indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Gewoon met JIMDO.
Ik heb nl. geen verstand van de techniek erachter, maar wel van de inhoud en lay-out Emoticon: Wink
Je kunt met templates werken maar er is volgens mij ook een mogelijkheid om het helemaal zelf te doen. Dat laatste zou ik wel willen, maar zoals gezegd ik snap het niet.
Vooralsnog voldoet dit prima voor mij (en blijkbaar ook voor de lezers)

https://nl.jimdo.com/
Er zijn drie versies, gratis, pro en business.
Ik heb de pro omdat ik er geen reclame op wil hebben. overweeg nu wel de business omdat dit meer support geeft en ik hoger in Google kom, maar dat gaat ook betekenen dat ik het mogelijk straks niet meer kan handelen. Het is nu hoogseizoen en ik maak overuren zeg maar.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pippie
User
spacer line

Gids Harry Hago-Flores,
Vorig jaar heb ik samen met mijn gezin (3 zonen) een fantastische 8-daagse reis gemaakt op Flores. Harry Hago was onze gids en daar waren wij heel blij mee. Tijdens het plannen van onze reis heb ik op dit forum een erg negatieve reactie gelezen. Ik heb lang getwijfeld of ik wel met hem in zee zou gaan, maar mijn intuïtie heeft me gelukkig niet in de steek gelaten. Omdat ik het voor Harry erg vervelend vind dat er zo'n negatief bericht op dit forum staat, wil ik graag mijn positieve ervaring over hem delen. Wij hadden zelf onze reis samengesteld in overleg met Harry (via email, hij heeft niet elke dag toegang tot email, dus het kan wel eens even duren) en daarnaast zelf onze accommodatie vanuit Nederland geregeld.
Flores is een fantastisch eiland. Ik heb Harry ook gevraagd waarom er zo'n negatieve reactie op internet stond en hij baalde daar flink van. Hij heeft mij uitgelegd dat vaak afspraken worden verzet etc en nu ik er geweest ben begrijp ik ook wel een beetje de achtergrond. Mensen van Flores zeggen niet graag Nee en je moet dan ook duidelijk vragen stellen en ook echt vragen, wat zou jij doen. Daarnaast is er maar 1 grote weg op Flores. Als je met Harry bijv. in Labuan Bajo afspreekt moet hij eerst 2 dagen reizen. Dus als je dan data etc. op het laatst wijzigt is dat heel vervelend (hij maakt kosten voor overnachting onderweg, benzine etc). Daarnaast komt hij dan ook in de knel met aansluitende reizen met anderen waarmee hij dan bijv. weer vice versa dezelfde route aflegt. Ik heb van tevoren een aanbetaling via Western Union gedaan en bij aanvang en einde van de reis de rest betaald. Harry is een geweldige gids, hij kan erg goed omgaan met kinderen, is flexibel, weet heel veel van het eiland (natuur, cultuur, geschiedenis) etc. In combinatie met het prachtige eiland, zeg ik doen! Kijk op: www.travelflores.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Pippie,

ik heb dagelijks te maken met het samenstellen van trips op Flores en ook met chauffeurs. Mbt Harry kan ik maar 1 ding zeggen: je heb geluk gehad want het kan wel eens anders gaan met Harry.

Het gaat hier nl. niet alleen over negatieve berichten maar over wat mensen werkelijk meegemaakt hebben. En dat is o.a. grof geld vragen, een aanbetaling vragen en verder niets meer van je laten horen, onbeschofte communicatie, mensen halverwege de trip laten zitten etc. Ik heb quotes van apps in mijn telefoon waar je steil van achterover slaat. Ik vind het niet slim om vooraf via WU een aanbetaling te doen. Er staat nl. niets tegenover, je bent op geen enkele manier beschermd. De allereerste gaste die mij via mijn website benaderde, nu 2,5 jaar geleden ging over Harry Hago. Dat is helemaal verkeerd gelopen en de dame in kwestie is haar geld kwijt (een bedrag van toen rond de 600 euro) en besloot daarna om niet meer naar Flores te gaan. Door toedoen van Harry dus.

