indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (0 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

iwaki
User
spacer line

Selamat malam allemaal,

Ik ben 22 jaar en werkzaam in de levensmiddelen industrie. In oktober heb ik wegens een overschot aan vrije dagen mezelf voor mijn verjaardag getrakteerd op een reisje naar Indonesië. Vier weken had ik uitgetrokken voor een rondreis op Java, is dat even anders uitgepakt dan gepland...

Het verhaal begint in een duister ver verleden toen het downloaden van een mp3 nog langer duurde dan naar de free record shop te gaan met de bus. Vandaar dat ik veel tijd doorbracht op het chatprogramma dat bij Bearshare zat. (misschien was het internet ook wel zo traag doordat m'n pc waarschijnlijk vol zat met virussen Emoticon: Stupid '

In deze tijd heb ik contact gelegd met een meisje dat net als ik op de 'highschool' zat. Het duurde niet lang of er was een hele schoolklas die contact met me probeerde te leggen omdat ze Engels wilden leren. Over het algemeen oppervlakkige gesprekken met tekstboek Engels. Enkele jaren later had ik met twee van deze meiden nog regelmatig contact. Frustraties over ouders, school, mentaliteit van mensen, het bespreekt zo lekker met iemand die veraf woont...

Dus in Oktober heb ik mijn rugzakje gepakt en ben op het vliegtuig gestapt naar Jakarta. Het leek me wel leuk om ook eens te zien met wie ik al die jaren gechat had dus heb ik van te voren gevraagd of ze eens af wilden spreken om een bakkie koffie te drinken tijdens mijn eerste week in Jakarta. Om half twee 's nachts lokale tijd landde ik op Soekarno Hatta met het idee 'wat ben je ook een mafklapper Emoticon: Yes! '. In alle eerlijkheid had ik verwacht dat ik op eigen houtje naar het hotel zou moeten en had ik niet verwacht dat er iemand op zou komen dagen. Want wie gaat er nou een Bule ophalen van het vliegveld in het midden van de nacht op een door de weekse dag.

Maar na een paar minuten was ik blij verrast dat er toch een bekend gezicht aan kwam lopen. Na een soort van ongemakkelijke begroeting (want ja, hoe begroet je iemand die je wel kent maar toch ook niet Emoticon: Bye bye ) hebben zij en haar broer mij naar het hotel gebracht.

Eigenlijk had ik het meteen naar mijn zin in Jakarta en wist wel zeker dat ik lang niet alles zou kunnen bekijken in 1 week. Ook klikte het erg goed tussen ons. Het was alsof we elkaar al jaren kenden, wat eigenlijk dus ook zo is. Na twee weken eigenlijk elke dag samen geweest te zijn en gezellig dingen gedaan te hebben kwamen we er achter dat het meer dan gewoon vrienden was.

Het moment dat we het haar ouders vertelden was er wel een moment van verbazing. Maar voor de rest was haar familie overwegend positief. Uiteindelijk ben ik vier weken met veel plezier in Jakarta geweest. Ook de vervuiling vond ik erg meevallen vergeleken met andere steden in Azië waar ik geweest ben. Hoewel, Kota vond ik een beetje een vervallen ouwe zooi met vervelende verkopers met een veel te grote mond.

Verder ben ik nog een aantal keren met haar en haar ouders op bezoek geweest bij familie buiten de stad, een heel andere beleving dan voorbij scheurende brommertjes en auto's Emoticon: Clown .

Al met al hebben we alles even op een rijtje gezet en berekend. Als zij hier heen komt hebben we beide 'bijna niks' aan spaargeld. Ga ik daar heen kunnen wij een mooie start maken, zullen we nog niet stinkend rijk zijn maar toch op z'n minst hypotheek vrij een huis aan kunnen schaffen (ja ik ben er van op de hoogte dat ik geen huis mag kopen). Bovendien zou haar diploma hier niet geldig zijn en zou ze opnieuw moeten studeren. Waarschijnlijk met vrijstellingen maar toch.

Op het moment ben ik druk op zoek naar een bedrijf dat mijn KITAS wil sponsoren. Helaas is de Biotech en Levensmiddelen een beetje een ondergeschoven kindje in Indonesië. Buiten de grote jongens als Unilever, Friesland Campina, en Danone is er weinig te doen. Waar ik hier maar met m'n papiertje hoef te zwaaien en aan het werk kan is het daar toch even moeilijker.

