indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

1. iemand ervaringen met de nikon d50?
2. aanbevelingen voor een zoomlens - betaalbare uiteraard en liefst rond de 200-250 in de aanbieding - van nikkor, thamron, sigma (55-200, 70-300 etc)?
3. zijn die objectieven in Indonesie goedkoper te verkrijgen (denk zelf van niet)

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 25-05-2006 11:53 maseddi wrote:

3. zijn die objectieven in Indonesie goedkoper te verkrijgen (denk zelf van niet)

Waarom denk je dat ? Zou beredeneert moeten zijn. Alleen al het verschil in BTW maakt 10% uit in het voordeel van Indonesia.

In Indonesia worden "gewone" digitale camera's momenteel gedumpt, er is een grote overproductie door de concurentie met mobieltje voorzien van een camera. Camerafabrikanten willen op luxere modellen gaan overschakelen, want in de sector voor de gewone consument is niets te verdienen.

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 25-05-2006 11:58 londoh wrote:

...

Waarom denk je dat ? Zou beredeneert moeten zijn. Alleen al het verschil in BTW maakt 10% uit in het voordeel van Indonesia.

In Indonesia worden "gewone" digitale cameras momenteel gedumpt, er is een grote overproductie door de concurentie met mobieltje voorzien van een camera. Camerafabrikanten willen op luxere modellen gaan overschakelen, want in de sector voor de gewone consument is niets te verdienen.

Okido, das goed nieuws voor me, wat die objectieven betreft (?).

Een kennis van me overigens, heef t in de US ook zo'n kleine compact-video cameraatje (weer iets nieuws) gekocht; best betaalbaar.

voor het overige, met een klein compactcameraatje vond rond de 200 euro kun je ook best hele goede foto's maken (en je kunt de foto's later ook nabewerken), want dat gesjouw met die digitale camera en dat verwisselen van objectief, is heel vaak heel vervelend: zweet, stof e.d.

Maar voorts: iemand ervaringen met zoom-objectieven.
Ik vind dat fotograferen best een leuke hobby ,dus ik ben benieuwd

Ed

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ook e import i Indonesia wordt betaald met US$/Yen de Euro staat nu gunstig. Aan de andere kant heeft de Aziatische markt andere modellen dan de Europese.

Over digitaal fotograferen heb ik hiero al het e.e.a geschreven als gebruiker van goedkope simpele camera's Emoticon: Shiny

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 25-05-2006 12:09 maseddi wrote:

...

Ik vind dat fotograferen best een leuke hobby ,dus ik ben benieuwd
Ed

Hi Ed

Eigenlijk zou ik beide willen bezitten, zo’n ‘goedkope’ compact camera voor tijdens vermoeiende reizen en een digitale spiegelreflex voor het betere prutswerk.
Toch sta ik op het punt om een Canon Eos 350 D aan te schaffen. Hij is in ieder geval de helft lichter dan de analoge Yashica die ik tot nu gebruikte. Zoom objectieven zal ik later aanschaffen.
Maar ik ben ook benieuwd wat die dure camera’s in Indo moeten kosten. Mogelijk stukken goedkoper dan hier.
Mazzel,
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Duurdere camera's zijn in Indonesia ook duur, want bijna geen omzet. Ik zag dit bij een dure zaak:

CANON EOS 350D Kit 6.3 MPixel, CF Slot, LCD, USB - Bundle with Canon EF-S Lens 18-55mm US$ 899

18 - 55 mm zegt me niets ik weet niet wat dat bij een gewone SRL is.

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Londoh,

Omgerekend met de huidige koers dus even onder de € 770, -.
Al maakt het niet veel, goedkoper dan hiero.
18-55 is merendeels groothoek. 50mm is een gewone lens.
lager is groothoek. Hoger is zoom.
Bij digitaal moet je maal 1,6 doen, dus wordt het 29-88mm.
Dus een ietsje-pietje zoom.

