indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Op 10-02-2017 03:46 schreef bulekurus:

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. AM ik ben in Bali om zaken te doen, mijn doelgroep toeristen/hotels/coffeeshops/bule zitten massaal hier ..
Heb al eens gepolst bij vrouwlief om een hotel te beginnen in Flores maar ze wilt niet !l

Kan ik goed begrijpen. Mijn vrouw ik ik zijn echt stadsmensen en wonen ruim 40 jaar in Amsterdam. Zou ook in NL niet op een hutje op de hei willen wonen, hoe mooi het ook is. Mooie landschappen en dingen zien doe ik wel op vakantie, met als groot voordeel dat ik weer vertrek als ik het gezien heb. Op Bali kan je echt mooi wonen en toch dicht bij alle voorzieningen zitten. Bovendien zijn er praktische zaken zoals bijvoorbeeld stroomvoorziening, goed internet en de vuilnisman die langs komt, beter geregeld als op afgelegen plekken.

bulekurus
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. job dat is ook waarom ik ook van bali hou, om die verscheidenheid .

Die vriendelijkheid hier , gisteren steak gaan eten in semyniak wat een service Emoticon: Yes!
Als je dat vergelijkt met yogya man man man triestig java

bulekurus
User
spacer line

In Bali doen ze hun best om het eiland clean te houden, dit gesteund door de blanke die er wonen ... Java is 1 groot vuilnisbelt

spacer line  

On 10-02-2017 04:20 bulekurus wrote:
In Bali doen ze hun best om het eiland clean te houden, dit gesteund door de blanke die er wonen ... Java is 1 groot vuilnisbelt

Allemaal schijn Bule. Het afval stapelt zich op in Bali. Bij Job zijn villaatje wordt het keurig opgehaald en vervolgens gedumpt op de grootste afvalberg van Indonesië, net uit het zicht langs de Jl Bypass va Sanur naar Kuta. Deze berg veroorzaakt een gigantische milieuverontreiniging in de nabij gelegen oceaan. Wordt tijd dat een serieuze buitenlandse afvalverwerker er mee gaat bemoeien.

Hier loopt jouw lekkere steakje van gisteravond te grazen op deze afvalberg:

bulekurus
User
spacer line

Java is niet anders met de kampungeieren

spacer line  

On 10-02-2017 11:41 bulekurus wrote:
Java is niet anders met de kampungeieren

Ja? Voor mij geen wafels dan Emoticon: Wink

bulekurus
User
spacer line

Spijtig had je anders tegen betaling wel een pakketje opgestuurd, ze zijn lekker

salina
User
User icon of salina
spacer line

Hier in de kampung is het heel schoon Emoticon: Yes!

salina
User
User icon of salina
spacer line

Die foto met die arme koetjes is hopelijk toch wel gefotoshopt? Emoticon: Cry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nee dus, ik kwam gisteren in de media een soortgelijke foto tegen. Emoticon: Yes!
Overal in Indonesië lopen er op vuilhopen sukadelapjes rond te scharrelen.

spacer line  

On 10-02-2017 14:02 bulekurus wrote:
Spijtig had je anders tegen betaling wel een pakketje opgestuurd, ze zijn lekker

Ja zit allemaal tussen de oren, kom ze wel een keer proeven op Bali

spacer line  

On 10-02-2017 14:06 salina wrote:
Die foto met die arme koetjes is hopelijk toch wel gefotoshopt? Emoticon: Cry

Helaas niet. Loop hier maar eens virtueel rond, dan zie je ze staan:

(hé, kan geen link plaatsen hier van google streetview)

spacer line  

Op 10-02-2017 11:09 schreef Besguitstuiter met sall�f:

[quote verwijderd]

Wordt tijd dat een serieuze buitenlandse afvalverwerker er mee gaat bemoeien.

En dat gaat niet gebeuren, omdat 1) De Indo overheid mogelijkheid toelaat tot storten, 2) De overheid niet genegen is meer te betalen voor verwerking dan huidig storttarief en 3) Er voor de buitenlandse afvalverwerker er geen droog brood aan valt te verdienen, mits 1) en 2) worden opgelost +....Indo overheid wil investeren in echte afvalverwerking...