Ondertussen heb ik mijn zoektocht uitgebreid naar de administratieve en andere functies.

Volgensmij heb ik nu al een aardig stukje brabbelwerk op (papier/pixel?) gezet.

Ik hoop dat er nog mensen met waardevolle tips en adviezen zijn want op sommige momenten vraag ik me wel eens af wat ik me allemaal op m'n hals heb gehaald als ik de spookverhalen op dit forum een beetje lees. Ook tips over minder bekende middelgrote productiebedrijven zou ik zeer waarderen.

Groetjes,

Iwaki

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Je kunt in iedergeval schrijver worden want een mooi verhaal heb je in elkaar gezet

Je staat op een keuzemoment in je leven dat is duidelijk.
Over 10 jaar heb je zeker een hoop dingen te vertellen als je kiest voor Indonesie
je ziet zelf al dat het niet gemakkelijk is maar het is een uitdaging.

De belangrijkste tip die ik je kan geven is loop niet te hart van stapel en zorg dat je
goed bepakt aan je avontuur begint, ga er eerst eens voor een maandje of 6 heen
(m.b.v. een visa budaya) en laat de roze bril in Nederland maar neem zeker je
hollandse nuchterheid mee.

Dan kun je zelf zien en meemaken of het spookverhalen zijn of de realiteit is of een mix.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ben het helemaal mee eens met merdekaSah
ik was afgelopen zaterdag in Hotel Indahanesie Kempinski die gerund word door een Duits manager en koks.
Vraag aan de reseptie naar de manarge zijn naam weet ik niet niet geschoten is altijd mis.
Grand Indonesia shopping Town bij dat grote plein HI

Linkerhoek staat adres...

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bulekurus
User
spacer line

In Indonesië moet je geen werk zoeken maar moet je werk en geld creëren = ondernemen .
Als je wilt wachten op een salarisje op het einde van de maand kan je beter in Nederland blijven... tenzij dat je als expat van een Europees multinational tewerkgesteld bent in Jakarta, maar ik denk dat je daarvoor meer bagage zal moeten hebben .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

bulekurus je heb wel gelijk maar krijg zo iemad maar zijn meisie naar Nederland dat is haast niet meer aan te beginnen dan ben je ten einde raad en dan moet je wel.
Ja voor je eigen beginnen dan moet je wel iets aparts hebben in de ICT zou je nog wel het een en ander kunnen beginnen, door site te maken voor midden en klein bedrijven.
Maar hij kan het proberen zelfde salaris naar de maatstaven van hier zijn en dan nog alle procedures aflopen het is niet gemakkelijk tegenwoordig, pet je af als ze van alles aan willen nemen. Emoticon: Yeah right!

spacer line  

Ziel,
Hotel Indonesia is de 1ste Jakartaanse hotel waar ik vroeger (jaren 60) met mijn oude heer kwamen. Voor uitnogingen.
Maar nooit gelogeerd , ik woon op 5 min.vandaar.
Nu kan ik het niet doen(arme AOW-er)

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dan zal je hier wel veel langs zijn gelopen dit beeld op de foto... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

spacer line  

Wow, "that escalated quickly". Je loopt veeeeel te hard van stapel.
Hardlopers zijn doodlopers.
Sluit me aan bij Merdeka en Bulekurus. Take it easy en start eens met een Sosbud.

In dienst komen is een lastige. Waarom een dure bule inhuren?
Alleen lucky bules en de bules met een goeie bagage (opleiding+ervaring) worden als expat hierheen gestuurd voor riante salarissen.

Idd zelf ondernemen is mogelijk haalbaar (mits je iets unieks hebt en heeel veeeeel doorzettngsvermogen), maar salaris... driewerf nope.

Administratieve functies en andere: Administratief medewerkster kost hier ca. Rp5 miljoen/maand. Denk niet dat jij je daar warm voor gaat lopen.

Kortom: SOSBUD visa en rustig eens even wat proeven aan het echte leveren in JKT, privé en wat verkennend onderzoek t.a.v. je toekomstige inkomsten.