Je mag het vervelend vinden dat hij “zo behandeld” wordt maar hij heeft echt heel veel dingen gedaan die niet door de beugel kunnen. Behalve het voorbeeld van de mevrouw hierboven zijn er meerdere mensen die er drama´s mee hebben meegemaakt. Dat weet ik niet alleen maar dat is wel bij meer mensen bekend.
Ook ik hoor af en toe positieve berichten, maar dat neemt niet weg dat die andere berichten niet waar zijn, want dat gevoel krijg ik er nu van. Het verschil is is dat jij nu 1 reis hebt gemaakt naar Flores, ik heb er elke dag mee te maken.

Mensen op Flores hebben wel degelijk elke dag toegang tot email, waarom zouden de chauffeurs waar ik contacten mee heb dat wel hebben en hij niet? Het internet is alleen niet betrouwbaar, soms duurt het uren voordat een app aankomt, er verbinding is. Het kan hooguit liggen dat hij in een gebied woont waar dat minder is, maar als je zoals Harry als chauffeur werkt dan moet je zorgen dat je elke dag minstens een aantal uren bereikbaar bent.

Flores is inderdaad een fantastisch eiland, dat heeft niets te maken met het gedrag van Harry. Mensen op Flores zeggen niet graag nee, die moet je me even uitleggen in deze context. Over het al dan niet duidelijk vragen stellen: ik doe dat met cijfers, bv vraag 1, 2, 3 etc maar op meer dan een vraag tegelijk krijg je vaak sowieso niet meteen antwoord. Ik maak zelden mee dat gasten hun trip afzeggen, tenzij met een goede reden, zoals vorig jaar de vulkaanuitbarsting van de Agung waardoor mensen niet uit Hongkong konden komen, of een gebroken schouder op Bali net twee dagen voor aankomst (die uiteindelijk hun reis na een paar dagen toch nog hebben kunnen hervatten). Het is echter sinds 4 maanden dat Garuda haar vluchten vaak annuleert waardoor zij later kunnen vertrekken of een andere route moeten nemen. Dat is tot nu toe bij 6 van mijn gasten gebeurt maar bij geen van hen heeft dat geleid tot het verzetten of annuleren van de reis. Vooral Maumere en Ende hebben te maken met een steeds veranderende dienstregeling waardoor gasten voor verrassingen te staan waardoor mensen genoodzaakt om bijvoorbeeld een dag eerder of later te vertrekken, maar dat geldt niet voor Labuan Bajo.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je met Harry bijv. in Labuan Bajo afspreekt moet hij eerst 2 dagen reizen.
Het zal wel aan mij liggen, maar een chauffeur laten overkomen di 2 dagen van JOUW positie is, dat zou ik dus gewoon niet doen. Denk ik niet eens aan. En het kan onmogelijk zo zijn dat er geen alternatief in de buurt is.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-05-2019 03:51 Yerun wrote:

[quote removed]
Het zal wel aan mij liggen, maar een chauffeur laten overkomen di 2 dagen van JOUW positie is, dat zou ik dus gewoon niet doen. Denk ik niet eens aan. En het kan onmogelijk zo zijn dat er geen alternatief in de buurt is.
Jeroen, dit maakt niet uit. De overlandtrips starten in Maumere of in Labuan Bajo. Een chauffeur uit Labuan Bajo moet aan het einde van de trip 2 dagen terugreizen (non stop reistijd Maumere-Labuan Bajo of omgekeerd is 16 tot 18 uur en wordt meestal in 2 dagen gedaan) of een chauffeur uit Maumere moet na zijn trip 2 dagen terugreizen.
Het komt buiten misschien het hoogseizoen weinig voor dat er nieuwe gasten zijn dus een chauffeur moet in de meeste gevallen inderdaad leeg heen of leeg terug. Daarnaast zijn er nu ook weer niet zo verschrikkelijk veel chauffeurs en die ook Engels spreken. Ik heb een groot netwerk en voor mij is het soms al een opgave om iemand te vinden (die ook nog eens een redelijke prijs prijs)

spacer line  

Mmmm. wederom een bevestiging dat ook ritten niet courant zijn Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ik vrees dat vakantietje Flores een peperdure grap is dan.

