indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jurryt
User
spacer line

Hoi allemaal,

Mijn vrouw en ik gaan voor een poosje terug naar Nederland (momenteel in Indonesia) and natuurlijk hebben we van alles gekregen van haar familie om aan mijn familie te geven.

Mijn vrouw wil graag ingrediënten meenemen (vooral chili en allemaal soorten spices in kleine zakjes) en de familie heeft allemaal soorten thee gegeven om mee te nemen, zoals black en green tea zoals je in kleine Lipton thee zakjes vindt, maar dan in een grote zak.

De douane website geeft wel info, maar kan erg weinig vinden over ingrediënten. Kan iemand mij vertellen of het totaal OK is om dit soort dingen mee te nemen in de bagage?

bedankt!

spacer line  

Voor "eigen gebruik" is het wel toegestaan, behalve als je vers gesneden kruiden meeneemt.
Kan mss meeliftende "ongedierte " mee komen.

Ik neem soms kilo's ( voor eigen gebruik , ha ha ha ha ) voor bakken en braden, die je niet in NL ( Oriental,Wah Nam Hong ) niet te krijgen zijn .
Om pisang goreng te bakken, tepung mendoan ( voor tahu , tempe ) , allerlei bumbu (gado2-pecel, karedok , asinan etc .)

Ook medicijnen, jamu , kayu putih, pleister koyo , menthol cones voor pusing kepala (hoofdpijn) .
Uiteraard moet je het verspreiden , de pak kans is dan kleiner.

Voor thee/koffie heb je limiet (het is standaard).

bisa dicek of makemyday .

45havana
User
spacer line

Als ze in 1 koffer wat vinden dan openen ze alle koffers!Als je meer als 1 koffer hebt zou ik alles in 1 koffer doen en gokken dat die koffer niet onderzocht wordt.

bulekurus
User
spacer line

Ik vertrek ook maar richting Indo, 50 kilo machines..mag 30 kilo ruimbagage waar ik 2 kilo te veel in wil doen. Cabinkoffer wil ik 10 kilo in doen en mijn blokje staal van 8 kilo in een shopping plastiekzakje die ik na inchecken in mijn Cabinkoffer wil toevoegen . Is dit realiseerbaar ... zal blij zijn dat ik in yoga geraak , het wordt apannend

jurryt
User
spacer line

Ok, dus in principe als het niet meegenomen mag worden halen ze het eruit en daar blijft het bij? Of krijg je dan een boete enzo? Wil gewoon niet het risico nemen.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Gewoon meenemen, mits in "beperkte mate" voor "eigen" gebruik.
Amsterdam airport is géén Sydney, Melbourne of Perth, waar je niets van etenswaar mag invoeren.
Wij nemen ook (vaak op verzoek) altijd van alles mee, zoals koffie, thee, abbon, fruit en kruiden.

SOLO MAN FOREVER

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat ik mee maakte is als dat je met de KLM heel vroeg aan komt, voor 6 uur meende ik en dan is er nog niet veel douane aanwezig .
Maar reken er op dat alles tegenwoordig automatisch gescand word... Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 14-01-2017 13:30 schreef jurryt:
Hoi allemaal,

Mijn vrouw en ik gaan voor een poosje terug naar Nederland (momenteel in Indonesia) and natuurlijk hebben we van alles gekregen van haar familie om aan mijn familie te geven.

Mijn vrouw wil graag ingrediënten meenemen (vooral chili en allemaal soorten spices in kleine zakjes) en de familie heeft allemaal soorten thee gegeven om mee te nemen, zoals black en green tea zoals je in kleine Lipton thee zakjes vindt, maar dan in een grote zak.

De douane website geeft wel info, maar kan erg weinig vinden over ingrediënten. Kan iemand mij vertellen of het totaal OK is om dit soort dingen mee te nemen in de bagage?

bedankt!

hahaha Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

On 14-01-2017 15:41 45havana wrote:
Als ze in 1 koffer wat vinden dan openen ze alle koffers!Als je meer als 1 koffer hebt zou ik alles in 1 koffer doen en gokken dat die koffer niet onderzocht wordt.

