indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

peterr
User
spacer line

Wie kan me zeggen wat je wel en niet mag als je in een bedrijf werkt zonder werkvergunning. Ik weet dat "onzichtbaar" assisteren mag.
En maakt het het uit of je boven de 55 jaar bent?
Bedankt alvast.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kom kom Peter je hebt jarenlang ervaring in Indonesië, voor werken in Indonesië is onder alle omstandigheden een werkvergunning nodig, ook als je een ouderenvisum (visa lansia) hebt. Emoticon: Yes!
Als je echtgenote een toko heeft en jij doet de boekhouding zal niemand zich daar druk om maken, maar als je zelf in de toko spullen staat te verkopen, al is het maar om je echtgenote te assisteren dan heb je een werkvergunning nodig.

peterr
User
spacer line

Bedankt voor je reactie Malam, ik kom weliswaar jaren in Indonesie maar heb daar nog nooit gewerkt. Het gaat mij om de preciese defenitie zodat ik de ruimte weet waarbinnen ik kan manoevreren. Dus los van het hebben van een echtgenote.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Weinig tot geen ruimte, daarbij komt dat er al maandenlang extra controles zijn, sinds dat er een hoax in de media verscheen dat er tienduizenden Chinezen illegaal aan het werk zijn die met een VOA zijn binnengekomen.
Het zijn er geen tienduizenden, maar wel duizenden er gaat geen week voorbij of er worden er tientallen opgepakt.
Als bule ben je als Sneeuwwitje bij de zeven dwergen, je jaloerse werkloze buren slapen niet, één seintje naar de immigratie en je hebt een volle bingo.

peterr
User
spacer line

Gelukkig ben ik geen Chinees. Ik weet inderdaad dat mensen je voor een paar centen kunnen verlinken.

spacer line  

Al is de kans wellicht klein om gesnapt te worden, de gevolgen zijn niet mis. Sprak dit jaar op Bali een man, wiens vriend zo nu en dan als toeristenbegeleider van Nederlandse toeristen op Bali optrad. Hij werd gesnapt, werd direct gevangen gezet en na betaling van een hoge boete het land uitgezet. Met de aantekening in zijn paspoort dat hij de komende 5 jaar niet welkom is in de Republiek Indonesia.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-05-2017 13:13 jobvanstaalduinen wrote:
Al is de kans wellicht klein om gesnapt te worden, de gevolgen zijn niet mis. Sprak dit jaar op Bali een man, wiens vriend zo nu en dan als toeristenbegeleider van Nederlandse toeristen op Bali optrad. Hij werd gesnapt, werd direct gevangen gezet en na betaling van een hoge boete het land uitgezet. Met de aantekening in zijn paspoort dat hij de komende 5 jaar niet welkom is in de Republiek Indonesia.
Voorzover ik weet moet een buitenlands reisgezelschap een Indonesische gids hebben. Maar.... aangezien velen zonder vergunning werken is het maar de vraag waar de grens dan ligt. k zou zelf in de nabije toekomst ook wel eens in een dergelijke situatie kunnen komen al was het maar omdat het Engels van chauffeurs of gidsen vaak beneden peil is en omdat het voor sommige Nederlanders gewoon net iets fijner is om in hun eigen taal te spreken, daarnaast misschien nog een andere toegevoegde waarde. Ik zou niet weten waarom dit niet zou mogen, al helemaal niet als je er niet voor betaald wordt.
Maar, ik zal wel iets over het hoofd zien.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat jij over het hoofd ziet Anne Mieke is dat ze er in Indonesië vanuit gaan dat alle kinderen/jongelui die SMP en SMA hebben afgerond 6 jaar Engels hebben gehad, dat dit maar 2 uurtjes per week is en alleen theorie zonder praktijk gaan ze aan voorbij.
Dusssss ze spreken Engels en we hebben geen behoefte aan buitenlandse gidsen, betaald of onbetaald, omdat ze verdringend werken voor Indonesiërs.
Dat wij bleekgezichten er anders over denken hebben ze geen boodschap aan. Emoticon: Nooo

spacer line  

Op 28-05-2017 13:27 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Ik zou niet weten waarom dit niet zou mogen, al helemaal niet als je er niet voor betaald wordt.

Ja dat dacht die Nederlander ook, dat het gewoon mocht....... Maar het blijkt dat het niet uitmaakt of het betaald of onbetaald werk is, je moet gewoon een werkvergunning hebben.

De andere kant van het verhaal is dat velen, zeker op Bali, de regels overschrijden zonder gepakt te worden. Opzich kan dat natuurlijk wel, zolang je maar het risico aanvaard dat je voor lange tijd het land uigezet kan worden...

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Misschien moet ik het anders stellen.
Ik ben nog steeds toerist. Stel dat andere toeristen naast de chauffeur en/of Indonesische gids mij mee willen hebben op hun reis, om welke reden dan ook. Hoe moet iemand dan in godsnaam weten dat ik als een soort reisleider fungeer? Dat is niet eens aan te tonen. En heeft dus ook niks met werken te maken.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Op 28-05-2017 14:06 schreef Anne Mieke:
Ik ben nog steeds toerist. Stel dat andere toeristen naast de chauffeur en/of Indonesische gids mij mee willen hebben op hun reis, om welke reden dan ook. Hoe moet iemand dan in godsnaam weten dat ik als een soort reisleider fungeer? Dat is niet eens aan te tonen. En heeft dus ook niks met werken te maken.

Dat lijkt mij geen probleem. In het geval wat ik aanhaalde was het een reisleider die met een bus vol toeristen rondreisde en toen werd aangehouden.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 28-05-2017 14:06 Anne Mieke wrote:
Dat is niet eens aan te tonen. En heeft dus ook niks met werken te maken.

Het zal zo vaart dan ook niet lopen Anne Mieke.
Maar begin als we het over Indonesië hebben niet met, dat is niet aan te tonen. Emoticon: Blush
Ze konden bij Jessica, de docent van JIS, Antasari en Ahok ook niets aantonen en toch zijn ze alle vier veroordeeld. Emoticon: Confused

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Logica en Indonesie zijn water en vuur, niet verenigbaar.
Wat wel geldt is regels is regels ook al verzint men die ter plekke
soms kan men regels "afkopen" maar als men een reden zoekt om
je te pakken dan sta je machteloos.... dat is de indonesische logica

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

On 06-06-2017 22:42 merdekaSah wrote:

Logica en Indonesie zijn water en vuur, niet verenigbaar.
Wat wel geldt is regels is regels ook al verzint men die ter plekke
soms kan men regels "afkopen" maar als men een reden zoekt om
je te pakken dan sta je machteloos.... dat is de indonesische logica

En daarom kom ik nooit meer in Indonesia. Ondanks ik er geboren en getogen ben.

Shalom

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,396,832 topic views - 223,900 posts - 13,518 topics - 16,740 members - last post @ 22-11-2017 21:15 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,438,806 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com