon nog niet in Nederland en Engeland valt niet onder Schengen. Maar misschien begrijp ik de vraag verkeerd.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

pierre
User
spacer line

Op 11-07-2017 00:31 schreef zavio:
Beste allen,

Hartelijk dank voor de info, ik ga de gegevens (link)die ik van jullie heb ontvangen lezen, ik zou die 3 maanden met een vakantie visum even uit de brand zijn om mij te ontlasten.. Zou het ook mogelijk zijn om in engeland visum aan te vragen door daar heen te gaan voorr de persoon in kwestie voor de eind datum van t visum?,, ik zal ook informeren bij mijn gemeente of ik haar mag uit nodigen, en dat ik garant sta.

Vriendelijke groet,

Jfl. Groosman

De optie om die kennis naar de UK te halen is zonde van je tijd en niet logisch.... daarnaast de UK is geen schengenland dus vanuit daar visumvrij naar Nederland reizen is niet mogelijk..

om voor iemand garant te staan heb je onderstaand formulier nodig..
Deze kun je uitprinten van te voren invullen en PAS ondertekenen onder toezient oog van de gemeente ambtenaar.. deze ambtenaar zet diverse stempels en handtekening onder dit forumlier.... dan dien je dit formulier of op te sturen naar de uitnodigde persoon of inscannen en mailen ( deze dient dan middels een duidelijke en scherpe kleuren kopie uit geprint te worden)

hieronder het bewuste formulier

https://ind.nl/Formulieren/1310.pdf

zavio
User
spacer line

Beste Zieleffe, dank voor tekst uitleg en links, als ik dan niet de legale weg neem, hoe krijg ik haar hier door de douane?

Beste Anne Mieke. Ik bedoelde als het toeristen visum bijna is verlopen dan even naar engeland voor 'n nieuw visum, Pierre melde mij al dat dit niet gaat,

Beste Pierre, dank voor tekst en uitleg, 't formulier ga ik invullen en uitprinten, en dan naar de gemeente Sluis!

De dame in kwestie ken ik sinds 1996, en altijd eerlijk en betrouwbaar, ze is hier in 1999 bij ons geweest, waren andere tijden, zij wil mijn echtgenote komen helpen om haar dochtertje straks te laten kunnen studenen, haar man is 2 jaar geleden overleden, dus ja ellende al om,

Dank jullie allen, wordt vervolgd .....geduld is een schone zaak 🤙✌️

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Beste Zieleffe, dank voor tekst uitleg en links, als ik dan niet de legale weg neem, hoe krijg ik haar hier door de douane?

Zoals pierre schreef en na 3 maanden zijn ze haar vergeten.
Ja de tijden veranderen dat is waar, de legale weg is altijd gemoed rustiger leven.
Zo.n vrouw komt bijna nooit in aanraking met de medemensen dan alleen wanneer ze boodschappen doet risico is niet groot. Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 10-07-2017 17:50 pierre wrote:

[quote removed]

OM dit zo maar even snel te regelen, dat gaat niet..

De enige oplossing zou kunnen zijn, is het aanvragen van een VKV ..( in de volksmond het toeristen visum) maar een VKV is maar voor drie maanden geldig, na die drie maanden moet die kennis het schengengebied weer verlaten , daarna kan na drie maanden weer een VKV worden aangevraagd..

Maar vergis je niet... in jou geval kan het visum gewoon afgewezen worden op het feit van vestiging gevaar. er dient dertege bewijs voering aangeleverd te worden dat het alleen een toeristen visum betreft... en dat diegene na drie maanden het land dan ook daadwerkelijk weer gaat verlaten, daarnaast zul je garant moeten staan voor die kennis.

IN alle andere gevallen is hetgeen jij wilt gewoon niet mogelijk...

Dus om het even snel te regelen dat kun je vergeten.

Je zou contact kunnen opnemen met de IND of ga eens neuzen op de website van de "Stichting buitenlandse partners".
https://www.buitenlandsepartner.nl/content.php

en verdiep je in de materie...

Humanitaire redenen bieden mogelijk een uitzondering.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,421,991 topic views - 223,934 posts - 13,518 topics - 16,742 members - last post @ 23-11-2017 15:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,471,661 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com