indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

TravelDave
User
spacer line

Hallo iedereen

Komende zomer gaan mijn vriendin en ik naar Indonesië voor de eerste keer. Een paar jaar geleden zijn we reeds een maand naar Thailand geweest.
Na redelijk wat op te zoeken naar wat en naar waar we willen in Indonesië, kom ik op deze planning, wat vinden jullie er van?

Aankomen Bali
3 a 4 dagen Sanur: rusten, strand, turtle conservation, duiken Joe's Gone Diving of ander duikcentrum
vlucht naar Yogyakarta
3 dagen Yogyakarta: Borobudur, dansvoorstelling, kookcursus
3 dagen tocht via Bromo en Ijen naar Pemuteran -> via te boeken uitstap
4 dagen Pemuteran: rusten, strand, snorkelen en duiken zou er prachtig zijn, Menjangan Island
nog uitzoeken hoe van Pemuteran naar Lovina
1 dag Lovina: dolfijnen, of is zo'n dolfijnen spotting ook te regelen vanuit Pemuteran?
van Lovina naar Ubud, ook nog uitzoeken
7 dagen Ubud: monkey forest, uitstap naar Jatiluwih rijstvelden, fietstocht van berg, goa gaja, spa massage, rafting
met ‘Gili Boat’ busje opgehaald in Ubud en dan naar Gili T (via Padang Bai)
4 dagen Gili Trawagnan: rusten, strand, snorkelen
boot terug naar Bali, Padang Bai of allicht Serangan gezien kort bij luchthaven
dan nog 2-3 dagen voor ons vertrek een locatie in de buurt van de luchthaven op Bali, suggesties?
Vertrek Bali

Totaal 29 dagen in Indonesië, van begin juli tot begin augustus

Graag zou ik komende dagen al een paar verblijven boeken. Wat ik schrok er toch wel van om te lezen op Agoda dat op sommige plaatsen (zoals Gili T, Pemuteran) er al een volzetting van 92% tot 99% is!

Gezien we graag alles op voorhand vastleggen en dus via internet regelen (waar mogelijk), kan ik me dus maar beter haasten?

Wat vinden jullie van onze planning?
Blijven we ergens te lang, te kort, ... ? Wat past er nog in onze planning? Alle suggesties zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt! Emoticon: Smile

45havana
User
spacer line

Hi... let je op dat zowel juli als augustus 31 dagen telt? Emoticon: Smile

TravelDave
User
spacer line

We zijn er van 10/07 tem 07/08, dus dat komt goed!

spacer line  

* Jullie route lijkt mij een afwisselende en leuke vakantie te worden.
* over Java kan ik weinig zeggen, was ik voor het laatst in 1990
* Bali is een fascinerend eiland met zijn unieke Balinese Hindoeïstische cultuur, maar is op sommige plekken erg druk.
* Drukke plekken zijn Sanur en Ubud op jullie lijstje.
* Sanur is meer een familie badplaats waar veel touroperators aktief zijn. Alternatief voor Sanur is Padangbai of Candidasa. Rustiger en vooral Padangbai beter om dagelijks vanuit je hotel te kunnen snorkelen.
* Ubud is meer voor cultuur zoekers, disco's en enig nachtleven zijn er niet te vinden. De drie hoofdstraten zijn tijdens het hoogseizoen stervensdruk. Zoek daarom een hotel dicht bij het centrum, maar met een rustige ligging aan de rijstvelden. Ga vooral ook naar de sprookjesachtige Legong dansvoorstelling in Ubud Palace (achter het Lotuscafe) en bezoek het museum om te zien hoe de werkelijke Balinese schilderkunst eruit ziet. Voor de liefhebber is 7 dagen Ubud echt niet te veel.
* In het Noorden zou ik minstens 2 dagen voor Lovina nemen. En de vier dagen daarvoor zouden wel wat minder kunnen.
* Alternatieve rustige plaatsjes zijn bijvoorbeeld nog Amed, TirttaGanga, Munduk en het westelijk deel van Bali, maar als je alles wil bezoeken is een maand eigenlijk te kort.
* Van de gili's is Trawagan het meest drukke eiland. Air en Menos zijn rustiger, maar nog altijd druk. Wel erg relaxte eilanden zonder gemotoriseerd verkeer en talloze leuke restaurantjes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb maar 1 opmerking: zie hieronder in mijn handtekening. Indonesia verdient meer dan een paar hoogtoeristische plekken.

Nou, nog eentje dan: natuurlijk is 92 tot 99% niet vol. Allereerst zijn ze bij Agoda.com en Booking.com er goed in om de boel te manipuleren. Daarnaast zijn er genoeg hotels die bij deze boekingsites niet eens voorkomen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,807 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 04:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,372,109 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com