indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben op dit moment in Sorong met een poging om naar Raja Ampat te gaan maar dat gaat ‘m (weer) niet worden. Het weer is echt te slecht sowieso met vliegen en al helemaal niet geschikt voor een toch met een (kleine) boot. Dus ben maar wat anders gaan doen.

Vanmiddag rond half 6 was er veel commotie bij de receptie van het hotel. Er waren twee buitenlandse mannen die wilden inchecken maar internet, signaal etc is hier een nog grotere ramp dan op bijvoorbeeld Flores. De boeking kon daardoor niet gevonden worden en ook het apparaat voor creditcard werkte niet. Maar goed, dat is nog daar aan toe als mensen een nacht logeren. Wat hier ook een probleem is Engels en ik hoorde dat eea niet goed ging. De mannen hadden geen Rupiah’s (???) en konden de chauffeur niet betalen (die ook nog eens een straffe Rp 300.000 vroeg voor iets wat nog niet de helft waard was, maar goed) en ik bood aan om die betalen in ruil voor 20 euro. Die mannen hartstikke blij maar ik was toch wel nieuwsgierig hoe het in godsnaam kwam dat ze geen Rupiahs hadden en ze ook niet gingen pinnen.

De Fransman legde het hele verhaal uit. Ze zijn op weg van Australie naar Japan met een klein twee persoons vliegtuig en zijn een week geleden het land binnengekomen in Merauke. Ik had dus meteen 100 vragen want Merauke is geen internationaal vliegveld. Moet je je voorstellen: klein vliegtuig dat uit het buitenland komt, een Fransman die voor Franse begrippen goed Engels spreekt maar de Duitser maar zo zo (tegen mij sprak hij Duits :-)), geen visum, geen lokaal geld en totaal niks van de situatie in Papua weten. Ze hebben vorige week 4 dagen zonder eten en drinken onder hun vliegtuigje geslapen en ze mochten uiteindelijk na 7 dagen pas door. En wat doen die slimmeriken, naar Timika.... Mijn mond viel open. Of ze ooit gehoord hadden van de problemen rond Timika. Daar werden ze juist min of min weggejaagd en gingen na 2 uur op weg naar Sorong (met verschrikkelijk slecht weer....). Raja Ampat, nog nooit van gehoord. Met de bedoeling om morgen of overmorgen door te vliegen naar Manado en dan via de Filipijnen naar Japan. In Japan houdt het voor de Fransman op, voor de Duitser is het een reis om de wereld. Enfin, de mannen wilden vanavond na hun horroravontuur (ik begreep dat er een stuk of 30 politiemannen aan te pas waren gekomen) vanavond wel eens goed eten en vooral goed drinken. Tja, daarvoor moet je niet in Sorong zijn. Dus het werd vis voor de een en nasi goreng voor de ander in het hotel. Bier is hier ook niet zo gemakkelijk verkrijgbaar en zo goed ken ik Sorong ook weer niet. Degene met wie ik vanavond afgesproken had zou pas laat komen en daar wilden ze ook weer niet op wachten want ze waren behoorlijk vermoeid van het avontuur. Verder wilden ze ook nog een auto huren voor morgen om de stad en omgeving een beetje te verkennen. Ik heb meer dan 2 uur getolkt voor het eten, het vinden van een auto met een chauffeur die Engels spreekt. Maar dat is me niet gelukt.
Hoe is het mogelijk dat mensen zo onvoorbereid zoiets doen? Ik heb werkelijk mijn verstand verkeken en zij omgekeerd het hunne. Het was wel een grappige toestand; ik had hier zo reisleider kunnen worden (een van de chauffeurs stelde ook voor aan mij om mee te gaan als tolk morgen, maar ik vlieg morgen weer dus dat gaat niet.
Ik heb foto’s van het vliegtuigje gezien. Geweldig

Ik weet niet hoeveel ze betaald hebben uiteindelijk in Merauke maar dat zal niet misselijk geweest zijn. Dat ze dan zo’n vliegtuig het luchtruim binnen laten? Raar toch? Misschien heb ik morgenochtend nog even de kans om eea te vragen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vanochtend nog met de mannen gesproken. Ze hebben een vette boete moeten betalen omdat ze 24 uur op hun planning vooruit waren (...) maar dat is geregeld door de agenten in Indonesie en Duitsland. Ik heb geen verstand van vluchtplannen maar volgens hen is dat nergens in de wereld (behalve nu dus in Indonesie) Ik kan me er alles bij voorstellen.
Ik snap niet dat mensen met zulke linkerhanden kunnen reizen. Er is werkelijk vanalles mis, ook met de hotelboeking van Booking.com. De receptionist vroeg mij ze duidelijk te maken dat ze de eerstge nacht cash moesten betalen. Ik zag geen cirrusteken op hun debitcard dus heb ze met de chauffeur (die amper Engels sprak) maar naar Mandiri gestuurd. Ik weet het ook niet. Ineens zaten er allemaal touwtjes aan mij.... De Duitser wilde zelfs dat we dat eerst gingen regelen en dat ik daarna naar het vliegveld ging. Sorry, maar dat ging me te ver.

Toen ik een paar uur geleden uitstapte had ik het gevoel dat ik ze heel erg aan hun lot over liet. Jammer dat ik het vervolg niet mee heb kunnen maken.
Er schoot me wel een stoute gedachte te binnen. Stel dat die mannen mijn gewoon zo rechtstreeks naar Flores zouden kunnen brengen. In dat kleine vliegtuigje dus...... Dat zou pas avontuur zijn. Ze waren toch een dag voor op hun planning....

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat een verhaal Anne Mieke, dit soort dingen kun je alleen in Indonesië meemaken. Emoticon: Laugh out loud

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Je had misschien een deal kunnen sluiten: jij helpt hen even verder en zij brengen je naar Flores. Een gemiste kans!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja inderdaad zoiets. Ik dacht er gewoon te laat aan..... zeker een gemiste kans.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,807 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 04:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,371,987 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com