Oh ja, als je de illusie hebt dat je hier samen wil gaan wonen, is t 99% forget it, bro.
Dan regelt de familie een trouwerij voor je. Gaat heel snel (dat dan weer wel, in tegenstelling tot ongeveer alles hier) Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .
Afhankelijk van hun geloof, gaat je voorhuid eraf of niet Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye HAK Emoticon: Cooool Emoticon: Yes!
Enne, in regelmatig wat gevallen ben jij de rijke bulee, dus be prepared dat er leningverzoeken komen van/voor zieke familieleden, buren, kippen, geiten, auto's etcetc.
Snel uit de droom helpend: lening bestaat niet. Is een gift (lees: ben je kwijt).

Gelukkig heeft deze lange darm, JS, daar totaal geen last van. Zal wel komen omdat ik een veel te directe klote Belanda ben die zegt dat ie geen bank is en dat ie met familie wandelt, maar niet handelt. Emoticon: Cooool .

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 03-02-2017 10:44 jakarta-snacks wrote:

Gelukkig heeft deze lange darm, JS, daar totaal geen last van. Zal wel komen omdat ik een veel te directe klote Belanda ben die zegt dat ie geen bank is en dat ie met familie wandelt, maar niet handelt. Emoticon: Cooool .

Gelukkig dat mijn shorty die geboren en getogen is in Indonesië na 40 jaar Nederland die grappen hier ook door heeft en daar als een raket paal en perk aan heeft gesteld, dus Om Malam blijft ook verschoont van dat soort grappen. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Proosten we op, Om Malam! Emoticon: Party!

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

koming
User
User icon of koming
spacer line

On 03-02-2017 11:04 Malam wrote:

[quote removed]

Gelukkig dat mijn shorty die geboren en getogen is in Indonesië na 40 jaar Nederland die grappen hier ook door heeft en daar als een raket paal en perk aan heeft gesteld, dus Om Malam blijft ook verschoont van dat soort grappen. Emoticon: Laugh out loud

Ja mooi is dat hè? Ze spelen het altijd eerst via de echtgenote. De mijne is daar ook heel snel klaar mee, die kapt dat heel snel af. En dan hoor ik het later misschien, of niet, maar ik hou wel m'n geld in m'n zak. Daarvoor hoefde ze niet eerst naar Nederland, ook voordat ze daar voor het eerst naartoe ging reageerde ze al afwijzend naar allerlei geldzoekers

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha wat een advies laat ik er op proosten..
Zit op mijn stekkie hef mijn glas op de toekomst.
Voor dat die jonge man zijn snorkeltje moet behandelen eerst even melden komt hij nog hier op terug en we weten heel sumier over hem.
Maar waarschuwen kan geen kwaat. : Emoticon: Shiny
Koning die jongeman is pas 22 jaar.. Is hij getrouwd?. We weten te weinig over hem... Emoticon: Yeah right!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 03-02-2017 11:10 koming wrote:

[quote removed]

Ja mooi is dat hè? Ze spelen het altijd eerst via de echtgenote. De mijne is daar ook heel snel klaar mee, die kapt dat heel snel af. En dan hoor ik het later misschien, of niet, maar ik hou wel m'n geld in m'n zak. Daarvoor hoefde ze niet eerst naar Nederland, ook voordat ze daar voor het eerst naartoe ging reageerde ze al afwijzend naar allerlei geldzoekers

Wat dat betreft zijn we bofkonten Koming, het is ook geen wet van Meden en Perzen dat je wordt uitgekleed, het is alleen raadzaam om de vinger aan de pols te houden, maar dat geldt voor heel Azië. Emoticon: Yes!

spacer line  

Op 03-02-2017 11:18 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Wat dat betreft zijn we bofkonten Koming, het is ook geen wet van Meden en Perzen dat je wordt uitgekleed, het is alleen raadzaam om de vinger aan de pols te houden, maar dat geldt voor heel Azië. Emoticon: Yes!

Vinger aan de pols??? Wat denk je van mn arm om de nek.

koming
User
User icon of koming
spacer line

On 03-02-2017 11:18 Malam wrote:

[quote removed]

Mijn zwager zit inmiddels aardig in de slappe was, dus die krijgt nu alle verzoeken binnen. Maar hij is van dezelfde familie en generatie als mijn kleine, dus hij wijst ook alles resoluut af Emoticon: Yes!

spacer line  

Slappe was, stijve boord,
Deze jongen gaat nergens mee akkoord.

Gewaarschuwd man telt voor twee.
Toedeloe & wens Iwaki alle wijsheid toe.

iwaki
User
spacer line

Goedemiddag allemaal,

Allereerst WOW! wat een actief forum Emoticon: Party! Ik had eerlijk gezegd niet veel reacties verwacht. Dit bewijst wel weer, beoordeel een HTML nooit op zijn CSS...

