indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (0 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

milja5verf
User
spacer line

hallo, kun jeonline nog een afspraak maken voor je visum indonesia bij de ambassade in denhaag
ons lukt het niet!!

45havana
User
spacer line

Milja,neem een visumburo in de arm.Kost net zo veel maar minder stress.

songo
User
spacer line

Op 02-01-2017 11:16 schreef milja5verf:
hallo, kun jeonline nog een afspraak maken voor je visum indonesia bij de ambassade in denhaag
ons lukt het niet!!

Nee dat kan/hoeft niet meer. Eerst formulier online invullen, uitprinten en voorzien van een pasfoto. Met formulier en paspoort direct naar den haag, dagelijks tussen 09.00 en 12.00 uur. Kosten 45 euro voor visum voor 60 sagen. 3 dagen later kan je paspoort met ingeplakt visum weer ophalen.

tujuan sama jalan yang lain aja

spacer line  

Je weet ook dat er een visum on arrival is he? Als je <30dgn blijft.. Gratizz.

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

milja5verf
User
spacer line

oke, dank jullie wel voor de reacties. we gaan naar denhaag!

Leonard
User
spacer line

Heeft iemand de volgende informatie voor mij?
Op 21 januari 2017 arriveer ik per vliegtuig in Jakarta. Ik ben van plan een visum on arrival te nemen voor 30 dagen. Minj werkelijke verblijf duurt 43 dagen.
Bij eerdere bezoeken heb ik mijn 30 dagen visum on arrival tussentijds kunnen verlengen met nog eens 30 dagen. Daarvoor ben ik naar Immigrasi in Yogya geweest. Twee jaar terug heb ik dat bij Immigrasi Malang kunnen regelen. Was een beetje moeite maar het werkte naar behoren.
Elders lees ik dat verlenging van een 60 dagen visum in principe niet gaat. Hoe zit dat met mijn 30 dagen on arrival visum? Is dat nog verlengbaar via Immigrasi?

spacer line  

Als je een visum koopt bij binnenkomst kun je dat verlengen, een gratis VOA niet. Gemakkelijker en goedkoper is vooraf een 60 dagen visum bij de ambassade te halen.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 15-01-2017 01:58 schreef jobvanstaalduinen:
Als je een visum koopt bij binnenkomst kun je dat verlengen, een gratis VOA niet. Gemakkelijker en goedkoper is vooraf een 60 dagen visum bij de ambassade te halen.

Dat is nog maar helemaal de vraag, of het makkelijker en goedkoper is om meteen een 60 dagen visum bij de ambassade te halen.
Ja, als je in (of vlak bi) Den Haag woont, en/of ver van het immigratiekantoor in Indonesië verblijft, of de taal niet machtig bent, of geen vakantietijd te verliezen hebt.
In veel gevallen is het ook net omgekeerd, en is ter plaatse verlengen van een VOA voordeliger en handiger, zeker als je dat al eens eerder hebt gedaan!

Thank God I'm a country boy

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hier wordt een mens toch moe van. Wat een krentemikkers toch die Nederlanders. En masochisten.
Neem lekker een visumbureau in de hand, dan kan je geen fouten maken. Men denkt goedkoper uit te zijn door zelf naar Den Haag te gaan. Fout: vergeet de reis- en verblijfkosten niet, de tijd, de ergernis en het feit dat je terug gestuurd kan worden omdat het niet compleet is. Voor een visumburo hoef je nergens naar toe. Plaats jezelf achter je PC en stuur wat ze vragen, betalen en op je stoel wachten totdat je paspoort met visum binnenvalt.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik deed het in Nederland ook altijd met een visumbureau.
Ze kwamen mijn paspoort en zooi ophalen en een paar dagen later had ik het weer terug.
Ik woonde niet eens zo ver van Den Haag, misschien max een half uur, maar alleen het parkeren vind ik al verschrikkelijk in de grote steden. Emoticon: Blush

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik regel mijn sosbud visum (al 5 jaar) nog altijd lekker zelf bij de ambassade.
Is weliswaar enkel reis 3,5 uur met bus, trein en tram (maar meestal wandel ik gewoon vanaf CS naar de ambassade), maar tevens ons jaarlijks uitje vanaf Parkstad naar de Randstad. Bij de ambassade ben ik hooguit een kwartier, maar kan wel nog Den Haag bekijken, naar Kijkduin of naar Scheveningen. Kan ik tevens 's avonds nog mijn zus en schoonbroer bezoeken in Utrecht. Daarvoor heb ik speciaal een dalurenabonnement met keuzedagen bij de NS aangeschaft voor € 54, waarmee ik officieel 7 keer jaarlijks vrij treinreizen heb (in de praktijk 5 keer, omdat ik 6 maanden in Indonesië verblijf). Maar met een Blokker-, AH- of Kruidvatkaartje is het ook te doen.
Een visumbureau kost me voor 2 visa net zo veel. En tijd heb ik sinds mijn 65e in overvloed.
Als ik er vakantiedagen voor moet opnemen, is het natuurlijk een ander verhaal, en zou ik het ook via een visumbureau regelen.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Als je er een leuk uitje van kan maken is het hartstikke leuk om Den Haag te bezoeken.
Maar wel in de zomer dan met al die leuke terrasjes. Emoticon: Yes!

