indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-10-2016 04:48 zieleffe wrote:
Daarmee geef ik al jaren aan, dat de IndonesiŽrs in zijn totaliteit niet deugen.
Ook goeiemorgen.... da's nog eens een binnenkomer op maandagochtend. Ik vind dit een nogal stuitende opmerking.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha Anne_Miek goed gereageerd dat was ook een maandag morgen binnenkomer,,,,
Goed he de werkelijkheid onder ogen te krijgen want ja ik kan mij voorstellen dat je op maandag morgen na een zware weekend je ogen nog vol zit met oog smeer.
Jij mag mijn vraag beantwoorden.
Wat is het eerste wat een IndonesiŽrs naar kijken en het allerbelangrijkste vinden. . Emoticon: Sadley
Als je die vraag kan beantwoorden dan pas begrijp je het anders niet........... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-10-2016 12:25 zieleffe wrote:
Ha ha Anne_Miek goed gereageerd dat was ook een maandag morgen binnenkomer,,,,
Goed he de werkelijkheid onder ogen te krijgen want ja ik kan mij voorstellen dat je op maandag morgen na een zware weekend je ogen nog vol zit met oog smeer.
Jij mag mijn vraag beantwoorden.
Wat is het eerste wat een IndonesiŽrs naar kijken .
Als je die vraag kan beantwoorden dan pas begrijp je het anders niet........... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
Ik vind hier niks grappigs aan.
Ik kan je vraag niet beantwoorden. Jij wel?
Wat ik begrijp is dat dit een stuitende opmerking is

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dan begrijp je er ook niets van het leven in IndonesiŽ, het eerste wat de mens in Indonesie naar kijk is UWANG en hoe kom ik aan UWANG, want dat vinden ze het alle aller belangrijkste Anne_Miek al moet ze jou rippen, wat ze heus wel eens gedaan zullen hebben, want je kan mij niet wijs maken dat je er ongeschonden er van af gekomen bent.
De mens komt in Indonesie op de 5 plaats en dan kunnen ze zich niet inleven wat een ander mee moet maken als ze weinig geld hebben....... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

En dan wil ik je nog een kans geven,, wat er tussen de nummer een komt en nummer 5....???? Emoticon: Devil Emoticon: Cry

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-10-2016 13:17 zieleffe wrote:
Dan begrijp je er ook niets van het leven in IndonesiŽ, het eerste wat de mens in Indonesie naar kijk is UWANG en hoe kom ik aan UWANG, want dat vinden ze het alle aller belangrijkste Anne_Miek al moet ze jou rippen, wat ze heus wel eens gedaan zullen hebben, want je kan mij niet wijs maken dat je er ongeschonden er van af gekomen bent.
De mens komt in Indonesie op de 5 plaats en dan kunnen ze zich niet inleven wat een ander mee moet maken als ze weinig geld hebben....... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

En dan wil ik je nog een kans geven,, wat er tussen de nummer een komt en nummer 5....???? Emoticon: Devil Emoticon: Cry
Ik hou niet zo van zoekplaatjes.

Het eerste waar de mens in Indonesie aan denkt is uang en hoe ze er aan komen. Is dat niet logisch? Iedereen heeft geld nodig om te kunnen leven en in Indonesie is het vergaren ervan niet zo vanzelfsprekend of zo gemakkelijk als hier in het westen. Verder is niet iedereen hetzelfde. Vorige week is iemand geheel belangeloos naar het vliegveld gekomen op Bali om mijn ďbestellingĒ af te geven. Zůnder er zelf beter van te worden, zůnder bijkomende kosten.
Indonesiers hebben de naam alleen aan geld te denken, intussen doen wij in het westen precies hetzelfde maar dat is dan zogenaamd anders.