Sinds ik terug ben in Nederland heb ik mij zoveel mogelijk verdiept in het proces waar ik aan begonnen ben. Conclusie: Ik heb geen rechten als buitenlander in Indonesië.

Even een overzichtje van wat ik ondertussen geleerd heb (er vanuit gaande dat het waar is):

-Ik mag geen grond bezitten, ik mag wel grond pachten en er een huis op bouwen.
-Ik mag geen bedrijf starten of bezitten, mits ik een minderheidsaandeel koop in een Indonesisch bedrijf.
-Ik mag geen lening afsluiten.
-Als ik trouw met mijn sayang krijg ik een partner-KITAS waarbij ik niet mag werken, maar wel voor een inkomen mag zorgen (Indonesië mag z'n wetten wel eens herzien), -ik moet verplicht zorgen voor werkgelegenheid in de vorm van een huishoudster, tuinman, of bewaker.
- na twee jaar getrouwd te zijn mag ik een aanvraag doen voor KITAP waarna ik wel een eigen (klein) bedrijf mag starten
- na 12 jaar getrouwd te zijn mag ik een aanvraag doen voor burgerschap waarbij ik mijn Nederlandse paspoort in moet leveren voor een paspoort dat nog minder waard is dan een stukje schijtpapier

Dat alles in beschouwing genomen ben ik nog steeds van plan om te vertrekken.

Dan nog even een aantal verhelderende zaken:

- De familie gaat een hele boel nee horen als ze om geld komen
- Bovendien heb ik ook geen cent op m'n melis (tenminste niet aan liquide middelen)
- Ik mag gewoon door blijven snorkelen van m'n vriendin Emoticon: Party! . Al was ze verbaasd dat ik er over begon vanochtend.

zoals jakarta-snacks zo mooi zei 'hardlopers zijn doodlopers' natuurlijk ben ik me hier van bewust. maar de situatie is niet zo dat ik het kan veroorloven om 4 keer per jaar heen en weer te vliegen. We kunnen zo veel leukere dingen doen met dat geld.

Dus zijn we tot de conclusie dat voor onze toekomst het het makkelijker is om meteen te verhuizen voor een jaar. Er kleven risico's aan natuurlijk maar de voordelen zijn nog steeds groter dan de nadelen. Ik kan niet ontkennen dat ik natuurlijk een enorme kick krijg van een goede uitdaging (noem het maar een runners-high) en die roze bril is misschien ook wel een beetje meegenomen.

Tot slot zit ik niet zo in over het salaris wat ik ga verdienen. Alles boven de 8 miljoen is leuk mee genomen. 12 zou ideaal zijn. Ik heb een aantal aandelen lopen die mij maandelijks dividend uitkeren wat voldoende zou moeten zijn om mij van dagelijks levensonderhoud te voorzien in Indonesie. Ook heb ik voldoende spaargeld om daar een apartement te kopen (op haar naam natuurlijk)

Allemaal bedankt voor de gelukswensen en adviezen, het word zeer gewaardeerd.

spacer line  

Op 03-02-2017 15:47 schreef iwaki:
Ook heb ik voldoende spaargeld om daar een apartement te kopen (op haar naam natuurlijk)

.

BAM. Red Flag .Mayday. Mayday.

Bezint eer ge begint.
Appartement op haar naam... There we go, achteraan sluiten in de disaster rij van bulees die de sjaak zijn geworden van precies dit dus. Niet alleen in Indo, my dear.
Je moet helemaal zelf weten wat je met je penningen doet, maar eff een appartement kopen op haar naam... Zou ik maar eens een paar jaar mee wachten en kijken hoe de relatie zich houdt.
Wat voor document je ook denkt te krijgen en financiele (schijn)veiligheid te krijgen. Je trekt aan het kortste eind.

Bloody hell je gaat hard, bro.
Van internetcontact, naar ontmoeting linea recta naar de zwaarste optie. Pfew.
Hardcore, my dear. Zelfs voor mij.
Wens je alle goeds toe, maar ik voel een "seconds from disaster" aflevering.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Je hebt ruggegraat Iwaki als je na inlezen toch begint aan het avontuur
Maar je bent nog jong en indonesie is zeker een land waar je wat levenservaring
op kunt doen.

