indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

mahonie
User
spacer line

Meneer Zieleffe, zelf ben ik niet meer zo piepjong; ik vind het alléén jammer dat u zo boos bent, woede kost namelijk heel veel energie en die energie kunnen wij op deze niet zo jonge leeftijd beter besteden aan aangename dingen. Maar het is inderdaad uw eigen leven.
Ik kan er niets aan doen dat ik sociaal ingesteld ben. Sorry als ik u hiermee kwets.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Voor de tweede keer weer getypt toch opgeslagen maar de modem begaf het had de batterij was niet genoeg opgeladen.
Mahonie
Juist wel die woede die ik had, gaf mij heel veel aderalinea energie, want als je het te netjes wil doen, dan lachen ze je uit, dan denken ze, heb je die stumperd weer, maar dat komt omdat ik zo denk, ze negeren mij heel veel wat ik schrijf.
Nou is de kwaliteit van het schrijven niet zo goed, dat besef ik ook wel mijn grammatica is niet zo als het moet zijn.
Tenslotte is het niet Turkies....... Emoticon: Angry
Dat negeren is zo erg dat ik er van gehard word en mij afzet tegen alles wat politiek correct is en zacht handig benaderd word daar ben ik niet gevoelig voor.
Dat medelijden hebben de mensen niets aan, doet wat je kan, maar probeer meer er uit te halen wat er in zit
Dat negeren dat zegt meer over u (zij die zich eigen aangesproken voelen) dan over mij
Het gebeurd steeds vaker en meer, dan zeg ik u gedag na 12 jaren heb ik er eigenlijk ook wel schoon genoeg van.
Zo behandel je niet iemand maar toch gebeurd het er zijn wel meer mensen hier weg gebleven en waar dat aan lig weet ik niet, ik ben geen psygoloog, maar een realist.
Wat goed gaat hoef je niet te melden, daar worden de mensen melig van, maar wat niet goed gaat is pas interessant
Dit was de derde keer dat ik het typt, wat er aan de hand is weet ik niet, maar hoop dat het nu goed gaat, even kopiëren en dan submit drukken..... Emoticon: Shut up! Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye

had heel veel getypt maar er sprong een andere site voor mijn beeld en ben o mijn getypte kwijt ook niet terug te krijgen op Ctrl Z .
Misschien wel goed ook, want ik had het over de situatie die mensen straks in de toekomst mee te maken krijgen en nu er geen oog voor heeft.
Want ze zijn nog steeds in Moon van hun partner, maar straks als de AOW om de hoek komt kijken, geconfronteerd worden met de helft van de helft uitkering.

http://www.elsevier.nl/nederla(...)tweede-kamer-429346/
Onrust op Binnenhof: verwarde man dreigt met bom

De omgeving rond de Tweede Kamer werd donderdag aan het eind van de middag afgezet. De politie heeft een 59-jarige Hagenaar tegen de grond gewerkt, die dreigde met een bom.

De man, die door de politie wordt omschreven als ‘mogelijk verward’, gooide donderdagmiddag een tas naar het Kamergebouw. Daarbij schreeuwde hij dat er een bom in zat. Hij werd door de Marechaussee gesommeerd zijn kleren uit te trekken, maar liep daarna toch in de richting van de agenten. Een van hen loste een waarschuwingsschot.

Volgen
Politie Den Haag ✔ Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.POL_DenHaag
Incident binnenstad #DenHaag 59-jarige Hagenaar aangehouden. Niet gewond door waarschuwingsschot. Verdachte mogelijk verward.
01:21 - 6 januari 2017
30 30 retweets 8 8 vind-ik-leuks
Klaagde over uitkering

Politie en marechaussee stonden in grote getalen op het Plein voor de ingang van de Kamer. Medewerkers van het parlement mochten de uitgang aldaar niet verlaten. Het Binnenhof en het Plein werden ontruimd.

Volgens Omroep West meldde de man zich eerder bij een politiebureau waar hij klaagde over zijn uitkering. Daar zou iets mis mee zijn. Toen de agenten hem niet konden helpen, liep hij boos naar het Plein, waar hij riep dat er een bom in zijn tas zat.

Afzettingen zijn opgeheven

De aanvankelijke afzettingen zijn inmiddels opgeheven. Volgens een woordvoerder onderzoekt de politie nog altijd wat er precies in de tas zit.