Ik weet niet wat er tussen nummer 1 en 5 komt. U blijkbaar wel.
Maar, daar gaat het niet om. Ik vind niet dat je zomaar kan zeggen dat Indonesiers in zijn totaliteit niet deugen. En mocht het volgens u zo zijn: ďwat doet u dan dagelijks tussen diezelfde IndonesiersĒ?
Ik vind het stuitend en negatief. Gewoonweg verschrikkelijk.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 31-10-2016 08:40 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ook goeiemorgen.... da's nog eens een binnenkomer op maandagochtend. Ik vind dit een nogal stuitende opmerking.

Ik kan de opmerking van Om Ziel wel begrijpen, al mag het wat genuanceerder. Voor zover ik weet is IndonesiŽ het enige land ter wereld waar het sociaal aanvaard is dat blanken geript worden.
Een voorbeeldje: een aantal jaren geleden namen mijn vrouw en dochter de bus van Yogya naar Parangtritis, kostprijs 7.000 IDR per persoon. Een week later ging ik mee, ik laat altijd mijn vrouw betalen om discussies te vermijden. De kerel ging niet akkoord met 21.000 IDR, plots was het 15.000 IDR per persoon. De andere passagiers weten donders goed wat de prijs is. En wat denk je wiens kant ze kiezen? Niet de onze! Nee ibu, ada bule, dus is de prijs meer dan het dubbele, dat is toch normaal Emoticon: Confused Emoticon: Stupid
Zo heb ik nog wel meer voorbeelden en mensen die er wonen, zoals Salina, zullen dit vast beamen. Kotsmisselijk word ik ervan! Zouden we hier eens moeten proberen om alle kleurlingen het dubbele te laten betalen voor een treinticket.

En, o ja, we hebben gewoon betaalt wat iedereen betaalde. Heb mij er uiteindelijk maar even mee bemoeid en in niets mis te verstane woorden mijn gedacht gezegd. Veel zal hij van mijn Engels niet begrepen hebben denk ik, maar de toon was duidelijk en het feit dat ik twee koppen groter ben, helpt vast ook wel. Emoticon: Party!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-10-2016 18:37 erwin wrote:

[quote removed]

Ik kan de opmerking van Om Ziel wel begrijpen, al mag het wat genuanceerder. Voor zover ik weet is IndonesiŽ het enige land ter wereld waar het sociaal aanvaard is dat blanken geript worden.
Een voorbeeldje: een aantal jaren geleden namen mijn vrouw en dochter de bus van Yogya naar Parangtritis, kostprijs 7.000 IDR per persoon. Een week later ging ik mee, ik laat altijd mijn vrouw betalen om discussies te vermijden. De kerel ging niet akkoord met 21.000 IDR, plots was het 15.000 IDR per persoon. De andere passagiers weten donders goed wat de prijs is. En wat denk je wiens kant ze kiezen? Niet de onze! Nee ibu, ada bule, dus is de prijs meer dan het dubbele, dat is toch normaal Emoticon: Confused Emoticon: Stupid
Zo heb ik nog wel meer voorbeelden en mensen die er wonen, zoals Salina, zullen dit vast beamen. Kotsmisselijk word ik ervan! Zouden we hier eens moeten proberen om alle kleurlingen het dubbele te laten betalen voor een treinticket.....
ik ken jhouw reiservaring niet uit mijn hoofd maar Indonesie is niet het enige land waar (blanke( buitenlanders "geript"worden. Ik zet het expliciet tussen "" "" omdat de prijzen van treintickets in bijvoorbeeld Myanmar en Vietnam en publiwue het meervoudige zijn van die voor lokale burgers.
Wat je schrijft over die bus dat heb ik zelf ook vaak genoeg meegemaakt, idd zelfs onder aanmoediging van andere passagiers.
Maar.... "Daarmee geef ik al jaren aan, dat de IndonesiŽrs in zijn totaliteit niet deugen". vind ik veel te ver gaan. Alsof iedereen zo in elkaar steekt. Misschien is jouw ervaring in het oosten van Indonesie eenmalig tot nu toe, maar ik blijf het zeggen a) de verschillen tussen west en oost zijn groot en b) niet iedereen zit zo in elkaar. Er zijn ook gewoon eerlijke mensen die er niet eens aan denken om jou of mij te rippen. Het is ook algemeen bekend dat dit soort zaken vooral voorkomen in meer toeristische gebieden dus meer op Java en Bali en plaatselijk vaker in bijvoorbeeld Labuan Bajo dan in het binnenland. Generaliseren is voor niemand van belang.

