indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kimwol
User
spacer line

Hoi!

Heeft iemand een antwoord op de volgende vraag?

Ik ga een half jaar studeren in Yogyakarta, daarvoor krijg ik een KITAS visum (inmiddels aangevraagd bij de ambassade). De studie begint in augustus, maar ik ga eerst vanaf 16 juli tot 15 augustus op reis in Indonesië, waardoor ik me dus niet kan melden binnen 7 dagen bij de immigratie in Yogyakarta. Daarnaast schijn je dan je paspoort 4 weken kwijt te zijn voor de KITAS aanvraag, waardoor ik niet zou kunnen reizen. Is hier een oplossing voor?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als de KITAS inmiddels is aangevraagd dan heb je je paspoort toch op tijd terug? Dan bij aankomst in Indonesie gebruik maken van een VOA?
Of begrijp ik het nu verkeerd?

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 17-06-2017 16:12 Anne Mieke wrote:
Als de KITAS inmiddels is aangevraagd dan heb je je paspoort toch op tijd terug? Dan bij aankomst in Indonesie gebruik maken van een VOA?
Of begrijp ik het nu verkeerd?

De daadwerkelijke KITAS krijg je pas in Indonesie van de immigratie, je krijgt alleen de uitnodiging of VITAS op de ambassade volgens mij.

Oplossing is om eerst naar Yogya te gaan, in Indonesië kun je prima met een kopietje van je paspoort reizen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

De KITAS is aangevraagd bij de ambassade en daar is dus nu het paspoort begrijp ik. Als deze pas daadwerkelijk in Yogyakarta afgegeven wordt dan is er toch geen probleem en is het originele paspoort toch in bezit?
Met een kopie paspoort kun je echt niet overal reizen. Dat wordt niet altijd geaccepteerd.
Ik begrijp uit het verhaal dat de bestemming juist niet eerst Yogyakarta is,

kimwol
User
spacer line

Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb het misschien inderdaad niet duidelijk uitgelegd: bij de ambassade heb ik een VITAS aangevraagd geloof ik. Om een KITAS te krijgen moet ik bij binnenkomst in verplicht me met dit VITAS in Indonesie me binnen 7 dagen melden bij de immigratie in Yogyakarta. Ik heb gelezen dat ik voor dit proces mijn paspoort in moet leveren bij de immigratie en dat dit proces 4 weken kan duren. Dit heeft tot gevolg dat ik niet zou kunnen vliegen binnen Indonesië omdat ik geen paspoort heb.

Daarom vraag ik me dan af of het eventueel ook mogelijk is dat dat VITAS visum bijvoorbeeld later ingaat en eerst het land binnen te komen op een gratis visum, of dat er eventueel een andere oplossing is zodat ik niet verplicht ben mijn paspoort achter te laten bij de immigratie.

kimwol
User
spacer line

Yogyakarta was inderdaad de laatste bestemming op de reis, omdat ik daar dan blijf. We wilden eerst een maand rondreizen, waardoor ik me dus niet zou kunnen melden bij de immigratie.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je kunt je toch ook later melden? Na jullie rondreis bedoel ik.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een paspoort vier weken achterlaten lijkt me nogal lang.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

De immigratie kan wat stempels op een kopie van je paspoort zetten zodat je je kunt legitimeren gedurende de verwerking, kun je prima meer rondreizen in Indonesie.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat er gevraagd word kan ik geen antwoord opgeven, ik heb andere ervaringen en veranderingen zijn nu zo veel, dat je er geen touw aan vast kan knopen. Emoticon: Confused Emoticon: Confused
In Jakarta worden geen aparte pasjes meer af gegeven je kan je kitas uitprinten en je krijg een stempel in je paspoort met de geldigheid duur.