Zwaarbewapende agenten vragen iedereen om op afstand te blijven. De man die door de marechaussee is vastgegrepen liep volgens bronnen op Twitter ‘schreeuwend’ op de marechaussee af. Hij ‘leek verward, en in elk geval zeer agressief’. In onderstaand filmpje is te zien hoe hij zich uitkleedt.

Deze man moet je niet veroordelen maar steunen voor wat hij heeft gedaan.
Kan ook wel zo iemand zijn, die door de overheid door omstandigheden in een benarde situatie zijn terecht gekomen.
Dus alles weg en dat overkwam onder ons velen jammer dat de techniek dit niet automatisch opslaat
Misschien maar goed ook, want ik was weer bezig velen onder u de oren te wassen, maar ja dat is door de techniek u bespaard gebleven........ Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Om Ziel,
Ik moet je uit een droom helpen. Zelfs al wordt de Wilders partij de grootste? Verandert er niets. Dan krijgen we een minderheids regering midden links. Of....... Een regering Wilders die de komende 2 jaar niets door de 1e kaner krijgt.

Er verandert alleen iets als het de volk de straat en het binnenhof op gaat om de politiek te saneren. Wilders krijgt nuers voor elkaar.

Zelfs referenda worden door corrupte politici tegengehouden.

En na de anti zwarte piet partij van aap Sylvana Simons? Wacht ik.op de volgende ontwikkeling in bananen republiek Nederland. De anti paashaas partij.. Wilders met 90 zetels in de kamer? Ja dan zijn de rapen gaar. Dat is een waanbeeld vrees ik.

It's only kinky the first time.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Zieleffe, ik heb beide fragmenten van Pauw bekeken, interessante uitzendingen. Ik snap alleen niet goed hoe het aansluit bij jouw relaas en wat je precies wil met dit topic. Wat is je stelling? Waar wil je het over hebben?

Het is ook niet zo dat de forumleden hier niet over zulke onderwerpen willen discussiëren volgens mij maar meer de onduidelijkheid wat nou eigenlijk je punt/insteek is.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jarno ik ben in Tangaran op mijn smartphone te beantwoorden, maar mijn grote vingers maak het moeilijk goed woorden te plaatsen.
Het gaat er om dat er door wijders veel protesten er aan zullen komen zodat er meer mensen de dupe word door een ambtenaren korpsen het afwentelt op de burgers Emoticon: Confused
Hierbij laat ik het de rest van mijn verhalen staan in andere topic en daarom maak dat het zo verwarrend.
Daarom deze topic voor geopend....

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Ok, dus als ik het goed begrijp verwacht je protesten van ambtenaren wanneer Wilders de verkiezingen wint en dat dan als gevolg de burgers daar de dupe van worden?

Dat lijkt mij wat ver gezocht, de actiebereidheid in Nederland is sowieso laag. Laatste keer dat er een fatsoenlijk groot protest was is volgens bij de kroning van Beatrix geweest of misschien in de jaren 90 eens stakende leraren (of havenarbeiders Emoticon: Wink )

Verder lijkt me ook dat ambtenaren die hun taak niet uitvoeren of weigeren uit te voeren als protest nog altijd niet burgers hun rechten af kunnen nemen.

Ik snap je vrees hier voor dan ook niet helemaal.

Nou ben ik al een jaartje of wat niet meer in Nederland woonachtig en heb ik ook vrij weinig binding met het onderwerp maar volgens mij zal het allemaal wel loslopen.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

zelfs als Wilders de grootste wordt,zullen ze er alles aan doen om niet met hem te hoeven regeren,een ongelooflijk rare coalitie wordt t dan van bijmekaargeraapte partijtjes om toch maar die meerderheid te krijgen en PVV koste wat kost buiten de deur te houden.En as dat niet werkt schieten ze hem dood,net als toen bij Pim Fortuin.Nederland is allang geen Democratie meer,maar we gaan gebukt onder een paar machtswellustelingen die toch gewoon doen wat zij willen.Op dit moment weet ik niet eens of ik nog wel wil gaan stemmen hier,dit land gaat volledig naar de klote... Emoticon:

spacer line  

Op 08-01-2017 11:19 schreef Veer01:
zelfs als Wilders de grootste wordt,zullen ze er alles aan doen om niet met hem te hoeven regeren.......Nederland is allang geen Democratie meer..... Emoticon:

Als de parlementaire democratie goed werkt is het zo dat als meer dan 50% van de zetels gaat naar partijen die niet met Wilders willen samenwerken, die samenwerking er ook niet komt. Daarom stem ik ook op een partij die niet met Wilders wil samenwerken. Ik denk dat deze partijen wel de meerderheid zullen halen. En als de democratie dan goed werkt kunnen de nederlandse kiezers voorkomen dat Wilders aan de macht komt.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Ergens lijkt het me mooi dat die wel in de regering komt samen met 1 of allicht 2 partijen. Dan zal er net als bij elke coalitie onderhandeld moeten worden en dan kunnen Henk en Ingrid ook inzien dat wat roepen makkelijk is maar daadwerkelijk beleid maken en regeren een heel ander spelletje is. Sprookje zal snel uit zijn. Emoticon: Party!

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Tja,toch gek dat iedereen op wilders wil gaan stemmen he...en een democratie werkt niet bij 81 partijen die meedoen...ik pleit voor minder partijen en gewoon duidelijkheid.. Emoticon: Shiny

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 08-01-2017 07:45 schreef _Jarno_:
Ok, dus als ik het goed begrijp verwacht je protesten van ambtenaren wanneer Wilders de verkiezingen wint en dat dan als gevolg de burgers daar de dupe van worden?

Dat lijkt mij wat ver gezocht, de actiebereidheid in Nederland is sowieso laag. Laatste keer dat er een fatsoenlijk groot protest was is volgens bij de kroning van Beatrix geweest of misschien in de jaren 90 eens stakende leraren (of havenarbeiders Emoticon: Wink )

Verder lijkt me ook dat ambtenaren die hun taak niet uitvoeren of weigeren uit te voeren als protest nog altijd niet burgers hun rechten af kunnen nemen.

Ik snap je vrees hier voor dan ook niet helemaal.

Nou ben ik al een jaartje of wat niet meer in Nederland woonachtig en heb ik ook vrij weinig binding met het onderwerp maar volgens mij zal het allemaal wel loslopen.

Beste Jarno dan zal ik het je proberen uit te leggen.
Velen gemeentes hebben miljoenen overgehouden van de zorg, waar ze vroeger nooit een cent aan hoeven uit te geven, doordat de overheid dat deed.
Maar nu ze het zelf in handen hebben gekregen, blijkt dat ze er niet alle geld aan besteed hebben.
Dit is maar een voorbeeld.
Meeste gemeentes hebben een PvdA en VVD burgemeesters, die hebben ook linkse (want ook de VVD is linkser geworden) ambtenaren geplaatst vrienden diensten noemen ze dat.
Over corruptie gesproken want Nederland kan er ook wat van.
Je lees toch ook dat de wethouders en burgemeesters niet meer zo transparant zijn.
Waarom verrijken de managers zich zo, terwijl het geld de ouderen toe kwam,in die tehuizen. Neen die konden zich verrijken door een systeem die de huidige regering had bedacht dit is ontstaan om vrienden diensten elkaar te helpen .
Ik heb er zo vaak over geschreven in die tijd van de provo's, hebben ze met elkaar afgesproken dat ze de maatschappij zouden gaan veranderen, allemaal ontstaan in de studenten tijd en daar was een school die daar boven uit stak Neijenrode .
Als het hele systeem weer om gooien zoals de PVV en Baudet en andere deskundigen die nu open durven te schrijven wat er gebeurd is, lees eens meer daarover , dat graaien willen stoppen dat is niet voor niets want het verrijken van en door die lieden zal dan pas aan het daglicht komen en dan moet je die verbaasde volk een zien wat ze aan gericht hebben, neen jullie allemaal, blijf maar lekker dromen en je komt er wel achter, als je ook je hand moet ophouden als AOWer of Pensionado dan pas zal je waker worden.
Want je bent niet zeker meer van je inkomen doordat het niet meer waarde vast is.
Waarom willen die jongeren er niet meer aan betalen, omdat ze geen vertrouwen meer hebben in dit systeem, en zien dat hun geld opgeslokt word door die graaiers die dan weer dat door spelen op de ouderen, die zijn er te veel en hun hoge leeftijd dat is het probleem. Emoticon: Angry
Neen die graaiers dat is het probleem. !!!
En nu komt de cloe ambtenaren zijn ook mensen.
Waarom zal ik daarvan ook geen graantje mee pikken en zo zal daar een einde aan gemaakt worden .
Want die hebben dit van dichtbij meegemaakt .ben benieuwd,hoe dat zal aflopen.

