indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Theo040
User
spacer line

Kan iemand mij iets meer vertellen over de valkuilen bij het huren van een huis in IndonesiŽ ( 1 jaar en meer)

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Particulier? Of via Real estate Agent?

It's only kinky the first time.

Theo040
User
spacer line

In principe via Real estate

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat bedoel je met valkuilen je kan gewoon een appartement huren of een huis? dat weet ik niet.
Wel voor een appartement voor een half tot een heel jaar via een Properttie bureau.
Staan er genoeg te koop en tehuur in Jakarta.
Valkuilen die zijn er wel op het gebied tegen over particulieren daar hoor je nog wel eens wat van dat je na een jaar meer moet betalen, maar bij een propertie bureau* ben je verzekerd met een derde persoon en officieel bekend...... Emoticon: Sadley

* Propertie bureau is een tussen handelaar die huizen verkopen en verhuren van particulieren zeg maar een soort makelaar....

Ik weet dat ze wel verhuren aan toeristen voor een paar nachten of een nacht. Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Deze vraag over het huren van huizen had je op 30 maart ook al gesteld Theo, toen zijn er door een aantal mensen suggesties gedaan en toen liet je geen flikker meer van je horen. Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

Theo040
User
spacer line

Malam misschien waren er r edenen die jij niet weet waarom ik niet heb gereageerd en misschien kun je reageren met een ander taalgebruik !!

Theo040
User
spacer line

Zieleffe bedankt wil via een bureau huren dus betrouwbaarder alsl via een particulier maar zijn daar geen valkuilen bij een real estate agent ?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 22-08-2016 17:26 Theo040 wrote:
Malam misschien waren er r edenen die jij niet weet waarom ik niet heb gereageerd en misschien kun je reageren met een ander taalgebruik !!

Dit vraagt natuurlijk om een reactie Theo, je komt met de deur in huis vallen met je vraag, vervolgens krijg je een aantal suggesties en je laat je 6 maanden niet zien om dan dezelfde vraag in een andere context te plaatsen.
Dat is niet echt netjes Theo en helemaal niet om dan mij de oren willen wassen voor de opmerking "Toen heb je geen flikker meer van je laten horen" Emoticon: Confused
Misschien heb ik ook wel redenen die jij niet weet om zoiets te schrijven Emoticon: Yes!

Om wat duidelijker te zijn, mensen doen hun best om advies te geven op je vraag, komt er dan iets tussen dan is het wel zo beleefd om die mensen te bedanken voor de moeite om je te helpen, desnoods met de toevoeging dat er een kink in de kabel is gekomen en er ter zijner tijd op terug gaat komen. Emoticon: Blush

spacer line  

Theo, Malam heeft wel een punt. Het komt namenlijk redelijk vaak voor dat forumleden zich uitsloven om iemand te helpen, die dan vervolgens nooit meer van zich laat horen. Voor Malam's doen heeft hij jou dit op een redelijke en duidelijke wijze laten blijken.

Om mensen gericht te laten antwoorden, zou je kunnen laten weten waar je iets zoekt.

Ik kan alleen over Bali iets zeggen, maar omdat je op Jakarta niet reageerde als zijnde een stad waar je niet zocht, neem ik aan dat het over Jakarta gaat.

Theo040
User
spacer line

jobvanstaalduinen ik had misschien iets specifieker moeten zijn het gaat mij inderdaad over Bali.
Wat betreft Malan : de zin "voor Malans doen"daar kan ik niets mee , ik ben andere vormen van communicatie gewend !!

spacer line  

Op 22-08-2016 19:55 schreef Theo040:
jobvanstaalduinen ik had misschien iets specifieker moeten zijn het gaat mij inderdaad over Bali.
Wat betreft Malan : de zin "voor Malans doen"daar kan ik niets mee , ik ben andere vormen van communicatie gewend !!

Inderdaad, jij communiceert anders, maar niet beter.......

spacer line  

reply weggehaald.

Gefeliciteerd Om Sid, dit doen we 3 keer, dus nog 2 te gaan.
Daarna is het vooruitzicht forum vakanties.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

*1) Op Bali zijn een aantal goede Makelaars. Kijk naar hoelang ze al op de markt zijn, reviews en de mutaties op de internetsites. Er zitten veel beunhazen tussen. Een makelaar die maandenlang dezelfde woningen aanbiedt zonder enige update is niet echt serieus te nemen. Met een beetje gezond verstand kan je zo een goede makelaar selecteren. Ikzelf werk met Ubud Property, redelijk professioneel en betrouwbaar. Maar deze werkt alleen voor Ubud en omgeving.
*2) Bijna altijd dien je de huur voor de volledige periode vooruit te betalen. Conform recente wetgeving betaal je in lokaal geld. Regel vooraf met je bank dat het bedrag kan worden overgemaakt, soms zijn er belemmeringen kwa bestemming en hoogte van het bedrag.
*3) Neem in het contract op dat als je voortijdig het huis verlaat, je het recht hebt en vervangende huurder te zoeken, die jou een gedeelte van je al betaalde huur kan terugbetalen. Of als de makelaar het verhuurt je een gedeelte terugkrijgt.
*4) Verlang altijd een volledig huurcontract dat ook in het Engels wordt vertaald en onderteken beide contracten.
*5) Als je denkt het langer te willen huren neem dan een optie op die een maand voor het aflopen van het contract kan worden verzegeld.
*6) Er is een overvloed aan huizen te huur op Bali, maar bedenk wel goed wat je belangrijk vindt. De prijs is afhankelijk van de grootte, de uitrusting, kwaliteit, maar vooral afhankelijk van de locatie.
*7) Het kan soms aantrekkelijk zijn een aflopende leasecontructie voor bijvoorbeeld 5 jaar over te nemen. Je huurt dan eigenlijk voor 5 jaar en kan veel voordeliger uitpakken dan een jaar huren en het geeft je ook meer vrijheid

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Om Sid,

Flauwekul.
Zelfs als toerist die "regelmatig" op bijvoorbeeld Bali verblijft kan het.
Er zijn er zat, en ken er een paar die een huis huren. Ze gaan het land uit en dezelfde of volgende dag terug. Het interessert helemaal niemand wat je doet, zolang je de huur voldoet? Een half jaar of een jaar vooruit is niet ongewoon,. Dat weet je natuurlijk niet. Want je woont al 50 jaar in Nederland en hebt geen flauw idee wat er gaande is, of gewoon.

Ik had al eens eerder gevraagd hiermee op te houden.
*Niet onbeperkt houdbaar*

It's only kinky the first time.

Theo040
User
spacer line

job dank voor je reactie kom hier binnenkort nog op terug met wat aanvullende vragen .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,614 posts - 13,687 topics - 24,384 members - last post @ 16-09-2019 09:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,267,495 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com