indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als het slecht weer is met Pinksteren even ter overdenking Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny
Hier mee wilde ik weer mee beginnen een verhaal die als een gewone jongen het gezien word en die niet meer in discussie gaat met mensen,kijk naar de onderste alinea.... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Zins ik in Indonesië ben, is mij opgevallen dat ik nu meer wetenschappelijke programma’s heb gezien dan ik in Nederland zou kunnen gezien te hebben.
http://www.pedagogenplatform.n(...)t-in-de-kinderopvang
JA het is best moeilijk om uit te leggen hoe je hebt ervaren met verschillende mensen om te gaan, vooral deze mentaliteit heeft iets inzicht dat je simpelweg kan uitvergroten door voorbeelden te noemen.
Juist als ik schrijf over wetenschappelijke programma’s zie ik het hier in de praktijk gewoon niet zitten.
Voorbeelden genoeg in mijn omgeving grote projecten zijn door buitenlandse ingenieursbureau die de ontwikkeling op zich nemen en het uitvoeren door interne bedrijven de ambachts- lieden die het eigenlijk niet zo nauw nemen met waar ze mee bezig zijn.
Elke keer moet er controllers uitgevoerd worden anders komt het bestek in gevaar.
En als het dan een paar centimeter verschil in de vloer zitten dan neemt men dat maar voor lief.

Dit is een muur die ze bedacht hebben om het geluid te verminderen dit staat voor de goederen lift en tegenover heb je
4 studio’s de muur moet nog gestukadoord worden .

Doorgaan: en ik heb het nog steeds over Indonesië slordigheid, onverantwoordelijkheid, onverschilligheid samen een slechte opgeleide persoon komt men in de meeste geval er achter dat er iets fout is gegaan en dan moet er veranderd worden dus alles is hier achteraf beoordeeld dan goede vooraf anneliese.
Voorbeeld het zwembad gladde vloeren je moet uitkijken dat je niet uitglijd en op je bek valt.
In het bad zelf kleine blauwe tegeltje die loslaten en die al door velen mee naar huis zijn meegenomen.
EN zo kan je die logica van de Indonesiërs beoordelen slecht opgeleid is hier debet aan.

Nu naar die wetenschappelijke programma’s terug komend op DW -Dutse Woche die een programma liet zien waar ik het over wilde hebben.
Ze hebben bestudeerd hoe mieren langs elkaar heen lopen elkaar nauwelijks aanraken alles heel vergroot en zo kwam men aan wegenbouw om het verkeer uit elkaar te halen en er achter komen dat het de beste manier was het verkeer te lijden.
Een onzelieveheersbeestjes bestudeerd wat hij deed en bestudeerd en geheel ontleed zijn rug zijn ingewanden en zijn bestaan als dier geanalyseerd.
Men kwam uit op een gebouw die pressies het zelfde uitzag als die rug van dat beestje.
Spinnen webben zo kwam men tot een 3 dimensionaal printen aan een afdak naast elkaar geplaatst een prachtig gezicht.
Ook een kool rups die vrat de bladeren op die heeft men bestudeerd en gezien zo uitvergroot hoe hij zich vast klampte aan een stengel en daaruit zullen ze ook wel iets uithalen, waardoor ze er een gebruik- artikel van zullen maken.
Zo zijn ze op laboratoriums bezig te onderzoeken wat voor mogelijkheden ze achter komen wat goed gebruikt kan worden voor de mensheid.

