indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik ben niet zo onder de indruk van zo'n wereldleider met ballen Jak, we hebben in het verleden een heel regiment van dat soort leiders gehad, om er een paar te noemen, te beginnen bij Napoleon, Stalin, Hitler en wat te denken van de keizer van Japan, die viel zelfs de VS aan.
We weten hoe het afgelopen is met die ballenleiders, heel Nederland staat op zijn strot over de afschaffing van de dividendbelasting (en terecht) maar laten we het is over die Amerikaanse ballenjongen hebben die belastingverlichting invoerde.

Meer inkomsten voor de Amerikanen die dan hun portemonnee open zetten en gaan consumeren, nix mis mee, tenzij je natuurlijk alleen de grote bedrijven en rijken het voordeel in de schoenen schuift, die gaan echt niet meer consumeren als dat ze al doen, het gevolg is dat dat de staatsschuld alleen maar verder oploopt en de gewone Amerikaan nog steeds op een houtje bijt.
Tientallen miljoenen Amerkanen in één klap zonder zorgverzekering zetten, tja daar heb je ballen voor nodig dat is waar, alleen jammer dat die ballen verkeerd worden gebruikt. Emoticon: Blush

Handelsoorlogen ontketenen, met je buurlanden, China en Europa, die uiteraard tegenmaatregelen nemen, dan mag je wel ballen hebben, maar heb je in je impulsiviteit wel bij de gevolgen stilgestaan. Emoticon: Confused
Europa neemt maatregelen die de staten met de meeste Trump aanhang treffen, China wordt keihard getroffen, die slaat terug, dat moet je maar eens aan de boeren vragen die sojabonen exporteren die 25 % heffing voor hun kiezen krijgen.

Domme korte termijn politiek om te laten zien hoe sterk je bent, die op de lange termijn desastreuze gevolgen hebben voor tientallen miljoenen Amerikanen die onderaan de welvaartsladder bungelen. Emoticon: Shut up!
In China zit er namelijk één met 1,4 miljard onderdanen die geen last van verkiezingen heeft, volledig schijt aan zijn imago heeft met de langste adem, die lacht zijn Chinese peentje uit zijn pantalon als hij ziet dat de staatsschuld van de VS inmiddels elke seconde met ruim 45.000 Dollar oploopt en die heeft veel meer tijd en een langere adem als de 30 maanden die Trump nog heeft om zijn belofte "Make America great again" waar te maken.

Het gaat mij iets te ver om deze wereldleider nu te bewieroken omdat hij de eerste is die in decennia heeft gesproken met die failliete mongool uit Noord Korea met als resultaat dat er een intentie verklaring is getekend.
Een Trumperiaanse zet om zich als krachtige wereldleider op de kaart te zetten om zijn ego te strelen waar Bill en Jane net als tientallen miljoenen andere Amerikanen die 14 uur per dag moeten werken om zich staande te houden geen ruk wijzer van worden. Emoticon: Nooo

Hij had de energie en opstelling en zijn vermogen om deals te sluiten zoals hij zelf zegt beter kunnen gebruiken om handelsakkoorden open te breken en betere voorwaarden voor zijn land eruit te halen in plaats van de hele wereld tegen zich in het harnas te jagen, waarmee hij zich zelf en de gewone Amerikaan die hij zo'n goed hart toe draagt in de voet schiet, in plaats van een leeg akkoord af te sluiten met die Noord Koreaanse mongool.
Ik ben het overigens wel met je eens dat hij ballen heeft Jak, het is alleen jammer dat die op de plek zitten waar bij een normaal mens hersenen zitten. Emoticon: Devil

spacer line  

Fiks verhaal Ziel,

1) Om Trump maar even gemakshalve te vergelijken met Hitler, Stalin, Mao vind ik ronduit achterlijk. Sorry, maar vind ik.

2) Handelsoorlog... Hey, soms moet je effe goed rammelen om het onderste uit de kan te krijgen.
Je kan t ook anders zien: Ow, heb ik al gezegd. Waarom mag hij niet eea fiks corrigeren? Moet ie dan dat soort achterlijke heffingen van bijv Canada maar toe blijven staan? 270%? Kom nou toch.
En China? Ow, als dat, dan China boos etc. Hey, dat houdt dan dus in dat China carte blanche heeft he. Want we mogen er niet hard tegenin.
Sabarrrrr Malam Emoticon: Yes! De soto zal niet zo heet worden gegeten joh. Eff schoppen dan weer naar de meja nego. Allemaal een spel. Werkte ook zo bij Kimmetje.

3) Met Kim: Joh, maakt niet uit wat ie doet, want het blijft in jouw ogen toch altijd fout. Goddomme zeg. Werk je voor CNN of GroenLinks?
Fact: HIJ zit aan tafel met Kim. Niemand anders uit Westerese wereld.
Leeg akkoord? Weten we dat al zeker dan? Er is in ieder geval een stap gezet die vele decennia geleden al gezet had moeten worden.
Een business agreement begint ook vaak met een MoU. Iets wat ook geen reet inhoudt. Is ook een start.
Ondanks dat het een mogelijk leeg akkoord is, er is wel een grote symbolische stap gezet en behoorlijk waarschijnlijk dat na deze eerste stap heel veel grote stappen kunnen volgen.

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Al die heren hadden ballen Jak, ik kan er nog wel een paar noemen, Videla, Chavez, Castro daar werd in hun tijd tegen aangekeken als leiders met ballen (zoals jij Trump noemt) die zich geen ruk van de rest van de wereld aantrokken.

Hey, soms moet je effe goed rammelen om het onderste uit de kan te krijgen. Emoticon: Confused

Het bovenstaande is net even iets anders als van de één op de andere dag eenzijdig akkoorden op te zeggen en importheffingen in te voeren, daar kan ik met de beste wil ter wereld geen begrip voor opbrengen.

Het enige positieve wat ik in deze intentie verklaring met Kill Them Young ziet is dat ze eerst daadwerkelijk hun nucleaire wapens op moeten ruimen voor dat de sancties worden opgeheven en niet zoals in 1994 toen ze hun atoomprogramma zouden stoppen en niet deden, maar wel een gigantische voedselhulp kregen.
We zullen kijken of Trump zijn poot stijf houdt, want het is tenslotte een "amazing nice guy", als ooit de grenzen open gaan van dat grote concentratie kamp dan zal duidelijk worden hoeveel miljoenen doden deze "amazing nice family" op hun geweten hebben. Emoticon: Angry
Hun atoomwapens vernietigen, never nooit niet, Kill is failliet die wil alleen maar de sancties opgeheven hebben, het volk van Noord Korea wist tot gisteren nog niet eens dat hun grote leider aan het knuffelen was met Trump. Emoticon: Shut up!

