indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marcmenger
User
spacer line

Emoticon: Bye bye hey wij gaan van 15 mei tot 3 juni een rondreis doen,java.bali.sumatra en wij vroegen ons af
hoeveel geld wij (2 personen)moeten meenemen voor te eten voor s'middags en s'avonds,voor s'morgens hebben we al eten dus voor laten we zeggen 23 dagen,iemand een ideé? groetjes marc alvast bedankt !!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Eten in Indonesie is regelmatig onderwerp van discussie, en dan gaat het over de kwaliteit, veiligheid, variatie en prijs. Met twee personen 23 dagen eten betekent 92 maaltijden. Ik ben geneigd te zeggen tussen de 300 en de 1000 euro. Het ligt eraan wat en waar je gaat eten. Je kunt een nasi goreng of soto ayam eten voor Rp 15.000, of padang voor ergens tussen de Rp 20.000 en Rp 40.000 maar op sommige plekken is het ook niet moeilijk om het vijf- zelfs tienvoudige uit te geven.
Als je het aan mij persoonlijk vraagt dan zal het eerder die 300 euro zijn omdat ik altijd simpel eet en haast nooit in “echte” restaurants en nooit in westerse.

Echter, ik weet ook dat rondreizen vaak stoppen bij “geselecteerde” toeristenrestaurants.

Behalve twee keer per dag eten zijn er nog wel andere dingen waarvoor je geld nodig hebt.
- Drinken (en dat kan varieren van fris, sap, bier, wijn of sterke drank; alles waar alcohol in
zit is relatief duur
- Toiletspullen
- Een simkaart (je bent een dief van je eigen portemonnee als je je Nederlandse simkaart
gebruikt)
- En dus beltegoed, een internetpakket
- Transport, bv taxi of minibus, of op het vliegveld; gezien je reis is er een kans dat je af en
toe toch een dagje “vrij” hebt en/of gaat vliegen.

Indonesie behoort tot de goedkoopste vakantielanden. Je kunt overal in Indonesie pinnen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

bulekurus
User
spacer line

Je kan ook nog eten meenemen op vakantie , nog goedkoper , lekker relax.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

En u reist 1 week gedurende de Ramadan, dan kan je al enkele maaltijden skippen.(sorry, dom grapje)

Frank

There's a big difference between kneeling down and bending over!

bulekurus
User
spacer line

Ja en dan nog vroeg gaan slapen Emoticon: Laugh out loud

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 26-02-2017 14:35 schreef marcmenger:
Emoticon: Bye bye hey wij gaan van 15 mei tot 3 juni een rondreis doen,java.bali.sumatra en wij vroegen ons af
hoeveel geld wij (2 personen)moeten meenemen voor te eten voor smiddags en savonds,voor smorgens hebben we al eten dus voor laten we zeggen 23 dagen,iemand een ideé? groetjes marc alvast bedankt !!

Als je geen moeite hebt met al die dagen Indonesisch eten en ook niet bang bent ziek te worden of niet perse in gezellige restaurants met kaarslicht hoeft te zitten, dan is het spotgoedkoop. Voor een paar euro zit je samen al te eten.
Bij westerse restaurants ben je snel duurder uit. Maar een lekker zalmpje met patat af en toe is natuurlijk wel erg lekker Emoticon: Party!

elsbeth
User
spacer line

Ik had voor mijn laatste reis (november/december) voor eten en drinken 15 euro per dag begroot. Tot ver in mijn vakantie bleef ik daaronder, aan het eind op Bali ging ik er over heen. Was op Sulawesi, Molukken en Bali. Eerderreizen was ik op Sumatera nog minder kwijt maar dat was wel in 2011. Totaal afhankelijk van hoe je wil reizen en wat je leuk vindt. En....of je alcohol drinkt. Mijn budget is zonder alcohol.

spacer line  

Op 02-03-2017 20:23 schreef elsbeth:
Ik had voor mijn laatste reis (november/december) voor eten en drinken 15 euro per dag begroot. Tot ver in mijn vakantie bleef ik daaronder, aan het eind op Bali ging ik er over heen. Was op Sulawesi, Molukken en Bali. Eerderreizen was ik op Sumatera nog minder kwijt maar dat was wel in 2011. Totaal afhankelijk van hoe je wil reizen en wat je leuk vindt. En....of je alcohol drinkt. Mijn budget is zonder alcohol.

Voor Luch en Avondeten kom je met 5 euro per maaltijd op Bali een aardig eind. Maar voor een flesje wijn erbij moet je wel minimaal 20 euro neertellen en een flesje bier kost toch wel rond de 3 euro of meer.

marcmenger
User
spacer line

alvast bedankt allemaal voor jullie tips,als er nog zijn laat maar komen,groetjes marc

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Om kort te zijn, 10euro per dag per persoon. Voldoende, incl 1 grote fles bintang per dag. 😊

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,807 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 04:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,371,990 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com