Kortom, eerst moet fundament worden aangelegd... En dat gaat pas gebeuren als men kapot gaat in hun eigen afval. Letterlijk.
Vrees echter dat het dan al te laat is.

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

Petroek
User
User icon of Petroek
spacer line

In Bali heb je nog wel die lekkere speenvarkentjes van het kleinere lokale soort. Maar die lekkere speklapjes van de chinees in java komen van een grotere maat varken zoals we die in Nederland hebben. Die zou ik zelf niet zo graag nemen. Want ik weet waar die vandaan komen. Aan de zuidkust van Java heb je namelijk geïsoleerde christelijke dorpjes waar deze grote soort varkens worden vetgemest. Ik zal de namen daarvan niet noemen, anders komen misschien nog een stel witjurken uit Jakarta daarop af. Bij elk huisje tref je zo'n varken aan, die zijn voer vanuit het kleine kamertje krijgt toegedient. Sorry Ziel, ik hoop dat ik nu niet je goede smaak heb bedorven. Emoticon: Yummie!

.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik had over de koeien al enkel weken geleden over geschreven, ergens toen ik het op de TV had gezien dat ze plastiek vraten.
In die beesten zitten bacteriën in die kankerverwekkend kunnen zijn.
Omdat ze die afval waaronder plastiek vreten. Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb het hier afgelopen 2 jaar zo beetje de boel aan gekeken en ik moet zeggen s'morgens worden ze in de rij gezet en dan is een lijder die ze aan spreekt en dan gaan ze aan de slag er lopen de gehele dag mensen rond met zo woki toki die hen na gaan wat ze gedaan hebben.
Dat had ik geschreven en hier de bevestiging een foto
Zag dat er een foto was verdwenen dat is mijn fout had de verkeerde foto weg gehaald op Photobucket Emoticon: Shut up!

En hier zit ik de laatste tijd vooral sávonds heelgezellig volk... Emoticon: Shiny

En als je denk dat je dat alleen op Bali heb dan heb je het mis ook hier lopen ze zo gekleed. Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Marcolino
User
spacer line

Ik ben afgelopen jaar december en januari voor het eerst 4 weken op Bali geweest. Het is in het zuiden, rondom Kuta, toch wel erg druk met het verkeer. Gelukkig zijn wij ook in Ubud, Lovina en Pemuteran geweest. Het viel mij wel op, dat zodra je het drukke zuiden verlaten hebt, je steeds minder toeristen tegenkomt.
Omdat ik een Balinese partner heb, zijn onze wensen qua bezoeken van toeristische attracties toch een beetje anders. Je moet tenslotte altijd genoeg tijd voor familiebezoeken inplannen. Ik wilde eigenlijk van alles doen. Surf cursus, yoga, koken noem maar op. Uiteindelijk is daar helemaal niks van terecht gekomen. Emoticon: Laugh out loud

Het meeste heb ik toch genoten van de rust en de meestal ontzettend vriendelijk en behulpzame bevolking. Voor actieve vakantiegangers, vind ik de binnenlanden en het noorden toch wel heel interessant. En echte tropische strandvakantie kun je volgens mij toch beter ergens anders vieren. Met begin van de regentijd zijn sommige stranden niet alleen maar vies, maar echte vuilnisbelten. Ik had wel het gevoel dat er steeds meer het besef is, dat er op dit gebied echt heel snel iets moet veranderen.

Dit jaar hebben wij voor 4 weken en kleine villa in Canggu gehuurd. Wij hebben gelukkig eigen vervoer en kunnen ons daarom veel makkelijker verplaatsen. Ik vind Bali dus leuk, maar heb nu ook wel interesse om andere eilanden te bezoeken.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-04-2017 18:01 Marcolino wrote:
Ik vind Bali dus leuk, maar heb nu ook wel interesse om andere eilanden te bezoeken.
Be my guest, letterlijk in dit geval
http://www.travel2flores.info

"zomaar" een voorbeeld.

Mooie stranden, weinig of geen toeristen, cultuur, natuur:
Flores, Alor, Sumba, Timor, Lembata, Seram, Kei-eilanden, Halmahera, Biak en veel andere delen van Papua, etc. etc.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

46,880,011 topic views - 220,685 posts - 13,424 topics - 15,732 members - last post @ 23-05-2017 15:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

85,473,173 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com