indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jarno
User
spacer line

Hallo Iedereen,

Deze zomer heb ik een reis gepland naar Java en Bali. Nu wil ik ook graag naar Komodo. Lombok is natuurlijk dichter bij Bali en is daarom verstandiger gezien de tijd (ik ga 6 weken). Mijn vraag is nu of het goed te doen is om naar Komodo te vliegen of te varen en daar een paar dagen of een week te blijven. Ook zie ik naast Bali een eilandje liggen Nusa Penida genaamd. Is er iemand die een of meerdere van deze drie eilandjes heeft bezocht (Komodo - Lombok - Nusa Penida) en mij kan vertellen welke het meest de moeite waard is om te bezoeken. Ik hoop dat iemand een ervaring heeft om te delen.

Groeten,

Jarno

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Ha, weer een Komodo-ganger! Nusa Penida is leuk voor een dagtocht. Als je kunt duiken dan is het ook een mooie plek. Lombok ken ik niet, maar zonder twijfel interessanter dan Nusa Penida en ook Komodo (exclusief de varanen natuurlijk). Een dag lijkt me genoeg, d'r is verder niks daar. Kamperen lijkt me niet verstandig. Naar Komodo kun je niet vliegen. Reisagenten in Bali en Lombok bieden allerlei pakketten aan om Komodo te bezoeken. Ga je op eigen gelegenheid dan kost het je wat tijd. Zie andere postings op dit forum (over hoe je naar Komodo kunt gaan).

Robert 
User
User icon of Robert 
spacer line

Dag Jarno,

Ik ben afgelopen februari op die 3 plekken geweest. Nusa Penida is meer voor een dagtocht met wat snorkelen en duiken.
Lombok is leuk voor een dag of 4/5 met wat tripjes hier en daar.
Als ik jou was zou ik vanaf Bali naar Labuan Bajo vliegen (uiterste puntje van flores) en van daaruit een 2 daagse (of hoe lang je maar wilt) boottocht maken naar de eilanden Rinca en Komodo. Ik heb dat ook gedaan en is mij fantastisch bevallen.
Mijn zus woont op Bali en is getrouwd met een balinees. Een goede vriend van hem woont in Labuan Bajo en heeft alles voor ons geregeld. Gids, boot,eten, overal toegang etc.
Als je een tel nummer van hem wilt hebben moet je het maar zeggen of me even mailen op adminRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.omangcafe.com

Kijk ook eens op de site van mijn zus d'r restaurant voor foto's van die trip.

http://www.omangcafe.com

Kijk onder fotoalbum in het various album.

Ik hoor wel of je in contact wilt komen met die gids.

Omang Omang Cafe Padangbai Bali

Jarno
User
spacer line

Hoi Robert,

Ontzettend bedankt voor de informatie! Ik zal je zometeen een mailjtje sturen voor verdere informatie van die gids.

Groeten,

Jarno

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,729 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,849,565 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com