spacer line  

Op 31-10-2016 18:37 schreef erwin:

[quote verwijderd]

Ik krijg steeds meer het idee dat veel forumleden weinig idee hebben van wat zich buiten Nederland en IndonesiŽ afspeelt. Dat IndonesiŽ in vele opzichten (maar zeker niet alle) opzichten er in vergelijking met NL er slecht vanafkomt klopt. Maar dat betekent niet dat dat ook geld in vergelijking van vele andere landen op de wereld. Als het gaat over het vragen van hogere prijzen aan toeristen is dat in tal van andere landen schering in inslag. Zeker als de levensstandd]aard van de bevolking laag is dat over het algemeen ook voor de gemiddelde bewoner van dat land ook geen probleem. Annemieke noemde al enkele voorbeelden. Ik kan daar uit eigen ervaring tal van landen aan toevoegen. In sommige landen waar ik reisde was dat zelf van staatswege ingevoerd zoals in Cuba in Myanmar waar een aparte munteenheid voor toeristen was ingevoerd.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja hoor daar gaan we weer vergelijkingen maken, ik heb het alleen over IndonesiŽ en vergelijken met Nederland is het zelfde appels met peren te vergelijken.
Ik heb het alleen over IndonesiŽ.
Je hebt een midden klasse in IndonesiŽ die zich niets laten gelegen om hun eigen opleidingen te maken.
Ik heb kennis gemaakt met een lerares van de internationale school en als je die hoor wat zij allemaal mee maak dan lusten de honden geen brood van.
Verwende apen zijn het anders niet, dat verklaarde zij en ik geloof het gelijk want ik woon hier in een gemeenschap als je ziet hoe kinderen hun gang mogen gaan dan is het verschrikkelijk dat aan te zien.
Maar ja Anne_Miek kan de doorsnee IndonesiŽr niet vergelijken, als ze alleen in die streken zit waar ze andere ervaringen heeft opgedaan.
Waarom schrijft zij zelf, dat ze daar nooit zo willen wonen, iets van Java, omdat die IndonesiŽrs zo geweldig zijn en heel vriendelijk??
Ik heb hier aan de deur de laundryman heel beleefd en met twee woorden spreken als hij antwoord dan eindigt dat altijd met Pa .
Maar bij het terug betalen van een briefje van 100.000rp dan doen ze moeilijk dus zorg altijd gepast en dan nog met tip want dat is heel normaal.
Dat doe ik van mij eigen wel, dat is geen punt voor mij.
Zo had ik twee mensen hier vorige maand met die WC pot die dat repareren moesten, toen kwam die property man en die zei tegen mij geef hen extra kijk die pungli (steekpenningen)is gewoon een normaal verschijnsel geworden en ik had al ergens geschreven dat is met de paplepel er in gebracht.
Kinderen hier worden naar de knoppen geholpen en daarom durf ik te zeggen en te schrijven dat de toekomst van IndonesiŽ nooit vooruit komt.
Die mentaliteit is heel ingeburgerd dat is een wurging die om hun hals hangt en zal nooit verdwijnen.
En niet te vergeten geen respect voor elkaar dat heb ik kunnen meemaken in het ziekenhuis misbruik maken van gratis douchen door de familie die rijk genoeg waren.
Terwijl ik nu de papieren hebben nagekeken er zijn op een dag maar twee X twee uren aangegeven voor bezoek niemand houd zich aan de regels zelfs de directie laat het toe bang dat er geen klanten meer komen
IndonesiŽ is ziek hartstikke ziek
De andere 4 Anne_Miek zijn
2 Altijd laten weten dat ze het weten, terwijl ze je met een lach de verkeerde kant opstuurt.
3 Trots zijn vooral nationalistische .
4 ALah en God al hoewel die eigenlijk een paar plaatsen eerder had gekunnen.
5 Zich eigen mooier voor doen, dan ze zijn van buiten blinkend en stinkend van binnen.... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

spacer line  

Gaan we weer. Blijf nou eens on topic: taxi service airport Bali.

