indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Belanda69
User
spacer line

25 november 2016 en de actie trekken geld op de bank (haasten geld) in een groot aantal potentieel af te zetten President Jokowi van de zetels.

http://www.beritateratas.com/2(...)uk-turunkan.html?m=1

spacer line  

Op 17-11-2016 17:35 schreef Belanda69:
25 november 2016 en de actie trekken geld op de bank (haasten geld) in een groot aantal potentieel af te zetten President Jokowi van de zetels

Kan iemand dit vertalen........

spacer line  

On 17-11-2016 22:14 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Vrije Amsterdamse vertaling.

De demonstraties tegen AHOK van 4 November werd door de regering Jokowi , zakenmensen,sommige politieke partijen , leger/politie , zelfs moderate Moslims zoals Nachdatul Ulama (G.P Ansor ) , Muhamadiyah etc etc gezien als poging om de poltieke/(dus met consequenties naar de economische stabiliteit te verstoren.
Oplettende lezers zien dat diverse politieke partijen , hun leiders achter de schermen in conclaaf waren, zelfs Jokowi en Prabowo gingen gezellig met elkaar praten/paardrijden.
Later werd Prabowo uitgenodigd bij de president.

Jokowi was ook verbaasd dat hij betrokken werd door de acties van "bepaalde"fundamentalistengroep die ruzie kreeg met AHOK, op zicht een plaatselijke(Jakartaanse) issue.

De ICMI , een invloedrijke Moslim groep/geleerden vonden ook dat de oproep om de tegoeden weg te halen gevaarlijk voor de economische dus politieke stabiliteit , de buitenlandse investeerders kunnen afgeschrikt worden.
(The Indonesian Association of Muslim Intellectuals (Indonesian: Ikatan Cendekiawan Muslim Indonesia, ICMI) is a Muslim organization in Indonesia. Founded in 1990 by Indonesian Secretary of Research and Technology B. J. Habibie, the organisation is committed to fight against poverty and improve education in Indonesia.)

Aan de andere kant door het plaatsen van een oproep voor een bank run , destabiliseren van Indonesia kan men uiteindelijk zien welke aap uit de mouw van bepaalde groepen of politieke partijen kwam.

Gelukkig waren velen wakker geschudt en de zijde an de regering(Jokowi) gekozen..

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

In de media wordt er nauwelijks over gesproken, dit is weer zo'n hype op de sociale media, zo werkt dat hier nu eenmaal en uiteraard komt dat ergens vandaan.

De lont is aangestoken eind 2014 op het moment dat Widodo president werd en zijn christelijke vice gouverneur Basuki gouverneur van Jakarta werd, dat viel heel slecht bij de radicale islam groeperingen met aan het hoofd de FPI.
Basuki is bovendien een man met een enorme grote snavel die soms als een olifant door een porseleinkast banjert, toen Basuki ook nog uit de Gerindra stapte, toen was de beer los.

Vanaf dat moment zijn er van tijd tot tijd door de FPI georganiseerde demonstraties geweest tegen deze christelijke gouverneur.
Een speech die Basuki enkele weken geleden hield en waarin hij een vers uit de koran aanhaalde heeft de boel op de spits gedreven, vandaar de laatste grote demonstratie die na 6 uur in de middag volledig uit de klauwen liep.

Hoofdzakelijk door de HMI, een Islamitische studenten organisatie, die ooit is begonnen als een ordentelijke studenten organisatie, maar die in de afgelopen jaren in rap tempo zijn geradicaliseerd en overal zijn te vinden waar rotzooi wordt geschopt.
Deze radicale organisaties zijn gewoon te huur, zet maar een zak geld neer en ze trekken ten strijde, tienduizenden hebben ze zo op de been, niet zo moeilijke keus, de hele dag in ledigheid doorbrengen of met de bus naar het slagveld, eten en drinken krijgen en aan het eind van de dag ook nog een slordige 50.000 in je zak hebben.

Alle politieke partijen maken van tijd tot tijd gebruik van deze radicalen om bepaalde doelen te bereiken, vandaar dat figuren als FPI voorman Habib Rizieq steeds machtiger worden ondanks dat dit stuk ongeluk dit land naar de verdommenis helpt.
Er is nu wel zeker iets gevaarlijks gaande, Basuki was de stok om te slaan, dat hier politieke figuren achter zitten heeft Widodo ook al aangegeven, hij heeft ook niet voor niets toenadering/steun bij Prabowo van Gerindra gezocht en de afgelopen week alle legeronderdelen bezocht.

