indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

plumeau
User
spacer line

hoi allemaal, mijn vriendin en ik willen graag in juli/augustus een groepsrondreis maken door Java en Bali.

Hebben jullie nog tips voor een leuke en liefst goedkope reisorganisatie? We hebben zelf natuurlijk wel het een en ander gevonden, maar wie weet weet een van jullie nog iets verrassends.

En dan nog een vraag. Als overnachting en ontbijt is geregeld via die groepsreis, hoeveel zakgeld moet ik dan meenemen voor 21 dagen? Ik wil niet kijken op een drankje min of meer, op een souvenirtje min of meer en lekker eten en drinken natuurlijk.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

tips? de zoekfunctie gebruiken om mee te beginnen. Er staat al veel op het forum. Emoticon: Smile

plumeau
User
spacer line

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt Jeroen en nog niet gevonden wat ik zocht. Natuurlijk ben ik het forum ook druk aan het lezen, maar ik dacht...komt laat ik alvast mijn vraagje stellen.

Ik begrijp dat er vaak dezelfde vragen worden gesteld op het forum, maar om nou meteen een nieuweling te verwijzen naar de zoekfunctie, vind ik wel een klein beetje flauw.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Flauw of niet, het was aan je verhaal niet af te lezen dat je reeds gezocht had.

Goedkoper reisorganisaties zijn er genoeg, die vliegen dan vast met Phuket Air. Zie het topic wat hierover loopt, je krijgt er gratis tot 35 uur vertraging bij... Emoticon: Wink

Maar voor uitgaven.. tja, ik doe het met 10 euro per dag, maar ik ben er al een aantal keer geweest en doe alles op eigen houtje. Maar veel meer hoeft het echt niet te kosten, buiten de souvenirs, want als je complete bomen aan houtsnijwerk gaat meenemen dan is het wat duurder natuurlijk Emoticon: Puh!

plumeau
User
spacer line

kijk, dat zijn antwoorden waar een mens wat aan heeft.

Nee, Phuket Air wilde ik maar niet gaan testen, wil wel graag op Java/Bali zijn, maar niet op een vliegveld :-)

10 euro per dag dus, maar oké...jij bent ervaren, ik koopziek, dus ik hou het op zo'n 20 euro per dag. Waarschijnlijk veel te veel, maar beter mee verlegen dan om verlegen.

Ik heb zo'n beetje alle reisorganisatie gehad die hier op de indonesie.pagina staan, maar nog niet kunnen vinden wat ik zoek. Ik heb niets met bouwstenen en zo, wil gewoon een kant en klare reis.

Ik heb wel een leuke gezien bij Djoser en ook bij schonestreven, maar vraag me af of er nog andere organisaties zijn die ook leuke tarieven hebben.

E.Vliet
User
spacer line

Plumeau,

Hoewel ik nooit met een groepsreis mee zou willen zou je www.fox.nl kunnen proberen. Ook een forum op die site waar Nederlanders elkaar vragen wie er nog meer op dezelfde dag vertrekken. Aaaahh!!!
Maar goed, zo'n organisatie regelt wel veel voor je en bovendien bieden ze goedkope reizen aan.

Mocht je besluiten individueel te reizen dan zou je bijv. vanaf Jakarta per trein naar Bandung kunnen gaan. Rondom Bandung is eea te bezichtigen (hotsprings bijv.). Vanaf Bandung met de trein naar Yogyakarta, toeristenoord bij uitstek. (Hier kun je bijv. het sultans paleis, Borobudur en Prabanan tempels bezoeken). Vanaf Yogya per vliegtuig naar Bali waar ook vele uitstapjes te maken zijn. En dan vanaf bali weer terug naar huis.

Zakgeld...tja, moeilijk te zeggen. Je moet jezelf afvragen of je bijv. in steden per taxi reist of per openbaar vervoer...eet je in hotels of in eenvoudige eethuisjes, hou je van uitgaan of niet.
Ik reisde voorheen individueel en kwam op 30 euro per dag, incl. hotel. Dan was ik behoorlijke spender en logeerde in een (voor indonesische begrippen...) middenklasse hotel.