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 31-10-2016 21:35 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
ik ken jhouw reiservaring niet uit mijn hoofd maar Indonesie is niet het enige land waar (blanke( buitenlanders "geript"worden. Ik zet het expliciet tussen "" "" omdat de prijzen van treintickets in bijvoorbeeld Myanmar en Vietnam en publiwue het meervoudige zijn van die voor lokale burgers.
Wat je schrijft over die bus dat heb ik zelf ook vaak genoeg meegemaakt, idd zelfs onder aanmoediging van andere passagiers.

Dat zijn dan de officiŽle prijzen. Ook IndonesiŽ doet dat, kijk maar naar Borobudur bv. Maar daar heb ik het bewust niet over. Mij gaat het over de dagdagelijkse dingen. Dat je overal geript kan worden is inderdaad zo, maar dat dit gebeurt met goedkeuring van bv een bus vol medepassagiers, dat gaat er bij mij echt niet in en heb ik enkel maar meegemaakt in IndonesiŽ. Kan me niet voorstellen dat wanneer men hier een kleurling meer laat betalen, de ganse bus instemmend ja knikt en zwijgt.
Dat het in het oosten beter is, is juist. Heeft dit met het geloof te maken? Emoticon: Shut up!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-11-2016 07:11 erwin wrote:

[quote removed]

Dat zijn dan de officiŽle prijzen. Ook IndonesiŽ doet dat, kijk maar naar Borobudur bv. Maar daar heb ik het bewust niet over. Mij gaat het over de dagdagelijkse dingen. Dat je overal geript kan worden is inderdaad zo, maar dat dit gebeurt met goedkeuring van bv een bus vol medepassagiers, dat gaat er bij mij echt niet in en heb ik enkel maar meegemaakt in IndonesiŽ. Kan me niet voorstellen dat wanneer men hier een kleurling meer laat betalen, de ganse bus instemmend ja knikt en zwijgt.
Dat het in het oosten beter is, is juist. Heeft dit met het geloof te maken? Emoticon: Shut up!

Dat met goedkeuring van een hele bus herken ik ook, is mij ook wel eens gebeurd maar het omgekeerde gebeurt ook, nl dat mensen zich ergeren/boos worden aan/om dit soort praktijken.
Nee hier in het westen zal zoiets niet gebeuren maar dat vind ik ook een lastige vergelijking.
Dat het in het oosten beter is (ik vind het fijn dat je dit onderschrijft, ik voel me af en toe hier een beetje alleen in) weet ik niet precies hoe dat komt. Ik moet ook eigenlijk zeggen de originele bewoners van het oosten want migranten uit het westen in bijvoorbeeld Papua kunnen er soms ook wat van. Ze zijn gewoon minder inhalig, fatsoenlijker. Ik wil dit liever niet relateren aan het geloof want ook daar zijn mensen verschillend in. De islam is er minder strak, minder aanwezig op wat uitzonderingen na (Sumbawa, Buton, Ternate bijvoorbeeld). Je kunt het land natuurlijk niet precies in tweeen delen maar er is een karakterverschil. Het zou er ook weleens aan kunnen liggen dat de Oost Indonesiers zich sowieso al minder verbonden voelen met bv Java en Sumtera, ik zeg maar wat, kan er ook mijn vinger niet op leggen. De mensen in NTT, Maluku, Papua zijn opener, rustiger en eerlijker naar mijn mening.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.om Ziel, u weet heel goed dat ik niet alleen in het oosten kom/geweest ben. Ook Sumatera, Java, Sulawesi en Bali ken ik heel goed dus ik heb juist heel veel vergelijkingsmateriaal.