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Ik bedoel even onder de € 700, -

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik vertelde al dat dit bij een dure zaak is. Als je bij een gewone winkel komt die al dagen niets heeft verkocht dan kan je vast behoorlijk wat van de prijs afkrijgen.

Ik heb een 36 - 100 zoom, ik zou 28 -100 leuker vinden, maar roei altijd met de riemen die ik heb.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

De Canon EOS 350d met 'kitlens' (de 18-55 mm inbegrepen dus) kost hier bij de MediaMarkt 650 euro, misschien nu al goedkoper. Ik heb 'm nog gehaald voor 700 euro een maand of 2 geleden, maar dat terzijde.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 25-05-2006 13:09 Jeroen wrote:
De Canon EOS 350d met kitlens (de 18-55 mm inbegrepen dus) kost hier bij de MediaMarkt 650 euro, misschien nu al goedkoper. Ik heb m nog gehaald voor 700 euro een maand of 2 geleden, maar dat terzijde.

Bedankt voor de tip Jeroen, ik ga er binnenkort maar eens langs denk ik. Emoticon: Yes!

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Leuk deze, huisvrouwtjes onder mekaar Emoticon: Shiny

Hier iets in Jakarta om even OT te blijven:

www.glodokshop.com/detail_kate(...)e1b4cd91a79ebdbc027b

arie_h
User
spacer line

Even een verzuchtig tussen de digitale prijsbedrijven door... Ik krijg nog altijd een beetje jeuk van digitaal. 't Is dat het zo verdomde handig is in vergelijking met dat gepiel met rolletjes en zo. Maar er gaat voor mij op zich nog alltijd niets boven de echte dikke vette klik van de sluiter van een oldskool spiegelreflex... Doe mij maar een Nikon F100 met als vakantielensje een Nikkor 28-105/3.5-4.5D!

arie_h
User
spacer line

Trouwens, Lon, zowat alle camera's die op die site van Glodokshop staan, kun je in NL goedkoper krijgen dan de prijzen die daar zijn vermeld. En die Canon EOS 350D die daar 855 dollar kost (incl. vaste 50mm lens? zie ik dat nou goed?), die koop ik hier op de hoek bij voor 639 euro (alleen body; incl. 18-55 lens 695).

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Arie, zou best kunnen, ik heb die site hiero neergezet voor mensen die graag prijzen vergelijken. Doe ik bijna nooit. Als ik iets nodig heb ga ik naar de stad naar winkels en zoek net zolang tot ik iets vind dat me bevalt en ik kan betalen. Ik zie me al weken zoeken, dan ben ik al vergeten dat ik iets nodig had. Ik woon in een provinciaal stadje. Ga natuurlijk ook niet naar Jakarta om iets voordeliger uit te zijn, of dat moet zo uitkomen en dat komt het zelden. Ik ben nogal gesteld op goede leveranciets met service, die heb ik hiero.

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Ik ben op het gebied van spiegelreflexcamera's gewoon een leek, een beginnertje.
In tegenstelling tot mijn vader, zette ik bij een gebruik van zo een spiegelreflex gewoon alles op automatisch.

Welnu, het voordeel van een digitale camera is dat je ook kunt werken met andere instellingen zoals
M A S P en andere, en dat je het resultaat direct kunt zien.

Bij het experimenteren met een analoge camera liep je de kans dat nadat je een rolletje verschoot alle filmpjes zwart waren (bij wijze van spreken dan), of heel onduidelijk.

Mijn eerste kennismaking met spiegelreflex-camera's was toen mijn vader zijn exemplaar aan mij gaf. Ik gaf voorheen nooit wat om fotograferen.
Ik zal dit exemplaar + andere accessoires nooit van de hand doen, al was het maar om nostalische redenen. zoals ik mijn eerste zelfgekochte draaitafel, een Thorens TD160 nooit van de hand zal doen.