Lees de spookverhalen hier op het forum een beetje door dan weet je in iedergeval
wat er, in het ergste geval, kan gebeuren en ben je een beetje voorbereid.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee zegt men.

Zeer belangrijk nog, leer zo snel mogelijk de taal en het beste is om het eerste jaar
jezelf gewoon van het domme te houden ... tidak mengerti ... ik begrijp het niet
Net doen of je niks verstaat en begrijpt dan leer je heel snel of je de mensen in
je omgeving kunt vertrouwen.
Want ook al zit je niet in de slappe was, voor indonesiers blijf je een bule dus een
wandelende melkkoe en je zult wellicht onbewust voor karretjes worden gespand
al is het maar bijvoorbeeld wat extra boodschappen die "iemand" in jou winkelwagentje
legt bij de supermarkt.

Heb je nog vragen dan heb je hier in iedergeval een klankbord.

....

Je zit bij hotel Kempinski Ziel ... daar heeft mijn schoonbroer gewerkt
11 februari as zal je daar weer een mooi uitzicht hebben op de aangekondigde demo
van de FPI

bulekurus
User
spacer line

http://forum.indahnesia.com/to(...)ence_werkwijze.php,,

Misschien kan je met deze persoon samen werken.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Huur dan als je toch in Indonesië gaat wonen, koop geen huis/appartm,
Het huren gaat heel gemakkelijk je gaat naar een Propertie en je gaat daar onderhandelen wat je wilt huren waar ik zit in Green Bay kan je zo veel huren, als je wilt, van studio tot 4 kamer appartement,kosten van 35 t.e.m. 110 juta per jaar van te voren betalen gemeubileerd en of leeg, verschil ook in prijs. met de bus een half uur tot een uur van Kota, Glodok, bus stopt voor het appartement. Emoticon: Yummie!

merdekSah ik heb daar alleen feestje gehad in Hotel Indanesia maar lees waar ik woon. Emoticon: Wink

-Ik mag geen grond bezitten, ik mag wel grond pachten en er een huis op bouwen. Ja en als het niet goed afloop dan ben je het huis ook kwijt zonder een cent terug te ontvangen (mij overkomen)
Ik mag geen bedrijf starten of bezitten, mits ik een minderheidsaandeel koop in een Indonesisch bedrijf.
-Ik mag geen lening afsluiten.
-Als ik trouw met mijn sayang krijg ik een partner-KITAS waarbij ik niet mag werken, maar wel voor een inkomen mag zorgen (Indonesië mag z'n wetten wel eens herzien), -ik moet verplicht zorgen voor werkgelegenheid in de vorm van een huishoudster, tuinman, of bewaker.
- na twee jaar getrouwd te zijn mag ik een aanvraag doen voor KITAP waarna ik wel een eigen (klein) bedrijf mag starten
- na 12 jaar getrouwd te zijn mag ik een aanvraag doen voor burgerschap waarbij ik mijn Nederlandse paspoort in moet leveren voor een paspoort dat nog minder waard is dan een stukje schijtpapier

En als je vriendin zeg na een tijdje dag met je handje ik heb de buit binnen dan ga je met je staart tussen de benen terug naar af.
Een gezond wantrouwen hoef de liefde niet schaden...... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Sadley

Petroek
User
User icon of Petroek
spacer line

Iwaki, SAYANG/JAMMER .
Realiseer je toch dat je diep in de fuik bent gezwommen.
Als ik een gokje mag wagen: Sayang heeft een chinese familie, haar echte naam is niet sayang, ze wil nog verder studeren en ze heeft veel vriendinnen die inmiddels ook bulees aan de haak hebben geslagen.
Als een van deze dingen waar is, pak dan zo snel mogelijk je biezen.

Als dat niet het geval is, maak dan met haar een rondreis door Indonesie van ten minste 3 maanden. Weet wel dat je met haar alleen, bijna nergens een overnachting kan boeken. Dus nodig een bevriend koppel uit om mee te gaan (In geen geval naaste familie van Sayang). Als dat drie maanden goed gaat maak je een kans om verder in Indonesie te slagen.

En vergeet maar dat je de eerste 20 jaar 8 miljoen per maand kan verdienen.
Zonder enige kwalificatie hooguit 4 miljoen.