Wat mij opvalt je moet een bureau in handen nemen om je kitas te kunnen verlengen zelf doen kan niet, het komt dat ik alleen woon en niet getrouwd ben
Ook doet zo iets een week of drie zonder bewijs van ontvangst van je papieren zonder dat je kan legitimeren.
Ik kreeg voor de verlenging een controle aan mijn broek een maand geleden door politie en emigratie dienst waar wij zaten op het terrasje van een café, ik moest ook bij de kitas mijn paspoort laten zien, die ik natuurlijk niet bij mij had .
Deze man van de emigratie dienst was geheel meegegaan naar mijn appartement om mijn paspoort en alleen zijn te controleren..... Emoticon: Very funny Emoticon: Stupid

De eigenaresse werd ondervraagd door die dame met die hoofddoek op en samen met de politie die er naast zat. Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-06-2017 17:41 _Jarno_ wrote:
De immigratie kan wat stempels op een kopie van je paspoort zetten zodat je je kunt legitimeren gedurende de verwerking, kun je prima meer rondreizen in Indonesie.
Ik vind dit nogal tricky. Ik weet wel dat er steeds vaker en beter naar een paspoort of KTP gekeken wordt. Niet zomaar even vluchtig maar echt goed. En dan kan ik me voorstellen dat een kopie niet geaccepteerd (en terecht vind ik zelf).

Het afgeven van een paspoort voor een periode van 4 weken is nogal wat. Niet om het een of ander maar ik vind dat daarmee ook grenzen overschreden worden. Ja, ik weet hoe het in Indonesie werkt maar dat wil nog niet zeggen dat dit de juiste weg is.
Ik zou de zaken omdraaien: laat ze op de immigratie maar volstaan met een kopie van het paspoort. Dat er daadwerkelijk een stempel ingezet moet worden is een kwestie van seconden, de rest van de tijd ligt het ergens in een la niks te doen, en zo zorgvuldig zijn de beambten daar niet. De paspoorthouder echter heeft zijn/haar paspoort nodig om op ieder moment aan te tonen wie hij/zij is en dan niet met een kopie maar een echt document. Het mag alleen afgegeven worden als daar noodzaak voor is en dat is in mijn ogen geen 4 weken.

Ikzelf geef mijn paspoort zo min mogelijk af en als ik dat al een keer doe dan gaat het geheid fout. Je hebt nl. een groot probleem als je je paspoort niet meer hebt.

spacer line  

Ziel, ik denk dat jouw controle wellicht voortkomt uit jouw toeslag op de aow, waar je alleen recht op hebt als alleenstaande.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 18-06-2017 11:49 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ik vind dit nogal tricky. Ik weet wel dat er steeds vaker en beter naar een paspoort of KTP gekeken wordt. Niet zomaar even vluchtig maar echt goed. En dan kan ik me voorstellen dat een kopie niet geaccepteerd (en terecht vind ik zelf).

Het afgeven van een paspoort voor een periode van 4 weken is nogal wat. Niet om het een of ander maar ik vind dat daarmee ook grenzen overschreden worden. Ja, ik weet hoe het in Indonesie werkt maar dat wil nog niet zeggen dat dit de juiste weg is.
Ik zou de zaken omdraaien: laat ze op de immigratie maar volstaan met een kopie van het paspoort. Dat er daadwerkelijk een stempel ingezet moet worden is een kwestie van seconden, de rest van de tijd ligt het ergens in een la niks te doen, en zo zorgvuldig zijn de beambten daar niet. De paspoorthouder echter heeft zijn/haar paspoort nodig om op ieder moment aan te tonen wie hij/zij is en dan niet met een kopie maar een echt document. Het mag alleen afgegeven worden als daar noodzaak voor is en dat is in mijn ogen geen 4 weken.

Ikzelf geef mijn paspoort zo min mogelijk af en als ik dat al een keer doe dan gaat het geheid fout. Je hebt nl. een groot probleem als je je paspoort niet meer hebt.