Kennen jullie hem deze Canon FTb , en in JAPAN gemaakt ook nog.
Gekocht ergens in 1972/1973

hieronder een linkje

http://www.camerahobby.com/Review-FTb.htm

Ed

Sweet young thing

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Zo beste fotovrienden. Na al die tragische gebeurtenissen op Java en Oost-Timor , toch maar weer dit onderwerp.

Het is een Nikon D50 geworden. Net onder de 700 euro.
Nou over die 28-55 mm lens ben ik niet te spreken. Leuk voor binnenhuisfotografie, maar je moet wel dicht bij het onderwerp staan wil je er iets leuks van maken. Ik heb het nog uitgeprobeerd voor stadsfotografie. Aardig, aardig. Maar teleurstellend, wat mij betreft.

Inmiddels ben ik in het gelukkig bezit van een AF-S DX zoom-Nikkor 55-200 mm f/4 - 5.6 G ED.
Hierover ben ik meer te spreken.
Uitstekend geschikt voor portretfotografie en natuurlijk ook voor landschapsopnamen. Maar dat wist u inmiddels al.

Nu even nog, een paar puntjes waarover ik zat te dubben.

1. De flitser. Nikon beveelt haar eigen flitsers aan. Nou ik zag een flitser van 179 euro en eentje van 449.
Waarom heb je een dure flitser nodig, dacht ik zo.
Dus, wat deed ik: in de huiskamer heb ik een (schemer)lampje van 40 watt. De instelling van mijn Nikon D50 op "nachtopname gezet", zoomlensje ingeschroefd en op het balinees maskertje gezoomd dat aan de muur hing.
Het resultaat met het ingebouwde flitsertje ziet u hieronder. Nou svp geen opmerkingen maken mbt overbelichting, compositie etc. het ging mij meer om het eerste resultaat.
Niet slecht voor een beginner.
Natuurlijk kun je verder experimenteren met ISO gevoeligheden, sluitertijden, etc..etc..om een beter resultaat te krijgen.

Foto 2 nam ik op met de 28-55 lens in een nogal duistere kamer. Weinig buitenlicht, want bewolkt.
Hup, ingebouwde flitser gebruikt. Op de stand P, witbalans op flitser. Niet slecht wat?

Punt 2.

De accu van nikon kost 99 euro. Niet bepaald een weggeefprijs. Maar ik zag als alternatief een HAMA 047029 EN-EL3 accu voor 50 euro (kan wat goedkoper tzt), dus, een pak van mijn hart.

Rest mij de vraag of je de oplader ook in Indonesie kunt gebruiken
wie?

Zo , dit waren mijn eerste ervaringen met de Nikon D50.
Let wel, de ervaringen van een beginner ..
Verdere ervaringen komen wellicht nog.

Nogmaals, wanneer u alleen maar leuke kiekjes wilt maken is een compactcamera van 200-300 al voldoende. U zult dan wel genoegen moeten nemen met vaak uitdrukkingsloze gezichtjes, en misschien rozig/lila van kleur zonder verdere beeldbewerking.

copyright foto's uiteraard Ed Vos (maseddi)

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 30-05-2006 18:35 maseddi wrote: [

Nogmaals, wanneer u alleen maar leuke kiekjes wilt maken is een compactcamera van 200-300 al voldoende. U zult dan wel genoegen moeten nemen met vaak uitdrukkingsloze gezichtjes, en misschien rozig/lila van kleur zonder verdere beeldbewerking.

Click to see original image

copyright fotos uiteraard Ed Vos (maseddi)

Waren deze kiekjes met een compactcamera gemaakt ?

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 30-05-2006 19:28 londoh wrote:

...

Waren deze kiekjes met een compactcamera gemaakt ?

Neen, goed lezen Pak Londoh

Een compactcamera heb ik hier naast liggen, en die functioneert ook prima hoor.
Zonder gebruiksaan wijzing, kan iedereen al meteen de slag..voor veel minder geld.
Geen studie van de handleiding, niks. nada. klik, klak, klik klak, tjepret, tjepret tjepret
Lekker op het net je vakantiefototootjes plaatsen. Wegdromen bij de foto's van Bali, de 1000.0000 pura Besakih enzo

Heb je geen DSRL voor nodig, wanneer je dat bedoelt en was deze bijdrage van mij totaal overbodig

Mooi kindje niet ?

