|
|
|
|
|
Hoi allemaal,
Even mijn frustratie uiten hoor.
Eind Juli voor de tweede keer naar Indonesië! Super leuk!!!
Vervoer doen we op Java per trein. Er wordt overal op sites gepropagandeerd dat je op de site website tiket.com en op de site www.kereta-api.co.id. heel makkelijk met je Credit card treinkaartjes kunt bestellen. Niets is minder waar. Ben nu 4 dagen verder en ben geen kloot opgeschoten. Gebeld/ gechat/ gemailed niks helpt. Ik krijg steevast melding dat de kaart niet geaccepteerd wordt terwijl er met de kaart niets maar dan ook niets aan de hand is. Wie heeft deze ervaring ook? Wie kan mij helpen? Ik kan het via een nederlandse site doen maar wil het dus gewoon zelf doen!!!!!!!!!!!! Wat een kloten zooi.
|
|
|
|
Van de website van Kereta Api Indonesia zelf is inderdaad bekend dat buitenlandse creditcards (meestal) niet werken. Bij www.tiket.com zou het wel moeten werken. Sinds kort kan je ook bij www.traveloka.com treintickets kopen, ook met buitenlandse creditcards (voor treintickets heb ik het nog niet geprobeerd, maar bij vliegtickets via Traveloka werkt het in elk geval prima).
Wil je na aankomst op het vliegveld meteen dezelfde dag met de trein? Zo niet kun je misschien ook gewoon op een station tickets kopen. Een paar dagen van tevoren is er in principe altijd nog wel beschikbaarheid.
|
'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis
|
|
|
|
In heb al een paar keer deze website gebruikt voor treinkaartjes:
https://en.tiket.com/kereta-api
Hier kun je met creditcard betalen. Treintickets koop je als voucher die je op het station inwisselt voor een kaartje. Werkt erg goed.
En het is een betrouwbare website, ik heb hem al vaak gebruikt.
Succes
|
|
|
|
Ter aanvulling, ik heb hetzelfde probleem ondervonden met internet aankopen met mijn NL creditcard. Werkt ook niet.
|
|
|
|
On 18-05-2017 19:00 Floris_76 wrote: Wat een kloten zooi.
|
En jij moet nog vertrekken naar Indonesie? Ai ai...
Staat je credit card open voor gebruik/transacties buiten Europa? Dat is wel nodig, aangezien Indonesische websites een Indonesische betaalprovider gebruiken (hoogstwaarschijnlijk).
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
Van dat alles wat jullie voorstellen werkt niet. Andere site werkt niet en de creditcard hoeft helemaal niet geactiveerd te worden. Mastercard geeft aan dat de website niet goed is en het bedrijf/ website geeft aan dat ik een persoonlijke mastercard moet nemen ipv van een creditcard van mijn bank.  Snappen jullie het nog? Ik niet. Typisch geval van , van het kastje naar de muur gestuurd worden. En de klant is de dupe want ik moet nu een duur nederlands reisbureau inschakelen. En dat wil ik helemaal niet.
|
|
|
|
Op 19-05-2017 02:15 schreef Yerun: [quote verwijderd] En jij moet nog vertrekken naar Indonesie? Ai ai...
|
Ik uit mn frustratie toch even?
Voor de rest een super mooie vakantie hoor.
|
|
|
|
[quote] Op 18-05-2017 20:28 schreef Erwinn: Van de website van Kereta Api Indonesia zelf is inderdaad bekend dat buitenlandse creditcards (meestal) niet werken. Bij www.tiket.com zou het wel moeten werken. Sinds kort kan je ook bij www.traveloka.com treintickets kopen, ook met buitenlandse creditcards (voor treintickets heb ik het nog niet geprobeerd, maar bij vliegtickets via Traveloka werkt het in elk geval prima).[/quote] Alle 3 de sites werken niet.
Wil je na aankomst op het vliegveld meteen dezelfde dag met de trein? Zo niet kun je misschien ook gewoon op een station tickets kopen. Een paar dagen van tevoren is er in principe altijd nog wel beschikbaarheid. [/quote] Neuh ..........ik wil het graag gereserveerd hebben. Toch bedankt voor je tips.
|
|
|
|
Als dit al frustraties oplevert niet vergeten een papieren zakje mee te nemen op vakantie want dan wordt het nog hyperventileren en paniek aanvallen daar.
|
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
|
|
|
|
Op 19-05-2017 10:28 schreef _Jarno_: Als dit al frustraties oplevert niet vergeten een papieren zakje mee te nemen op vakantie want dan wordt het nog hyperventileren en paniek aanvallen daar.
|
Niet zo zuur, ik kan me best vooorstellen dat, als je iets graag wil boeken zonder gebruik te maken van dure reisbureaus en het lukt op geen enkele wijze, dat echt frusterend is. En dat heeft niets te maken met paniek en angst voor reizen, bovendien is Indonesië één van de meest relaxte landen om zelfstandig door heen te reizen.
|
|
|
|
Op 19-05-2017 11:02 schreef jobvanstaalduinen: [quote verwijderd]
Niet zo zuur, ik kan me best vooorstellen dat, als je iets graag wil boeken zonder gebruik te maken van dure reisbureaus en het lukt op geen enkele wijze, dat echt frusterend is. En dat heeft niets te maken met paniek en angst voor reizen, bovendien is Indonesië één van de meest relaxte landen om zelfstandig door heen te reizen.
|
Thanks Job..............zo ist maar net. Ben al een keer in Indonesie geweest dus weet heel erg goed hoe het daar is.
|
|
|
|
Op 19-05-2017 10:28 schreef _Jarno_: Als dit al frustraties oplevert niet vergeten een papieren zakje mee te nemen op vakantie want dan wordt het nog hyperventileren en paniek aanvallen daar.
|
Zo iemand zoals jij noem je een emo quoter.
|
|
|
|
Ik boek vaak zelf de treinkaartjes voor onze gasten die hier geboekt hebben (jogjakarta) want die krijgen het ook meestal niet voor elkaar. Maar ik kan me voorstellen dat niet ieder hotel dat doet. Maar je kan het vragen natuurlijk.
|
|
|
|
Ik snap ook niet helemaal hoe de acceptatie van creditcards werkt...
Vanuit Nederland kon ik met een mastercard van ing een vlucht boeken bij TravelLoka, maar niet bij Tiket.com.
Nu, een week later in indonesie is het precies andersom!
Heb wel ergens gelezen dat buitenlandse creditcards bij de meeste indonesische internetbedrijven niet geaccepteerd worden vanwege het hoge aantal frauduleuze transacties, maar er is niet echt een pijl op te trekken.
Hoorde ook dat de customer support van tiket.com je creditcard kan markeren als legitiem, maar daarvoor moet je een foto van je creditcard en paspoort samen opsturen. Als er dan iets gebeurt heb je een lastig verhaal voor de verzekering lijkt me :p
|
|
|
|
Wordt hier niet teveel de fout gezocht bij de diverse websites?
Het lijkt me eerder dat het probleem ligt bij de gebruikte creditcard.
Ik gebruik een Visa creditcard en
- heb vele malen vliegtickets gekocht, bij tiket.com en traveloka.com, nooit een probleem.
- ook meerdere malen treintickets bij tiket.com, geen enkel betalingsprobleem
- geld opgenomen bij ATM's, geen enkel probleem.
Kortom, ik ben een enthousiast gebruiker van genoemde websites en van Visa card
|
|
You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.
|
87,944,499 topic views - 240,748 posts - 13,734 topics - 34,221 members - last post @ 15-01-2021 19:14 CET
|
143,233,489 pageviews |
|
|