indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

miekeb
User
spacer line

In september willen wij 3 weken naar Java en Bali gaan en zijn nog nooit in Azië geweest. We hebben nog niet geboekt. Waarschijnlijk beginnen we in Jakarta (alleen aankomst, stad zelf hoeven we niet te zien) en willen met privé-chauffeurs naar Bali, waar we een paar dagen willen verblijven. Nu is mijn vraag: hoe vind ik ter plekke een privé chauffeur? Kan ik dat regelen via het hotel, zijn er info/reisbureaus o.i.d.? Waarschijnlijk hebben we meerdere chauffeurs, telkens voor een paar dagen, nodig. Alle tips zijn welkom!

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

Hi Mieke,
Het kan op allerlei verschillende manieren maar het makkelijkste is met een chauffeur en een busje en een gids. NL sprekende gids vanuit Bali kan naar Jakarta komen met een busje en chauffeur en halen je op waar je wilt. Dan kun je aangeven wat je wilt, waar je heen wilt en dergelijke..... Simpel en handig.

Mijn broertje heeft het een aantal jaren geleden ook zo gedaan en dat is hem erg goed bevallen.
De Gids zijn naam is Dewa, je kunt hem emailen of whatsappen of iets dergelijks.
dewaRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bali-tour.com
+62 85333673073

succes

frida
User
spacer line

Hallo Mieke,

Ik weet niet of je inmiddels vervoer hebt,ik lees dit nu pas.
Vorig jaar zijn wij 3 weken met een auto met chauffeur,dezelfde, over Java en Bali geweest.
De auto is van een Nederlander,die de helft van de tijd in Indonesië woont en de chauffeur is een man uit Indonesië die Nederlands spreekt. Hij kent alle ins en outs.
Ik ken meerdere mensen die met deze man op pad zijn geweest en geen wanklanken.
Mocht je nog belangstelling hebben,dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
frida

joost
User
spacer line

Hallo Mieke,
Hebben je al een chauffeur?
Groet Joost

miekeb
User
spacer line

Bedankt voor de reacties en nee, we hebben nog geen chauffeur. Eigenlijk willen we ter plekke een chauffeur proberen te regelen. We hebben nl niet elke dag een chauffeur nodig en dan wordt het duur om voor de hele reis 1 chauffeur te hebben. Of valt dat wel mee? Dan willen we het wel overwegen. Frida, wat heb jij ongeveer betaald voor die 3 weken?

spacer line  

Mieke, lijkt mij verstandig om idd geen auto voor de totale rit te nemen. Kan je ook nog eens een mooie treinrit nemen, of af en toe een bus. Heb je ook meer contact met de bevolking. Bovendien kan je als het je ergens bevalt een paar dagen langer blijven, zonder dat je een wachtende chauffeur hoeft te betalen. NB treinreis door de bergen naar Yogja is zeer aan te raden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Mieke
Misschien kun je aangeven wat de planning ongeveer is.
Tip 1: Op zaterdag en vooral zondag is het een drama om bv naar Bogor, Puncak, Tangkuban Perahu, Kawah Putih, Pangandaran, Borobudur, Pramabanan en Bromo. Files en hordes lokale toeristen. Probeer om die dagen of niet per auto te reizen of iets anders uit te kiezen. De treinreis Bandung-Yogya bijvoorbeeld daarom juist in het weekend.
Tip 2: er zijn nog veel andere mooie(re) bestemmingen in Indonesie dan alleen Java en Bali en op die bestemmingen heb je minder last van de weekenden.

We kunnen ook samen een plan maken. Zeg het maar. Hoewel ik (nog) alleen een website van Flores heb, ken ik het hele land en dus ook Java en Bali.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

miekeb
User
spacer line

Dit is zo'n beetje het idee, het kan altijd ter plekke nog veranderen.

