indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Wat een fantastische paar dagen die ik achter de rug heb, en morgen wordt helemaal FANTASTISCH!!! Prachtig event hier in Bandung, gaat allemaal over Jugala, de jaipong company van Maestro Gugum Gumbira, de man die de jaipongan heeft ontwikkeld, de muziek en de dans..... Pak Gugum is ondertussen een dikke vriend geworden, net als de jongere maestro Ismet Ruchimat van de geweldige groep Samba Sunda (hebben al vaak op de Pasar malam in Den Haag opgetreden....).....

Was voor het grootste gedeelte een jaipong dans competitie, prachtige meiden die echt geweldig kunnen dansen....

Agus Suparman en Wahyu Roche geven een geweldige kendang show....

Gugum gumbira opent de show door op een kendang te trommelen samen met West-Java goeverneur Heriyawan en z'n vrouw, heb ze ook maar een handje gegeven, had niet verwacht dat 't zulke verlegen typetjes zouden zijn Emoticon: Smile

Ismet Ruchimat en Samba Sunda spelen ongelovelijke trance jaipong muziek terwijl de bekende kacapi speler Gangan een Pencak silat demonstratie geeft.....

Gisteravond zat ik de hele avand naast Pak Gugum vooraan, grappen maken, Hollandse woordjes leren en de Jaipong dansers bekijken (lekker vrouwtje ja! Ja Pak Gugum, lekker vrouwtje Emoticon: Smile )

En af en toe naar buiten, effe roken, Pak Gugum in 't midden, de andere mannetjes waren van de jury, dans maestros uit Bogor....

En vandaag voor 't eerst een interview gegeven... Over m'n muziek blog ed, eerste x dat ik dat heb gedaan, heb 't altijd afgehouden, maar wordt nu langzaam tijd om beetje naar buiten te komen ivm wat projecten aangaande Sundanese traditionele muziek die ik wil gaan op starten komende jaar.... Was interview met Kompas/Granmedia, als 't goed is sta ik dr volgende week in Emoticon: Smile

Gok dat ze deze foto gaan gebruiken, in m'n studiootje:

Jaja Emoticon: Smile

Leven wordt hier alleen maar mooier Emoticon: Smile

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Fantasties man doing it is your thing and leave on the special things to enjoy along for traditional-music i love it

Ik zit altijd met mijn muziek op het terras en met de bluetooth de muziek ten gehore brengt van alles heb ik wel op mijn smartphone staan.
Fantastisch man, daar kunnen we mee genieten, misschien kopiŽren, maar dat is wat ik niet hoef te doen, want deze site openen en de muziek al ten gehore brengen kan ook via bluetooth. Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Emoticon: Smile

Je kan echt honderden jaipong cassettes downloaden op mijn blog, en ook kliningan en ketuk tilu cassettes, ben echt steeds dieper en dieper aan het gaan nu, kom de meest ongelovelijke mensen tegen, deze is van een paar maanden geleden bij Gugum Gumbira thuis, kwam ik Tan Deseng tegen, uren en uren zitten praten, wat een ongelovelijke man, Chinese Indonesier en 1 van de grootste meest geweldige Sundanese componisten/muzikanten ooit, hij heeft zelfs nog platen geproduceerd en gecomponeerd in de vroege jaren 60 voor Titim fatimah..... Hoop hem morgen weer tegen te komen Emoticon: Smile

Oh, en m'n blog:

http://www.madrotter-treasure-hunt.blogspot.co.id/

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Kwam trouwens een klein slangetje tegen in m'n tuin 2 weken geleden Emoticon: Smile ongeveer 2.20 meter....

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Wanneer krijgen we het interview te lezen? Ben ik wel benieuwd naar.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,974,355 topic views - 222,224 posts - 13,488 topics - 16,255 members - last post @ 23-09-2017 16:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,077,736 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com