Zo kom ik bijna tot slotsom hoe kan het dat het van uit de westerse wereld dat die onderzoeken gedaan worden en nooit zi je iets ontwikkelen van uit het midden Oosten of aziatische landen.
Ja China is bezig die knowhow systemen te kopen van de westerse mensen.
Zo kom ik dan ook dat we door verscheidenheid alleen georiënteerde westerse mensen het daarvan moet hebben en mag je niet veel verwachten en verlangen van die vluchtelingen en de gastarbeiders die de de laatste 20 a 30 jaar in het westen zijn gaan wonen.
Ja nu een heel grote ophef over Trump die afschuwelijk door de pers en daardoor die politieke correcten afgemaakt worden door zich op zijn manier te bewegen en dat laatst die milieu verdrag van Parijs achter zich liet.
Ergens zie ik het zo; mijn gewone gedachte die bij mij opkomt, gebruik je die grondstoffen niet, kan je er nooit iets mee doen en het is er op aarde.
Dan is het toch zo, als je het gebruik, dat je dat technische kan verbeteren zodat de uitstoot minder word.
Doe je er niets mee, dan komen er ook geen wetenschappelijke onderzoeken wat je wel met die kolen centrales kan doen, ze ombouwen dat het geen gevaar voor de mens is.

Neen het milieu moet gered worden en dat kost geld en wie kan dat dan weer betalen ja de consumenten en de heren die dat allemaal willen blijven leven zoals ze dat altijd gewend zijn.
Er word iets op onze schouders gebracht wat nog niet geheel onderzocht is geweest maar door een stel idealisten bij elkaar geschraapt zijn die dat nu eenmaal willen.
En verdomd de meeste komen uit een conservatieve linkse groeperingen.
Waarom zei altijd op die manier bezig zijn kan wel eens een wetenschappelijke onderzoek nodig zijn hoe gedraag men zich als mens als men uit een bepaalde milieu vandaan komt
Zolang daar die verscheidenheid vandaan komt zal men het nooit eens worden met elkaar en zal de wereld ten onder gaan niet aan het milieu maar aan Verscheidenheid in diversiteit in mensen en in identiteit................ Emoticon: Worship Emoticon: Worship

P.S... u mag er verder mee gaan doen wat u wil, ik pas, omdat ik weet dat ik mij niet meer kan inhouden, dat betekend voor mij dat ik gevaar loop, met mijn eigenwijsheid gedrag, bang dat ik iets verkeerd schrijf, die ik zo al weet dat het mensen tegen hun hoofd stoot. Emoticon: Bye bye Emoticon: Yeah right! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Kijk dit bedoel ik waarom ik niet meer wil reageren, omdat je door jaloersheid en of andere mening hebben dan de doorsnee mensen..... Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik zal je het plezier doen om te reageren op wat je schrijft Ziel, uiteraard met de nodige aan en opmerkingen, want daar is een forum voor toch. Emoticon: Wink
Op een forum lanceer je een stelling/gedachte waarover dan gediscussieerd kan/mag worden, een forum is niet om een stelling te lanceren en erbij te zeggen, zo dat is mijn gedachte, doe er mee wat je wil, maar mij zal je niet meer horen. Emoticon: Shut up!
Als je van te voren weet dat je je zelf niet in kan houden en/of denk het mikpunt te worden van jaloezie, dan moet je je misschien toch af vragen waarom je dan de kat de bel aan wil binden om je vervolgens doof te houden voor het gerinkel. Emoticon: Confused

Maar goed, terug naar je posting, wij westerse knappe koppen hebben mede door het bestuderen van de dieren/insectenwereld opzienbarende vooruitgang geboekt, om vervolgens daar de conclusie aan te verbinden dat het westen dus superieur is aan het Midden Oosten en Azië omdat die de boel alleen maar kunnen kopiëren omdat ze dat vermogen niet hebben. Emoticon: Nooo

Dan lees ik enkele zinnen verder dat het wellicht terecht is dat ene Trump het klimaatakkoord van Parijs heeft opgezegd omdat het flauwekul is. Emoticon: Talk to the hand
Terwijl honderden superieure knappe westerse koppen (ook die van de miertjes, lieveheersbeestjes en spinnetjes) hebben bewezen dat als de uitstoot niet drastisch wordt verminderd dat we de toekomstige generaties een berg ellende bezorgen. Emoticon: Blush
Is wel een beetje tegenstrijdig Ziel, waarom worden die superieure knappe koppen nu ineens door één man opzij gezet. Emoticon: Confused

Om in jouw voetsporen te treden, je zal niet antwoorden en ik verwacht dat ook niet, hier mag jij mee doen wat je wil. Emoticon: Bye bye