P.S. Doordat er op andere topic's afgeweken word, omdat ze het dan over Nederland hebben is deze topic er juist voor dat te voorkomen.
Dat geeft veel beter overzicht dan in Omong omong tussen al die draadjes het goed te over zien...... Emoticon: Stupid Emoticon: Yawn Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye
P.S. Weet je nog vorig jaar dat er een man zich in de brand stak bij de ambassade in Jakarta hoe zou dat nu komen?????

spacer line  

Op 10-01-2017 00:18 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Meeste gemeentes hebben een PvdA en VVD burgemeesters,

Volgens de gegevens van het ministerie van Binnenlandse Zaken waren per 29 april 2015 de partijlidmaatschappen van de burgemeesters :
Partijen Posten Percentages
CDA 116 33.9 %
VVD 93 27.2 %
PVDA 78 22.8 %
D66 20 5.8 %
CU 11 3.2 %
GL 9 2.6 %
OVG 8 2.3 %
SGP 6 1.8 %
GEEN 1 0.3 %

spacer line  

Op 10-01-2017 00:18 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

...... dat graaien willen stoppen dat is niet voor niets want het verrijken van en door die lieden zal dan pas aan het daglicht komen en dan moet je die verbaasde volk een zien wat ze aan gericht hebben,.......
Waarom willen die jongeren er niet meer aan betalen.........hun geld opgeslokt word door die graaiers ........
Neen die graaiers dat is het probleem. !!!

Ja Ziel wat is nou precies een graaier? Ik denk iemand die met weinig moeite veel geld verdiend, vaak absurd veel geld dat vaak opgebracht wordt door velen. Laten we zeggen mensen die bruto meer dan 200.000 euro naar binnen harken in een jaar. En dat zijn er velen. Liefst 51.000 zitten hier boven. Voetballers, schrijvers van bestsellers, topartiesten en mensen in raden van bestuur van beursgenoteerde bedrijven dat zijn de grootste graaiers. Soms gaat het om bruto jaarinkomens van meer dan een miljoen euro. Top managers, advocaten en top accountants graaien vaak meer dan 200.000 euro bijenkaar. En wat te denken van een piloot die tot 20.000 euro per maand verdient. Of bijzondere presentatoren en artiesten die zelfs bij de publieke omroep meer dan 2 ton bij elkaar weten te graaien. Zelfs bij "semie publieke" instellingen zoals ziekenhuizen en woningbbouwcorporaties wordt soms meer dan 200.000 euro verdiend, maar dat wordt dank zij de politiek nu wel aangepakt. Maar gelukkig zijn er ook nog mensen die zich voor de publieke zaak willen inzetten en geen belang hechten aan het grote geld dat in het bedrijfsleven kan worden verdiend. Kamerleden, wethouders, ministers, ambtenaren die het niet in de eertste plaats om het geld gaat en de ambitie hebben zich in te zetten voor de publieke zaak.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja hoor Job dat kan zo zijn .
Politieke correctheid dat weten we al
In mijn gemeente waar ik woon heb je ook een P.vdA burgemeester een heel goede aardige man sociaal als de pest, maar oplossingen aandragen als het komt om de ouderen tegemoet te komen is niet mogelijk want daar kan hij als persoon niets aan veranderen.
Het is de kliek wat je noemde met een salaris boven de 200.000€ die het voor het zeggen heeft en daar ga je met je sociale gedrag die machteloos toe ziet hoe er toch door het systeem word beslist en je ben machteloos een toekijker...
Terry Baudet (schrijf ik het goed) is er op een filmpje heel duidelijk over, dat het systeem veranderd word als het aan hen lig.
Dat spelletje dat de studenten vroeger hebben gemaakt, is nu niet zo maar weg , je weet wat je creëert kan soms na jaren verkeerd zijn en dan pas worden ze wakker dat het zo als het afgelopen jaren is gegaan, het niet zo door kan gaan, dat weten we met zijn allen maar we doen er niets mee en stille wateren hebben diepe gronden.
Dat er heel veel mensen toch stiekem op Wilders zullen stemmen zal toch een grote impact hebben op de samenleving en bagatelliseert het nu niet, hij word de grootste.
Ik heb het met Trump ook voor speld en is ook uit gekomen.