Wie de man/mannen zijn die aan de touwtjes trekken kan ik niet beoordelen, zover gaat mijn kennis niet, daar zijn zelfs hier de meningen enorm over verdeeld, SBY en Prabowo spelen in ieder geval geen frisse rol, waarbij de laatste nu geloof ik door heeft dat het allemaal iets te ver is gegaan.

Vaderlandsliefde in de politiek is hier ver te zoeken, het draait alleen maar om macht en geld, ook al moeten ze daarvoor het land naar de sodemieterij helpen.
De sociale media is hier helemaal een ramp, het lijkt er soms wel op dat die hier alleen maar wordt gebruikt om de boel op te naaien.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 17-11-2016 22:14 schreef jobvanstaalduinen:

[quote verwijderd]

Hahahahahahahahha Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja en wat je vanmorgen zag dat die viezerikken samen met de politie bij Monas aan het bidden waren.
Die smerige vent die elke keer bij Jokowi staat die was me toch aan het bidden.
Nou als ik zo al ziet dan heb ik al gedronken en zou ik zo op hem spuchen.
Wat is dat een smeer pijp .
Die was er ook toen het uit de hand liep na 6 uur.
Die vent vertrouw ik nog niet voor een rumpie.
Het valt mij toch al op dat Jokowi zoekt militairen steun want ik denk dat de politie die hij heeft omringt die niet te vertrouwen zijn.
En zo probeerd zijn opwachting zal maken met de militairen want het loopt verkeerd af die hitler die was er ook bij Monas en die hield weer een donder preek als je toch je eigen zo laat afblaffen dan ben je echt een grote klootzak.
Maar laat ze het geld maar afhalen, de moslims dan, want er zit genoeg geld onder de mensen en de banken geven nog wel daarna geld bij de pinautomaten.
Wat mij ook opvaalt dat ik steeds nieuwe briefjes van 100.000 en vaan 50.000rp uit de automaat krijg.
Neen de Politie is niet te vertrouwen dat zijn de zakkenvullers van IndonesiŽ en die hebben nooit genoeg en dan bedoel ik de hoge pieten met hun goudbeklede medailes........... Emoticon: Angry Emoticon: Angry W Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Ik dacht dat de politie onpartijdig moest zijn en niet laten zien, bij welke groepering ze behoren... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye :

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo ben je het kwijt Ziel Emoticon: Yummie!
Overigens is de politie al op zoek naar de gene die op de sociale media het verhaal om de banken te bestormen heeft aangezwengeld.
Daar zijn ze hier niet zo moeilijk in, privacy kennen ze hier niet, de providers geven klakkeloos alle gegevens waar de politie om vraagt. Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja en eigenlijk ook weer niet want je ziet te veel hier wat niet klopt.
Jammer voor het volk die best aardig kunnen zijn, maar ze begrijpen niet wat er allemaal gebeurd.
Dan denk ik aan de Philepijnse president die al van te voren veel mensen opgeruimd heeft, om het land schoon te vegen, van die idioten die het land niets kan schelen, maar zich eigen alleen maar verrijken, met drugs en alles wat voor hun handen komen.
En die zitten hier onder de hogere segment vooral de politie is een instituut die denkt machtig te zijn. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Deze hele rel is eigenlijk veroorzaakt door een luilak van een student van een Nederlandse professor aldus de professor.
Hij heeft de koran tekst die ahok heeft geciteerd met knip en plak werk verdraaid. En daar hebben de moslim geleerden mooi gebruik van gemaakt om ahok een pootje te lichten.

Shalom

asepers
User
spacer line

Vandaag weer een bericht van de Nederlandse Ambassade in Jakarta:

Ook geplaatst in het andere topic

Opnieuw, als vervolg op de demonstratie van 4 november j.l., wordt verwacht dat 25 november 2016 in de middag na het gebed ďspontaneĒ demonstraties kunnen plaatsvinden. De veiligheidsdiensten hebben gezegd alle noodzakelijke maatregelen te zullen nemen om deze demonstraties niet uit de hand te laten lopen. Op dit moment weten wij niet welke maatregelen precies worden getroffen. U dient er rekening mee te houden dat (toegangs)wegen van de grotere moskeeŽn naar delen van het centrum kunnen worden afgesloten met gevolgen voor de doorstroming van verkeer in en naar het centrum van de stad.