Het gaat om de pak kans te verkleinen.
Mijn ervaring sinds 1979 t/m 2014( 2015-2016 niet geweest) is dat we altijd :
1. gescheiden in de rij gaat bij de douanecontrole op Shiphol.
2. bij een blanke (o.a mijn vrouw / en zelfs mijn zoon ) zijn zelden aangehouden
3. wacht soms tot dat het een lange rij wordt en als het kan wachten totdat een pasagier met de "verkeerde" uieterlijk of huidskleur aangehouden wordt.
Dan kan snel wegglippen ,
4.Vroeger vlieg ik wel Lufthansa, vaak niet gecontroleerd in FRA , vliegen naar A'dam is binnenlandse EU . Nooit gecontroleerd .
Dat ik tegen mijn vrouw zegt , als ik dat geweten had zou ik een halve koffer kretek meenemen.
5.Ooi met Air France gegaan (aanbieding) , niet gecontroleerd in Parijs.
Dus fluitend naar buiten gaan op Shiphol, WEL aangehouden.
Vroeg ik aan de douanier , meneer u heeft een transitkoffertje/label uit Indonesia .

spacer line  

On 14-01-2017 16:41 bulekurus wrote:
Ik vertrek ook maar richting Indo, 50 kilo machines..mag 30 kilo ruimbagage waar ik 2 kilo te veel in wil doen. Cabinkoffer wil ik 10 kilo in doen en mijn blokje staal van 8 kilo in een shopping plastiekzakje die ik na inchecken in mijn Cabinkoffer wil toevoegen . Is dit realiseerbaar ... zal blij zijn dat ik in yoga geraak , het wordt apannend

ik zie geen problemen', althans niet op de Intercontinentale vlucht. Te zware handbagage is makkelijk naar binnen te smokkelen. 2 kilo overgewicht voor incheck bagage ook geen probleem. Mocht je ook nog binnenlands moeten vliegen dan wel maar die tarieven zijn wel betaalbaar.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 15-01-2017 12:24 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Het gaat om de pak kans te verkleinen.
Mijn ervaring sinds 1979 t/m 2014( 2015-2016 niet geweest) is dat we altijd :
1. gescheiden in de rij gaat bij de douanecontrole op Shiphol.
2. bij een blanke (o.a mijn vrouw / en zelfs mijn zoon ) zijn zelden aangehouden
3. wacht soms tot dat het een lange rij wordt en als het kan wachten totdat een pasagier met de "verkeerde" uieterlijk of huidskleur aangehouden wordt.
Dan kan snel wegglippen ,
4.Vroeger vlieg ik wel Lufthansa, vaak niet gecontroleerd in FRA , vliegen naar Adam is binnenlandse EU . Nooit gecontroleerd .
Dat ik tegen mijn vrouw zegt , als ik dat geweten had zou ik een halve koffer kretek meenemen.
5.Ooi met Air France gegaan (aanbieding) , niet gecontroleerd in Parijs.
Dus fluitend naar buiten gaan op Shiphol, WEL aangehouden.
Vroeg ik aan de douanier , meneer u heeft een transitkoffertje/label uit Indonesia .

Tegenwoordig worden alle koffers gescand in en uit de bagage .
Ik had eens twee sloffen gekocht en zonder ik het wist had mijn vriendin een slof in de koffer gedaan .
Bij de douane zei die man je hebt een slof te veel, ik tegen stribbelen nee je mag toch twee sloffen mee nemen.
Ja zei hij maar er zit ook nog een slof in de bagage dat zijn er drie, ik verbaast mijn vriendin was niet in de buurt dus kon het haar ook niet vragen, maar het was heel vroeg in de morgen dat wij aan kwamen en die man liet mij gewoon door gaan.
Kijk dat is positief als je er van beter word.
Ja natuurlijk was deze beambte een schikkelijk man die het probleem niet groter wilde maken, dat zijn de professionals, dan sommige zeikers, die nog uit uit de kast moeten komen..... Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

jurryt
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Salina, soms slipt het engels er in ;-).

On 15-01-2017 12:24 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

[...]
4.Vroeger vlieg ik wel Lufthansa, vaak niet gecontroleerd in FRA , vliegen naar A'dam is binnenlandse EU . Nooit gecontroleerd .
[...]

