indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben dinsdag voor 2 nachtjes in Padangbai of Klungkung
Weet iemand een leuk hotel daar? Max Rp 400.000 op de route naar de haven. Het is 15 jaar geleden dat ik in Padangbai overnachtte dus ik neem aan dat er het eea veranderd is.
Ik kan op Booking.com niet zo snel iets vinden.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

In Padangbai heb ik de afgelopen 10 jaar overnacht in Kerti Beach Inn, Padang Beach Homestay en Beji Bay resort. Alleen de laatste is middels internet te boeken dacht ik.

* De laatste drie jaar verbleef ik Beji Bay Resort. De beste kamers zijn op de begane grond grenzend aan de grote tuin. De laatste keer dat we er verbleven was in februari dit jaar en hadden via de mail gereserveerd (bejibayresortRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com) voor 450.000, maar omdat de TV het niet deed betaalden we uiteindelijk 405.000. Deze kamer noemen ze bij boeking.com een deluxe kamer en kost daar nu 550.000. Grote pluspunten zijn :, lekker terras met uizicht op mooie tuin, groot zwembad, koelkastje voor een koel biertje, goede bedden en (maar dat geldt voor al de drie hotels) je kunt vanuit je hotelkamer rechtstreeks naar het strand lopen om te gaan zwemmen/snorkelen (het rif is 8 minutes zwemmen).

* Padang Beach Homestay (niet te verwarren met P, Beach Resort) heeft als voordeel twee fantastische kamers op de eerste verdieping met een groot terras met uitzicht over de Baai. Prijs na onderhandelen rond de 400.000. Ook een paar mooie kamers aan de binnentuin met zwembad. Mijn vrouw vond tot mijn spijt de kamers aan de baai te lawaaierig, terwijl ik daar totaal geen last van had. Loop je richting haven dan kom je eerst P. Beach Homestay en daarna Kerti tegen.

* Kerti, heeft ook een paar mooie kamers aan de voorzijde met mooi uitzicht. Maar drie jaar geleden zijn we daar toch weer vertrokken vanwege de lawaaierige airco. Het is wel de goedkoopste van de drie.

Omdat je buiten het seizoen zit zou ik niet van te voren boeken omdat je dan niet weet welke kamer je krijgt, en er is veel verschil in kamers bij alle drie de hotels. Ze liggen denk een paar honderd meter uit elkaar, dus een kleine moeite om ze even langs te lopen. Beji Inn igt aan het eind van de Baai, net naast/achter Topi Inn

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

In Kerti heb ik ooit gelogeerd. Ik zie dat ze op Agoda staan maar ik kan niet openen. Booking.com overigens ook niet. Aan het einde van de baai is me te ver weg. Het is lief bedacht maar aan uitzicht etc hecht ik niet zoveel waarde voor het verblijf daar. Fatsoenlijk bed, airco die het doet en toch graag iets in de buurt van de haven of vanaf de hoofdweg op weg ernaar toe. Sowieso omdat ik eigenlijk naar Klungkung moet en donderdag vroeg vroeg naar de haven voor de boot naar Lembar.
Maar ik kan dus weer ff niks zoeken op de boekingsites. Het is wel raar, thuis regelmatig niet op Indahnesia kunnen, en dat lukt nu wel maar de rest (inclusief mail) lukt niet. Ik heb gisteren in een onbewaakt moment wel Zen Inn ontdekt. Ken je dat? Of iemand anders.

spacer line  

Zenn Inn ligt wel beter voor de gewone Ferry naar Lembar. Lijkt mij wel lawaaiïger en vrij duur voor wat je krijgt. Maar als je zo dicht op ferry haven wil zitten vallen alle drie de hotels die ik noemde eigenlijk af. Ze liggen alle drie dicht bijelkaar en op 3 minuten lopen van de steiger voor de boten naar de Gili's. Persoonlijk vind ik de hotels langs het strand het prettigst.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als ik heel eerlijk ben dan ben ik nooit te spreken geweest over de hotels in Padangbai en er lijkt niet heel veel veranderd. Ik zie ook dat Zenn Inn relatief duur is maar het lijkt me toch wel gemakkelijk. Verder hou ik absoluut niet van de toeristenscene in Padangbai en dat is toch meer daar waar de steigers voor de giliboten zijn idd.

Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk doorklikken op de boekingssites. Emoticon: Angry

spacer line  

Het aardige van Padangbai is juist dat alle drukte zich concentreerd rond de vertrekkende boten. Ik schat dat meer dan 80% vanuit hun hotel buiten Padangbai zich naar de steiger laten vervoeren.Slechts enkelen blijven (voor het grootste deel) één nacht in Padangbai om daarna naar de Gili's te verdwijnen. De Hotels die ik noemde zijn of nieuw of de laatse 6 jaar enorm verbeterd door renovatie. Bovendien hebben die geen last van de toeristenstroom die naar de Gili's gaan omdat ze voorbij de steigers liggen, wat dat betreft ligt Zenn Inn een stuk slechter. Voor het boeken van je hotel is booking,com in Padangbai (nog niet) oppermachtig, veel hotels zijn niet aangesloten. Dus je kunt daar het beste gewoon binnenlopen en een kamer boeken.

wereldreis
User
spacer line

Vorig jaar heb ik een nachtje gelogeerd in Zenn Inn, niets mis mee! Prima voor doorreis, schoon!

In Lemon house heb ik 2 jaar geleden gelogeerd, ook basic maar schoon en erg vriendelijke mensen, wel even een klim naar boven.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Twee uur geleden aangekomen in Padangbai. Kon vanochtend Zen Inn boeken. Het is een grappig hotel, beetje homestay achtig. De kamer is langwerpig en heeft alles wat ik nodig heb: goed bed en schone badkamer. Het is wel zoals Job zegt wat te duur voor Rp 360.000 Als ik het zelf in zou mogen schatten dan zou ik er Rp 300.000 voor geven. Het probleem is dat we teveel vergelijkingsmateriaal is op Bali. Vergeleken bij waar ik vandaan kom (Maumere met een balzaal van een kamer maar een toilet die niet goed doorspoelde en een airco die het maar amper deed en Ende een sprei die er een jaar geleden ook op lag en de vraag is of ie intussentijd ooit gewassen is....) is het goed zo. In de kamer merk ik niks van de herrie van de haven in de kamer.
Intussen heb ik een rondje Padangbai gedaan. Maar Bali past me niet, ook Padangbai niet. Ik vond het 20 jaar geleden al verschrikkelijk smerig hier en dat is het nog, misschien nog wel erger. Ik ben in elk geval blij dat ik niet op dat stuk zit waar die boten naar de gili’s vertrekken en dus ook de meeste accomodatie. Ze kennen hier maar twee woorden voor buitenlanders en dat zijn: gili en transport. Ik mis Flores nu al...

Evengoed bedankt voor het meedenken.

spacer line  

Ik begrijp het wel Anne Mieke, als je zoals vele toeristen er maar 1 of 2 dagen verblijft en daarna de boot neemt naar Lombok of de Gili's dan heb je een andere ervaring als ik. Maar voor mij blijft het 1 van de aangenaamste plekken om een tijdje te verblijven. Maar ik geniet denk ik van andere dingen als jij en verblijf altijd in een aangenaam hotel buiten de drukte, waar ik heerlijk kan gaan snorkelen. Of loop soms naar her verlaten strand ten zuiden van Padangbai. Kan ook echt genieten van het eten op een terras met uitzicht op de baai..

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

1,5 uur geleden vertrokken uit Padangbai en aan mijn volgende project begonnen Met de auto op weg naar Flores via Lombok en Sumbawa. Ik zal dit in het topic Bijzondere verhalen schrijven. Want dat het bijzonder wordt is zeker. Het eerste probleem al te pakken vanochtend.
Ben blij weg te zijn uit Padangbai. Gedoe gehad met een taxichauffeur.

Verhaal volgt. Nu op een schuimkoppenzee naar Lembar...

spacer line  

Goede reis Anne Mieke....

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 01-06-2017 05:51 Anne Mieke wrote:
1,5 uur geleden vertrokken uit Padangbai en aan mijn volgende project begonnen Met de auto op weg naar Flores via Lombok en Sumbawa. Ik zal dit in het topic Bijzondere verhalen schrijven. Want dat het bijzonder wordt is zeker. Het eerste probleem al te pakken vanochtend.
Ben blij weg te zijn uit Padangbai. Gedoe gehad met een taxichauffeur.

Verhaal volgt. Nu op een schuimkoppenzee naar Lembar...

In afwachting van het bijzondere verhaal of problemen. Emoticon: Very funny
Selamat Jalan Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
User
spacer line

Job, ik heb datzelfde regelmatig met campings in Europa. Dan kom je ergens op de bonnefooi aan en denk je: nou, dat is één nacht en dan zoeken we iets anders. Na de eerste of tweede dag zie je opeens de charme van de ligging, de buren, het ruime plekje etc, en blijf je vervolgens met veel plezier de hele week. En inderdaad: de één geniet van andere dingen dan de ander. Daarom blijft het lastig om iemand adviezen te geven.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,396,832 topic views - 223,900 posts - 13,518 topics - 16,740 members - last post @ 22-11-2017 21:15 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,438,774 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com