indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Succes formules coffeeshops

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat is jouw succesformule KotaRadja Emoticon: Confused
Sociale dienst in Nederland, of heb ik het bij het verkeerde eind. Emoticon: Blush
Nee hè Emoticon: Laugh out loud

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Je bent 1 van de velen die vaak off topic reageert. Mag ik je vraag onder jouw corruptie topic antwoorden daarmee jouw prachtige samenvattingen naar de kloten laten gaan??

kyokucing
User
spacer line

Hallo Malang citizen,

Ik hoop dat je dit nog leest.

Als dat zo is stuur mij dan een persoonlijke bericht.

Groet,

Frans

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Moest je het mij vragen... ik raad nog steeds tuinieren aan Emoticon: Yes!

There's a big difference between kneeling down and bending over!

jstar
User
spacer line

Het is eigenlijk heel makkelijk.
Van officieel naar wat minder legaal:

1. Richt een PT PMA op. Heb je wel 10 miljard rupiah aan kapitaal nodig.

2. Laat je echtgenote een PT oprichten en ga daar officieel in dienst als TKA.

3. Laat je echtgenote een CV oprichten en 'help daarin mee' zonder contract.

4. Voer gewoon freelance opdrachten uit.

Het leuke is, dat ze een persoon die door de Indonesische partner wordt gesponsord *, eigenlijk maar weinig kunnen maken als je 3. of 4. doet. Ik heb nu een aantal gevallen gezien waar buitenlanders die aan het bijklussen waren wel werden lastig gevallen en zelfs geïntimideerd, maar uiteindelijk werden ze wel met rust gelaten.

Ministerie van Werkgelegenheid heeft geen zeggenschap, die hebben alleen iets te melden over lokale werkgelegenheid, TKI en TKA . Maar dat ben je niet, want je hebt geen arbeidscontract. Immigratie kan weinig zeggen als je je op de wet (UU) beroept die stelt dat iedereen voor de familie mag zorgen en voorzien. Dit kan in de praktijk eigenlijk alleen door te werken. Natuurlijk mag je wel geen beschermd beroep uitvoeren.

Mijn vrouw kan het veel beter uitleggen mét wetteksten, het is wel interessant. Vandaar dat er ook nog nooit rechtszaken waren; ze weten gewoon niet wat ze met die mensen aanmoeten. Tussen wal en schip weet je wel.

Dit gaat niet op voor mensen die op een visum in het land verblijven; daar is werken uit den boze. Natuurlijk vraag je je af wat al die lui doen doen die met hun laptop in de Starbucks zitten, maar ja, de wet loopt een beetje achter in het digitale tijdperk. En die laten ze dus ook maar met rust.

* op KITAS/P dus

spacer line  

Op 03-05-2020 11:03 schreef kyokucing:
Hallo Malang citizen,

Ik hoop dat je dit nog leest.

Als dat zo is stuur mij dan een persoonlijke bericht.

Groet,

Frans

Mis ik iets?
Ik zie bovenstaand bericht en vervolgens wat antwoorden die niet op dit bericht slaan..

Heldere ziende

kyokucing
User
spacer line

Beste mensen,

Volgend jaar vertrek ik voorgoed naar mijn geboorteland Indonesië.
Ik ben er geboren, ken de cultuur en spreek de taal. Mijn familie woont er allemaal.
Ik ga er van mijn pensioen en AOW genieten.

Maar nu het volgende

Ik zit in een dubio om een visum aan te vragen.

Moet ik een visum aanvragen en later trouwen of is het beter om te trouwen en dan een visum aan te vragen.

Misschien zijn er andere mogelijkheden. Mijn aanstaande vrouw heeft een eigen inkomen en natuurlijk behoud ik mijn Nederlandse nationaliteit.

Graag serieuze reacties.

Alvast bedankt,

Frans

jstar
User
spacer line

Als je nog niet zeker bent dat je er zal aarden is een visum misschien beter. Lagere kosten en een goede tijdelijke oplossing.

Maar als je zeker bent van je zaak is een verblijfsvergunning natuurlijk aan te raden.

Het zou heel onverstandig zijn om een verblijfsvergunning voor gepensioneerden (dus KITAS Lansia via een agent) aan te vragen als je alternatieven hebt. Als je trouwt krijg je ook een KITAS maar er zijn veel minder eisen en kosten aan verbonden.

Inkomen van je vrouw is eigenlijk niet zo relevant; een KITAS gesponsord door de eega wordt normaal gesproken niet geweigerd. Een KITAS Lansia is een heel ander verhaal.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 03-05-2020 18:02 kyokucing wrote:
Beste mensen,

Volgend jaar vertrek ik voorgoed naar mijn geboorteland Indonesië.
Ik ben er geboren, ken de cultuur en spreek de taal. Mijn familie woont er allemaal.
Ik ga er van mijn pensioen en AOW genieten.

Maar nu het volgende

Ik zit in een dubio om een visum aan te vragen.

Moet ik een visum aanvragen en later trouwen of is het beter om te trouwen en dan een visum aan te vragen.

Misschien zijn er andere mogelijkheden. Mijn aanstaande vrouw heeft een eigen inkomen en natuurlijk behoud ik mijn Nederlandse nationaliteit.

Graag serieuze reacties.

Alvast bedankt,

Frans

Ik zou nog wel even goed rekenen met die AOW, na trouwen en/of samenwonen ontvang je volgens mij €375 minder per maand, kun je toch leuke dingen van doen daar.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

kyokucing
User
spacer line

Hallo Jstar

Dank voor je reactie.

Ik zal me zeker aarden want ik ben er geboren en spreek de taal en ken de cultuur. Ik ben eigenlijk naar Nederland geremigreerd dus ik ga nu eindelijk weer naar huis. Mijn vriendin (as vrouw) beheerd de 2 huizen en het landgoed dus dat zit wel goed.
En de visa dat weet ik ook maar voor mij is het min of meer de voor en/of nadelen eerst trouwen of beter later trouwen. Heb juist moeite met de cultuur in Nederland en het ergste vind ik nog altijd de kou Emoticon: Shiny

kyokucing
User
spacer line

Hallo Jarno,

Dank voor je reactie.

Dit is een zeer waardevolle tip waar ik zeker wat aan heb.
Nogmaals hartelijk dank hiervoor.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,341,468 topic views - 240,166 posts - 13,729 topics - 33,263 members - last post @ 28-09-2020 14:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,126,961 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com