Onder de ambtenaren zullen best mensen bij zitten die goed zijn, maar je heb van die fanatiekelingen die gaan er voor om je ten gronde te brengen daar krijgen ze die door gaan en er een geharde L*L van de vrouwelijke hebben zo rechtvaardigheid gevoel dat ze door gaan tot je er bij neervalt en wat die betreft krijgen weet ik niet een orgasme...... Emoticon: Shut up!
Verder is het moeilijk om de ervaringen voor het voet licht te brengen, maar soms jeuken je handen, zo dat je het er uit zou schreeuwen van onrecht, wat sommige mensen aangedaan word.
Het bewijs lig altijd aan die persoon die het aangaat en dat is heel moeilijk. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Wat betreft die uitslag van 2015 kan het CDA dat voor deze regering, jaren heeft mee geregeerd, juist nog de grootst aandeel hebben in burgemeesters.
Maar ik zou het nu wel eens willen zien na 1.1/2 jaar later hoe dat uitslag er nu uitziet.
Maar het zegt niets, want ook een CDA burgemeester kan linkse ideeën hebben en links georiënteerd zijn. Emoticon: Red face Emoticon: Red face

Ook wilde ik je er op wijzen dat wethouders ook niet meer uit de plaats komen waar ze wethouder zijn.
Ook die verbintenis hebben ze afgebroken waarom Job ??
Dat hebben ze gedaan om goed die baantjes te kunnen verdelen.
Zij hebben zogenaamd een onafhankelijkheid norm en niet meer gebonden te zijn aan een plaats waar ze wonen Emoticon: Worship Emoticon: Devil

spacer line  

Op 10-01-2017 08:34 schreef zieleffe:

Het is de kliek wat je noemde met een salaris boven de 200.000€ die het voor het zeggen heeft ...........

Juist diegenen die in het parlement zitten, raadslid, wethouder, minister of staatssecretaris zijn zijn buiten het grote graaien gebleven en zitten (soms) ver onder de 2 ton salaris. Nee voor het grote geld moet je je niet inztten voor de publieke zaak.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Zieleffe,

Ik probeer je verhaal te volgen maar volgens mij probeer je veel verbanden te leggen waar die er niet zijn en je springt nogal van de hak op de tak. Je hebt het over corruptie van ambtenaren en vervolgens over managers bij zorginstellingen.

Als ze alles zo hebben gepland en zo structureel de boel bedonderen met elkaar zou het A, niet best zijn en B, blijk geven van uitmuntende kwaliteiten in planning en uitvoering. Gezien de vele onopgeloste problemen en gebrek aan planning in Nederland kunnen we B dus al wegstrepen.
Dat onder ambtenaren de mierenneukers oververtegenwoordigd zijn kan ik je gelijk in geven, efficiency en effectiviteit en uiteraard klantvriendelijkheid tellen niet tot nauwelijks voor velen daar.

Verder maak ik uit je verhalen op dat je een afkeer hebt van linkse politieke ideeën en partijen. Toch klaag je over gebrekkige zorg, AOW, pensioenen etc. Om in de PVV terminologie te blijven "linkse hobbies". Dat lijkt me nogal tegenstrijdig.

Aangaande mensen die goed verdienen, om ze als graaier te benoemen lijkt me nogal kort door de bocht. Als je het vanuit een ander perspectief bekijkt zijn ze zelfs vele malen socialer dan de gemiddelde stratenmaker, timmerman, kassiere, buschauffeur of fabrieksmedewerker. Reken maar eens uit hoeveel van de bijvoorbeeld genoemde 200.000 opgaat aan inkomstenbelasting en als je het helemaal bont wil maken, kijk eens naar het percentage aan afgedragen belasting van iemand die dat verdient en iemand die modaal verdient. Verder is veel verdienen voornamelijk een "rechtse hobby". Dat dit voor functies binnen de overheid geen gemeengoed hoort te zijn ben ik het uiteraard grotendeels mee eens.

Ik zal niet ontkennen dat er nogal wat schort aan de uitvoering van en bereikbaarheid vd sociale voorzieningen in NL maar om nou alles als slecht te bestempelen gaat me wat te ver. Verder heb ik nog niet een duidelijk plan gehoord van de "nieuwere" partijen, het blijft bij roepen en schreeuwen dat er allemaal niks van deugt. Structurele oplossingen aandragen zou in mijn ogen wenselijker zijn! Dan heeft de burger daadwerkelijk wat te kiezen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jarno ik zal proberen een voor een je te antwoorden

Ik probeer je verhaal te volgen maar volgens mij probeer je veel verbanden te leggen waar die er niet zijn en je springt nogal van de hak op de tak. Je hebt het over corruptie van ambtenaren en vervolgens over managers bij zorginstellingen.

