indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Geachte leden. Ik ben van plan om een solo backpacking te doen in zuid-oost Azie waarbij ik onder andere langs Indonesie ga. Ik dacht er aan om in Yogyakarta te beginnen en vanuit hier eventueel Mount Bromo of Semeru te bezoeken en vervolgens met de vliegtuig naar Bali. Verder wou ik ook nog Lombok langs gaan als er ik nog tijd over zou hebben. Is dit te doen in ongeveer 12 dagen? Verder vroeg ik me af of er andere reizigers waren die omtrent deze tijdstip zich ook in java bevonden?

mvg,
Reyber

spacer line  

Reyber, als je echt wat van Indonesie wil zien en beleven is 12 dagen echt te kort. Als je maar 12 dagen hebt zou ik aanbevelen Indonesië maar over te slaan en wat langer in de andere landen van Zuidoost Azië te verblijven.

spacer line  

Job, helaas kan ik niet langer verblijven dan dat (en toch zou ik graag langs indonesie willen) dus advies zou ik wel waarderen

spacer line  

Reyber, Natuurlijk kun je Oost Java, Bali en Lombok in 12 dagen bezoeken. Voor Yogjakata en omgeving zou ik een dag of vier uittrekken.Daarna naar Denpassar vliegen en afhankelijk van je interesse een mooie plaats uitzoeken waar je een dag of 4 kan verblijven, dan naar Lombok varen voor drie nachten en dan terug naar Bali voor één nacht om daarna verder te vliegen naar je volgende bestemming. Je moet je wel realiseren dat het terplekke regelen van je reizen en uitstapjes veel tijd kosten en alles niet zo gesmeerd loopt als in NL. Omdat je op elk eiland op 1 plek vertoeft kun je je reisdagen tot 3 beperken, daarnaast zal je op dag van aankomst en vertrek ook niet echt veel kunnen ondernemen, zodat de reisdagen, het regelwerk en de aankomst- en vertrekdag zo maar de helft van je 12 dagen in beslag neemt. Maar als je daar ook van geniet, kun je 12 fantastische dagen hebben. Als je aangeeft waar je interesses liggen kan ik je voor Bali en Lombok wel tips geven.

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Hoi Reyber,

Zoals Job aangeeft is 12 dagen nogal kort. Ik zou dan Lombok ook weglaten in dit geval en het beperken tot Midden-/Oost-Java en Bali.

Op mijn website heb ik een voorbeeld-reisroute staan: Reisroute Indonesië: Java, Bali en Lombok (3 of 4 weken), waar je misschien delen uit kunt nemen. Je zou kunnen kiezen voor Jogjakarta 4 nachten, dan Bromo 2 nachten (1 kan ook maar gezien de lange reis uit Jogja misschien niet al te gehaast), dan van Malang of Surabaya vliegen naar Bali, en dan Ubud en Zuid-Bali bijvoorbeeld elk 3 nachten.

Als je toch heel graag naar Lombok wilt zou je van Surabaya naar Lombok kunnen vliegen en Bali kunnen overslaan.

Groeten,

Erwin

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

salina
User
User icon of salina
spacer line

Nee, ik geloof niet dat ik iemand durf aan te raden om in 12 dagen 2 of 3 eilanden te bezoeken. Zeker niet in juli. Dan is het dus echt 'langsgaan' zoals je al schrijft. Pak dan 1 eiland goed en ga ook wat zien en doen daar. Je zal vast nog wel een keer terug komen toch?

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik vraag me af of je enig idee hebt van de grootte van Java (6 x nederland) en de grootte van
Indonesie (van Ijsland tot Istanboel)

Alleen om Yogjakarta een beetje te zien zou ik niet minder als 4 dagen adviseren
dus in 12 dagen overal langs op je wensenlijstje ....... niet te doen Zonde van de moeite

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,784 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 16:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,349,159 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com