indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Beste allemaal, ik en mijn vriend gaan van 7 tm 29 mei richting Indonesië
Ik heb dr al ontzettend veel zin in, en heb wat zitten puzzelen met wat we willen gaan doen. Daarom wil ik jullie als doorgewinterde indonesiegangers om tips en trucs vragen. We houden van hikken natuur, cultuur en goed eten. We vliegen heen en terug op Bali

Dag 1 vlucht heen
Dag 2 aankomst Denpasar
Dag 3 Denpasar
Dag 4 Denpasar (in Denpasar kunnen naar balimuseum/tempels/mangrove
Dag 5 Denpasar (andere tips zijn welkom
Dag 6 vlucht richting Bandung
Dag 7 Bandung verkennen van Parijs van Indonesië
Dag 8 Bandung
Dag 9 trein naar yogjakarta ( ik hoor hier heel wisselende verhalen over is dit leuk/te doen of geen aanraden)
Dag 10 yogakarta stad verkennen
Dag 11 yogjakarta tempels
Dag 12 merapi vulkaan
Dag 13 vliegen naar Bali
Dag 14 Bali
Dag 15 bali
Dag 16 Bali tempels/surfen/snorkelen
Dag 17 gilli
Dag 18 gilli
Dag 19 gilli
Dag 20 Bali raften/monkey forrest / jungle trek
Dag 21 Bali
Dag 22 Bali
Dag 23 terug naar huis
Ik hoor graag of het een beetje een haalbaar plan is. De laatste 2 periodes op Bali weet ik nog niet precies waar we gaan zitten , een van de twee periodes in de buurt van ubud, en die andere in een ander mooi gebied. Ik hoor t wel, alvast heel erg bedankt voor de tips!

bulekurus
User
spacer line

Eerste 6 dagen zijn al verloren dagen , waarom niet vliegen op Jakarta en doorreizen nr bandung .

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik weet niet of de tickets al zijn geboekt? Anders zou vliegen naar Jakarta beter zijn (is ook goedkoper) en eerst Java doen.
De treinreis van Bandung naar Jogjakarta is een van de mooiste routes dus zeker aan te raden. Wel overdag natuurlijk Emoticon: Yes!

De stad Denpasar is echt helemaal niks. Maar wellicht bedoel je Kuta waar het vliegveld ligt.

Ik zou de helft van Bali weglaten en daarvoor in de plaatst Lombok doen. Veel mooiere stranden, geen files en met een half uurtje varen zit je op 1 van de Gili eilanden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zie dat je drie posts heb gedaan in drie verschillende topics die allemaal vragen zijn. Hier is veel en uitgebreid antwoord op gekomen maar je hebt verder niet meer gereageerd. Ook in die posts vroeg je om tips en trucs maar het voelt niet fijn als mensen hier hun best doen, waaronder ikzelf en er komen dan verder geen reactie meer.

Nu tel ik tel ik van de netto 21 dagen nog geen 7 dagen op Java en de rest op Bali en de gili’s. Je hebt in een eerdere reis (november?) al een deel van Java gedaan waaronder ook Bandung en Yogyakarta. Tenminste dat veronderstel ik; we hebben nooit meer wat gehoord. Zoals al hierboven gepost is het ook niet logisch om vanuit Denpasar te backtracker naar Jakarta. Idd beter een vlucht heen naar Jakarta en terug van Denpasar als je je aan dit plan vasthoudt.

Ik vind het gewoon jammer; er is zoveel meer uit Indonesie te halen. Je vraagt om mogelijkheden voor hiken, natuur en cultuur maar het zijn voor een groot deel dezelfde bestemmingen. Misschien ook eens wat verder kijken naar bijvoorbeeld Zuid Sulawesi, Flores of Maluku zodat je ook werkelijk een ander stukje Indonesie ziet.

Over Java en Bali is hier meer dan genoeg geschreven. Ik denk dat elke week wel dezelfde vragen langskomen. Zie hieronder.
http://forum.indahnesia.com/forum/16/0/java.php

http://forum.indahnesia.com/fo(...)_het_godeneiland.php

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

elsbeth
User
spacer line

Forget it, ik ga hier niet meer op reageren. Allerlei dingen gepost nav eerdere vragen met welgeteld 0 reactie. had er anders zeker wel wat op willen zeggen, maar eerst maar eens weten of Andrea überhaupt wel reacties wil.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ja daar word ik dus ook niet goed van. Emoticon: Angry
Dat wist ik dus niet anders had ik ook niet gereageerd.

Ga maar lekker naar Ibiza of zo Andrea... Emoticon: Bye bye

spacer line  

Wat een gezellige mensen hier op t forum, sorry dat ik om hulp vraag

Ik heb een heen en weer vlucht naar Bali omdat ik die in de wereld deal weken voor een goede prijs kon krijgen, dus vandaar

De twee eerdere post ben ik inderdaad niet mee verder gegaan omdat de vakantie toen dr tijd niet door ging maar nu dus wel

Ik ben nog wat aan het zoeken hoe en wat, op internet vind ik nogal wisselende verhalen dus vandaar dat ik hier op t forum om hulp vraag

Maar ik begrijp dat dr in Denpasar en omstreken dus niet zoveel te doen is, wellicht twee dagen daar f bijkomen van de vlucht en dan richting Java.
Ik dacht er nu aan om vanuit Java op lombok te vliegen en dan langs de gillis terug naar Bali en dan terug naar Amsterdam

Ik zal ook eens kijken naar Flores en maluku klinkt ook interessanr

spacer line  

Op 17-03-2017 20:28 schreef Andreavdvlis:
Wat een gezellige mensen hier op t forum, sorry dat ik om hulp vraag

Andrea, je moet begrijpen dat het niet echt attent is twee keer een vraag te stellen en dan verder niets van je te laten horen. Het kost best veel tijd om iemand van advies te voorzien. Het minste wat je kan doen is even melden dat de reis niet doorgaat en de forumleden voor hun moeite bedanken. Gewoon een kwestie van fatsoen vind ik.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-03-2017 20:28 Andreavdvlis wrote:

Ik heb een heen en weer vlucht naar Bali omdat ik die in de wereld deal weken voor een goede prijs kon krijgen, dus vandaar
.......