Wat bedoel je die er niet zijn; ze zijn er punt uit en die verband leggen het zijn alle twee groepen die structureel de boel naar hun hand te zetten.
De een om in zijn functie op te kunnen drijven door uitmuntend het werk te doen daarmee kunnen ze omhoog klimmen in de gemeente.
De andere moet je structureel zien dat het bewust gecreëerde functie zijn die bedacht zijn jaren geleden al in de studenten tijd.
Moet je Therry Baudet Forum Democraten die leggen het heel duidelijk uit dat het structureel aanwezig is dus het komt niet zo maar uit de koker van mij zelf.
Ten slotte van hak op de tak kan zijn ,door mijn gebrek om goede zinnen te verzinnen de een is daar beter mee dan de andere.
Maar ik schrijf geen Turks en je kan het begrijpen of niet.
De mening die ik heb is al jaren het zelfde, heb er vaak over geschreven maar ze negeren mij om daar toen antwoord op te geven en dat is dan maar zo, ik ga de topic nog aan nieuws voorzien omdat het actueel is door nieuwe verkiezingen, als dat niet gewenst word, anders hou ik er mee op, want ik ga niet als de kat ze kut hier mijn mening van jan met de korte achternaam schrijven.
Ik schrijf niet zoals Malam mij wijs maak om mijn frustratie kwijt te kunnen dan ben je, je ei kwijt.
Daar heb ik andere sits voor.
En daar krijg ik wel fatsoenlijk antwoord.
Maar hier zit ik serieus te schrijven en wens dan ook serieus behandeld te worden.
Ten minste ga jij er nu in, terwijl deze topic zou afgeserveerd moeten worden, door onze vriend Malam, maar hij maakt het niet uit, wat er hier mag geschreven worden.
Hij is niet verplicht om er op te antwoorden.
Maar dat deze topic zijn functie al heeft bewezen is nu al duidelijk.
Op naar de 15 maart dan kan er nog veel er over geschreven worden .

Als ze alles zo hebben gepland en zo structureel de boel bedonderen met elkaar zou het A, niet best zijn en B, blijk geven van uitmuntende kwaliteiten in planning en uitvoering. Gezien de vele onopgeloste problemen en gebrek aan planning in Nederland kunnen we B dus al wegstrepen.

Op je dooie donder niet, daar moet je wat aan doen , dus die uitvoering is het probleem die over gesproken moet worden en dat doet de nieuwe partij van Therry Baudet.

Verder maak ik uit je verhalen op dat je een afkeer hebt van linkse politieke ideeën en partijen. Toch klaag je over gebrekkige zorg, AOW, pensioenen etc. Om in de PVV terminologie te blijven "linkse hobby's". Dat lijkt me nogal tegenstrijdig.

Leg uit ik begrijp er geen sikkepit van links zou moeten opkomen voor de zwakkeren in de samenleving neen ze hebben een andere doel gesteld mensen die zielig uit het buitenland komen die te voordelen te laten proeven, omdat ze zo zielig zijn, denk ik niet, ze komen juist voor het gemak gratis en je eigen volk {die er hard voor gewerkt heeft), waar ik een voorstander van ben , sorry voor die politiek correcte mensen,eerst de zorg voor je land is moeten de zorg veilig stellen, en als er dan wat overblijf mag je wat weggeven.
Zo was het vroeg er zo zou het nu nog moeten zijn.
En als ik dan discrimineer dan is dat maar zo, ik maak zelf uit wat ik er van vind nog steeds een vrijheid van meningsuiting .
Wat ik zelf ook uit maak wie ik als vrienden heb die ik niet mag, negeer ik hen als de pest.
Al zal het dan lijken als ik iemand niet mag, dat ik dat openlijk vertel al discrimineer ik .
Ik hou niet van zwakte, vrienden zijn die je kan vertrouwen,anders zijn ze voor mij afgeschreven.
Ik houd van de manier waarop Trump zijn uitingen geef , en niet op zijn mondje gevallen.
Zo ben ik van nature ook recht voor zijn raap.
Genoeg over mij het gaat om Nederland.