Ook zo iets, Iran hield zich wel keurig aan de voorwaarden en van de één op de andere dag werd door Trump het akkoord opgezegd en sancties opnieuw ingesteld, we kunnen het aan de olieprijzen inmiddels zien.
Deze man is een ramp voor Amerika en mensen die begrip voor de handelswijze van deze egocentrisch lul hebben kijken niet verder als dat hun neus lang is en verdiepen zich niet in de enorme schade deze vent zijn land toebrengt, sorry zo zie ik het nu eenmaal. Emoticon: Blush

spacer line  

Iran? Alstublieft zeg: Welke mongool verzint het om Iran tig centrifuges te leveren. Goddomme mega instabiel land met gekken.
En... aan voorwaarden hield/houdt. wat elk moment snoeihard kan veranderen.

NK: Denk dat dat land nu wel dusdanig aan het gas ligt dat het wel moet. idd hoeveel miljoenen over de kling gejaagd.

Ben nog niet overtuigd dat Trump enorme schade voor zijn land gaat toebrengen. We zullen zien.

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-06-2018 16:03 jakarta-snacks wrote:
Iran? Alstublieft zeg: Welke mongool verzint het om Iran tig centrifuges te leveren. Goddomme mega instabiel land met gekken.
En... aan voorwaarden hield/houdt. wat elk moment snoeihard kan veranderen.

NK: Denk dat dat land nu wel dusdanig aan het gas ligt dat het wel moet. idd hoeveel miljoenen over de kling gejaagd.

Als Iran zich aan de voorwaarden houdt, maar de mogelijkheid bestaat dat ze dit op ieder moment snoeihard kan veranderen een reden is om het akkoord met Iran op te zeggen, wat heeft het dan nog voor zin om een akkoord met Kill Them Young af te sluiten. Emoticon: Blush

Het Internationaal Atoomagentschap en veiligheidsdiensten, waaronder de Amerikaanse zeggen dat Iran zich houdt aan alle bepalingen en controles.
En toch zegt Trump het akkoord op en legt Iran de de strengst denkbare sancties op. Emoticon: Yes!

Zijn er nu werkelijk mensen die geloven dat Noord Korea waar je nog moeilijker binnen kan komen als in Fort Knox en zelfs een veldmuis die stiekem de grens oversteekt van spionage wordt beschuldigd en met luchtafweergeschut wordt geëxecuteerd (net als zijn in ongenade gevallen vazallen) nu de inspecteurs van het Atoomagentschap vrij toegang geven tot dat land wat één groot concentratiekamp is. Emoticon: Confused

Deze Trumperiaanse actie heeft slechts één doel, de glorie van Trump en aangezien hij net ze onbetrouwbaar is als een berin met jongen, kijk ik niet vreemd op als hij zijn mening herziet en de sancties gaat verlichten.
Zo tracht hij dan door te modderen tot 2020, dan klapt de boel onder een andere president en kan il Duce Trump twitteren dat hij de wereldvrede heeft bewaard en dat die verdomde democraten en de pers het weer verzieken. Emoticon: Talk to the hand

Let op, woorden om te onthouden, magische woorden die dit Trump wonder levendig moeten gaan houden "Verlichten van sancties" read my lips. Emoticon: Devil

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

https://twitter.com/arnoldkarskens

Gezocht: Namen voor Top 3 Grootste #Trump bashers onder Bekende Nederlanders. Wie mag op de virtuele brandstapel? Na 1½ jaar Donald ligt er n verdrag met Kim Jong-un, loopt de VS economisch prima en is werkloosheid record laag. Of is dat niet genoeg? Stem! Over n week de balans.

HOE KOMT HET DAT FIGUREN MET EEN BREED AAN KRACHTIGE MENTALITEIT DE STERKE JONGENS OP HUN PAD KRIJGEN.
Je kunt overal ergens van vinden maar daarmee hoef je niet het gelijk aan je zijde hebben.
We zullen zien achteraf is het pas duidelijk wanneer er weer verkiezingen zijn.
In ieder geval weten we dat de doorsnee Nederlanders TRump niet zien zitten.
Maar mag ik daarop een opmerking over maken.
2 weken thuis en je ziet op de TV berichten die echt door een voor gespiegeld tendens is gemaakt en daar zal de doorsnee mens wel zich aan refereren.
De werkelijkheid word je onthouden en je word gehersenspoeld.
Vooral die linkse kerk heeft overal zijn mening weer te geven terwijl het vaak ook een andere manier is om achter de waarheid te komen en dat is Internet....... Emoticon: Shiny

EXTRA
https://www.telegraaf.nl/nieuw(...)man-op-juiste-moment

Het beste van De Telegraaf
Opinie

Grove aannemer uit New York lijkt juiste man op juiste moment
Door LEON DE WINTER

Updated Gisteren, 20:20
Gisteren, 20:07 in COLUMNS

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

TRUMP en zijn toekomstige prikkelingen

Zullen we deze topic die anderhalf jaar geleden is opgestart eens oppoetsen, lijkt me best interessant, ik denk dat Ziel perikelen bedoelde.

Inmenging van Rusland via allerlei vazallen van Trump die banden met Rusland hadden.

Een hele kudde medewerkers ontslagen of weggelopen, één groot complot van leugen en bedrog rond Trump, temeiers naaien en wel of niet betalen, ontslagen FBI mensen, aanklager die de één na de andere medewerker van Trump bij zijn ballen heeft.

Muur nog niet gebouwd tussen Mexico en Amerika, om toch maar ferme maatregelen te nemen ga je dan kinderen van ouders scheiden, is het een schijthuis.

Trump trekt zich terug uit de mensenrechtenraad van de VN, dan ben je goed bezig.

Atoomakkoord met Iran die zich aan de bepalingen hebben gehouden opzeggen, een nieuw akkoord trachten af te sluiten met de na Trump meest onbetrouwbare mongool op aarde Kill Them Young ter meerdere glorie van de narcist Trump.

De weg naar vrede met het veranderde Cuba de pas af gesneden.

Complete handelsoorlog met de hele wereld.

Klimaatakkoord opgezegd (er is geen opwarming van de aarde).

De wankele vrede in het Midden Oosten op scherp gezet met de verplaatsing van de ambassade.