De vermoedelijke route zal zijn vanaf Senayan Plaza via Thamrin Plaza naar Monas (The Horse Statue). Naar verwachting zal dit vooral na het middaggebed (12 uur) zijn. In geval u geen dringende reden heeft om in het centrum te zijn, adviseren wij u zoveel als mogelijk het centrum van Jakarta te mijden. Wij adviseren u met klem weg te blijven van de gebieden waar demonstraties ontstaan en/of worden verwacht en hier ook geen zakelijke en/of sociale afspraken te hebben. Voor actuele informatie adviseren wij u de lokale media te blijven volgen.

Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden te Jakarta

asepers
User
spacer line

Vandaag weer een bericht van de Nederlandse Ambassade in Jakarta:

Mogelijk toch weer gewijzigd naar vandaag volgens de Ambassade.

Ook geplaats in het andere topic.

Opnieuw, als vervolg op de demonstratie van 4 november j.l., wordt verwacht dat 25 november 2016 in de middag na het gebed ďspontaneĒ demonstraties kunnen plaatsvinden. De veiligheidsdiensten hebben gezegd alle noodzakelijke maatregelen te zullen nemen om deze demonstraties niet uit de hand te laten lopen. Op dit moment weten wij niet welke maatregelen precies worden getroffen. U dient er rekening mee te houden dat (toegangs)wegen van de grotere moskeeŽn naar delen van het centrum kunnen worden afgesloten met gevolgen voor de doorstroming van verkeer in en naar het centrum van de stad.

De vermoedelijke route zal zijn vanaf Senayan Plaza via Thamrin Plaza naar Monas (The Horse Statue). Naar verwachting zal dit vooral na het middaggebed (12 uur) zijn. In geval u geen dringende reden heeft om in het centrum te zijn, adviseren wij u zoveel als mogelijk het centrum van Jakarta te mijden. Wij adviseren u met klem weg te blijven van de gebieden waar demonstraties ontstaan en/of worden verwacht en hier ook geen zakelijke en/of sociale afspraken te hebben. Voor actuele informatie adviseren wij u de lokale media te blijven volgen.

Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden te Jakarta

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ze zijden ook, dat er geld massaal van de bank werd gehaald vandaag.
Zijn er al lege automatische flappetappers, die geen flap meer geef tegen gekomen...... Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 25-11-2016 08:04 schreef zieleffe:
Ze zijden ook, dat er geld massaal van de bank werd gehaald vandaag.
Zijn er al lege automatische flappetappers, die geen flap meer geef tegen gekomen...... Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

De meesten hebben niet eens een bankrekeningnummer

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat is waar .
Ze zouden zelfs hun pincode nog niet eens kunnen onthouden.
Of ze geven die zo maar weg.
Neen als ze de flapjes al zien worden ze gek van blijschsp... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik heb 8 mensen voor me werken en niet eentje daarvan heeft een rekening of al een verlopen rekening. Ze verdommen het ook om een (nieuwe) te openen.
Ze hebben het liever cash in hun handen zodat ze het direct kunnen uitgeven aan onzindingen. Emoticon: Frustrated

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De politie is in ieder geval nog naarstig op zoek naar de gene die dat heeft aangezwengeld in de sociale media, die kan zijn borst nat maken.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als je het over de duivel hebt dan trap je hem op zijn staart, de politie heeft hem al te pakken, net als Buni Yani ook een pisvlek uit het hoger onderwijs.
Ook te weinig tiet gehad.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-11-2016 12:55 salina wrote:
Ik heb 8 mensen voor me werken en niet eentje daarvan heeft een rekening of al een verlopen rekening. Ze verdommen het ook om een (nieuwe) te openen.
Ze hebben het liever cash in hun handen zodat ze het direct kunnen uitgeven aan onzindingen. Emoticon: Frustrated
Ligt natuurlijk aan "het soort" mensen. Als er met serieus geld gewerkt moet worden dan hebben mensen wel een bankrekening. In Indonesie zijn veel mensen, en vooral die zonder baan dat niet gewend.
Massaal geld van de bank afhalen om de boel te forceren is niet handig en degenen die serieus zijn snappen ook dat dat niet kan. En waarom eigenlijk?