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Dag Ziel
Gezellig dat wij weer wat van je horen.....maar wát voor zin heeft het om hier een bericht te zetten en dan je weer terug trekken omdat je géén discussie wil hebben met mensen....wél met dieren dan Ziel ??? Ook zij hebben recht op het Leven toch?? Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Dat was mijn bijdrage op je lange bericht.... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind het heel interessante stukken die hierboven staan.
Wij hebben de neiging om de wereld volgens het westen uit te dragen omdat die voor ons logisch is. 15.000 kilometer verderop draai ie ook maar anders dan wij het zouden doen. Heel veel dingen begrijp ik niet hier, zal ik misschien ook nooit begrijpen en het is nog maar de vraag of ik het wil. Maar, wij kunnen ons moeilijke verplaatsen in hen en andersom over de aanpak van dingen, denkwijze, logica, humor etc etc
Maar waarom zouden we er niet over kunnen praten? Communicatie is de sleutel tot alles volgens mij. Zelfs slechte communicatie is beter dan helemaal geen communicatie.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Op 03-06-2017 08:22 schreef zieleffe:

Neen het milieu moet gered worden en dat kost geld en wie kan dat dan weer betalen ja de consumenten en de heren die dat allemaal willen blijven leven zoals ze dat altijd gewend zijn.

Er word iets op onze schouders gebracht wat nog niet geheel onderzocht is geweest maar door een stel idealisten bij elkaar geschraapt zijn die dat nu eenmaal willen.
En verdomd de meeste komen uit een conservatieve linkse groeperingen.

Ja Ziel dat viel mij ook al op dat die conservatieve linkse groeperingen vooral tegen Trump's "klimaat beleid" zijn , Elon Musk, Floyd Blankfein en Tim Cook schreeuwden het weer als eerste van de daken dat ze tegen terugtrekking uit het klimaatakkoord van Parijs zijn.

spacer line  

Op 03-06-2017 08:22 schreef zieleffe:

Zo kom ik dan ook dat we door verscheidenheid alleen georiënteerde westerse mensen het daarvan moet hebben en mag je niet veel verwachten en verlangen van die vluchtelingen en de gastarbeiders die de de laatste 20 a 30 jaar in het westen zijn gaan wonen.

We verlangen niet veel, maar zijn toch wel aangenaam verrast dat immigranten zo enorm kunnen bijdragen aan het openbaar bestuur en de kunst en cultuur in Nederland. Schrijvers, journalisten, collumnisten, de burgemeester van Rotterdam en onze voorzitter van de tweede kamer. Het zijn voorbeelden die aangeven dat immigranten een verrijking voor ons land kunnen zijn.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 04-06-2017 09:56 schreef Anne Mieke:
Ik vind het heel interessante stukken die hierboven staan.
Wij hebben de neiging om de wereld volgens het westen uit te dragen omdat die voor ons logisch is. 15.000 kilometer verderop draai ie ook maar anders dan wij het zouden doen. Heel veel dingen begrijp ik niet hier, zal ik misschien ook nooit begrijpen en het is nog maar de vraag of ik het wil. Maar, wij kunnen ons moeilijke verplaatsen in hen en andersom over de aanpak van dingen, denkwijze, logica, humor etc etc
Maar waarom zouden we er niet over kunnen praten? Communicatie is de sleutel tot alles volgens mij. Zelfs slechte communicatie is beter dan helemaal geen communicatie.

JA Anne_Miek ik zal op je reageren want dit is zeer interessant, te weten hoe het hier aan toe gaat, is dat je er midden in bevind en dan zie je dingen waar je eigen afvraag waar zijn ze mee bezig.
Ja wij westerse mensen zich ons afvragen terwijl zij die verantwoordelijk zijn zoals de kapitein en zijn bemanningsleden zich eigen moeten afvragen, waarom ze die vrachtwagen die te zwaar beladen was, al lieten doorgaan, en weer terug gestuurd worden, zoals je dat in je verhaal schreef dat is onverantwoordelijk met de boot omgaan..
Daar hadden ze al van te voren moeten zien voordat de voorwielen al op de bood stond.
Kijk dat bedoelde ik met verantwoordelijkheid nemen.

