indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

FemkeK
User
spacer line

Laatst hebben we met een reisbureau een reis naar indonesie proberen te plannen. Uiteindelijk zijn zij totaal afgeweken van onze wensen en zijn we op dit moment zelf aan het kijken wat we kunnen doen. Vriend wil graag dat alles geregeld hebben voor we daar zijn. We vliegen eind augustus naar Medan, aankomst vroeg in de ochtend en gaan meteen door naar Bukit lawang, Daar slapen we 2 nachten om vervolgens door te gaan naar Tangkahan. Ook weer 2 nachten slapen en door naar het Tobameer. We slapen die nacht in Tongging en rijden de volgende dag naar Parapat om daar de boot te pakken naar Samosir. Hier blijven we 2 dagen. We gaan dan terug naar Medan, slapen er een nachtje en vliegen naar Bali.
Nu willen we op bepaalde reisdagen graag een driver/gids regelen zodat we ook wat bezienswaardigheden kunnen doen. Dit is sowieso van Tangkahan naar Tongging, Tongging naar Parapat en van Parapat naar Medan.
Hoe denken jullie hierover? Zou je de rest ook met een driver doen of kan het prima met een taxi?
Waar zou ik een betrouwbare driver kunnen regelen?

Alvast bedankt!

spacer line  

Is alles op sumatra plus vlucht naar Bali al vastgelegd? Zo niet dan zijn er meer interressante mogelijkheden op Sumatra, je zou daar zeker een week of drie voor kunnen uittrekken.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.FemkeK
Het ligt er een beetje aan wat je gewend bent en wat je wilt.

Van Medan naar Bukit Lawang is er in elk geval tot Binjai niks aan en weinig reden om te stoppen.

Van Tangkahan naar Samosir kan op één dag, ik zou alleen de route via Kabanjahe en Tele nemen voor de heenweg met vanuit Tele een spectaculair uitzicht over het Tobameer en Samosir. Deze route wordt helaas weinig genomen, maar is alleszins de moeite waard. Als je vanut Samosir en Parapat verder naar Medan gaat is het niet nodig om een auto met chauffeur te nemen; je kunt ook heel goed een travel (deel”taxi”) nemen waarmee je goedkoper uit bent. Ik zeg dat omdat een groot deel van de weg nou niet het toonbeeld is van een lieflijk landschap. Dan kom je uit op één dag autohuur, maar de kans is groot dat je een extra dag moet betalen omdat de auto leeg heen of terug moet.
Alternatief is de auto huren vanaf Tangkahan tot Medan (dus 4 dagen als ik goed reken) maar dan moet je wel minstens eenmaal met de ferry vanuit Parapat naar Samosir en kun je dus op Samosir gebruik maken van de auto. dat heeft voor- en nadelen.
Het voordeel is dat je het hele schiereiland kunt verkennen (maar dat kan met een brommer ook) en nergens geen omkijken meer naar hebt. Nadeel is dat je relatief veel betaald als je doel is om te relaxen op Samosir.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

FemkeK
User
spacer line

Dankjulliewel vast voor de reacties.
De route en de eilanden staan zo goed als vast.

Eigenlijk ben ik het helemaal niet gewend om met een driver te reizen. Ik nam meestal een bus of taxi. Mijn vriend vindt dit echter niet prettig. Het is de eerste keer dat hij naar Azie gaat en hij wil het allemaal graag geplant hebben.

Dankjewel voor de route! Klinkt goed Emoticon: Smile .

Ik had zelf inderdaad ook het idee dat we op Samosir de auto niet nodig zouden hebben. We zijn daar van plan om een beetje rond te kijken en wat te relaxen. Dat zou inderdaad met een brommer kunnen (motorrijbewijs vereist? Vriend heeft deze wel).

Hebben jullie eventueel tips voor een driver?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,376,998 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com