Een leider met ballen, laten we dat voorop stellen, (ik noem het schizofrenie), maar wat levert het op. Emoticon: Confused De boel wakker schudden om betere voorwaarden te scheppen voor zijn America first. Emoticon: Confused Die fase zijn we inmiddels al voorbij. Emoticon: Bye bye

De lauwe halfwas reactie van de EU, daar zakt mijn broek vanaf, importheffingen op Harley Davidsons, spijkerbroeken en whiskey omdat vrouwtje Merkel in haar string schijt van angst dat haar BMW, Volkswagen en Audi onderwerp worden van een importheffing. Emoticon: Blush
Dat is inmiddels achterhaald, Trumpje dreigt er al mee, geen Duitse auto meer op Amerikaanse wegen zegt ie en hij doet wat hij zegt, dus het gaat er gewoon komen, en nu Merkeltje. Emoticon: Blush

De EU in je greep houden omdat je bang bent voor je auto industrie, of keihard dreigen alle fabrieken van Audi, Volkswagen en BMW in Amerika te sluiten en een slordige 25.000 Amerikaanse werknemers op straat te zetten, dat Frau Merkel is namelijk het enige antwoord op deze idioot. Emoticon: Yes!
Keihard terug betalen in eigen munt, zoals China doet, dan tref je hem, dan zien de Amerikanen pas dat deze maffert op weg is met Amerika First hun home land naar de kloten te helpen.

Ik ben benieuwd naar de mening van mensen die in de afgelopen anderhalf jaar in deze topic zo'n bewondering hadden voor deze idioot die de wereld op scherp heeft gezet.
Hebben ze nog steeds de mening dat deze Trump met ballen een frisse wind laat waaien, of komen ze er nu achter dat die frisse wind een heel sterk rioolluchtje heeft omdat deze man niet helemaal fris is in zijn bovenkamer. Emoticon: Wink

spacer line  

Trump trekt zich terug uit de mensenrechtenraad van de VN, dan ben je goed bezig.
Ja, als Saoedi voorzitter is van de menserechten is die raad net zo serieus als de raad van elf voor de carnaval.

Is een aanname.
Hij wil eea herstellen. Hoeft nog geen "complete handelsoorlog" te betekenen. Dus moet ie zn bek houden als bijv Canada op bepaalde artikelen maar liefst 270%... heft ???
Tijd zal leren hoe dat uitpakt. Ik deel deze aanname nog niet en je weet "Assumption is the mother of all fuck ups".

Nee, nog steeds niet bewezen.
Onderzoek wijst uit dat er voor het uitvinden van het vuur veel hogere CO2 gehaltes zijn geweest.
EN... CO2 is geen gif he.. Is het "zuurstof" voor de plantenwereld.
Men raakt nogal snel geemotioneerd van wat warme lentes. Erg stil bij lange koude (aantal jaren geleden sneeuw van nov - maart).

De wankele vrede in het Midden Oosten op scherp gezet met de verplaatsing van de ambassade.
  • Clinton 1992: "Jerusalem is still the capital of Israel and must remain an undivided city accessible to all"
  • Bush 2000: "As soon as I take office I will begin the process of moving the U.S. ambassador to the city Israel has chosen as its capital"
  • Obama: "I continue to say that Jerusalem will be the capital of Israel, and I have said that before, and I will say it again"
    Vrede is altijd wankel geweest. Nu gaan janken als de rest van die mietjes, terwijl doodse stilte tijdens bovenvermelde presidenten maakt je net zo'n emo boy. Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Ja, Trump herstelt hier en daar wat scheve verhoudingen.
    Jouw probleem is dat je de aanname doet dat alle verhoudingen goed zijn en elke verandering kut is. Nee, er was teveel pussy talk.
    Kick ass Emoticon: Cooool . Vooralsnog is al een aantal kritische zaken NIET uitgekomen.
    Obama startte 6 oorlogen. Trump, tot op heden en hoop dat t zo blijft, nul.

Ik zeg niet dat zijn approach helemaal OK is, maar tot op heden zie ik overall niet bepaald enorm negatieve gevolgen, integendeel. Die Links Nederland en jij wel graag wil zien, maar helaas.

Dus, beste Malam, kijk maar weer lekker de objectieve CNN en laat je weer volledig beinvloeden door het anti Trump sentiment, klimaat hoax en je oren hangen naar Merkeltje, China etc.
    Meanwhile kijkt Brussel samen met jou apatisch naar de influx van migranten (duidelijk NIET zijnde vluchtelingen) en doet NIETS. Waar EU/Brussel goed in is: NIETS doen.

Oh ja, Spaanse studenten kregen 24 uur om hun verblijven te verlaten voor de nieuwe lading migranten Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid (waaronder uit het zwaar door oorlog getroffen .... Bangladesh.. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .).

Doe je de groetjes aan Fransje Timmermans als je m ziet? Man heeft een goed hart. Moest alleen op zn rug hangen.

Ah nog wat: Je bent verrekt goed in aannames he... Je spreekt over "zo'n bewondering". Nog zo'n aanname. NEEN. Ik doe echter geen aannames en zie t aan. Daarentegen neem jij direct je stellingen in.

EDIT: Oh ja, sla nou niet meteen weer emo rond inzake die kinderen scheiden van ouders. Bewijs zat dat Obama dat ook al volop deed. Toen was de media laaiend... stil.

• Heldere ziende

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ik wilde ook nog even terug komen op de oudere figuren zoals ook, Tito, Polpot, Stalin en Hitler en nog vele anderen

Ik ben niet zo onder de indruk van zo'n wereldleider met ballen Jak, we hebben in het verleden een heel regiment van dat soort leiders gehad, om er een paar te noemen, te beginnen bij Napoleon, Stalin, Hitler en wat te denken van de keizer van Japan, die viel zelfs de VS aan.
    We weten hoe het afgelopen is met die ballenleiders, heel Nederland staat op zijn strot over de afschaffing van de dividendbelasting (en terecht) maar laten we het is over die Amerikaanse ballenjongen hebben die belastingverlichting invoerde.

Napolion, Stalin, Keizer van Japan, Hitler betrokken andere landen mee in hun strijd groots te worden.
    De meest dictatoren waren vieze mannen met ballen, die in hun eigen landen er een regiem er op na hield en daar had geen enkel andere land last van.
    Tot dat Busch Amerika en Tony Blair Engeland met medewerking van velen Europese landen die dictatoren een kopje kleiner wilde maken en zie wat er na 10 jaar later er is van gekomen.
    Er bestaat in deze tijd een ongewone onstabiele tijd, die zijn weerga niet kent.
    Wat vind je van Erdogan die zich via de islam geheel Europa wil ontregelen.
    Wat moet je met mensen met twee paspoorten, welk kant kiezen ze, als ze zich vestigen, niet in hun geboorte land.
    Dit zijn allemaal onnatuurlijke mentaliteiten die eigenlijk niet zouden moeten bestaan. Emoticon: Shut up!