Ik zal het proberen duidelijk te maken ik zit hier prachtig lekker aan zee , wind komt binnen waaien vooral als ik de deuren open houd tegen over elkaar om hier te zitten heerlijk.
Hoef dan ook niet de AC aan te doen
Hier dicht bij, in nog geen 100 meter hier vandaan gaan schepen naar verschillende eilanden toe en ik ben al eens een keer uitgenodigd mee te gaan.
Ik heb er voor bedankt een paar maanden geleden zo'n ferry in brand gestaan.
Neen onverantwoordelijke mensen hier die hun eigen kwaliteiten niet kennen en alles doen op gevoel dan op dat het mechanisme goed werkt.
Ze nemen te veel mensen mee en blazen zo de motor op die dan in brand vliegt.

Waarom ik schreef, ik hier zit, dat is voor mijn gevoel genoeg te genieten ik hoef niet meer zo iets van Indonesië te zien, ik heb er genoeg van gezien, het is over en ben er klaar mee.

Ik heb veel respect hoe jij door Indonesië reis, ik zou het andere mensen het niet aanraden.
Jij ben bekend met Indonesië en ken de taal goed, ik heb jou ooit ergens op internet jou gezien, je bent een stevige dame die haar mannetje wel verstaat.
Ik zou dit niet aan een backpacker willen adviseren.
Je neemt heel veel risico's met het reizen met de Ferry's.
Jaren geleden met een Pelni schip van Jakarta naar Medan gereisd 2 dgn, eens en nooit meer............ Emoticon: Stupid Emoticon: Confused

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 04-06-2017 22:58 schreef jobvanstaalduinen:

[quote verwijderd]

We verlangen niet veel, maar zijn toch wel aangenaam verrast dat immigranten zo enorm kunnen bijdragen aan het openbaar bestuur en de kunst en cultuur in Nederland. Schrijvers, journalisten, collumnisten, de burgemeester van Rotterdam en onze voorzitter van de tweede kamer. Het zijn voorbeelden die aangeven dat immigranten een verrijking voor ons land kunnen zijn.
Op 04-06-2017 22:48 schreef jobvanstaalduinen:

[quote verwijderd]

Ja Ziel dat viel mij ook al op dat die conservatieve linkse groeperingen vooral tegen Trumps "klimaat beleid" zijn , Elon Musk, Floyd Blankfein en Tim Cook schreeuwden het weer als eerste van de daken dat ze tegen terugtrekking uit het klimaatakkoord van Parijs zijn.

https://www.nieuwskoerier.nl/n(...)or-de-radicale-islam

https://www.nieuwskoerier.nl/n(...)-een-waar-mijnenveld

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-06-2017 03:03 zieleffe wrote:

[quote removed]
......
Ja wij westerse mensen zich ons afvragen terwijl zij die verantwoordelijk zijn zoals de kapitein en zijn bemanningsleden zich eigen moeten afvragen, waarom ze die vrachtwagen die te zwaar beladen was , al lieten doorgaan, en weer terug gestuurd worden, zoals je dat in je verhaal schreef dat is onverantwoordelijk met de boot omgaan..
Daar hadden ze al van te voren moeten zien voordat de voorwielen al op de bood stond.
Kijk dat bedoelde ik met verantwoordelijkheid nemen.
Kijk, daar hebben we nou communicatier voor. Want dat schrijf ik helemaal niet.
Een hoog beladen vrachtauto met ijzer rijdt de oprijplaten op maar halverwege houdt het op, letterlijk. De auto loopt vast. Geen maximale doorrijhoogte of zoiets aangegeven. Het is een hele toer om de vrachtauto weer terug te krijgen. Dan zijn we een half uur verder en heeft de chauffeur tot morgen de tijd om de auto te herladen, zodanig dat het wel past.
Het gaat over een vrachtauto die HOOG-beladen is en niet (TE) ZWAAR beladen. En hoewel is het niet expliciet aanhaal: de boot was zelfs licht beladen en zat bij lange na niet overvol.
Ik heb veel respect hoe jij door Indonesië reis, ik zou het andere mensen het niet aanraden.
Jij ben bekend met Indonesië en ken de taal goed, ik heb jou ooit ergens op internet jou gezien, je bent een stevige dame die haar mannetje wel verstaat.
Ik zou dit niet aan een backpacker willen adviseren.
Je neemt heel veel risico's met het reizen met de Ferry's.
Jaren geleden met een Pelni schip van Jakarta naar Medan gereisd 2 dgn, eens en nooit meer............ Emoticon: Stupid Emoticon: Confused
Als mijn bijdragen hier en daar goed gelezen worden dan raad ik de boot ook vaak niet aan. Sommige stukken zee in Indonesie zijn gevaarlijk. Het stuk tussen Labuan Bajo en Sape is er een van vanwege de draaikolken. Ik kreeg vorige week nog een mail van iemand die van Bali of Lombok naar Labuan Bajo wil varen. Mijn advies was: niet doen. De reden? Deze boten zijn voor toeristen ingezet en hebben een strakke dienstregeling. Dat betekent in 2 of 3 dagen tot Labuan Bajo en meestal de volgende dag weer terug. Als het weer voor de heenreis niet al te best is wordt toch vaak risico genomen. Immers als ze niet op tijd in LB zijn dan betekent dat veel verlies. Met ferries gaat dat net iets anders en worden die risico’s veel minder genomen. (goed lezen: ik zeg niet helemaal niet). De toch heen en terug is ook korter (Bali-Lombok is een slecht voorbeeld omdat er veel ferries zijn, Lombok-Sumbawa zijn ook veel overtochten maar Sumbawa-Flores zijn er 2 of 2 op een dag x gemiddeld 7 a 8 uur.
Tenzij mensen naar Sumbawa willen raad ik altijd aan om vanuit Denpasar het vliegtuig te nemen naar Flores en pas een dag van te voren boeken voor de trip naar de eilanden van Komodo NP, precies om die draaikolken. En dan ook nog een dag vooraf het weer checken.

Het besef is er wel degelijk maar de hele scene maakt dat we denken dat ze maar wat doen. Indonesisch spreken is absoluut een voordeel maar die toeristen van gisteren bijvoorbeeld komen er ook wel. Ik vind Pelni geweldig maar het probleem is dat ze vaak maar een keer per twee weken varen en het bijna nooit past. Het ergste wat ik ooit gedaan is met een ferry van Kalabahi (Alor) naar Larantuka (Flores) 24 uur! Kleine boot. Maar het is ook avontuur en romantiek. Zonsop- en ondergangen zijn geweldig, al helemaal hier uit de kust van Labuan Bajo alsof je door een sprookje vaarft.

Verder nog een redenering. Bedenks dat locals vaak geen keuze hebben. Als je van Sumbawa naar Flores wilt dan zul je wel moeten. Zo ook voor eilanden in Maluku. Reizen in Indonesie betekent risico. Of je nou met een vliegtuig gaat die op de zwarte lijst staat, een roestbak van een boot neemt of aan het verkeer deelneemt (met name op Java). En op de weg gebeuren nog altijd meer ongelukken dan op zee of in de lucht. Ik wil er vooral mee zeggen, het is zoals het is hier. Ik ben ook wel eens bang geweest, een paar jaar geleden bij Buton, maar dat was een gewone boot (zonder outriggers) Voor mij is de drang om ergens te komen groter dan de angst. Want ik moet eigenlijk helemaal niks van water hebben.

En over risico’s. Op Lombok vond ik het pas eng, zo verschrikkelijk druk en alles krioelde door elkaar. Achteraf nog een wonder dat we geen ongeluk gehad hebben.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

48,699,862 topic views - 221,350 posts - 13,464 topics - 15,879 members - last post @ 23-07-2017 00:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

87,984,368 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com