Overigens, een foto ziet er op mijn schermpje heel anders uit dan bij die van iemand anders. Dus een goede afstelling van je computerscherm is wel een vereiste.
En mocht je niet tevreden zijn met het resultaat, dan kunje nog met paintshop pro of adobe eea nog bewerken.
En dat is dan een begin van een mooie hobby en leer je ook kijken naar mensen en naar je omgeving en het te respecteren, en kom je tot de konklusie dat de visueel lelijkste mensen, eigenlijk de mooiste zijn, en vooral ouderen met een doorgroefd gelaat zijn heel mooi.

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 30-05-2006 19:38 maseddi wrote:
en vooral ouderen met een doorgroefd gelaat zijn heel mooi.

He Mas, je bedoeld vast zo een van tropenzon geteisterd gelaat Emoticon: Shiny

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 30-05-2006 18:35 maseddi wrote: [
Nou over die 28-55 mm lens ben ik niet te spreken. Leuk voor binnenhuisfotografie, maar je moet wel dicht bij het onderwerp staan wil je er iets leuks van maken. Ik heb het nog uitgeprobeerd voor stadsfotografie. Aardig, aardig. Maar teleurstellend, wat mij betreft.

Inmiddels ben ik in het gelukkig bezit van een AF-S DX zoom-Nikkor 55-200 mm f/4 - 5.6 G ED.

Die 28-55 en 55-200 sluiten goed op elkaar aan, maar 2 lenzen in Indonesia dat verwisselen steeds, of niet de juiste lens dr op. Voor een beginner helemaal een ramp.Ik zou de 28 -55 het meest gebruiken, is het mooist voor algemene fotografie, goeie dieptescherpte. Dan nog een losse flitser dr bij, wat een gedoe allemaal. Als je fotgrafeert moet je bewegen een standpunt kiezen, niet lui van verre alles met een telelens doen. Bij die forten loopik me een ogeluk om een mooi plekkie te vinden.

Ik heb twee dezelfde cameraatjes. Eentje kostte 280 euro de andere 149. Ik schrijf ze af als ik 3000 foto's heb gemaakt, dat heb ik met de oudste al bereikt maar is nog prima. Behoorlijk wat 3000 foto's in nog geen 2 jaar. Komt op 10 eurocent per foto. Ik mag eigenlijk al een "nieuwe" kopen Emoticon: Shiny

Ik vraag me nog steeds af wat voor resultaten geven die dure camera's ? Daar zie ik nooit iets van. Ik houd het voorlopig op hebberigheid. Kijk mijn is, daar zijn de fabrikanten natuurlijk het meest debet aan. Ik fotogfrafeer altijd otomatis, alleen speel k wel eens met over- en onderbelichting. Het voordeel van digitaal fotograferen is dat jejezelf wezenloos kan schieten, als je genoeg kaartjes hebt, makkelijk bij een onderwerp dat 1-malig is.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 31-05-2006 06:10 londoh wrote:

...

Ik vraag me nog steeds af wat voor resultaten geven die dure cameras ? Daar zie ik nooit iets van. Ik houd het voorlopig op hebberigheid.

Hi Lon,

Het grote verschil tussen compact camera’s en spiegelreflex camera’s is dat bij het eerste toestel ALLES SCHERP op de kiek staat, terwijl je de mogelijkheid van SCHERPTE DIEPTE hebt met de tweede. Daardoor wordt het onderwerp als het ware uit zijn omgeving opgelicht. Vooropgesteld dat ik zelf ook maar een amateur ben, maar wel op mijn reizen altijd zo’n spiegelreflex gebruik. Mijn laatste was een Yashica FX-3 met een 35 – 70 mm lens. Jij noemt dat dure camera’s, maar die oude analoge van mij was destijds niet zo duur als jouw eerste digi van 280.