Ik ben benieuwd naar de mening van mensen die in de afgelopen anderhalf jaar in deze topic zo'n bewondering hadden voor deze idioot die de wereld op scherp heeft gezet.
    Hebben ze nog steeds de mening dat deze Trump met ballen een frisse wind laat waaien, of komen ze er nu achter dat die frisse wind een heel sterk rioolluchtje heeft omdat deze man niet helemaal fris is in zijn bovenkamer. Emoticon: Wink

Malam Op al je meningen in gaan is geen reden voor mij om daar nog energie in te stoppen.
    Want hij is gelukkig bezig in zijn eigen land, of na de knoppen te helpen of zijn land welvarend te maken en dat is niet aan ons buitenlanders er mee te bemoeien. Emoticon: Angry
    Het siert hem dat hij voor zijn eigen land opkomt dat is een groot verschil met de Europese leiders.
    Die helpen hun eigen landgenoten om meer belasting te betalen om hun idealen te willen verwezenlijken een groot Europa te maken.
    Jakarta Snacks heeft de rest al uit gelegd daar ga ik niet meer mee op herhalingen komen. Emoticon: Yawn

Ik ga de individuele mensheid beoordelen dat veel interessanter, dan de politiek van hun leiders.
    Al hun inbreng op het sociale media is interessanter dan wat de politiek wil.
    Zo ben ik wel een bewonderaar van Terry Baudet en Hiddema zelfs Johan Derksen die hem wel kritiek op hem heeft hij ziet hem wel zitten dan al die andere idioten in de politiek. Emoticon: Devil

Het zal in de wereld nooit meer rustig worden in de toekomst dat komt door de mensheid zelf die blindelings achter hun leiders lopen en waar geen tegen spraak gemaakt worden.
    Dat gaat nooit goed komen, ook in Rusland niet met Putin.
    Daar zal de geschiedenis zich ooit wel herhalen. Emoticon: Talk to the hand

En willen wij van die indringerige idiote islamieten afkomen, dan betekend dat een totale wereld oorlog...... Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

DE NIEUWE WERELD ORDER
    http://www.wijwordenwakker.org(...)uwe-wereld-orde/p238
    http://www.earth-matters.nl/16(...)uwe-wereld-orde.html

Dit is veel erger dan een man in Amerika kan veroorzaken Emoticon: Devil
    P.S. En vergeet die smerige kapitalist niet Soros... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Jak, het mag duidelijk zijn dat ik geen Trump fan ben, dat neemt niet weg dat ik me laat leiden door één bepaald bericht/artikel in welke media dan ook, zeker door het volgen van het nieuws in Indonesië heb ik geleerd om berichten uit verschillende media met elkaar te vergelijken en als ik er niet tevreden over ben er nog iets dieper in te duiken. Emoticon: Yes!
    Ik laat me niet leiden door Frans Timmermans, Frau Merkel, Brussel en CNN, aannames doe ik niet aan en ik ben ook geen emo boy. Emoticon: Nooo
    Het lijkt mij dat jij stukken impulsiever te werk gaat en vrij snel zonder verder te kijken uitspraken overneemt van het kamp Trump om zijn handelswijze te rechtvaardigen. Emoticon: Wink

On 21-06-2018 05:57 jakarta-snacks wrote:
    Ja, als Saoedi voorzitter is van de menserechten is die raad net zo serieus als de raad van elf voor de carnaval.

Jak, jij en ik denken anders, hoe lullig zou het van jou of van mij zijn om te zeggen, het is zinloos om verder te praten dus kappen, zoals Trump dat nu doet t.a.v. de mensenrechtenraad in de VN, terwijl hij de door en door onbetrouwbare Kim van Noord Korea het voordeel van de twijfel geeft. Emoticon: Blush

Is een aanname.
    Hij wil eea herstellen. Hoeft nog geen "complete handelsoorlog" te betekenen. Dus moet ie zn bek houden als bijv Canada op bepaalde artikelen maar liefst 270%... heft ???
    Tijd zal leren hoe dat uitpakt. Ik deel deze aanname nog niet en je weet "Assumption is the mother of all fuck ups".

Dit is nu typisch zo'n voorbeeld waar je al een paar keer op gehamerd hebt die je uit de mond van Trump hebt en het zonder verder te kijken als je neus lang is hebt overgenomen, er zit namelijk meer achter, het is Trumperiaans gebracht, net als de criminaliteit cijfers in Duitsland

https://nl.express.live/2018/0(...)nvoerrechten-op-melk

Nee, nog steeds niet bewezen.
    Onderzoek wijst uit dat er voor het uitvinden van het vuur veel hogere CO2 gehaltes zijn geweest.
    EN... CO2 is geen gif he.. Is het "zuurstof" voor de plantenwereld.
    Men raakt nogal snel geemotioneerd van wat warme lentes. Erg stil bij lange koude (aantal jaren geleden sneeuw van nov - maart).

https://klimaatgek.nl/wordpress/co2/

Baseer je dat op dit artikel Jak ? Is dat niet een beetje simplistisch. Emoticon: Blush

• Clinton 1992: "Jerusalem is still the capital of Israel and must remain an undivided city accessible to all"
  • Bush 2000: "As soon as I take office I will begin the process of moving the U.S. ambassador to the city Israel has chosen as its capital"
  • Obama: "I continue to say that Jerusalem will be the capital of Israel, and I have said that before, and I will say it again"
    Vrede is altijd wankel geweest. Nu gaan janken als de rest van die mietjes, terwijl doodse stilte tijdens bovenvermelde presidenten maakt je net zo'n emo boy. Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Een wankele vrede gaat gepaard met terughoudendheid en diplomatie, door de knuppel in het hoenderhok te gooien profileert iemand zich weliswaar als ferm en sterk, maar de vraag blijft of het wijsheid is om zoiets te doen om je achterban van enkele tientallen miljoenen tevreden te stellen.

Ja, Trump herstelt hier en daar wat scheve verhoudingen.
    Jouw probleem is dat je de aanname doet dat alle verhoudingen goed zijn en elke verandering kut is. Nee, er was teveel pussy talk.
    Kick ass Emoticon: Cooool . Vooralsnog is al een aantal kritische zaken NIET uitgekomen.
    Obama startte 6 oorlogen. Trump, tot op heden en hoop dat t zo blijft, nul.

Ik zeg niet dat zijn approach helemaal OK is, maar tot op heden zie ik overall niet bepaald enorm negatieve gevolgen, integendeel. Die Links Nederland en jij wel graag wil zien, maar helaas.