Een groot voordeel...je kunt in de meeste steden gewoon pinnen met je pas. Wel vooraf even checken bij je bank natuurlijk.

Nou, hopelijk kun je hier verder mee.

Erwin

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Je kan ook eens kijken bij VanVerre (zie banner bovenaan de pagina). Zij hebben ook meerdere groepsreizen inmiddels.

plumeau
User
spacer line

hahaha.....goh, ik ben één keertje eerder met een groepsreis meegeweest en laat dat nou net bij fox zijn geweest. En ik kan het je aanbevelen hoor. Tis ook maar net wat je ervan maakt :-)

Natuurlijk is het veel leuker om alles zelf te regelen, maar dat kost veel tijd. Iedere dag weer dat gedoe om een slaapplek te regelen en zo. Nee, laat mij deze keer maar lekker in een groepsreis zitten. over het algemeen blijven ze een paar dagen in hetzelfde hotel. Dat geeft wat meer lucht, je kan dan lekker je eigen dingetjes gaan doen, zonder groep. En de andere dag hoef je alleen maar te zorgen dat je op tijd bij de bus bent.

Bovendien, ik ben nog nooit in Indonesië geweest en ik reis met iemand die nog nooit een dergelijke reis heeft gemaakt. Zelf heb ik wel vaker op de bonnefooi gereisd en dat is me toen erg goed bevallen. Maar ach, alle voordelen hebben ook weer nadelen (en andersom natuurlijk).

Nee, laat mij deze keer maar achter de meute aansjokken :-)

Anbrie
User
spacer line

Van Verre is wel prijzig. Kijk eens op www.bersama.nl. Ik ben in december 2,5 door Java gereisd dat door hun geregeld is. Auto 35 euro per 24 uur (inclusief brandstof). Voor 16 nachten hotels voor 2 personen totaal 250 euro. Fijne vakantie.

plumeau
User
spacer line

De reis is geboekt. We gaan met Schone Streven. Niet te duur en er zit nog een idealistische gedachte achter ook. Bovendien ligt het reistempo niet hoog zodat we genoeg tijd hebben om al het moois op ons gemak te bekijken en te ervaren.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Dat reistempo ligt niet hoog vanwege de gemiddelde leeftijd van de deelnemers van Schone Streven reizen, neem ik aan. Geloog Jeroen z'n advies maar niet. Natuurlijk kun je hier voor 10 euro per dag best wel doorkomen maar dat is 115.000 rp. Als de maaltijden en drankjes niet inclusief zijn en je wilt niet de hele dag in morsige warungs zitten, of lekker konkelefoezen met de plaatselijke bevolking bij die oh zo populaire kaki lima, maar een wat gezelliger en proper ogend restaurant verkiest, dan stel ik de dagkosten op minimaal 25 euro pp (een en ander afhankelijk van je drinkgewoontes. Bier kost toch gauw 10.000 tot 15.000 rp per fles/glas, en voor wijn indien verkrijgbaar moet je rekenen op 100.000 en hoger, Bali wat minder als je de plaatselijke variant wilt drinken. Over koffie zwijg ik verder maar), exclusief die oh zo begeerlijk souvenirs, goedkope kleding en wat niet al.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

hmm ja, Diederick,

Correct, mijn 10 euro is zonder hotel-verblijf, ik heb mijn eigen onderkomen. (niet bij stil gestaan bij het noemen van het getal 10)

Bier drinken doe ik zo af en toe en kost 7.500 tot 10.000 voor een Bintang Kecil. Kratje bier zelf halen heb ik op Bali wel eens gedaan, scheelt iets, maar dat doe je niet als je op vakantie bent en geen eigen onderkomen hebt.

Lekker eten doe ik 'thuis' net zo goed als buiten de deur, maar dure restaurants is het andere uiterste.

Ik denk dat 20-25 euro goed mogelijk is, inderdaad afhankelijk van voornamelijk de drank en de sigaretten, want die zijn goedkoop, maar alles bij elkaar toch weer duur he.. Emoticon: Puh!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,916 posts - 13,715 topics - 29,373 members - last post @ 29-03-2020 19:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,596,167 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com