indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Dvanhal
User
spacer line

Hoi,

mijn vriendin wilt in Jakarta aan de Erasmus Nederlands leren en inburgeringscursus doen.
Zodat ze volgend jaar hier kan werken. De vraag is of de ambasade hier met haar goede cv aan wilt werken?? (S2)

Alvast bedankt

mvdbrk
User
spacer line

Het volgen van een cursus bij het erasmus kan altijd, Daar heeft de ambassade niets over te zeggen. Of je vriendin een visum voor Nederland (EG) kan krijgen om hier te werken is heel ander verhaal. Om naar Nederland te verhuizen zal ze moeten voldoen aan de visumregels. Bijvoorbeeld voor kenniswerkers of wanneer ze zich vestigt bij haar levenspartner. Zie voor meer info de website van de ind. (www.ind.nl) of kijk op de website buitenlandse partner.

elsbeth
User
spacer line

Vraag aan het mannetje: wat heeft haar goede CV hiermee te maken?

PamelaAn
User
spacer line

On 10-04-2017 14:11 elsbeth wrote:

Jij was mij net voor Elsbeth, die vraag wilde ik ook aan mannetje stellen!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Onduidelijke vragen die duiden op de nodige argwaan Elsbeth en Pamela, maar niet echt to the point, ongetwijfeld zal er worden gedacht heb je hem weer, maar zachte heelmeesters stinkende wonden.

Indonesië levert elk jaar duizenden S2 studenten af. Emoticon: Blush
Hoe oud is vriendin ?
Op welk gebied is vriendin afgestudeerd ?
CV zou betekenen werkervaring, maar als wat en waar ?
En last but not least wat heeft vriendin op je mouw gespeld, ben je verliefd ?

Lees je vraag eens goed na, en vraag je zelf eens af hoe iemand in godsnaam antwoord kan geven op zo'n vraag met deze gegevens Emoticon: Confused

pierre
User
spacer line

Op 10-04-2017 10:17 schreef Dvanhal:
Hoi,

mijn vriendin wilt in Jakarta aan de Erasmus Nederlands leren en inburgeringscursus doen.
Zodat ze volgend jaar hier kan werken. De vraag is of de ambasade hier met haar goede cv aan wilt werken?? (S2)

Alvast bedankt

Ik weet uiteraard niet in hoeverre jij op de hoogte bent op op welke manier jij jou vriendin naar nederland wilt halen...

Het is niet zo maar even makkelijk gezegt... ff studeren aan de UV en dan naar Nederland komen om te werken..

Allereerst zal je vriendin en jij moeten voldoen aan de IND eisen. dan dien je de TEV aanvraag in gang te zetten.. maar eerst dient het WIB examen op de ambassade gedaan te worden..
als dit allemaal achter de rug is, hou rekening met ongeveer een maand of 7 8 voordat je dit allemaal gedaan hebt.
Dan is er nog de vraag komt je vriendin uberhaut aan een baan in Nederland.. er lopen momenteel bijna 800.000 mensen van peut te trekken....
mensen genoeg maar banen niet....

Maar ik denk niet dat de Ambassade even voor jou een CV in elkaar timmert, dit zullen jullie geheel zelf moeten doen... daarnaast kan jou vriendin alleen maar een CV hebben van arbeidsverleden in Indonesie.. vaak hebben nederlandse werkgevers hier geen boodschap aan ( en ik spreek nu uit eigen ervaring )
Mijn vrouw is best wel hoog opgeleid, spreekt 5 talen vloeiend, heeft hoogstaande baantjes gehad in Medan en Jakarta, ze is nu 6 jaar hier in Nederland maar we krijgen nog telkens een dikke "nee" op sollicitaties.

dus denk hier niet te makkelijk over..

elsbeth
User
spacer line

Spreekt Elly 5 talen vloeiend???? Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen? Welke talen? Knap hoor, je hebt inderdaad van die figuren die een talenknobbel hebben.
Een Afghaanse vriendin van mij sprak een paar jaar nadat ze in Nederland was gekomen beter Nederlands dan de meeste mensen op het schoolplein.(naast Farsi, Urdu en Russisch) Ze zei laatst: als ik morgen hoor dat ik zo snel mogelijk Chinees moet spreken, spreek ik over 3 maanden Chinees. Pfff.....ik geloof haar nog ook.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pierre rekent de wartaal die hij zelf soms spreekt over Wilde Willie en Trumpie de Trumpet ook mee denk ik. Emoticon: Blush

elsbeth
User
spacer line

haha...dat moet haast wel he! En bovendien: hoe kan Pierre dat checken?? Ik ben nu toch wel benieuwd welke 5 talen het zijn. Over de brug Pierre!

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Als je garant staat voor je vriendin of je gaat trouwen en ze slaagt dan kan ze in NL wonen en dan kan ze werken als ze een baan vindt.