Dit is met recht een aardige, van roken en ongezond eten/leven zie je ook niet direct de negatieve gevolgen, of dat een reden is om dan maar lekker door te gaan tot het te laat is en de negatieve gevolgen wel zichtbaar worden, vraag ik mij af. Emoticon: Devil

Dus, beste Malam, kijk maar weer lekker de objectieve CNN en laat je weer volledig beinvloeden door het anti Trump sentiment, klimaat hoax en je oren hangen naar Merkeltje, China etc.
    Meanwhile kijkt Brussel samen met jou apatisch naar de influx van migranten (duidelijk NIET zijnde vluchtelingen) en doet NIETS. Waar EU/Brussel goed in is: NIETS doen.

Oh ja, Spaanse studenten kregen 24 uur om hun verblijven te verlaten voor de nieuwe lading migranten Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid (waaronder uit het zwaar door oorlog getroffen .... Bangladesh.. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .).

Heb je dat berichtje soms uit de SDB.com Jak. Emoticon: Confused

Doe je de groetjes aan Fransje Timmermans als je m ziet? Man heeft een goed hart. Moest alleen op zn rug hangen.

Er gaan soms dagen voorbij dat ik Frans niet ontmoet Jak, het enige wat ik trouwens met die man heb is mijn tweede voornaam Frans, dat ik het helemaal eens ben met het beleid in Brussel is natuurlijk complete flauwekul (over aannames gesproken) Emoticon: Blush
    Maar hier en daar een beetje relativeren mag wel, in plaats van dag in dag uit de hele donderse boel te verketteren waarbij het idee ontstaat dat de EU een slechte plek is om te leven en het Amerika van Trump het Walhalla is. (Ik zou er mijn hond nog niet willen begraven)
    Emoticon: Nooo

Ah nog wat: Je bent verrekt goed in aannames he... Je spreekt over "zo'n bewondering". Nog zo'n aanname. NEEN. Ik doe echter geen aannames en zie t aan. Daarentegen neem jij direct je stellingen in.

Yep, klopt ik neem mijn stellingen in, heb ik mijn leven lang gedaan tegen figuren als Trump die willens en wetens de boel verstieren om hun eigen ego te strelen.

EDIT: Oh ja, sla nou niet meteen weer emo rond inzake die kinderen scheiden van ouders. Bewijs zat dat Obama dat ook al volop deed. Toen was de media laaiend... stil.

Dit bericht komt bij CNN vandaan Jak Emoticon: Laugh out loud
    Los daarvan wie zoiets doet of het nu Obama of Trump is, het blijft onmenselijk, dat Trump die maatregel nog eens had aangescherpt om het parlement te dwingen de 45 miljard voor de bouw van een 3100 km lange muur goed te keuren is buiten proportioneel, dat zijn boeven streken

Een Texaans lid van het Huis van Afgevaardigden, de Democraat Henry Cuellar, zegt tegen CNN dat de schrijnende situatie al onder de regering van Barrack Obama bestond. Als bewijs draagt Cuellar foto's aan uit 2014, waarop immigrantenkinderen in kooien te zien zijn.

• Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

On 21-06-2018 09:51 zieleffe wrote:

Malam Op al je meningen in gaan is geen reden voor mij om daar nog energie in te stoppen.
    Want hij is gelukkig bezig in zijn eigen land, of na de knoppen te helpen of zijn land welvarend te maken en dat is niet aan ons buitenlanders er mee te bemoeien. Emoticon: Angry
    Het siert hem dat hij voor zijn eigen land opkomt dat is een groot verschil met de Europese leiders.
    Die helpen hun eigen landgenoten om meer belasting te betalen om hun idealen te willen verwezenlijken een groot Europa te maken.

Ik zie dat anders Ziel, of hij zijn land wel of niet naar de knoppen helpt, zal de toekomst inderdaad leren, de bemoeienis van het buitenland met Amerika heeft Trump zelf over zich heen geroepen door een handelsoorlog tegen de halve wereld te beginnen.
    En dat er met argus ogen naar hem wordt gekeken is ook niet zo vreemd de geschiedenis heeft uitgewezen dat iedere beurscrash in Amerika tot een berg ellende over de hele wereld leidt. Emoticon: Angry
    De halfwas maatregelen (2,8 miljard) die de EU heeft genomen als tegenzet voor de importheffingen zijn peanuts er zit er trouwens nog één aan te komen van 3,6 miljard, maarrrrrrr het is straks niet alleen de 6,4 miljard heffing in de EU die Amerika gaat treffen. Emoticon: Nooo

Mexico, Zuid Amerika, Canada en China betalen met gelijke munt terug, moet je al die heffingen op Amerikaanse producten eens bij elkaar optellen, dan schrik je je de rambam, wat gaat dat voor gevolgen hebben voor de gewone Amerikaan, die het toch al niet breed heeft en de economie, van de belastingverlichting die Trump door heeft gevoerd profiteren alleen de rijken, wat dat betreft verschilt Trump niet zo veel met onze dividend jongens in Den Haag. Emoticon: Nooo
    Dat buitenlanders ook in ons kikkerlandje zich er mee bemoeien lijkt me logisch, als die zak met gras namelijk de economie van zijn land naar de kloten helpt dan sleept hij de halve wereld mee.
    De staatsschuld van Amerika is inmiddels 24.406.350.780.960 Dollar en dat loopt iedere seconde met 45.000 Dollar op. Emoticon: Blush

http://www.destaatsschuldmeter(...)nigde-staten-vs-usa/

Ik hou mij zo wie zo liever met feiten bezig als continue blèrren wat voor een klootzakken er in Brussel en Den Haag zitten en hoe slecht het in Nederland gaat.
    Ik heb een prachtige zorgverzekering die alles dekt (vinger aan de pols dat ze het niet uitkleden)
    Loop ik de supermarkt in dan is alles er en ook nog voor redelijke prijzen, we hebben een redelijk goed sociaal vangnet, niemand hoeft honger te lijden.
    Zet ik de staatsschuld in Trumpika per werkende inwoner af tegen die van Kikkerlandia 135.000 Dollar tegenover 59.000 Euro, dan is dat ook zo slecht nog niet. Emoticon: Nooo
    De American dream met Trump Emoticon: Confused Die dream is t.o.v. van ons kikkerlandje met Rutte een complete nachtmerrie. Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Wat hebben de mensen het toch goed in Nederland........

pierre
    User
    spacer line

Tijdens de verkiezingen campagnes van trompettertje was ik een voorstander van deze globalistische business man, maar ik heb mijn mening over hem behoorlijk gewijzigd.
    maar..... hoe je het went of keert.. trump is niet zichzelf meer, hij handeld in opdracht hij, hij krijgt zijn opdrachten van de "deep state" oftewel de enige elitaire machthebbers in deze wereld "de rothschilds" oftewel de chazaren.

