indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Ga er meestal niet op in, ik wordt redelijk vaak gevraagd voor interviews hier, kranten, tv, radio etc. maar il leef hier in Indonesie met een regel: "Alles wat boven her gras groeit wordt gemaaid" dus ik doe gewoon stilletjes mijn ding....

Maar ben heel heel langzaam bezig iets op te zetten, heeft te maken met archivering en behoud van oude Indonesische muziek en dacht, ach, misschien is een interview dan wel nuttig... Ons guesthouse zijn we kwijt, noem 't maar een vijandige overname, een ongelovelijk smerig klote verhaal waarin hebzucht, verraad en gebroken beloftes een rol spelen, liep toch al niet meer, de competitie met zo'n 350 nieuwe hotels in Bandung is krankzinnig (Sheraton is er door failliet aan 't gaan nu) maar de manier waarop dingen zijn gegaan.... bizar...maar goed dat terzijde.... Ga in ieder geval (nog) meer tijd hebben voor mijn bezigheden in de Indonesische muziek....

Hier 't interview voor de luitjes die geinteresseerd zijn Emoticon: Smile

https://ruang.gramedia.com/rea(...)ta-karun-musik-lokal

spacer line  

Wat een lang interview Madrotter en een leuke illustratie tekening van jou. Kan helaas niet alles volgen in de Indonesiche taal. Maar wel erg goed dat je na het verlies van je Guesthouse zo enthousiast verder gaat met je passie. Veel succes.

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Dankjewel Job Emoticon: Smile Dingen verliezen is opstaan en weer verder gaan maar 't is een emotionele rollercoaster geweest laatste half jaar en nog, over 2 weken gaan we dicht, heb 't 5 jaar gedaan met heel veel succes de eerste paar jaar tot dus Bandung ineens helemaal volgestouwd werd met nieuwe hotels, guesthouses etc., dooie business is 't nu.... Misschien dat ik 't hele verhaal nog een keertje plaats hier, is misschien wel nuttige informatie voor luitjes die er over denken om hier iets te gaan beginnen, kan wel zeggen dat ik echt bergen heb geleerd... Vooral hoe je dingen NIET moet doen Emoticon: Party!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Schitterend interview Henk ik heb het gelezen en er van genoten, peci af.
Dit interview is een erkenning voor je inzet om vergeten artiesten in het zonnetje te zetten en traditionele Indonesische muziek uit de jaren '50 t/m '80 voor Indonesië te behouden.
Ik denk dat dit interview wel hier en daar het één en ander los zal maken, in gunstige zin bedoel ik.
Pas wel op voor de vergeler Ahmad Dhani die van Jakarta een museumstad wil maken om er zelf wijzer van te worden en op jacht is naar dit soort items. Emoticon: Angry
Succes

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 10-07-2017 11:24 schreef jobvanstaalduinen:
Wat een lang interview Madrotter en een leuke illustratie tekening van jou. Kan helaas niet alles volgen in de Indonesiche taal. Maar wel erg goed dat je na het verlies van je Guesthouse zo enthousiast verder gaat met je passie. Veel succes.

Job het is via translate makkelijk te vertalen eerst in het Engels en dan Nederland.

Er zijn maar anekdotes die ons laten realiseren dat onze natie nog geen eigen muziekgeschiedenis heeft gewaardeerd. De zeldzame zwarten van de Radio Republik Indonesia collectie, die goed onderhouden zouden moeten worden op het Centrale RRI-kantoor, worden vaak wonderbaarlijk in de Surabaya Street vlooienwinkels gestrand. De centrale bank van de rijkdom van Indonesische muziek, het opbouwen van het plaatje Lokananta in Solo, Centraal Java, is een puinhoop van zijn archieven en wordt beschreven door journalist Fakhri Zakaria "verspreid als chili's en uien in de markt." Ondertussen verwelkomen we wanneer Australische bands naar Indonesië komen om liedjes, Song Dara Puspita en rampage te spelen wanneer de naburige landen onze traditionele muziek claimen als hun traditionele muziek

Moderator moet het maar bekijken of dat het zo beetje klopt dan weten we hoe die translate niet moet werken want als je van bahasa naar Nederlands vertaald krijg je een puinhoop er van

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Effe snel moet zo weg later meer Emoticon: Smile Dank Malam Emoticon: Smile Ahmad Dani is net als de paar andere super rijke kids die Indonesische muziek verzamelen (en de hele handel en prijzen ed volkomen kapot hebben gemaakt, puur om zelf meer geld binnen te halen terwijl ze al bizar rijk zijn, later meer hier over) totaal niet geinterresseerd in traditionele muziek (gelukkig) ze kijken er zelfs op neer, nee, het moet allemaal Westers georienteerd zijn, iets waar ik en Andrew (Weintraub, "Professor Dangdut" Emoticon: Wink ons over blijven verbazen... Ga later, misschien vanavond hier een stuk schrijven over dit alles, geeft een goed beeld van hoe de elite die nu de boel aan het kapot maken zijn eigenlijk precies hetzelfde zijn als hun kinderen die nu langzaam volwassen aan het worden zijn.....

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Overigens, mijn laatste, alle muziek door mij gemaakt, met 3 rappers die in Kula Lumpur wonen Emoticon: Smile

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Madrotter, ik kan je link niet openen... verschijnt als:"This plugin is not supported "
Zonde om te horen van jullie guesthouse.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,445,783 topic views - 223,953 posts - 13,528 topics - 16,745 members - last post @ 24-11-2017 02:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,489,824 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com