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 15-01-2017 04:14 schreef salina:
Als je er een leuk uitje van kan maken is het hartstikke leuk om Den Haag te bezoeken.

Precies, b.v. op het Anna Powlonaplein, het Spui of de Lange Voorhout.
En mijn visum regel ik altijd in augustus, en kan een zonnige zomerdag uitzoeken, nu je tegenwoordig geen verplichte afspraak meer hoef te maken.
Overigens ligt de Indonesische ambassade van Den Haag niet in het centrum, en is parkeren daar makkelijk. Ik zie er steeds volop lege parkeerplekken vóór, tegenover of vlakbij in de Tobias Asserlaan. En anders wel om de hoek, in deJ acob Catslaan.
Voor mij is met de auto eigenlijk geen optie, omdat het 500 km rijden is.
Met de trein vind ik veel relaxter, en is voordeliger.

salina
User
User icon of salina
spacer line

500 km??? Moet je uit Parijs komen dan? Emoticon: Shut up!

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

500 v.v. .
Vanuit Z.O. Zuid-Limburg.
De ambassade in b.v. Brussel is maar 220 km v.v., maar daar kun je alleen terecht met een Belgisch (of Luxemburgs) paspoort.

spacer line  

On 15-01-2017 04:14 salina wrote:

Zo is het, de haag sgûhmp (den haag bruist)

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Op 15-01-2017 13:38 schreef Besguitstuiter met sallûf:

[quote verwijderd]

Zo is het, de haag sgûhmp (den haag bruist)

En als je met etenstijt komt kan je nog een lekkere rijstafel eten bij de ambasade.

Shalom

Petroek
User
User icon of Petroek
spacer line

Op 15-01-2017 01:58 schreef jobvanstaalduinen:

Om spraakverwarring te voorkomen: Een visum die je bij binnenkomst koopt is per definitie een VOA. Voor maximaal 30 dagen volstaat een stempeltje in je paspoort (die kan je niet verlengen).
Als je je VOA tot maximaal 60 dagen wilt verlengen moet je ermee rekening houden dat je minimaal 3 dagen in de buurt van de plaats van verlenging blijft. Hangt ook af van het moment waarop je je aanmeld. Want ze hanteren vaste tijden voor inleveren van formulier/pasfoto/vingerafdruk en afhalen. Kan lastig zijn bij een heel strak reisschema. Maar als je 60 dagen in Indonesie rondreist dan doe je toch gewoon relaxed?

.

spacer line  

Yep en die verleging is op sommige plaatsen nog idioot bureaucratisch.
Ik moest 3x op en neer.
1) Inleveren formulieren + paspoorten
2) Betalen
3) Ophalen
En, JA, dat is op 3 verschillende dagen... Ze krijgen t niet voor elkaar op na betaling op een knop te drukken en een geil stempel te zetten..
Las tijd geleden al dat t op een andere plek wel makkelijker kon.
Daar heeft de chef met al dat nepgoud op z'n schouders en die vleugels op z'n tiet (alsof een ervaren militair para is Emoticon: Laugh out loud ) de knop WEL gevonden.

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Yep, die knop hebben ze hier in het plattelandsstadje gelukkig wel gevonden, of dat nu komt omdat ik al jaren een fles knokwater voor de betreffende ambtenaar meeneem weet ik niet, ik hoor van mede bleekvoet indianen hier die ik wel eens tegen kom geen klachten.
Papieren inleveren, gelijk aan dezelfde ambtenaar betalen, na 5 minuten weer buiten, na een dag of 3 bellen, ligt het klaar er naar toe, bij binnenkomst gelijk paspoorten aangereikt krijgen en wegwezen, 2 minuten. Emoticon: Yes!

spacer line  

Sapperdeflap, Malam. Die 3 keer dat ik op en neer moest, kost me minimaal 3x een halve dag. Zeg maar 3/4 dag. Gekkenhuis.
Op Kantor Imigrasi waar honderd miljoen miljard buitenlanders komen en met nog geen 50 parkeer plekkies.

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Voor diegenen die hier lang wonen waarom geen indonesische paspoort aanvragen???

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Ooh, vergat dit erbij te zeggen. Het kan wel, zoals velen hier beweerden dat het godsonmogelijk is om een Indonesische paspoort aan te vragen.
Voorbeeld: Sita van Bemmelen Phd is WNI-er geworden in 2013, was Nederlandse.
http://www.biwaonline.com/our-staff/sita-bemmelen/

spacer line  

Een NL papiertje omruilen voor een Indo papiertje? Weet niet of dubbel paspoort (NL+INDO) is toegestaan volgens NL, maar indien nee, dan zou ik er nooit aan beginnen.
Toegankelijkheid andere landen is met NL papiertje tig x makkelijker dan Indo.
Los van feit dat als je serieuze gezondheidsklachten krijgt, je makkelijk terug kan vallen op de gezondheidszorg in NL. Schijnt iets beter, goedkoper en completer te zijn dan Indo, hoewel dat niet meer zo is als t geweest was.
En als SHTF.

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Gaat er niet om of jij dat wel of niet wilt. Gaat erom dat het wel mogelijk is.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

46,230,731 topic views - 220,396 posts - 13,423 topics - 15,624 members - last post @ 26-04-2017 12:48 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

84,584,457 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com