Deze zijn erop uit om de wereld naar de derde en alles vernietigende wereld oorlog te leiden,, trumpertje moet hiervoor gaan zorgen.. waarom? omdat er een tegrote wereldbevolking is en de belangrijkste reden.. de wereld schulden berg is zo groot geworden dat deze nooit en te nimmer meer afgelost kan worden.. een oorlog kan hiervoor wel zorgen... uiteraard zitten dan de verantwoordelijke elite in hun zo juist gereed gekomen bunkers in de US en zuid amerika

een leuk artikel die dit verwoord.. daaronder een link waarom trump en die linkmiegel uit noord korea nu zo plotseling vriendjes zijn.
    Kimmetje moest wel met trumpetje om de tafel want het land van Kimmetje is failiet en zijn nucliare oefenbergje is kapot dus hij moest het wel op een andere boeg gooien.. daarnaast wil de elite rothschild eindelijk hun centrale bank in noord korea hebben.. dan hoeft alleen Iran nog maar kapot en dan bezitten de rothschilds de gehele financiele markten en is de stap naar het cashloos geld nog maar een peullen schilletje.. en met het cashloos geld zijn wij als gepeupel een definitieve slaaf geworden van de elite ( denk maar eens goed na wat de echte gevolgen zijn als je geen cash geld meer hebt) je bent dan een slaaf geworden van de elite, want zij kunnen dan met 1 druk op de knop jou volledig bankroet maken...en denk maar niet dat het wel mee zal vallen, want dat is echt niet zo....

hieronder de link naar trompettertje en daaronder de link naar de echte reden van noord korea.

http://niburu.co/index.php?opt(...)=37:wereld&Itemid=50

http://niburu.co/index.php?opt(...)et-complot&Itemid=33

dan wat te denken over het feit dat Nederland zo plotseling ineens gasloos moet worden met alle financiele gevolgen voor het gewone volk???? en dit heeft totaal niets met groningen te maken.. gewoon simpel weg dat de deep state en de rothschilds niet willen dat er nog gas gekocht gaat worden van de russen.. waarom wordt denemarken en frautje merkel onder druk gezet om tegen te stemmen op die pijplijn van rusland naar europa ( deze pijplijn moet gaan lopen over de zeebodem bij zweden en denemarken, via de Oostzee)

tot zover mijn mening over meneer trompertje , hij is mijn vies tegengevallen maar goed toen wist ik de werkelijke reden nog niet waarom hij presidentje mocht gaan spelen.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben Pierre
    Maar jij en ik en iedere kloot op deze aardkloot zal er niets tegen kunnen doen .
    Ook die gene die zo protesteren het zijn er maar 1% of 2% van de gehele bevolking.
    Voorlopig moet je wel elke dag werken en geld verdienen of geld krijgen die afhankelijk zijn van juist die instanties die het land in een hand omdraai het kunnen beïnvloeden dan noem ik de pensioenen. Emoticon: I love it
    Maar voorlopig moeten we het er mee doen, of je hem wel of niet mag hij is democratie's gekozen hoe??? ja dat is de trukendoos van die politiek in de Steats.

Inmenging van Rusland via allerlei vazallen van Trump die banden met Rusland hadden.

Een hele kudde medewerkers ontslagen of weggelopen, één groot complot van leugen en bedrog rond Trump, temeiers naaien en wel of niet betalen, ontslagen FBI mensen, aanklager die de één na de andere medewerker van Trump bij zijn ballen heeft.

Muur nog niet gebouwd tussen Mexico en Amerika, om toch maar ferme maatregelen te nemen ga je dan kinderen van ouders scheiden, is het een schijthuis.

Atoomakkoord met Iran die zich aan de bepalingen hebben gehouden opzeggen, een nieuw akkoord trachten af te sluiten met de na Trump meest onbetrouwbare mongool op aarde Kill Them Young ter meerdere glorie van de narcist Trump.

De weg naar vrede met het veranderde Cuba de pas af gesneden.

Dit heeft hij met reden gedaan want zeg zelf eens de Verenigde Naties wat betekend dat nog door de grote landen hun vete uit te spreken gebeurd er niets en die mensenrechten zitten te veel mensen die tegen Israël bezig zijn Emoticon: Cooool
    Klimaat ja daar worden voor de gek gehouden wetenschappelijk is er niets bewezen.
    De wetenschap spreken elkaar ook tegen.
    Handels oorlog ja om zijn land meer werkgelegenheid te geven.
    Atoom akkoord met Iran zal een reden zijn van het geen Israël al weet en dat ze stiekem bezig zijn met een bom te maken, net als noord Korea. Emoticon: Angry

P.S. Pierre Je hebt de zelfde gedacht wat ik al eerder aangaf van die Soros en die Bilderberg groep Emoticon: Cooool Emoticon: I love it Emoticon: Angry

erwin
    User
    User icon of erwin
    spacer line

On 21-06-2018 17:33 zieleffe wrote:

Click to see original image

Wat hebben de mensen het toch goed in Nederland........

Hmm, leuke cijfers:

Ongeveer 85% van de mensen hebben 1 keer per maand of vaker contact met de buren.
    Ongeveer 70% heeft minder dan 1 keer per maand contact met zijn buren.

85+70 = 155.

Op de lagere school heb ik geleerd dat de som van de percentages maximaal 100 kan zijn in dit geval. Alle percentages komen boven de 100 uit.

Dus waardeloze cijfers en fake news, zoals je goede vriend zou zeggen, Ziel. Emoticon: Party!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

jupje
    User
    User icon of jupje
    spacer line

Op 22-06-2018 19:24 schreef erwin:

[quote verwijderd]

Hmm, leuke cijfers:

Ongeveer 85% van de mensen hebben 1 keer per maand of vaker contact met de buren.
    Ongeveer 70% heeft minder dan 1 keer per maand contact met zijn buren.

85+70 = 155.

Op de lagere school heb ik geleerd dat de som van de percentages maximaal 100 kan zijn in dit geval. Alle percentages komen boven de 100 uit.

Dus waardeloze cijfers en fake news, zoals je goede vriend zou zeggen, Ziel. Emoticon: Party!

Het ligt toch iets anders, beste Erwin.
    Het gaat hier om het percentage mensen dat zich bij een bepaalde hoeveelheid contact met anderen senang voelt.
    Lees het hele verhaal maar op: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuw(...)persoonlijk-contact.
    Het verhaaltje van Ziel is gewoon een totaal uit zijn verband gerukte grafiek, waaruit je echt geen conclusies kunt trekken.