Tuggy
User
spacer line

Gewoon naar beneden gaan, en een arriverende Bluebird taxi nemen, bij de vertrekhal word je genept

wereldreis
User
spacer line

Daar ben ik weer!
Zie mijn posting van oktober 2016.
Gisteren op Bali geland vanuit Jakarta, op domestic dus. Ik had weer een taxi nodig naar kuta Bali, net als alle andere keren. Tot mijn verbazing was de ritprijs WEER verhoogd, nu al 150.000!!! Dus weer 30.000 meer dan in oktober 2016.
Ik ben naar de voorkant gelopen waar de taxi's geparkeerd staan en werd vele malen aangesproken waarbij de taxi prijs ook daalde. Uiteindelijk voor 100.000 taxi kunnen nemen naar poppies 1.
Terugrit van Kuta naar airport is nog steeds 80.000

De aanhouder wint dus... ik in dit geval

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Hoi wereldreis,

Hangt er bij de balie geen bord meer waar die 80.000 rupiah als offici√ęle ritprijs naar Kuta (Poppies) staan aangegeven? Het is toch niet officieel gewijzigd? Ik heb de afgelopen keren op Bali elke keer de offici√ęle prijs van het bord kunnen betalen (zoals ook het overzicht in het artikel 'Aankomst op Bali Airport' op mijn website). Als de prijs veranderd is of het bord verdwenen is, dan hoor ik dat graag, om het in mijn overzicht te kunnen aanpassen.

Voor de terugweg vind ik 80.000 trouwens erg duur. Terug kan je toch makkelijk een taxi met meter nemen, en dan is het gewoonlijk iets van 30-40.000...?

Groeten,

Erwin

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

wereldreis
User
spacer line

Erwin,

Het bord hangt er wel degelijk, met de aangepaste prijzen!
En die prijzen veranderen dus in rap tempo...

Terug regel ik altijd vervoer naar de airport via het hotel en die vroegen in oktober 80.000 en dat vond ik aanzienlijk goedkoper dan de heenrit die in oktober nog 120.000 was met een airport taxi naar Kuta, poppies 1.

Ik heb nog geen bleubirdtaxi met meter voor de terugrit geprobeerd

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Bedankt voor je reactie wereldreis! Dan ga ik binnenkort kijken of ik het nieuwe overzicht ergens kan vinden om mijn overzicht te updaten. In januari heb ik nog gecheckt of de prijzen actueel waren, en toen waren de offici√ęle prijzen voor Kuta nog 70.000 (zuidelijk gedeelte) tot 80.000 (rond het monument). Dat is dus wel een heel flinke inflatie sindsdien inderdaad!

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

wereldreis
User
spacer line

In oktober 2016 toen ik hier ook was, was het bord met de taxiprijzen ook al aangepast.

Over 2 weken kom ik weer terug op denpassar airport, ik zal kijken of ik een foto van het bord kan maken.

wereldreis
User
spacer line

Erwin, ik heb een foto gemaakt van het bord, laat me even weten of ik de foto naar je toe kan sturen.

Het bord klopt in ieder geval niet, ze vragen allemaal 150.000 voor een ritje naar Kuta.

Als je naar vertrek loopt kun je voor 100.000 naar Kuta gebracht worden.

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Hoi wereldreis, bedankt voor de terugkoppeling! Ik zie dat je op dit forum geen privéberichten kan sturen helaas, en ik geef m'n emailadres liever niet hier in het openbaar. Misscihen kan je 'm via Twitter sturen (Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.IndeArchipel) of via Facebook (facebook.com/indearchipel), of anders op een gratis plek uploaden zoals photobucket en hier op het forum plaatsen?

Als dat allemaal te veel gedoe is snap ik dat ook wel, in elk geval bedankt voor het checken! Jammer dat de offici√ęle prijzen niet gevolgd worden. Zoals gezegd kon ik de afgelopen keren (de laatste keer was 2015) steeds wel de offici√ęle prijs van het bord betalen; teleurstellend als dat niet meer op die manier gaat...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,974,355 topic views - 222,224 posts - 13,488 topics - 16,255 members - last post @ 23-09-2017 16:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,077,596 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com