indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Geloof in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

aalita
User
spacer line

Hallo allemaal,

Wie weet waar en hoe ik erachter kan komen welke wajang poppen we in huis hebben? Iemand die er verstand van heeft?
Het is in ieder geval een mannetje en vrouwtje. Ik wil er graag namelijk meer over weten en ook of we ze eventueel zomaar weg mogen doen, want hoor hier en daar verhalen dat je dan pech kan krijgen. Niet dat ik dat direct geloof, maar je weet maar nooit Emoticon: Wink

spacer line  

Het is in ieder geval een mannetje en vrouwtje.
=================
In het algemeen zijn het of Arjuna (man) en Sumbadra(vrouw) van de Pandawa Lima , of Rama (man) en Shinta ( vrouw).
Zie hun afbeeldingen in wikipedia , bij wayang golek (je schreef namelijk "poppen) , en dat is de Sundanese versie.
Javanen hebben hun versie, de zgn Wayang Kulit (plat en van leer=kulit gemaakt).

bisa dicek of makemyday .

aalita
User
spacer line

Bedankt voor je reactie Surya.
Ik had al via Google geprobeerd e.e.a. te zoeken, maar niet wijs geworden. Dit zijn ze..

aalita
User
spacer line

spacer line  

Op 30-01-2017 15:22 schreef aalita :
Hallo allemaal,

... en ook of we ze eventueel zomaar weg mogen doen, want hoor hier en daar verhalen dat je dan pech kan krijgen. Niet dat ik dat direct geloof, maar je weet maar nooit Emoticon: Wink

Meen je dat laatste nou echt? mooi spul hoor, maar blijft een stukkie hout. Emoticon: Smile

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 30-01-2017 16:35 schreef jakarta-snacks:

[quote verwijderd]

Meen je dat laatste nou echt? mooi spul hoor, maar blijft een stukkie hout. Emoticon: Smile

hahaha Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 30-01-2017 16:05 schreef aalita :

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Zo te zien Rama en Shinta.
Waarom zou je die weg doen?

SOLO MAN FOREVER

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,266,143 topic views - 221,735 posts - 13,476 topics - 15,942 members - last post @ 20-08-2017 20:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

88,888,247 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com