Mensen kunnen toch de volgende talen spreken:
Hokkien, indonesisch, nederlands, engels en nog een taal. Dat is toch niet zo vreemd.

mvdbrk
User
spacer line

Trouwen is niet nodig. Om een verblijfsvergunning te krijgen moet je een duurzame relatie hebben. (aantoonbaar). Garant stellen is niet nodig (het is geen toeristenvisum) maar je moet als partner aantonen over voldoende inkomen te beschikken. Beroep doen op algemene voorzieningen als bijstand mag niet en kan gevolgen hebben voor de verblijfsvergunning van de buitenlandse partner. De partner moet verder het inburgeringsexamen buitenland behaald hebben. Dat wordt getoetst in de zgn TEV aanvraag, waar Pierre het ook al over had. In Nederland aangekomen moet nog binnen een bepaalde termijn het inburgeringsexamen worden behaald.

Waar Pierre ook terecht op wijst is het feit dat het niet zo gemakkelijk is om in Nederland een betaalde baan te vinden. Ook mijn partner (goed opgeleid en in Indonesie werkzaam geweest voor een internationaal chemieconcern) is het nog niet gelukt om een vaste baan te vinden. (sinds eind 2012).

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 10-04-2017 14:11 schreef elsbeth:

" rel="nofollow">

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 11-04-2017 09:39 schreef KotaRadja:
Als je garant staat voor je vriendin of je gaat trouwen en ze slaagt dan kan ze in NL wonen en dan kan ze werken als ze een baan vindt.

Mensen kunnen toch de volgende talen spreken:
Hokkien, indonesisch, nederlands, engels en nog een taal. Dat is toch niet zo vreemd.

Nee is ook niet zo vreemd, Ik sprak vroeger ook 5 talen incl. Nederlands Emoticon: Yes!

Nu ben ik het meeste weer vergeten Emoticon: Confused

Ik denk dat Anne Mieke wel 8 talen spreekt toch?

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Volgens mij krijgt ze een visum als de partner in NL uitnodigt. Visum is partner afhankelijk. Eenmaal de relatie voorbij en ze heeft nog geen zelfstandige visum...bye bye.
Dan kan je wel van een soort "garantstelling" spreken.

PamelaAn
User
spacer line

On 10-04-2017 19:46 elsbeth wrote:
Spreekt Elly 5 talen vloeiend???? Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen? Welke talen? Knap hoor, je hebt inderdaad van die figuren die een talenknobbel hebben.
Een Afghaanse vriendin van mij sprak een paar jaar nadat ze in Nederland was gekomen beter Nederlands dan de meeste mensen op het schoolplein.(naast Farsi, Urdu en Russisch) Ze zei laatst: als ik morgen hoor dat ik zo snel mogelijk Chinees moet spreken, spreek ik over 3 maanden Chinees. Pfff.....ik geloof haar nog ook.

Niet te geloven hè Elsbeth! Maar je hebt inderdaad van die talenknobbels. Heb ooit een Fransman als directeur gehad en die sprak 6 talen en dan echt vloeiend, zelfs zijn Engels is perfect. Ik heb er maar 4 die ik beheers. Ben nog steeds Bahasa Indonesia aan het leren! Maar hoe ouder je wordt hoe langer je erover doet.

spacer line  

Mijnheer van Hal, ik zou u aanraden om zelf eerst wat lessen te nemen in minder denigrerend praten over uw geliefde.

bulekurus
User
spacer line

Ik zou jou vriendin een tweede master laten volgen aan TU delft of een andere goede universiteit, ze kan een master in Engels volgen, anders gaat ze in de Mac Donald's belanden, diploma is niets waard in Nederland

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 11-04-2017 18:17 schreef jobvanstaalduinen:
Mijnheer van Hal, ik zou u aanraden om zelf eerst wat lessen te nemen in minder denigrerend praten over uw geliefde.

Dat niet alleen Job. Van 'hij/zij wilT' gaan ook altijd mijn haren overeind staan. Dus mee op Nederlandse les zou ik zeggen. Emoticon: Yes!

PamelaAn
User
spacer line

Waar ik mij aan erger is het gebruik van "vrouwtje". Dit is zo denigrerend t.o.v. de vrouw. Waarom niet gewoon vrouw, partner, vriendin.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Zo maar even bij Erasmus een inburgeringscursus doen om dan naar NL te gaan om daar
te gaan werken is de "natte droom" van veel indonesiers.

Zo werkt het dus niet...
allereerst de inburgeringstest in het eigen land zie www.naarnederland.nl
daarna de verplichte inburgering in nederland zie www.inburgeren.nl

uiteraard de toelatingsvereisten zie www.ind.nl

als "partner" sta je minimaal 10 jaar garant als referent, ongeacht hoe de relatie loopt

Weet waar je aan begint !!!!!!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

En toen werd het weer stil aan de overkant .....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

47,969,016 topic views - 221,012 posts - 13,450 topics - 15,800 members - last post @ 27-06-2017 16:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

86,956,907 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com