indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kokkie
User
spacer line

Ik ben op zoek naar een zwarte platte wayang pop, wie o wie kan mij daarbij helpen

koming
User
User icon of koming
spacer line

Enige voorkeur voor een bepaald personage? Ik weet nog wel een winkel in Jalan Jaksa in Jakarta waar ze de poppen met rook en schoensmeer bewerken zodat ze er antiek uitzien. Die zijn dan ook gelijk wat duurder dan Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sylvana Simons misschien, als reclame artikel voor haar partij artikel 1. Emoticon: Confused

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Goeie Malam..... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

45havana
User
spacer line

Leg je haar eerst onder de pers om haar platter te maken. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

koming
User
User icon of koming
spacer line

Nu weer serieus: er zijn natuurlijk poppen die een gouden (in de kraton) en een zwarte (buiten de kraton) variant hebben, maar welke wil je nu?

De gouden variant vind je vaker dan de zwarte

Of je moet een van panakawan nemen, die zijn vaak (niet altijd) van zichzelf al zwart

spacer line  

De kleuren hebben symbolische betekenis.Zwart is in het algemeen als negatief gezien ( tegenovergestelde van wit).
Umumnya warna hitam diasosiasikan dengan sifat negatif
Een zwarte kleur wordt geassocieerd met iets negatief

Aan de andere kant kan het symbool van o.a doortastendheid , sterkte , formeel zijn .
Ik (Indonesier-Sundanees ) zal nooit een zwarte wayang golek (puppet) in mijn huis willen hebben.

bisa dicek of makemyday .

kokkie
User
spacer line

De ouders van mijn man hadden een zwarte wayang pop aan de muur hangen, de wayang pop is verdwenen, nu wil mijnman heel graag zo'n wayang pop bij ons thuis aan de muur hebben.
Het is een platte (houten?) pop
Ik zou het geweldig vinden als iemand mij kan helpen

Petroek
User
User icon of Petroek
spacer line

Kies Petruk, dat is een van de vier Punakawan, die niet zo'n negatieve zwarte betekenis hebben.

.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De foto is te groot Petroek je zou hem echt kleiner kunnen maken zodat hij niet boven de 800 pixels komt.
Want mensen in Indonesiƫ hebben geen grote data mogelijkheden, zodat het binnen halen veel data kost en ook nog langzaam binnen komt.... Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo
Je kan met dit programma de foto's kleiner maken.
PIXresizer https://www.google.co.id/url?s(...)O59x7bmmKOFQ2eyHnzgQ

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Petroek
User
User icon of Petroek
spacer line

Sorry Ziel, maar deze afbeelding is via een directe link van een webpagina gemaakt.
Die kon ik zonder auteursrechtenschending niet zomaar bewerken.

.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,974,355 topic views - 222,224 posts - 13,488 topics - 16,255 members - last post @ 23-09-2017 16:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,077,804 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com