indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Ger3017
User
spacer line

Hoe gaat dat eigenlijk als je gehuurde vakantiehuis incl. personeel is? Ik moet eerlijk zeggen dat het nogal luxe voor ons is. Als 'do-it-all-by-yourself' kampeerders lijkt het me lastig. Een maaltijd klaar laten maken door iemand lijkt me wel weer erg prettig. Maar hoeveel geef ik mee voor de boodschappen voor een maaltijd van 3 pers. bijvoorbeeld? En is het de bedoeling dat wij dan de hele dag bedient gaan worden? Dat lijkt me nou weer een beetje overdreven. Kan iemand mij vertellen hoe dat gaat? Er zijn 4 personeelsleden, 2 heren voor de tuin + zwembad, een nachtwaker (?) en een dame voor huishouden en koken.

kuncitan
User
spacer line

De verhuurder is de aangewezen persoon om de vraag te beantwoorden. Vraag waar u op kan rekenen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik weet niet hoe lang je er zit, maar ik zou tijdens mijn week of twee in een huisje zo niet de hele dag twee man in de tuin willen zien rondlopen. De poolboy komt een uurtje of twee in de ochtend en moet dan ook gewoon wieberen. Schoon is schoon toch?

bulekurus
User
spacer line

Ik zou niet te veel verwachten van personeel ... anders geen rustige vakantie Emoticon: Frustrated

spacer line  

Ik verhuur zelf mijn villa inclusief personeel voor tuin (3x per week halve dag) zwembad (2x per week twee uurtjes) en werkster (5x per week halve dag). Bij mij gaan tuinman en zwembad man gewoon rustig hun eigen gang(etje). De werkster maakt bij mijn villa in pricipe alleen schoon, en heeft haar eigen routine. Soms vragen huurders om extra inzet en regelen dat onderling met de werkster.

Als jouw huishouster er hele dagen is, dan is er naast schoonhouden veel tijd over. Als je het prettig vindt kan je haar dan van alles laten doen (boodschappen, koken, wassen, eten serveren etc.) Ik zelf hou daar niet zo van, de hele dag iemand om je heen en we vinden het ook fijn dat er twee dagen niemand komt. Als je ook meer privacy wil, dan kan je dat natuurlijk regelen. gemakkelijkste is om dat ter plekke te doen op basis van je ervaring op de eerste dagen. Van belang is wel de ligging van de villa. Als je niet op loopafstand van voldoende restaurants zit is het natuurlijk aangenaam om een aantal dagen in de week geheel verzorgd te kunnen eten.

Ger3017
User
spacer line

Oké, bedankt voor de reacties.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat. En idd zal er niet de hele dag personeel rondlopen, lijkt me niet prettig nee.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,801 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 02:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,368,623 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com