Aangaande mensen die goed verdienen, om ze als graaier te benoemen lijkt me nogal kort door de bocht. Als je het vanuit een ander perspectief bekijkt zijn ze zelfs vele malen socialer dan de gemiddelde stratenmaker, timmerman, kassiere, buschauffeur of fabrieksmedewerker. Reken maar eens uit hoeveel van de bijvoorbeeld genoemde 200.000 opgaat aan inkomstenbelasting en als je het helemaal bont wil maken, kijk eens naar het percentage aan afgedragen belasting van iemand die dat verdient en iemand die modaal verdient. Verder is veel verdienen voornamelijk een "rechtse hobby". Dat dit voor functies binnen de overheid geen gemeengoed hoort te zijn ben ik het uiteraard grotendeels mee eens.

Kijk hier heb je al weer onduidelijkheid, natuurlijk zullen er aardige mensen bij zitten .
Maar nu het inkomen eens door nemen 200.000€ p.j laten 51 % afstaan aan alle belastingen.
Zeg maar dat ze 90.000€ over houden p.j.
Dat is als Politie man of stratenmaker of buschauffeur de helft meer dan hen laten we het rond de 35,000€ p.j rekenen.
Zij betalen net zo veel premie zoals zorgverzekeringen autobelastingen verzekeringen huur of hypotheek dus vaste lasten, dan die mensen met die hoge inkomen.
En neem die zorgtoeslag buiten schot dat is alleen voor de aller laagste inkomen.
Daarover heb ik al eens over geschreven die achterlijke zorgtoeslag die je krijg en weer terug moet geven op het einde van het jaar voor 1 april in mei heb je al bericht dat je teveel heb ontvangen terwijl je het helemaal niet wil.
Dat rond pompen is alleen goed voor die ambtenaren werk verschaffing, die hun werk veilig willen stellen een belachelijk systeem.
Achteraf krijgen is beter dan vooraf.

Ik zal niet ontkennen dat er nogal wat schort aan de uitvoering van en bereikbaarheid vd sociale voorzieningen in NL maar om nou alles als slecht te bestempelen gaat me wat te ver. Verder heb ik nog niet een duidelijk plan gehoord van de "nieuwere" partijen, het blijft bij roepen en schreeuwen dat er allemaal niks van deugt. Structurele oplossingen aandragen zou in mijn ogen wenselijker zijn! Dan heeft de burger daadwerkelijk wat te kiezen.

Ja dus je herkend het wel en misschien komt het dat ik niet goed uit kan leggen maar dat er structureel iets verkeerd gaat is zeker maar dat je van de partijen nog niet van heeft opgenomen zegt meer over jou, als je goed oplet zijn er vele partijen die dit omschrijven en er veranderingen aan wil brengen dan volg jij niet alles.
Dat zou ook te veel zijn,maar ik kijk nog wel eensTV beelden uit Nederland op Internet kost wat data en YouTube kan je ook veel vinden over de nieuwe partijen.......
Voorlopig is dit het; maar er komen nog interessante gebeurtenissen aan zoals Nexit van Holland uit Europa en de euro . Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 08-01-2017 04:08 schreef oyibo:
Om Ziel,
Ik moet je uit een droom helpen. Zelfs al wordt de Wilders partij de grootste? Verandert er niets. Dan krijgen we een minderheids regering midden links. Of....... Een regering Wilders die de komende 2 jaar niets door de 1e kaner krijgt.

Er verandert alleen iets als het de volk de straat en het binnenhof op gaat om de politiek te saneren. Wilders krijgt nuers voor elkaar.

Zelfs referenda worden door corrupte politici tegengehouden.

En na de anti zwarte piet partij van aap Sylvana Simons? Wacht ik.op de volgende ontwikkeling in bananen republiek Nederland. De anti paashaas partij.. Wilders met 90 zetels in de kamer? Ja dan zijn de rapen gaar. Dat is een waanbeeld vrees ik.

Ik had dit wel gelezen maar heb je even genegeerd omdat ik te druk was met andere dingen.
Je hebt helemaal gelijk maar er zit meer addertjes onder het gras.
In ieder geval niet meer op de huidige mensen stemmen van de afgelopen 4 jaren.
OOk Groenlinks en D66 niet.
Ook het CDA niet want daar zitten vertegenwoordigers in de eerste kamer die hun moeder nog wel wil verkopen voor hun eigen idealen.
Deze zouden opgedoekt kunnen worden.

