indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

monyet1990
User
spacer line

Ik meen vorig jaar ergens gelezen te hebben dat de immigratiedienst op Bali strengere regels zou gaan hanteren wat betreft de toelating in Indonesie op een sociaal / cultureel visum. Je zou bijvoorbeeld maar 1 x per 12 maanden toegang krijgen op een sociaal / cultureel visum.

Zijn er hier mensen die al ervaring hebben of meer kunnen vertellen over deze nieuwe regels en of deze al zijn toegepast en strikt worden gehanteerd? Zijn er bijvoorbeeld daadwerkelijk al mensen geweigerd?

Ik wil namelijk in december binnen 12 maanden opnieuw Indonesie binnen komen via Bali.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb er in ieder geval niets over gelezen Monyet, ik ben afgelopen april terug gekomen en ga einde deze maand weer, mijn visumaanvraag ligt nu bij de ambassade, als het goed is worden onze visa vandaag door de visumdienst opgehaald en heb ik ze volgende week in huis.

Weliswaar niet voor Bali, maar dit soort veranderingen, als die er zijn, gelden voor het hele land.
Alleen de eisen/afwikkeling van de verlengingen willen per immigratiekantoor nog wel eens verschillen.

spacer line  

De instructies van oktober 2015 voor strengere regels zouden op Bali bij aankomst op het vliegveld vanaf 1 januari 2016 moeten ingaan. Ze zijn echter voor die tijd al teruggetrokken en dus nooit toegepast.

monyet1990
User
spacer line

Bedankt voor de informatie. Ik ga dan uit van geen problemen ondanks dat ik binnen 12 maanden voor de derde keer op een sociaal / cultureel visum Indonesie wil binnen komen.
visum

belleair
User
spacer line

Over die restrictie heb ik niet eerder gehoord. Heb je geprobeerd de Indonesische ambassade in Den Haag te bellen? Zij zouden je moeten kunnen informeren.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,995 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 08:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,823,199 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com