Wat ik vooral zorgelijk vind zijn de velen die als een kip zonder kop vanalles en nog en de gekste ideeen volgen

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 26-11-2016 11:16 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Ligt natuurlijk aan "het soort" mensen. Als er met serieus geld gewerkt moet worden dan hebben mensen wel een bankrekening.

Iemand met een hele goeie baan heeft wel een bankrekening natuurlijk. Dat zijn er ook nog genoeg want het is altijd druk bij de bank. En ze werken traag dus ik ben altijd een halve dag kwijt als ik bij de service afdeling moet zijn.

Maar het gros heeft gewoon een simpel baantje (als ze dan al werken)
zoals bij mij in de horeca of in een winkeltje of als chauffeur.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 26-11-2016 10:11 schreef Malam:
Als je het over de duivel hebt dan trap je hem op zijn staart, de politie heeft hem al te pakken, net als Buni Yani ook een pisvlek uit het hoger onderwijs.
Ook te weinig tiet gehad.

Oh das snel. En wat gaat er dan nu gebeuren met zo'n man, denk jij?

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 26-11-2016 11:16 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Wat ik vooral zorgelijk vind zijn de velen die als een kip zonder kop vanalles en nog en de gekste ideeen volgen

Kuddegeest is heel erg aanwezig in IndonesiŽ. Doch, als je steeds de kudde volgt, eet je alleen maar bescheten gras. Emoticon: Laugh out loud

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

On 26-11-2016 11:16 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ligt natuurlijk aan "het soort" mensen. Als er met serieus geld gewerkt moet worden dan hebben mensen wel een bankrekening.

Zelfs "eenvoudige"werknemers hebben soms een paar creditkaarten, voor de allerlei kortingen in restaurans , mall etc ( die kan behoorlijk oplopen).
Indonesia kent 60 miljoen rekeninghouders, als die 60 miljoen uit een bevolking van 250 milj ieder 2 juta afhaald (de oproep) is nog niet veel (een schijntje).PEANUTS !!!!
Weet niet hoeveel geld bij de banken zijn .

Wel is de poltieke impact groot, vandaar dat de autoriteiten, zakenmensen, politie, leger etc acties die de welzijn /eenheid van NKRI bedreigen sterk veroordeelden.

De roep om bepaalde fundamentalisten groep te verbieden begin harder uitgesproken .

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik word af en toe benaderd door booking,com of ik de Indonesiers zonder creditkaart wil laten boeken omdat ze die meestal niet hebben (zeggen ze)
Nu doe ik dat niet want ik zit niet op boekingen te wachten van Indonesiers. Die annuleren altijd weer, of erger, ze komen gewoon niet opdagen of ze komen met bussen vol en willen het hele zooitje in een 4 persoons villa stoppen. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

On 26-11-2016 13:33 salina wrote:
Ik word af en toe benaderd door booking,com of ik de Indonesiers zonder creditkaart wil laten boeken omdat ze die meestal niet hebben (zeggen ze)

Flauwe kul verhaal boekingscom.
Als iemand bereid is om bij jou te boeken tegen jou prijzen ( weet niet wat de klant krijgt) , dan moeten ze creditcard of dikke portemonee hebben.
Over no shows , dat is bijna een gewoonte daaro.
Vandaar dat je drempels invoeren.
Commissie van 15-tot 20% is nog niet veel.
Een bekende Amerikaanse booking site vraagt in Nederland tot 23%(tv programma).

2 grote toeristen buro/site in Indonesia vroeg aan mijn (zeer goede) "bekend"e in JKT 30-40% commissie, gekkenwerk, je werk voor hun .
Concurrentie , zelfs in hogere segment(nationaal/internationaal) is al moordend genoeg.

Vandaar dat ik een "keten" guesthouse van af Jkt , Bandung(lembang ) en Yogya wilde opstarten.
Jammer dat ik in 2012 door ziekte mijn droom niet kan verwezenlijken.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Toch is het niet zo simpel hier om een creditcard te krijgen.
Ik heb dat ook al aangevraagd omdat mijn Hollandse verlopen is.
Herwin heeft um ook al maanden geleden aangevraagd maar je hoort gewoon niks meer.

Als ik nu een hotel boek waar ze creditcard gegevens nodig hebben vul ik maar wat in.
En het lukt ook altijd Emoticon: Yes!
Maar een ticket naar bijvoorbeeld Nederland boeken kan ik niet eens. Emoticon: Angry

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,807 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 04:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,372,077 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com