Toevallig dat je dit benoemt. Wij vliegen nu ook via Lufthansa met een transit naar Schiphol. Moeten we dan door de immigratie van Duitsland heen gaan/baggage meenemen? Of automatisch en dan in NL door immigratie?

Travel stress, is aantal jaar geleden dat ik weer eens eventjes in NL ben geweest.

spacer line  

On 16-01-2017 05:01 jurryt wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Salina, soms slipt het engels er in ;-).

[quote removed]

Toevallig dat je dit benoemt. Wij vliegen nu ook via Lufthansa met een transit naar Schiphol. Moeten we dan door de immigratie van Duitsland heen gaan/baggage meenemen? Of automatisch en dan in NL door immigratie?

Travel stress, is aantal jaar geleden dat ik weer eens eventjes in NL ben geweest.

Bij de handbagage neem ik netjes de toegestane limiet.
De rest(overgewicht, extra sigaret ) gaat in de koffer , die gaat ongeopend naar Schiphol .
Ik praat over jaaaren geleden, nu ga ik als het kan rechtstreeks via Garuda of KLM.
Lufthansa vertrekt vroeg uit FRA , de eerste keer hebben we de aansluitende vlucht naar Amsterdam, de eerste (?) vlucht.
Nadeel is dat je snel moet lopen , voordeel komt je vroeg in Amsterdam, de douaniers zijn soms nog niet allemaal aanwezig.
De andere keren neem ik de volgende vlucht , toevallig(?) zijn de doorlaat posten op Schiphol nog niet 100% bemand.
Zelfs de relatief goede /goedkope emirates heb ik 2x gedaan , en liever niet , ben stukje ouder geworden .1x via duitsland, omdat ik met een groep gaat.
Wel 1ste klas trein naar en van duitsland.
Heb een paar honderd euro verdiend.

spacer line  

Voor wat t waard is:
Ca. 1,5 jaar geleden van JKT naar A'dam. Was alleen. In koffer een paar kg rendang..
Toen ik bij de band stond zag ik erboven een grote lichtbak met daarop de verboden, waaronder vlees.
Kwam 's morgensvroeg aan. Een van de eerste vluchten. Er stond een bataljon aan groene mannetjes. Douane. Al kickend of ze weer konden scoren.
Zoals altijd moest ik mijn koffer openen.
Daarin de gebruikelijke spullen en...zakken met rendang. Die wat lekten...
"Wat is dat?"
"Rendang. Gekruid vlees. Lekker. Voor familie."
Groenhemd pakte met een latex handschoentje een zakje wat op en legde m weer neer. Zei niks.
"Verder nog wat aan te geven? Sigaretten of zo?"
"Nee"
"Fijne reis verder".

Kan mee zitten, kan tegen zitten. Enne, in tegenstelling tot wat Surya schrijft, ik (blanke) word altijd gecontroleerd! Echt ALTIJD. Waarschijnlijk vanwege mn boeventronie Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .

Echter ook vaak vanaf Dusseldorf gereisd en aangekomen. Daar nog nooit controle gehad. Staan, vaste prik, slechts 2 controleurs, beetje kijkend, niet controlerend.
Vind persoonlijk Dusseldorf veel relaxter om te reizen. Veel kleiner, sneller, goedkoper. Maar ja, daar staat tegenover dat je, in geval van Emirates, wel in Dubai een paar uur aan t bier zit.

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Vind persoonlijk Dusseldorf veel relaxter om te reizen. Veel kleiner, sneller, goedkoper. Maar ja, daar staat tegenover dat je, in geval van Emirates, wel in Dubai een paar uur aan t bier zit.

Hé hë waar waar is dat bier te vinden, heb er ook vaak rond gezworven, maar in Dubai nooit geen bier gezien, vergis je, je eigen niet was het misschien een andere lucht haven... Emoticon: Wink Emoticon: Sadley

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 17-01-2017 07:29 zieleffe wrote:

[quote removed]

Hé hë waar waar is dat bier te vinden, heb er ook vaak rond gezworven, maar in Dubai nooit geen bier gezien, vergis je, je eigen niet was het misschien een andere lucht haven... Emoticon: Wink Emoticon: Sadley