zo 3 sept Aankomst laat Jakarta + overnachting
ma 4 sept Jakarta- naar Bogor Botanische tuin (en rusten!)
di 5 sept 3 daags toer Halimun Salak
wo 6 sept ,,
do 7 sept ,, +vervoer naar Bandung
vr 8 sept Papandayan vulkaan
za 9 sept Ciwidey tea plantation en strawberry fields en Kawah putih
zo 10 sept Malabar tea plantation en floating market Lembang
ma 11 sept Cankuang tempel en kampung Naga –naar Pangandaran
di 12 sept Green Canyon/Green Valley toer
wo 13 sept Pangandaran- naar Yogyakarta
do 14 sept Borobudur +Tamansari +Kraton +Malioboro
vr 15 sept Jomblang cave + Ramayana +Prambanam
za 16 sept Yogyakarta- naar Bromo
zo 17 sept Bromo
ma 18 sept Ijen
di 19 sept Ubud -Gunung Kawi  -Pura Tirta Empul Tempel-Kecak voorstelling
wo 20 sept Ubud -Monkey forrest -Elephant Cave (Goa Gajah)
do 21 sept Ubud -Pura Besakih -Klungkung Paleis
vr 22 sept Naar huis

Is dit te doen volgens jullie? Suggesties zijn van harte welkom!
Bromo valt in het weekend, zoals de planning nu nog is.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Alles kan, zeg ik altijd maar het is een behoorlijk vol programma.
Je hbt hier idd van 4 tm 18 september een auto/chauffeur nodig hebt op Java en daarna nog eens van 19 tm 21 september op Bali.Dus 13 en 4 dagen.

Op zondag naar Lembang gaat een probleem worden. Op zondag naar Bromo is ook niet zo handig. Het was jaren geleden op het platform op de Pananjakan al (veel te) druk dus nu zal het waarschijnlijk letterlijk dringen zijn. Je zou kunnen kijken of je Ciwidey, Kawah Putih en Papandayan op een dag kan doen zodat je een dat minder in Bandung spendeert en daardoor een dag eerder naar Yogya cq Bromo kunt. Ijen is nog altijd minder toeristisch dan Bromo.

Verder zie ik dat je relatief naar veel tempels gaat op Bali. De omgeving van Kintamani, Bedugul, Munduk en Tirtagangga is mbt landschap ook interessant en op sommige plekken minder toeristisch zoals bv Goa Gajah, Monkey Forest en Besakih. Behalve kejak zijn er ook andere dansvoorstellingen zoals barong en legong. Deze zijn allemaal in de avond in om in de buurt van Ubud na 19:00 uur ’s avonds.
Met die ene dag eventueel winst op Java zou je ook voor 4 overnachtingen kunnen kiezen op Bali en deze in tweeen splitsen (Ubud en Lovina en/of Amed).
Als jullie met de boot vanuit Ketapang gaan dan is Lovina om te starten zelfs dichterbij. heb je ook meteen een deel van de noordkust gezien van Bali. Zomaar een ideetje.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

miekeb
User
spacer line

Bedankt voor je adviezen, Anne Mieke!
Ik ga dit zeker meenemen in de planning.

elsbeth
User
spacer line

Kijk uit dat je niet van hoogtepunt naar hoogtepunt wil gaan. Juist de niet-hoogtepunten zijn zo leuk in Indonesië. Dat klinkt een beetje raar, maar neem de tijd om gewoon een beetje rond te slenteren en wel te zien waar je uitkomt. Gewoon ergens ""zijn", is in Indonesië vaak al leuk. Loop bijv. bij de Kraton in Yogjakarta een paar kleine straatjes in (binnen het complex), dan zie je vaak mensen allerlei dingen bakken/koken. Probeer een praatje te maken, vinden ze hartstikke leuk. Wat betreft voorstellingen: in Yogjakarta vond ik de Ramayanavoorstelling in de stad (bij Purawisata) veel indrukwekkender en intiemer dan die bij de Prambanan. Zoals Anne Mieke ook al aangeeft: in Ubud Palace worden Legon en Barong opgevoerd. Ik was daar diep van onder de indruk, echt heel gaaf, zeker naar toe gaan.

miekeb
User
spacer line

Op 05-08-2017 20:22 schreef elsbeth:
Kijk uit dat je niet van hoogtepunt naar hoogtepunt wil gaan. Juist de niet-hoogtepunten zijn zo leuk in Indonesië. Dat klinkt een beetje raar, maar neem de tijd om gewoon een beetje rond te slenteren en wel te zien waar je uitkomt. .

Ik snap precies wat je bedoelt en bedankt voor al je tips Elsbeth!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,104 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 03:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,942,457 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com