indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

made.
User
spacer line

Wil jij Indonesisch leren?

De lessenreeks bestaat uit 10 lessen van 1.5 uur Na de lessen heeft de cursist een basiskennis van de Indonesische taal, voldoende om zich verstaanbaar te maken in Indonesië.
De cursus wordt gegeven in Den Bosch.

Kosten voor het deelnemen aan de cursus zijn €150,- (incl. digitaal lesmateriaal). Deze dient bij de eerste les te worden voldaan. De cursus zal starten eind Juni/begin Juli.
Inschrijving graag zo snel mogelijk in verband met het wel of niet door laten gaan van de cursus. Voor meer informatie en inschrijven mail naar indonesischlerenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com
Ook priveles behoort tot de mogelijkheden.

Will1951
User
spacer line

mail gestuurd maar geen antwoord gekregen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Will het zal me zeker niet in dank worden afgenomen, er zijn mensen die mij er van betichten dat het mijn schuld is dat dit forum inmiddels op sterven na dood is, tja misschien wel, maar ik kijk wat verder als mijn neus lang is, zeker als het Indonesië betreft en sommige reacties/berichten van gebruikers op dit forum, dat noem ik kaf van het koren scheiden. Emoticon: Blush

Ik heb buiten dat ik een zeer goed geheugen heb, ook de gewoonte om even in de kelder van dit forum te kijken als ik berichten zie die mijn aandacht trekken.
Ik zag jou antwoord op het bericht van Made, toen vroeg ik mij af waar jouw belangstelling vandaan kwam voor een cursus Indonesische taal terwijl je zelf al ruim 7 jaar op Bali kom en zelfs je huis daar te huur zet, heb je zo weinig opgestoken dan. Emoticon: Confused

Ik heb een Indonesische echtgenote, die gaf mij de steun bij het leren van de taal als een eiken houten deur, nul dubbelo nul, na 3 jaar er voor spek en bonen erbij te hebben bij gezeten heb ik dat drastisch ter hand genomen door zelfstudie.
Met een kleine basis kennis kan je met Indonesiërs al redelijk communiceren en dan gaat het heel hard, niet schromen om een woordenboek bij je te dragen/gebruiken. Emoticon: Blush

Nu begrijp ik dat je contact hebt gezocht met Made t.a.v. zijn lessen en dat je geen antwoord hebt gekregen dat begrijp ik wel, deze Made had ik jaren geleden al eens doorgelicht omdat ie oneliners/aanbiedingen en vragen op het forum plempt en vervolgens weer maanden weg is zonder reactie. Emoticon: Yes!
Made is Rodney Westerlaken, dat heeft hij zelf ooit eens aangegeven dus dat is geen geheim, hak je Rodney in de wijze oom Google in dan zie je dat hij al 10 jaar actief is, m.n. op Bali, waar hij weeskinderen via zijn stichting surfen wilde leren. Emoticon: Confused

Het lijkt mij dat weeskinderen in Indonesië wel andere behoeften hebben, liever een hap rijst als een surfplank denk ik, dus de donaties voor zijn stichting waar Rodney om vraagt lijken mij een beetje over de top (laat ik eigenbelang maar weg laten). Emoticon: Blush
Maar daar blijft het niet bij, Rodney schijnt hopeloos te proberen inkomen te verwerven om in zijn geliefde Indonesië te verblijven, schoenen passen voor blanke vrouwen met maatje 37 in Surabaya was een verzoek waar ik het minst van begreep. Emoticon: Confused
Taalles in Indonesië en ook in Nederland duiken regelmatig op en daar hoor je dan niets meer van, donaties staan wel voorop want Rodney ziet Bali met zijn lieve Indonesische jongens als het paradijs op aarde. Emoticon: Yes!
Kijk even verder Will, het is niet zo moeilijk om de basis van de Indonesische taal te leren, als je op Made moet wachten dat geef ik je de kans dat hij over pakweg een half jaar weer een berichtje zet dat de taalles weer start, niet in Den Bosch maar misschien wel in Boerstronkeradeel of Ciamis. Emoticon: Laugh out loud

Je kan bij Rodney vanuit zijn kamar kos ook Nederlands/Engels/Indonesisch leren via joetjoep, vanaf minuut 1.43 gaat hij over van Engels naar vloeibaar Indonesisch. Emoticon: Yummie!

spacer line  

Het is altijd weer opmerkelijk hoe verschillende personen met dezelfde informatie tot geheel andere inzichten kunnen komen. Ik heb voor de aardigheid Rodney ook even gegoogeld en wat nagelezen over eerdere postings en dat zie ik het volgende beeld.

Rodney is gewoon een jong iemand die buiten de westeuropesche paden treedt en wat van zijn leven probeert te maken. Een ondernemend iemand. Die bovendien ook minderbedeelde kinderen wel een pleziertje gunt en zoekt dan iets wat dicht bij hemzelf ligt.......surfen. Je kunt daar wel commentaar op hebben, maar hij is in ieder geval iemand die er niet zoals zovelen alleen over praat, maar ook daadwerkelijk iets doet. En spelen en plezier hebben is voor alle kinderen van belang.

Ook lijkt het mij leuk om met zijn kennis van de Indonesische taal iets te doen om wat geld te verdienen. Voor mijns inziens redelijke prijzen lessen aanbieden, daar kan ik echt niets negatiefs zien.

totto
User
spacer line

Mijn echtgenote en ik zelf hebben een paar jaar geleden deze cursus gevolgd.
Prima verzorgd. Prijs-kwaliteit is goed. Wat Rodney verder doet vinden we niet belangrijk.
We vonden het prettig dat we dicht bij huis een betaalbare en goed verzorgde cursus konden volgen. En met ons meerdere cursisten.

Toto Travel.com

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik ben blij met je bericht Totto, dat bewijst dat ik er volledig naast zit, ik kan me beter braaf bij nieuws en corruptie houden. Emoticon: Blush

Will1951
User
spacer line

Malam,
klopt allemaal wat je stelt. Kom al jaren daar maar iedereen spreekt redelijk engels en een taal leren die ik maar eens per jaar gebruik heb ik altijd overdreven gevonden. Maar een mens wordt ouder en plotseling (zag ik duidelijk aankomen) ben je gepensioneerd. Lekker, kun je ook langere tijd naar Bali. Maar dan zou ik meer van de taal willen leren. Wel, Den Bosch is niet zo ver weg en dus leek me dit een goede optie.
Nou ja, niet dus.

We zien wel, misschien toch maar gewoon een autodidact cursus nemen.
bedankt

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Succes Will, koop een handzaam woordenboekje Nederlands - Indonesisch en andersom, draag het bij je en knoop gewoon gesprekjes aan, afijn dat doen ze wel met jou.
Indonesiërs waarderen het enorm als een bleekvoet de taal wil leren en ze zullen je heel geduldig helpen, succes en geniet straks van je verblijf op Bali.
Na mijn prepensioen heb ik fantastische jaren in Indonesië gehad. Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,396,832 topic views - 223,896 posts - 13,518 topics - 16,740 members - last post @ 22-11-2017 19:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,435,447 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com