De Irish Pub, Heineken house en een paar vd duurdere restaurants verkopen er bier. En uiteraard in de lounges.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dan moet je het net weten waar die zitten, want ja rond om mij heen kijken zie ik alleen frisdranken en wat meer zij,geen bier, maar ik ben meestal al gelijk met die treintje naar de andere kant van die grote airport gegaan en dan zit je dicht bij de gate waar je door reist.
Maar ik heb ook een prinsipe die ik hier ook aan houd, geen extra dure drank nemen, ook al ben ik een bier drinker.
Ik was laatst in een Hotel daar was een klein pilsje al 45.000rp dat vind ik al te gortig ik ga niet als een normale sloeber boven mijn budget, ben gekke henkie niet.
Al heb ik zo dorst dan zal ik het met een blikje cola doen...... Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Eindelijk heb ik op Jakarta Airport ook bier gevonden, de laatste keer toen ik naar Holland ging, maar je zit dan wel afgeschermd in een of andere Lounge naam ben ik vergeten.
Wel duurder maar niet 45. 000 rp maar 32.000rp wat ook eigenlijk duur is, maar goed op alle luchthavens betaal je meer, zoals op Schiphol 4 € per middel fles Heineken

spacer line  

Op 17-01-2017 09:27 schreef zieleffe:

Ik was laatst in een Hotel daar was een klein pilsje al 45.000rp dat vind ik al te gortig ik ga niet als een normale sloeber boven mijn budget, ben gekke henkie niet.

Dat is wel erg veel Ziel, ik laat hier mijn bier aan huis bezorgen, 24.000 IDR voor een grote Bintang. Restaurants vragen hier over het algemeen minimaal 30.000 en meestal niet meer als 40.000.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 17-01-2017 09:27 zieleffe wrote:
Dan moet je het net weten waar die zitten, want ja rond om mij heen kijken zie ik alleen frisdranken en wat meer zij,geen bier, maar ik ben meestal al gelijk met die treintje naar de andere kant van die grote airport gegaan en dan zit je dicht bij de gate waar je door reist.
Maar ik heb ook een prinsipe die ik hier ook aan houd, geen extra dure drank nemen, ook al ben ik een bier drinker.
Al heb ik zo dorst dan zal ik het met een blikje cola doen...... Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Eindelijk heb ik op Jakarta Airport ook bier gevonden, de laatste keer toen ik naar Holland ging, maar je zit dan wel afgeschermd in een of andere Lounge naam ben ik vergeten.
Wel duurder maar niet 45. 000 rp maar 32.000rp wat ook eigenlijk duur is, maar goed op alle luchthavens betaal je meer, zoals op Schiphol 4 € per middel fles Heineken

Het is iets van 22 Dirham voor een halve liter, niet goedkoop maar ff lekker rustig zitten en een verfrissende versnapering mag wat kosten op vakantie Emoticon: Smile

In Jakarta kun je makkelijk 1 van die lounges in 75.000/100.000 betalen of je credit card laten zien en drink maar raak, zoveel Anker/Bintang je op kunt.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

spacer line  

Op 17-01-2017 07:29 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Nee, geen andere luchthaven, is toch echt Dubai. Irish pub. Wilde een peuk roken en werd gewezen naar een glazen hok, stijf van de rook. 50 Meter verder was een pub. Bier en roken. Niet goedkoop, maar lekker koud bier in de zandbak. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

bulekurus
User
spacer line

Oef wat een rit ... 49 kilo meegesleurd ...overal door , wel 5 keer koffer open ,alleen een beetje stom geweest met AirAsia , vergeten op voorhand kilo''s te kopen , 15 kio..lion air was beter geweest .Thai airways niets gezegd ! Dat allemaal met 1 hand Emoticon: Worship .
Wel koffer opengesneden...ze dachten misschien dat er een klomp goud in zat Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Selamat Datang Bule

Je bent er weer in de wereld van reality soap van nepotisme van corruptor en chaos.
Dit leven geeft wel een soort spanning mee en het is best spanend in zo wereld te overleven
Het is niet saai en je hebt elke dag wel iets om op en aan te merken bij mij dan wel.
Met welk maatschappij ben je de wereld over gegaan en als ik het begrijp dan is je back open gesneden hier of al in de zandbak ik weet niet hoe je gereisd bent..... Emoticon: Nice

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,206 posts - 13,488 topics - 16,248 members - last post @ 22-09-2017 21:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,046,163 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com