indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo!

Op facebook zijn wij lid geworden van een pagina over bali. Via deze pagina zijn wij in contact gekomen met een chauffeur waarmee wij een aantal dagen op excursie gaan. Navraag gedaan over hem en veel positieve reacties. Nou kregen wij een bericht van een andere chauffeur met een waarschuwing. Hij zei dat de andere chauffeur geen papieren heeft en dat als er wat gebeurt of we worden aangehouden dat wij dan de boete/ schade moeten betalen? Klopt dit of probeert hij ons gewoon naar zijn bedrijf(met papieren) te lokken..

Groetjes

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een wat vreemde posting als je het mij vraagt.
Over het algemeen: het stikt van de chauffeurs zonder papieren in Indonesie.
Hoe moet iemand hier weten of dit klopt? Je schrijft nergens een naam op nl., en dan nóg
Hoe weet de waarschuwende chauffeur van jullie plannen met die andere chauffeur?
Een bestuurder is zelf verantwoordelijk voor papieren en gevolgen.
Boete en schade zijn twee verschillende dingen. Boete krijg je omdat je de wet overtreedt/niet houdt aan regels. Schade kan het gevolg zijn van onoplettendheid, door toedoen van anderen, mankerende techniek van de auto of weersomstandheden of onvoorziene zaken van buitenaf. Het hangt af van je (schriftelijke) afspraken met de chauffeur/verhuurbedrijf hoe dat geregeld wordt.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Alles is via Pesbuk gegaan Anne Mieke, hoe openbaar wil je het hebben, dus niet vreemd dat ze elkaar de loef af trachten te steken. Emoticon: Devil

salina
User
User icon of salina
spacer line

Bah, wat erg dit Emoticon: Angry

spacer line  

Bedankt voor je reactie.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Misschien dat Totto hier op het forum er wat van kan zeggen, hij heeft chauffeurs op BAli.

Wij hebben jarenlang een chauffeur gehad die wel een vergunning had om met toeristen te rijden (Pariwisata) Soms, als we met een groepje waren, reed zijn broer mee met een andere goede auto die geen vergunning had. Een keer een boete gehad, 10.000 RP, ik denk eerder dat het een afkoopsom was. peanuts dus.
Zoals Annemieke al aangaf stikt het er van de chauffeurs zonder vergunning.
De chauffeurs waarschuwen elkaar onderling wel waar de politie staat.
Ik denk zelfs dat de politie ook een graantje meepikt van de boetes.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

totto
User
spacer line

Yoke,
Ik kan er wel iets van zeggen, maar waarschijnlijk komen er weer tig andere meningen overheen. Volgens mij dient een auto een yellow plate te hebben (bij b.v. busjes) of een aanhangsel aan de nummerplaat. Dat is meestal bij personen auto's. Maar veel auto's hebben dat blokje van 5x5 cm niet en dienen dan bij een controle de politie te betalen om door te mogen rijden. Ook mogen chauffeurs met een Java kenteken op Bali alleen droppen. Zelfde verhaal €€. Maar een vergunning wil nog niet zeggen dat alle verzekeringen kloppen. En zo kan ik nog even doorgaan. Oftewel zorg voor een goede reis verzekering en vertrouw er niet op dat bij een ongeval er een inzittende verzekering is. Die is er namelijk niet.
Zelfde bij scooter huur. De scooter is verzekerd maar jij niet.
Na de overtocht van Java naar Bali dienen de chauffeurs zich te melden bij een kantoortje.
Iets betalen en dan mogen ze door. Waarom???
Toen ik vorig jaar zei; doorrijden, sprong er na 200 meter een agent op de weg en moesten we alsnog betalen. Volkomen illegaal!

Toto Travel.com

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Het gros koopt gewoon een rijbewijs.

Dus tja, wel of geen rijbewijs, zou het veel uitmaken?

Bali of Java? Maakt weinig tot niets uit.

It's only kinky the first time.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Dus Brenda, waarschijnlijk probeert hij jullie gewoon naar zijn bedrijf te lokken.

Lees de posting van Totto maar eens door.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,303,249 topic views - 221,760 posts - 13,476 topics - 15,947 members - last post @ 21-08-2017 19:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

88,920,908 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com