Ik ben een voorstander van Amerikaans systeem een president kiezen voor 4 jaren, met tegelijk een senaat.
Daar uit de regering vormen na 2 jaar een enquête ( referenda) houden en dat bindend verklaren, over het functioneren van die mensen, dan heb je een goed democratie,,,, Emoticon: Devil Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Zieleffe,

Ik heb wat video's bekeken met Thierry Baudet bekeken. Komt op me over als een welbespraakt en intelligent persoon. De standpunten van z'n partij kan ik me afgezien van een Euro-referendum en gekozen Minister President wel in vinden. De doorrekening (voor zover die er is) van het programma en de enorme belastingverlichtingen lijken me wel wat teveel van het goede maar het steekt stukken beter in elkaar dan het vodje van Wilders z'n kliek.

Je gedachtengang aangaande levensonderhoud ben ik het niet mee eens, de kosten voor verzekeringen, huisvestingen en autobelastingen zijn lang niet allen verplicht en ook veelal afhankelijk van persoonlijke keuzes. Groter huis, duurdere inboedel, grotere auto etc. En mensen die een baan hebben die dusdanig goed betaald zijn daar over het algemeen niet door toeval gekomen en gebleven maar door capaciteit, opleiding en inzet. Dat dat dan goed betaald wordt lijkt mij niet iets waar mensen die minder betaald krijgen over horen te klagen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

n mensen die een baan hebben die dusdanig goed betaald zijn daar over het algemeen niet door toeval gekomen en gebleven maar door capaciteit, opleiding en inzet. Dat dat dan goed betaald wordt lijkt mij niet iets waar mensen die minder betaald krijgen over horen te klagen.

Dus een politie man die moet niet zeuren zijn inzet en zijn capaciteiten kunnen soms meer zijn, maar niet betaald krijgen.
Maar dat is het hem nu, die krijgen te weinig, dus die slapjanussen met 200.000€ hebben het verdient, door veel en hard te werken, en grotere inzet, is dat je uitleg of leg ik nu iets verkeerd uit, of plaats ik de vinger op de zere plek.
Inzet en verdiensten dat is gewoon niet meer eerlijk te noemen en daarom vind ik je uitleg een verkeerde standpunt.
Ze betalen wel verplichte premie WA en al die andere verzekeringen die het zelfde zijn als de politie agent.
En als je een groot huis en de luxe heb ja., mag je dan meer betalen A.U.B...... Emoticon: Red face

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Wie bepaalt wat eerlijk is? Bestaat er het verlangen naar het communistische ? Werken naar capaciteit en kunnen en verdienen naar behoefte/nood?

Als je de politie als voorbeeld neemt, dat de top vd politie die verantwoordelijk is voor wat zal het zijn 60.000 agenten? 6 of 7 keer meer verdient dan de agent op de straat, lijkt mij redelijk normaal. Ervaring, opleiding, kwaliteit en verantwoordelijkheid hoort fatsoenlijk beloont te worden.

Dat je mensen die veel geld krijgen slapjanussen wilt noemen raakt kant nog wal en voegt volgens mij ook weinig toe aan de discussie.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oeps Emoticon: Blush

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Oeps dat de top zich kon verrijken was niet de schuld van de top zelf, maar het falen van de politiek de ministerie die geen controller uitvoerde, dus het zegt meer over het falen van de politiek dan over die mensen die konden graaien.
Nadat het bekend werd door de pers werd men wakker en is er mensen voor opgestapt.
Vrienden diensten wat ze in de studenten tijd hebben afgesproken dat is en was een stille afspraak die niet geschonden mocht worden vriendjes politiek. Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Angry

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Cijfertjes en peilingen geven ook geen garantie meer,kijk maar naar Amerika...enne,zag van de week eenstukkie op TV met Jamie,Engelse kok,hij was weer ergens ter wereld in een arm land,maar eigenlijk waren die mensen rijk,ze hadden alleen wat ze nodig hadden,veel Zon,zee..aten veel verse vis wat ze zelf vingen,leefden lekker in hun huisjes aan t strand...geen politieke of geldzorgen..ik dacht,shit...wat leven wij dan gestrest in nederland,land waar alles moet en niks mag...de mensen sterven aan ziektes of door hun drukke leven,maar daar...in de middle of nowhere...worden ze gewoon oud Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,396,832 topic views - 223,847 posts - 13,518 topics - 16,739 members - last post @ 22-11-2017 02:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,406,221 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com