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-05-2019 10:28 jakarta-snacks wrote:
Mmmm. wederom een bevestiging dat ook ritten niet courant zijn Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ik vrees dat vakantietje Flores een peperdure grap is dan.
Ik kan hier een heel verhaal neerschrijven maar vraag me af of dat zin heeft.
Nee JS, je conclusie is de verkeerde. Ik heb al heel wat mensen geholpen met een prachtige en vooral betaalbare reis die ver beneden de prijzen ligt zoals in Nederland of via internet aangeboden.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Leuk dat het goed gaat met je website. Ik gooi je website altijd op het Indonesie of Bali forum van facebook want er zijn best veel mensen die tegenwoordig naar info over Flores vragen. Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-05-2019 19:46 salina wrote:
Leuk dat het goed gaat met je website. Ik gooi je website altijd op het Indonesie of Bali forum van facebook want er zijn best veel mensen die tegenwoordig naar info over Flores vragen. Emoticon: Yes!
Dankjewel.
Het gaat supergoed en idd ook mensen van de forums van Facebook, maar ook veel via TripAdvisor.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-05-2019 09:45 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Jeroen, dit maakt niet uit. De overlandtrips starten in Maumere of in Labuan Bajo. Een chauffeur uit Labuan Bajo moet aan het einde van de trip 2 dagen terugreizen (non stop reistijd Maumere-Labuan Bajo of omgekeerd is 16 tot 18 uur en wordt meestal in 2 dagen gedaan) of een chauffeur uit Maumere moet na zijn trip 2 dagen terugreizen.
Het komt buiten misschien het hoogseizoen weinig voor dat er nieuwe gasten zijn dus een chauffeur moet in de meeste gevallen inderdaad leeg heen of leeg terug. Daarnaast zijn er nu ook weer niet zo verschrikkelijk veel chauffeurs en die ook Engels spreken. Ik heb een groot netwerk en voor mij is het soms al een opgave om iemand te vinden (die ook nog eens een redelijke prijs prijs)
Dat maakt natuurlijk WEL uit, want.... als ik het goed regel op de plek van vertrek heb ik direct een chauffeur die ik ook betaal voor de rit terug als ik reeds klaar ben met hem (niet figuurlijk bedoeld), dus alle vertraging die dan naar boven komt is niet mijn schuld, niet iets waar ik dan mee zit en nog belangrijker, niet op mijn rekening, of het kan niet naar mij toegeschoven worden, want als Indonesiers ergens goed in zijn is het dat wel. Zoiets is prima te voorkomen, door dus geen chauffeur 2 dagen te laten rijden VOORDAT je bij hem in de auto stapt.

Verder is een prijs een overeenkomst tussen twee (ook als er een agent tussen zit maar 2 he) partijen. Achteraf klagen dat het toch wel duur was vind ik onbeschoft, dan moet je letter naar Hughada vliegen vanaf Eindhoven. Vorige week nog een last minute voor onder de 90 euro retour. Als er dan iemand komt 'ooh, maar dat wist ik niet', dan vind ik dat ook gemakkelijk tot het onbeschofte doe. Pure luiheid bovendien. Vrijwel alles is online te vinden.. En bovendien. Wel een trip naar Indonesie voor vele honderden euro's per persoon, maar dan onderste uit de kan willen qua lokaal transport.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,056,573 topic views - 233,092 posts - 13,680 topics - 23,045 members - last post @ 16-07-2019 08:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,650,508 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com