Ik ben nog wat aan het zoeken hoe en wat, op internet vind ik nogal wisselende verhalen dus vandaar dat ik hier op t forum om hulp vraag
Een vlucht retour Denpasar is altijd duurder dan een vlucht naar Jakarta en je bent nu een retour extra kwijt (heen naar Bandung en terug vanaf Yogya dus dat schiet uiteindelijk niet op.
De wisselende verhalen kan ik wel verklaren, dat heeft voornamelijk te maken met referentiekader. Het is nu eenmaal dat de meeste mensen alleen maar Java en nog meer Bali kennen. Ken je de rest ook (zoals ik) dan heb je meer vergelijkingsmateriaal. Meningen verschillen maar als je relatief zo weinig tijd doorbrengt op Java dan zijn de must sees voor mijn gevoel Borubudur/Prambanan en Bromo. Stel je niet teveel voor van het Parijs van Java. Das war einmal. Bandung is vooral een drukke stad met veel luchtvervuiling maar in de omgeving zijn mooie dingen te zien (als je tenminste de files kunt ontwijken). Als het toch een vulkaan moet worden dan liever het Tenggergebergte (waar Bromo onderdeel van is, maar niet voor de zonsopgang maar juist later op de dag als iedereen weg is) of Kawah Ijen (en nog veel andere vulkanen op andere eilanden). Ik zie in het schema op Java nu vooral stedelijk gebied.

Voor het andere, laat ik voorop stellen dat ik het fijn vind en leuk om mensen de informatie te geven die ze zoeken. Wat dat aangaat is het internet een schat aan informatie die je op geen enkel reisbureau kunt krijgen, Maar ik heb moeite met mensen die hier vanalles vragen maar daarna hoor of zie je ze niet meer. Natuurlijk dit is een vrij forum, maar het zou fijn zijn als iemand dan op zijn minst antwoord geeft. Wat je nu krijgt is dat mensen denken: bekijk het maar.
Ikzelf heb een website gemaakt (zie hieronder) maar je hebt geen idee hoeveel werk dat is. Alle info die daar op staat komt niet uit een boekje en al helemaal niet van een andere website maar is zelf vergaard uit eigen ervaring en elke reis, waar ik ook heen (niet alleen Flores) ga besteed ik ook tijd aan het zoeken van informatie, ook als ik die zelf op dat moment niet nodig heb. En nee, ik verdien er niks aan.

Java en Bali echter zijn vergeven van informatie, zo ook op dit forum. De afgelopen paar weken zijn zo ongeveer exact dezelfde vragen gesteld. Vandaar de links die ik erin geplakt heb.Maar die had ik in een eerder topic al eens geplakt.
Vooral voor Java en Bali moet je toch echt met wat meer explicietere vragen komen.

spacer line  

Hi,

Ik waardeer ook juist alle extra informatie die ik hier op t forum kan vinden, en alle tips die daarbij horen. Dus sorry als ik wat lomp over kom dat was zeker niet de bedoeling.

Bandung is dus niet echt een topper begrijp ik, deze zou eventueel geschrapt kunnen worden, dan vervalt alleen ook de treinrit, en dat leek me wel de moeite waard

Qua vulkanen, de bromo ligt voor Mn gevoel nogal uit de route, maar wellicht is het jullie ervaring dat deze gemakkelijk te bereiken is. Ik heb uit andere berichten begrepen mocht je vanaf de bromo verder willen richting Bali etc dat dat nogal een mijl op zeven is, en dat er op die route niet echt veel te doen is.
Vandaar dat ik nu voor een tocht over de merapi vulkaan ging en de bromo oversloeg

Heb ook even zitten kijken naar de vulkaan tocht op lombok, de 2 daagse klim, heeft iemand een idee hoe zwaar dat ongeveer is. Ik en Mn vriend zijn van t hiken, in Oostenrijk lopen we ook dag tochten over de bergtoppen, en in america hebben we ook lange tochten gelopen. Wil niet halverwege die berg staan en niet meer verder kunnen Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hiken is iets anders dan een berg beklimmen. Hiken kun je goed in het Tenggergebergte. De Rinjani op Lombok een van de hoogste bergen in Indonesie. Voorzover ik weet is dat een redelijke zware tocht. Ik weet niet wat jullie aan kunnen.
Vanuit Bromo richting Bali is juist wel een mooie route via Kalibaru en daar kom je nog een mooie vulkaan tegen, de Kawah Ijen. Ik zou persoonlijk kiezen voor start in Yogyakarta en vandaar uit in oostelijke richting.
Overigens ook op Flores en Sulawesi zijn mooie hikings en bergbeklimmingen te maken.

elsbeth
User
spacer line

Dochter van een vriend van mij heeft een paar jaar geleden de Rinjani beklommen. Was het hoogtepunt van haar reis.
Ik geloof niet dat zij een doorgewinterde wandelaar was. Wel een jonge meid van 19. Als je gewend bent om in de bergen te lopen ( en dan vooral stijgen en dalen), kun je toch behoorlijk wat aan. Maar ik weet niet precies hoe zwaar het is, zij vond het wel te doen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,974,355 topic views - 222,224 posts - 13,488 topics - 16,255 members - last post @ 23-09-2017 16:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,077,546 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com