Maar goed, nu ga ik dus overschakelen naar digitaal en daarover kan ik nog niet oordelen omdat ik mijn nieuwe camera overmorgen bij de Media Markt ga ophalen. Ik zal later wel mijn bevindingen daarvan vermelden hier.
Ik zie zo’n camera beslist niet als hebberigheid, maar meer als een stuk gereedschap. Een elektrische Ibanez gitaar lag mij vroeger net zo goed in de hand als de originele Gibson of Fender, maar als je een freak bent en je gebruikt het ding dag in dag uit, kies je uiteindelijk toch voor the real thing. Later werden die Japanse imitaties soms beter dan de originele, getuige de Squier Stratocaster waar ik nog het meest op gespeeld heb. Zo zie je maar, alle waar naar zijn geld en je kiest wat het meest bij je past.

Deze foto (dia) is dus gemaakt met een ouderwetse spiegelreflex en zal daarom niet zo scherp op het net staan als een digi. De dia’s in de huiskamer zijn overigens haarscherp!

Mazzel

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 31-05-2006 04:28 londoh wrote:

...

He Mas, je bedoeld vast zo een van tropenzon geteisterd gelaat Emoticon: Shiny

Mooie foto, je ziet er kranig uit hier

Klopt met dat verwisselen van objectieven. Heel vervelend allemaal:
Veel stof, camera uit de wind houden, zweet..

Overigens heb jij hierover reeds een vorige bijdrage geschreven.

Ik heb voorheen die analoge canon ft gebruikt, om foto's te maken, en ik heb voornamelijk
de zoom gebruikt.
Een 28-200 zoom is eigenlijk handiger voor een spiegelreflex..wanneer je op reis gaat

Die canon heb ik voornamelijk gebruikt om kiekjes te maken.
Het resultaat was overigens heel verrassend.
De foto's waren heel 'warm' en 'dromerig'.
Ik heb ze op het net geplaatst en het viel mij op dat ze veel werden gekopieerd, gebruikt en verwerkt, zonder dat ik het wist..
Dus daar waren mensen die ze mooi vonden
Ik heb daar overigens geen troubles over gemaakt.

De digitale compactcamera's, toen nog 1 miljoen mgapixel, konden het resultaat niet evenaren.
Tegenwoordig zijn wat dat betreft, de compactcamera's beter geworden.
Maar ik zie toch regelmatig foto's op het net gemaakt door indonesiers met zo een compactcamera', die
mij doen veronderstellen dat de 'meesten' onder hen het slechts te doen is om 'als het maar op de foto komt'.
Zoals "als het maar beweegt en geluid geeft",(videocd's)

Sweet young thing

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Hoi Dangdude:
Even een korte reactie op die diepte werking bij spiegelreflexcamera's
Ik heb nog niet ge-experimenteed met diafragma-openingen, maar om een dieptewerking te bewerkstelligen, heb je een truukje voor.
Ik doe alles met gevoel.
Bij een wijds landschap neem je gewoon een boom of een takje mee op de foto.
Op de linker- of rechterkant. Niet in het midden.
Overigens moet je een object, een persoon ook niet in het midden plaatsen voor een landshap of de een of ander object.

Ik kijk de kunst van de compositie graag af van de groten der schilderkunst.
Vooral de Holandse meesters uit de 17e eeuw (nooit de horizon in het midden bvb)

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 31-05-2006 08:04 dangdude03 wrote: Jij noemt dat dure camera’s, maar die oude analoge van mij was destijds niet zo duur als jouw eerste digi van 280.

Hi Jan,

Ik denk dat zo een durdere camera aan jou wel besteed is, maar ik bedoelde in het algemeen, wat voor foto's maken de mensen met dat dure ding ..hoeveel mensen nemen een camera met vakantie mee maar fotograferen niet of nauwelijks Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,709 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com