.

iwaki
User
spacer line

Goedemorgen Petroek,

Natuurlijk heet ze niet sayang Emoticon: Frustrated Ze heeft geen chinese familie maar is 100% javaans, wel veel vrienden met Chinese afkomst die maar al te graag een lolletje trappen over hoe donker haar huidskleur is. Ze is afgestudeerd en heeft een goede baan. Inderdaad een van haar vage bekenden heeft een Belgische vriend maar snap niet hoe dit ook maar ergens mee te maken heeft.

En wie zegt dat ik geen enkele kwalificatie heb? Voor zover bekend heb ik het nog helemaal niet over mijn opleiding en kwalificaties gehad.

Maar over dat in fuiken zwemmen enzo? ik heb geen zwemdiploma, dat dan wel weer

iwaki
User
spacer line

Zieleffe,

Bedankt voor je advies. Ik heb inderdaad ook gedacht aan huren en dat ga ik het eerste half jaar/jaar natuurlijk ook gewoon doen. Maar zoals iedereen kan berekenen bouw je met huren geen eigen vermogen op. En rustig twee jaar getrouwd zijn en er economisch niks op vooruit gaan is niet echt mijn manier van leven.

En had ik niet al jaren contact met haar gehad had ik waarschijnlijk ook gewoon voor een Hollandse (of Friezin Emoticon: Shiny ) gekozen.

Ik ben snel tevreden en heb niet veel meer nodig dan bed, brood (zal wel nasi worden), en bad. Zelfs wanneer ik het wel kan veroorloven spendeer ik vrij weinig geld. Het idee om zonder hypotheek een huis te kunnen kopen/bouwen is iets dat mij verschrikkelijk lokt. Waar tegenover staat dat ik er hier in Nederland ruim 20 jaar voor moet werken.

Echter weet mijn vriendin trouwens niks van mijn aandelen af. En qua spaargeld ontlopen we elkaar niet zoveel. Het is niet dat ze uit een arm gezin komt

marcel70
User
spacer line

On 04-02-2017 01:07 iwaki wrote:
Zieleffe,

Bedankt voor je advies. Ik heb inderdaad ook gedacht aan huren en dat ga ik het eerste half jaar/jaar natuurlijk ook gewoon doen. Maar zoals iedereen kan berekenen bouw je met huren geen eigen vermogen op. En rustig twee jaar getrouwd zijn en er economisch niks op vooruit gaan is niet echt mijn manier van leven.

En had ik niet al jaren contact met haar gehad had ik waarschijnlijk ook gewoon voor een Hollandse (of Friezin Emoticon: Shiny ) gekozen.

Ik ben snel tevreden en heb niet veel meer nodig dan bed, brood (zal wel nasi worden), en bad. Zelfs wanneer ik het wel kan veroorloven spendeer ik vrij weinig geld. Het idee om zonder hypotheek een huis te kunnen kopen/bouwen is iets dat mij verschrikkelijk lokt. Waar tegenover staat dat ik er hier in Nederland ruim 20 jaar voor moet werken.

Echter weet mijn vriendin trouwens niks van mijn aandelen af. En qua spaargeld ontlopen we elkaar niet zoveel. Het is niet dat ze uit een arm gezin komt

Dat ze uit een arm gezin komt zegt helemaal niks. Veel vrouwen hier zijn opgevoed met de gedachte( rijk of arm) dat hun man later hun geld geeft en het geld wat zij hebben of ontvangen blijft van hun.
Dit zal een enorm cultuurverschil zijn voor je

Dat je een huis hypotheek vrij wil bouwen in indonesie zouik verlopig me wachten .
Min een jaar of 3 jaar een huis huren!!! Dat het op niks uitloopt is nu al boven de 50 %

Nog een advies is : Let goed op of je het woord lo,,,doh veel hoort. Als je aanstaande en of vrienden en familie met elkaar smoezen.
Als dat het geval is ? RUN RUN RUN

Het woord mag zelf niet op dit forum gezegd worden, maar is heel belangrijk om te onthouden. op de puntjes moet je een N invullen ,dit als je het woord nog niet zou kennen.

Is een uitdrukking van een indonesier die voor 95% altijd negatief is bedoeld.

Ps hoop dat de moderator begrip heeft voor deze posting Emoticon: Talk to the hand

Becik ketitik olo Ketoro

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

46,201,736 topic views - 220,390 posts - 13,400 topics - 15,619 members - last post @ 24-04-2017 15:30 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

84,527,897 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com