FAR FROM THE MADDING CROWD

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ja ik schrijf er ook niet bij of het een waarheid gehalte heeft.
    Dit haal ik van Twitter en dan kunnen verschillende mensen er een mening er over hebben. Emoticon:

Over Trump betreft; ik zou in een land geboren wilden worden die een president heeft die opkomt voor hun mensen die daar wonen.
    Maar je kunt zelf geen keuze maken waar je geboren bent het is je lot.
    Tegenwoordig is het in de hand gewerkte methode om je land te verlaten en je geluk te zoeken naar Landen die jou helpt om een beter leven te geven.
    En daarom is het geen vluchteling probleem niet meer, maar een economische vluchtelingen situatie.
    Mensen met een sterk eergevoel hebben te veel medelijden met hun medemens en dat kan echt een goede reden zijn om te helpen.
    Maar als je dan niet wil inzien dat je daarmee je eigen land in de problemen brengt dan ben je niets waard als mens om medelijden te hebben, dat is valse sentimenten.
    Want je helpt niet alleen die vluchtelingen meer, maar het gehele stelsel haal je over hoop en brengt beide partijen in moeilijkheden....... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Daarom doen die mensen die hen zogenaamd uit zee oppikken en die al door hulpverlenende criminele voor het geld die ze daar voor krijgen als een vorm van valse hoop op een goede toekomst.
    Die landen vooral in die Afrikaanse landen hebben zelf hun land naar de knoppen geholpen door iemand aan te stellen om hun land te vertegenwoordigen maar als een corrupter veel geld in hun eigen zakken laten glijden.
    Zogenaamd ontwikkelingshulp die misbruikt zijn en nog worden.
    Ze die dat toestaat deugd zelf niet als land, die dat niet wilt veranderen.
    Vooral die linkse lieden hebben zich daar schuldig aan gemaakt.... Emoticon: I love it Emoticon: Cooool

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

P.S.
    En ja natuurlijk als mensen zeggen dat we het nu zo goed is, dat ze gelijk hebben.
    Maar om het zo te houden kan je aan al die situaties zien, wat er nu aan de hand is duidelijk, dat je wat je nu heb dat nooit zo kan blijven en als je armoe wil delen met de armste van de wereld dan ben je geen gezond mens. Emoticon: Stupid

spacer line  

Malam,

Kan niet zo goed onderdelen van teksten quoten als jij, maar even zo:

Mensenrechten: Ja we denken anders. Ik blijf erbij dat dit helaas een subjectieve poppenkast is, sinds S.A. voorzitter is. Net zo'n poppenkast als die prijs voor de vrede aan Arafat.

Handel:
    "net als de criminaliteitscijfers in Duitsland". Bedoel je dat dat niet klopt of overtrokken is.
    Laten we dan even naar NL CBS statistieken kijken en oordeel daaruit. Maar nu wijken we wat af van onderwerp handel.

Klimaat akkoord:
    Je vraagt vervolgens of ik dat baseer op een artikel (is een vraag, kan) en vervolgens zeg is: Is dat niet wat simplistisch (woops, let op want dit neigt wederom naar aanname).
    Nee, niet op basis van dat artikel. Basis is onderzoek naar CO2 gehalten in het (verre) verleden. Data is overal beschikbaar.

Wankele vrede:
    Ben het met je eens dat diplomatie belangrijk is EN dat Trump niet bepaald diplomatiek is. Echter... Moeten we wel in het achterhoofd houden dat we mogelijk nu met een vrij stabiel Iran te maken hebben, maar dit binnen no time (net als in 1979) snoeihard weer terug in de tijd kan. We hebben we met een land te maken die ongeveer wekelijks roept dat Israel vernietigd moet worden. Is nucleaire technologie dan veilig daar? mmm.

Jouw opmerking:
    "Dit is met recht een aardige, van roken en ongezond eten/leven zie je ook niet direct de negatieve gevolgen, of dat een reden is om dan maar lekker door te gaan tot het te laat is en de negatieve gevolgen wel zichtbaar worden, vraag ik mij af."
    Wait, wait.... we weten allemaal dat roken en ongezond leven ONGEZOND is.
    We weten niet wat de effecten zijn van Trumps acties.
    Je vergelijking gaat vrij scheef hier.
    We lezen dat
    2,5 miljoen minder mensen van voedselbonnen leven,
    economie niet slecht gaat (ja ja, niet geheel te wijten aan Trump alleen)
    Er daadwerkelijk iets gebeurd met Noord Korea, al meer dan alle voorgaande presidenten -> vooralsnog geen oorlog.

Weer een vraag of ik iets heb van SDB.com. Neen, nog nooit van gehoord.
    Sterker: Ik heb dit van een Spaanse student! Wait, van zijn vader. Zijn zoon leeft weer bij paps voorlopig.

En over algemeen ten aanzien van aannames:
    1)
    Je deed dit in het begin van dit topic al, waarop ik zei:
    "Wel interessant om te lezen dat Trump al wordt beoordeeld op zijn daden en resultaten na... hoeveel dagen president zijn?"
    en
    "Wederom: We zullen over 5 jaar al deze comments oprakelen en zien hoe de klepel er bij hangt."

2)
    Topic derde wereldoorlog, waarop ik eerdere aannames en conclusies van andere posts wat wilde nuanceren met 6 argumenten en dan maar eens afkijken heo en wat:
    We mogen toch wel zeggen dat alles wat over Assad is gezegd (aannames) tav die zogenaamde gifgas aanvallen onjuist was.
    De Westerse wereld en een aantal mensen op dit forum hebben zich ook laten leiden door nepnieuws en de gevolgen (beschuldigingen en militaire aanvallen) daarvan.
    LET OP: Dit is dus NIET pro Trump he...

Ik wil alleen duidelijk aangeven dat ik bepaalde acties zie en gevolgen. Ik constateer dat vele schrijvers hier zich zooo laten leiden door nepnieuws, emotie, daaruit voortvloeiende aannames. Kunnen mogelijk op latere termijn waar zijn, maar ik wil dat zien!
    Ik zie nog geen substantieel negatieve gevolgen van de besproken topics:
    Trump
    Brexit (hel, verdoemis voor UK)
    "Derde Wereldoorlog topic"

Kortom:
    Facts. Kom met gevolgen. Of het nou Trump is, of een ander. Objectief.

Wel een fact is dat Iran in (mijns inziens) postieve wijze aan het veranderen is: Volk is de tirannie beu.
    Ook stap voor stap vooruitgang in Saoedi.