Dat wordt een lekkere binnenkomer daar bij de immigratie, iemand die net het land binnen is zal ze ff gaan vertellen hoe ze het moeten doen. Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-06-2017 13:35 _Jarno_ wrote:

[quote removed]

Dat wordt een lekkere binnenkomer daar bij de immigratie, iemand die net het land binnen is zal ze ff gaan vertellen hoe ze het moeten doen. Emoticon: Party!
Ik snap wat je bedoelt. Maar je gaat me toch niet vertellen dat 4 weken je paspoort kwijt zijn normaal is.
Ik vraag me zelfs af of dat wel zo is. Wat moeten ze al die tijd met jouw paspoort? En, wellicht, ten overvloede, het gaat overal anders.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ziel je hebt waarschijnlijk gewoon te maken gehad met een argwanende klotenambtenaar van de immigratie die hoopte jou te betrappen op ongetrouwd samenwonen met een Indonesische dame, dat is verboden op die apenrots.
Dat verklaart misschien ook waarom er een politieman bij was, die hebben namelijk geen reet te maken met immigratie zaken. Emoticon: Nooo

Als die ambtenaar nu in jouw flat een Indonesische dame in jarretels had aangetroffen dan had je nationaal nieuws geweest. Emoticon: Laugh out loud
Grote koppen in de krant "Immigratie en politie hebben een bule betrapt met een jarretel dragende Indonesische dame", heerlijk man die sensatie, zeker in de heilige maand ramadan. Emoticon: Worship
Zet veel meer zoden aan de dijk als al die Chinezen die op een VOA zijn binnengekomen en illegaal aan het werk zijn. Emoticon: Yes!

Ook een kwestie van witte zwanen met één zwarte zwaan, Chinezen die massaal illegaal in Indonesië verblijven is zoeken naar een speld in een hooiberg tussen de miljoenen etnische Chinezen.
Maar een witvoet indiaan is altijd prijs in Indonesië, die pik je overal zo tussen uit, vandaar dat ik als scooterende witneus ook zo populair was, daar was ik pas vanaf toen Hermandad massaal door had dat er aan die witte bromsnor geen eer was te behalen Emoticon: Bye bye
Jij bent er nu ook vanaf, trouwens waar had je de jarretellen gelaten Ziel Emoticon: Confused
Had je die in de draaiende wasautomaat gegooid. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Sorry Ziel, zat er weer eens helemaal naast. Wist het ook niet zeker , vandaar het woord wellicht. Het lijkt mij dat je het verder uitstekend geregeld hebt.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het gaat weer lekker geloof ik.
On 18-06-2017 18:24 zieleffe wrote:
Malam en jij dacht dat ik hem dan binnen had gelaten, jullie begrijpen er geen kloten van ….
Nee, laten we het daar maar op houden.
Want dat is mijn eis ik heb genoeg van die mentaliteit van Indonesiërs…
En wat doe je daar dan…?
Maar dat is ook in Nederland je moet eens weten hoe jaloers mensen zijn in Holland dat je iets voor elkaar heb gekregen en hun kunnen dat niet, ze verlinken je bij de eerste contact dat ze met de overheid hebben.
En meestal zijn dat mensen met een politieke correctheid die jaloers zijn dat jij het wel voor elkaar krijg en zij niet.
Dat wekt heel veel jaloersheid op
Drie keer jaloers in 6 regels….

Om Ziel, wat moeten we hier nou mee? Ik ben niet meer aangesloten. Boos, boos en nog eens boos...

