indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Let op, Garuda heeft bekend gemaakt dat alle internationale vluchten per 1 mei naar de nieuwe terminal 3 verhuizen.

http://jakartaglobe.id/busines(...)ew-terminal-3-may-1/

songo
User
spacer line

Dank voor informatie, vlieg eind mei weer terug naar Belanda. Zal mij benieuwen8 Emoticon: Smile

tujuan sama jalan yang lain aja

pierre
User
spacer line

4 mei aangekomen met Singapore Airlines op terminal 2.... alles ging zeer soepel binnen een half stonden we buiten....

totto
User
spacer line

Pierre,
Volgens mij is het ook alleen Garuda die Internationaal aankomt op 3.

Toto Travel.com

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Klopt, waarschijnlijk verplaatsen de rest van de Skyteam-maatschappijen (China Southern, China Airlines, KLM, Korean Air, Vietnam Airlines en XiamenAir) in juni naar terminal 3, en de rest van de internationale vluchten volgen dan in augustus. Onder voorbehoud natuurlijk...

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

wereldreis
User
spacer line

Gisteren vanuit Denpasar met Garuda via Jakarta naar Amsterdam gevlogen, aankomst Terminal 3. Wat een inmens grote terminal en wat een loopafstanden
!!!!!!
Na de landing op Jakarta was het 10-15 min taxien vervolgens met z‘n allen door 1 deur op weg naar de terminal, dus dat duurde ook wel even en toen dat hele lange stuk lopen. Maar goed, de terminal is net open dus dat verandert misschien allemaal nog wel. Bewegwijzering ontbrak nog maar er stond grondpersoneel van Garuda die je de weg wees. Het eerste stuk zijn allemaal balies voor domestic, daarna volgt international.
De douane ging wel redelijk snel en er zijn voldoende zitplaatsen bij de gate. Er was helaas nog geen wifi.

Mijn advies: zorg dat je transfer tijd op Jakarta ruim voldoende is de komende tijd!!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Net open? Dik half jaar. Gelukkig zijn kinderziektes als plotselinge overstromingen en instortende daken verholpen, maar toen ik er enkele weken na de opening landde kon ik amper pissen, was nog niet klaar. Ook zag het er verder gewoon niet uit qua afwerking.

Garuda Indonesia heeft de transfertijden voor Jakarta officieel verruimd voor alle aansluitingen (binnenlands-binnenlands, binnenland-buitenland, buitenland-binnenland en buitenland-buitenland). Dat zullen andere maatschappijen ook wel doen als ze verhuizen naar T3.

Als over een paar maanden de trein tussen de terminals er is dan zal het allemaal een stuk minder hectisch worden. De stap erna is de treinverbinding naar Jakarta stad. Als die er is, dan scheelt dat een hele hoop mensen uren file, mits men natuurlijk hun opgeheven hoofd even wil laten zakken en in een trein wil stappen. Want dat is natuurlijk voor het gepeupel zonder auto, en niet voor mensen met geld genoeg. (Indonesische denkwijze, ik ga straks weer met de trein Jakarta in, 3e keer deze week)

pierre
User
spacer line

Op 07-05-2017 17:02 schreef totto:
Pierre,
Volgens mij is het ook alleen Garuda die Internationaal aankomt op 3.
ja dat klopt. Kwamen wij ook achter wij dachten dat het allemaal wel snel zou gaan, dat alle int. Vluchten in middels welop terminaal 3 zouden aankomen maar dat was dus een Utopia. .. snel en indonesie... dat gaat eigenlijk niet. In ieder geval waren we wel snel doordeweeks douane heen... binnen een half uur buiten vanaf uitstappen vliegtuig tot aan buiten... dat ging snel dat dan weer wel.....

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Op 08-05-2017 14:28 schreef wereldreis:

Er was helaas nog geen wifi.

Ik kwam vandaag aan, en er is nu wel WiFi, 30 minuten gratis (tenminste bij de bagagebanden, het kan natuurlijk dat er nog niet overal een signaal is).

Verder komen mijn ervaringen overeen met wat iedereen hierboven zegt: de loopafstanden zijn heel groot (vergelijkbaar met Schiphol maar dan zonder rolbanden) en de bewegwijzering is nog niet volledig (bussen en taxi's stonden bijvoorbeeld niet aangegeven). Er lijkt meer dan genoeg ruimte voor alle internationale vluchten, met grote hallen voor o.a. paspoortcontrole en bagage. Alleen bij het naar buiten komen (waar de 'ophalers' en porters enzo staan) was het wel ineens heel smal, dus dat wordt misschien weer net zo'n chaos als bij terminal 2E.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik kreeg het niet voor elkaar met de WiFi afgelopen donderdag.
Verder stonden er doorgelabelde koffers opo de band naar o.a. Denpasar en Semarang en de douane was helemaal niet in gebruik Emoticon: Confused (als ik dat geweten had dan waren er een paar flessen wijn meer meegegaan)
En nog een VOA dingetje dat ik ergens anders wel op schrijf

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Ik heb afgelopen week ook bij vertrek de WiFi weer gebruikt, en het werkte zowel bij de incheckbalies als bij de wachtruimte bij gate 10 prima. In het inlogschermpje moest je eerst op iets van gratis of free of iets dergelijks klikken, en daarna kwam er een scherm met alleen het logo van CIMB Niaga erin. Na op dat logo te klikken werkte het internet.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,801 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 02:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,369,072 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com