indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

NaCira
User
spacer line

Dag allemaal,

Ik heb een vraagje, ik ben namelijk bezig met een onderzoek voor school om een resort op te starten. in Bali. Nu wil ik graag onderzoeken of er interesse is in zo'n resorts in Bali? Waarom zou je in Bali willen wonen? En is je mening veranderd na de tsnunami, over wonen in IndonesiŽ?

Verder wil ik ook vragen of iemand mij kan helpen welke websites ik kan bezoeken, welke instanties ik kan benaderen etc.

Als je me kan helpen met informatie of dergelijke, aarzel niet om te reageren.

Groet
NaCira

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

een fictief resort mag ik hopen...er is al veel teveel natuur gesloopt ten koste van het zoveelste resort....

E.Vliet
User
spacer line

NaCira,

Ik denk dat er inderdaad wel genoeg resorts staan op Bali die ook nog eens bijna geen gasten hebben. Bali is een mooi eiland waar de meeste mensen wel zouden willen wonen, maar het is erg moeilijk om je daar te vestigen.

Over je vraag of "je mening is veranderd na de tsunami, over wonen in Indonesie" moet je het volgende weten:

Indien je Indonesie over Europa zou "leggen" zou het uiterste westelijke punt bij Amsterdam liggen en het uiterste oostelijke punt bij Moskou. Ik kan me voorstellen dat mensen die het plan hadden zich in Banda Aceh te gaan vestigen nu twijfelen....
Maar nee hoor, Indonesie is groot en een tsunami zal mensen niet afschrikken om in Indonesie te komen wonen. En gevaar loert overal moeten we maar denken.

Misschien zou je het thema van je onderzoek voor school moeten veranderen in: "een onderzoek wat je met het geld kunt in Aceh waar je anders een resort van zou bouwen op Bali?"

Veel succes.
Erwin

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-04-2005 10:33 NaCira wrote:
Dag allemaal,

Ik heb een vraagje, ik ben namelijk bezig met een onderzoek voor school om een resort op te starten. in Bali. Nu wil ik graag onderzoeken of er interesse is in zon resorts in Bali? Waarom zou je in Bali willen wonen? En is je mening veranderd na de tsnunami, over wonen in IndonesiŽ?
NaCira

Best NaCira,

Ik vraag mij af of er veel mensen zijn actief op dit forum die op Bali in resorts komen, m.a.w. ik vraag mij af oef je hier wel op het goede forum zit mbt je vraag.
Er zijn, naar mijn mening, al veel te veel resorts op Bali, met name in het zuiden in Nusa Dua. Resorts zijn vaak in handen van buitenlandse multinationals waarvan de gemiddelde Balinees naar weinig terugziet. Bovendien wordt er omwille van de bouw nogal hardhandig omgegaan met de natuur. Er zijn genoeg, kleinere hotels die in luxe niet onderdoen maar meer met het echte Bali te maken hebben.
De resortbezoekers willen over het algemeen niet op Bali wonen maar de echte Indonesieliefhebber vaak wel. Op Bali wonen is wel even wat anders dan drie weken in ***** omgeving te zitten waarbij het je aan niets zal ontbreken behalve aan een adequaat banksaldo na thuiskomst en het gemis van het echt Bali.
Of er iets na de tsunami verandert is................... Een wat vreemde vraag en daarvan heeft mijn bovenbuurman al ten dele uitleg gegeven. Een tsunami komt niet zo vaak voor (althans niet in die extreme mate) Je zou net zo goed kunnen vragen of er na de bomaanslag in Madrid vorig jaar iets verandert is. die dingen gebeuren. Je moet maar net op een verkeerd moment ergens zijn. Risico's uitsluiten op dit gebied is een beetje moeilijk. In Azie zijn regelmatig aardbeving, overstromingen en vulkaanuitbarstingen (en heel af en toe een tsunami)

groeten en succes

Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Estrella
User
spacer line

Hallo,

Ik ben een studente en net als nacira ben ik ook bezig met een soortgelijke haalbaarheidsonderzoek voor een resort in Bali. Dit betreft een nog op te zetten seniorenresort voor 50+ die zich permanent willen vestigen op Bali.

Ik wil graag info verkrijgen over:

1. het visabeleid. Kan deze groep een visa krijgen voor onbepaalde tijd?
2. organisaties of instanties in Bali op het gebied van toerisme en/of gemeente. Websites van toeristische organisaties etc.
3. Websites of dergelijke die ik kan benaderen m.b.t. mijn onderzoek
4. Alle info of advies zijn van harte welkom

Groetjes,

Estrella Emoticon: Smile

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Misschien wil de president director van Balidiscovery jullie hebben, hij geldt eigenlijk als de communicatie man op Bali..
Als jullie zijn e-mail adres willen mail me dan even persoonlijk.

Verder de managing director van Pacific World, hij is balinees en weet als geen ander iets over de regelgeving en visas...

Ik heb nog in zijn geheel op papier staan het visabeleid, en stuur het graag naar jullie op.

Om nog even terug te komen op de resorts in Bali, natuurlijk zijn er al een heleboel resorts zowel low-budget als luxury... Ik acht een grote opkomst in villas en niet zozeer resorts.

En resorts waar de balinees niets van terugziet? wat dacht je van werk en kans op carriere? Ik ken genoeg balinezen die nu gelukkig werken in het hotelleven... maar goed

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

E.Vliet
User
spacer line

Estrella...

www.expat.or.id
www.bali-information.com
www.indonesia.nl
www.bali.com

Veel leesplezier.
Erwin

Estrella
User
spacer line

Thnx voor jullie Info... Maurits, ik zal je mailen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,340 posts - 13,717 topics - 29,630 members - last post @ 07-04-2020 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,977,552 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com