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik kon door geen internet vanaf gisteravond niet de andere weg halen .binnen 24 uur
Dat ze gewoon de mensen zonder internet zetten is heel normaal hier onderhoud zijden ze tegen mij en daar doe je het maar mee, idioten, geen enkele gevoel voor anderen mensen.
Ik weet nu duidelijk ik moet het niet meer over mij zelf schrijven dat lig elke keer in de verkeerde begrippen te vallen. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Is het makkelijkste niet gewoon om te doen wat Anne Mieke volgens mij meteen bij de eerste reactie al min of meer bedoelde: het land binnen gaan als toerist (dus visumvrij voor max. 30 dagen). Als de maand voorbij is vlieg je naar Singapore of Kuala Lumpur, en vanaf daar naar Jogjakarta. Dit keer ga je niet visumvrij het land in maar met de VITAS. Dan hoef je pas naar het immigratiekantoor als je toch al in Jogja bent voor de studie.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-06-2017 11:01 Erwinn wrote:
Is het makkelijkste niet gewoon om te doen wat Anne Mieke volgens mij meteen bij de eerste reactie al min of meer bedoelde: het land binnen gaan als toerist (dus visumvrij voor max. 30 dagen). Als de maand voorbij is vlieg je naar Singapore of Kuala Lumpur, en vanaf daar naar Jogjakarta. Dit keer ga je niet visumvrij het land in maar met de VITAS. Dan hoef je pas naar het immigratiekantoor als je toch al in Jogja bent voor de studie.
Ja, idd. Als ze daarna dat paspoort zo nodig 4 weken willen vasthouden dan is er in elk geval geen belemmering mbt reizen. Alhoewel ik het nog steeds een vreemde toestand vind.

spacer line  

Het is echter de vraag, of als je al een vitas hebt, je gewoon als tourist kan worden ingestempeld en/ of je vitas daarna zijn geldigheid houdt. Ikzelf zou eerder met een kopie gaan reizen, zelf nooit problemen mee gehad en ik geen berichten van anderen hierover gehoord.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik begrijp Anne Mieke wel, een paspoort is staatseigendom, daar is men in Nederland vrij duidelijk over, dat mag je niet in vreemde handen geven.
Dat je dat in handen geeft van de immigratie van een land zal nog wel begrip voor zijn, maar zonder ontvangstbewijs (zoals ik bij verlenging) en dan ook nog een maand, dan wordt er hier toch gevraagd of je van de pot gerukt bent. Emoticon: Confused
Al helemaal als je je paspoort aan de één of andere tussenpersoon meegeeft, mocht zo'n paspoort kwijt raken dan kan je beter zeggen dat je het hebt verloren anders heb je een volle bingo. Emoticon: Blush

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-06-2017 10:00 zieleffe wrote:
Ik kon door geen internet vanaf gisteravond niet de andere weg halen .binnen 24 uur
Dat ze gewoon de mensen zonder internet zetten is heel normaal hier onderhoud zijden ze tegen mij en daar doe je het maar mee, idioten, geen enkele gevoel voor anderen mensen.
Ik weet nu duidelijk ik moet het niet meer over mij zelf schrijven dat lig elke keer in de verkeerde begrippen te vallen. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Kom op Ziel, verman je en tracht het leven in de herfst van je leven eens positief te benaderen.
Je zit op een fijne locatie, mooie flat, prachtig uitzicht, alles binnen handbereik, lekker een paar boodschapjes doen, biertje drinken en communiceren met Indonesiërs en je hebt je zaakjes netjes geregeld, mijn liefje wat wil je nog meer op onze leeftijd. Emoticon: Yummie!
Denk je nu werkelijk dat er één hier op dit forum jou dat misgunt, nee toch. Emoticon: Blush
Waarom doe je zo agressief en argwanend Ziel, zoals Anne Mieke al aangaf het woord jaloers ligt op je lippen bestorven daar begrijpen mensen geen pepernoot van. Emoticon: Confused
Je kan zo mooi schrijven over je ervaringen, veel mensen hebben ook aangegeven dat graag te lezen, daarbij is het geen geheim dat ik je persoonlijk ken, je bent een gigant met zijn hart op de juiste plek. Emoticon: Yes!
Aangezien we allemaal mensen zijn en geen heiligen, lopen we wel eens tegen kritiek aan, maar dat hoeft toch geen reden te zijn om in zo'n negatieve spiraal terecht te komen. Emoticon: Nooo

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,137 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 06:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,980,097 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com