Wat ik ook zie is dat er verrekt weinig incidenten gebeuren in Polen, Tsjechie, Hongarije, Bulgarije.
    Zou er een (causaal) verband zijn met standpunt en uitvoering ten aanzien van immigratie van niet Westersen cq. andersdenkenden (ten aanzien van de vrouw, homorechten, vrijheid van dragen van kleding etc) ten opzichte van de rest van de EU landen?
    Kan. We zullen zien wat de effecten zijn.

Ik hou in ieder geval mijn hart vast ten aanzien van de demografische ontwikkelingen in de meeste EU landen en de gevolgen daarvan (Haagse Sharia politie bijvoorbeeld, om maar wat te noemen).
    Demografie veranderd, fact. Globalisering. Maar dat houdt niet in dat landen verzoeken-> eisen van andersdenkenden aan de overige bevolking op moeten gaan leggen of verkrampt keer op keer in de media brengen. (en het verkrampt omschrijven als "verward", "suikerziekte" etc).
    Ik lees niks over Hindoes, Boeddhisten.
    OF iedereen gelijke rechten en aandacht OF niet. Klaar.

Heldere ziende

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Trump voelt zich op zijn Melania verwennertje getrapt, Harley Davidson gaat zijn motoren deels in het buitenland produceren, volgens Trump heeft hij nog wel zo zijn best gedaan en komt HD met een witte vlag. Emoticon: Cry
    Maar ja, Trumpetteke Harley Davidson verkocht vorig jaar 40.000 fietsjes in de EU, die worden nu gemiddeld 1800 Euro duurder en aangezien Harley Davidson zijn marktaandeel in de EU wil behouden haalt hij nu een groot deel van de productie uit Amerika weg, die jongens die op straat komen te staan zullen hem dankbaar zijn. Emoticon: Worship

Zou Trump het spreekwoord "Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten" nog nooit gehoord hebben, Harley Davidson is nog peanuts, hij heeft de handel met de hele wereld op scherp gezet en er volgen nog duizenden Amerikaanse producten die wereldwijd van importheffingen te lijden gaan krijgen, verwacht Trump dat al die producenten het suffertje zitten te lezen. Emoticon: Confused
    Wat als China besluit 25 % importheffing op sojabonen te leggen, 97 miljoen ton voeren de boeren uit naar China, wat gaat Trump tegen die Amerikaanse boeren zeggen, maak je niet druk jongens America first, je kan altijd nog in de staalfabrieken gaan werken. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Ik heb geen idee wat het totaal aan effecten zal zijn van Trumps besluit. Te complex voor simpele zielen als ons.
    Gevolgen van Harley D zijn niet leuk, maar is "slechts" een detail macro economisch gezien.
    De soja...
    Ik heb er ook niet helemaal een goed gevoel over, maar nogmaals, ben geen macro econoom.

Heldere ziende

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Jaren geleden hebben vele vakbonden in Nederland een forum gehouden dat men de grondstoffen waar producten van gemaakt werden, in het land zelf moesten gaan verwerken.
    B.v.b Koffie branderijen, eizererts, kolen, noem maar op van grondstoffen want dan konden die arme landen meer geld maken van hun producten en ook werkgelegenheid was daar goed mee Emoticon: Wink
    Ook Indonesië was daar een groot voorstander van eigen land eerst.
    We weten allemaal hoe protectionisme die landen het hanteren.
    Dus nu het Amerika omgaat dat zijn producten worden verkwanseld en daardoor in een groot verband worden nagemaakt in China.
    Is het dan niet goed wat Trump doet !
    Kijk toch eens hoe rijke Chinezen we de laatste 10 jaren er bij hebben gekregen, ze kopen huizen in Londen, Amsterdam en Parijs of overal steken ze geld in het buitenland.
    In de vorige eeuw mochten de Chinezen Amerika niet in.
    En moet je eens kijken hoe de wereld geworden is, het globalisering is voor geen land goed ook voor China niet.
    Daarom hebben ze strenger regels dan alle andere landen van de wereld en daar word niets van gezegd of geschreven.
    Allemaal valsheid en niet integer Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

erwin
    User
    User icon of erwin
    spacer line

On 27-06-2018 09:29 zieleffe wrote:

In de vorige eeuw mochten de Chinezen Amerika niet in.

Larie! Reeds in de 19de eeuw waren de chinezen meer dan welkom in de USA. Er waren zelfs campagnes om de Chinezen naar Amerika te lokken, als goedkope werkkrachten.

Emoticon: Party!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

https://www.ad.nl/economie/tru(...)n-china-af~ad1fcc24/

Gerrit Vogelnestkopje begint door te krijgen dat ze in de wereld niet sidderen voor een mongoolse zakenman die naast zijn schoenen loopt en denkt dat iedereen naar zijn pijpen zal gaan dansen. Emoticon: Wink
    Nu wil hij ook ineens met de EU praten, als die Juncker nu maar zijn rubberen ruggengraat recht houdt, dan gaat het vogelnestje van zelf overstag, want het is en blijft een zakenman die geen geldelijk verlies wil lijden, die er nu door zijn eigen volk op wordt gewezen dat hij zijn eigen volk in hun zakken loopt te schijten. Emoticon: Laugh out loud

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Ziel je zit ongelofelijk uit je nek te lullen, China en Amerika hebben altijd een enorme goede band gehad, veel beter als met Europa, er zijn momenten in het verleden geweest dat de Chinezen de grootste groep immigranten van Amerika waren, ze hebben aan de basis van veel projecten gestaan en werden in Amerika als voorbeeld gezien voor hun eigen arbeiders. Emoticon: Blush
    Dat ging de mist in met Mao, na Mao en de bende van vijf werd het snel weer beter, dat is jaren goed gegaan tot dit ongeleide projectiel Trump even orde op zaken wil gaan stellen. Emoticon: Yes!
    Met China, met Zuid Amerika, met de EU, met Mexico, met Canada, wie denkt die luizenbos wel dat ie is. Emoticon: Confused

erwin
    User
    User icon of erwin
    spacer line

On 21-04-2018 04:43 jakarta-snacks wrote:
    Goedemorgen Trump haters.

Waardeloos he? Dat Noord Korea haar Nuclear programma stop wil zetten?
    Was zonder Trump, geheel vrijwillig, ook wel gebeurd.
    Toch?

Nucleair programma stopzetten? Doe ik lekker niet, denkt Holle Bolle Kim. Ondertussen lacht ie zich te pletter, want His Orange Highness met een dooie hamster op zijn hoofd is lekker met zijn seniele kop in de val getrapt. Emoticon: Laugh out loud

www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/2(...)-nucleaire-testsite/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,650,838 topic views - 228,801 posts - 13,635 topics - 19,587 members - last post @ 21-10-2018 14:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,968,179 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com