indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bulekurus
User
spacer line

Met alle heisa rond de taxi amnestie en alle andere taxen in IndonesiŽ hoop ik hier op verduidelijking.

Ik zelf heb geen npwp aangevraagd omdat ik zelf hier niet werk en geen inkomen heb. Mijn vrouw heeft een inkomen en betaald tax .
Wel heb ik een inkomen uit deposito maar daar betaal ik al 20% tax op.
Moet ik dan alsnog een npwp nr aanvragen ?
Bij het binnen brengen van het kapitaal die op deposito's staan is er bewijs geleverd vanwaar dat kapitaal afkomstig was door een notaris in BelgiŽ.
Dus hoop dat hier geen TA van toepassing is .

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Oeff, bulekurus, ik weet dat Belgie nog een tandje erger is dan Nederland.

Maar bij mijn weten? Als je in 1 land al belastingen voldaan hebt, kan dat niet nog een keer.

De vraag is dan? Ben je in belgie uitgeschreven?
In principe, als je geen inkomen genereerd in RI? Heb je geen NPWP nodig.

Ik zal een vriend van me vragen.

It's only kinky the first time.

spacer line  

Uiteraard zijn de kroketten halal. Ik doe er geen liedje bij of zo.
gewoon goeie rundvleeskroketten MET rundvlees ipv alleen papperige ragout. Moet wel slot op vriezer, want die wordt leeggeroofd.

Anyway, zie forum.indahnesia.com/topic/117(...)etten_in_jakarta.php
om hier niet te ver off topic te gaan.

BTW, wat is Morreke plots stil? Als ie slim is, investeert ie in Salina. Hele framework staat al. Alleen maar voordelen. Kan ie nog leren ook.

EDIT: FOUTJE. Deze post moest ergens anders staan. Emoticon: Cooool

Heldere ziende

spacer line  

On 09-12-2016 11:52 jakarta-snacks wrote:

BTW, wat is Morreke plots stil? Als ie slim is, investeert ie in Salina. Hele framework staat al. Alleen maar voordelen. Kan ie nog leren ook.

Morreke kan ook een oude topiv van 2012 nalezen.
Waar ene Bulekurus advies vroeg .
Emigreren naar IIndonesie
http://forum.indahnesia.com/to(...)n_naar_indonesie.php

bisa dicek of makemyday .

bulekurus
User
spacer line

Ooh ja alweer 4 jaar geleden , leuk om nog eens terug te lezen , het bekvechten met Malam.
Ondertussen al een paar van die ouwe rakkers ontmoet Emoticon: Laugh out loud
Woon hier nu 3 jaar en moet erkennen dat ze wel gelijk hadden over hoe IndonesiŽ is maar niet over Otua Emoticon: Yes! the best ever
Eerste jaar was mentaal zwaar om mij hier thuis te voelen . Dat was een klap die ik niet heb zien aankomen .
Daarom dat ik wel kribbels krijg dat iemand als morreke met zijn laatste centjes in dit gestoord land wil investeren zonder enige ruggesteun van een lokale .
Ook zijn huwelijk zal getest worden 24/24 samen , sociale contacten van Nederland zijn er niet meer. Alle ogen zijn constant op jou gericht. Zelfs voor mijn vrouw die Indonesisch is was het een klap om hier terug te kunnen aarden. Heb veel mentale steun gehad van mijn schoonvader omdat hij begreep wat mij overkwam

bulekurus
User
spacer line

Omdat hij het na 10 jaar in Nederland gewoond te hebben ook terug keerde naar IndonesiŽ .
Wij hadden dan nog de luxe geen financiŽle tekortkomingen te hebben , mag er niet aan denken dat dat er ook nog moest bij komen .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 10-12-2016 03:31 bulekurus wrote:
Ooh ja alweer 4 jaar geleden , leuk om nog eens terug te lezen , het bekvechten met Malam.
Ondertussen al een paar van die ouwe rakkers ontmoet Emoticon: Laugh out loud

Hahaha het ligt mij ook nog vers in het geheugen Bulekurus, ik heb ook achteraf eerlijk toegegeven dat ik je helemaal verkeerd had ingeschat. Emoticon: Blush
Bij emigratie naar IndonesiŽ gaan meestal al mijn haren overeind staan, maar in dit geval bleek ik het tegen een Vlaamse terriŽr te hebben die wist wat ie deed en het nog gelukt is ook. Emoticon: Yes!

bulekurus
User
spacer line

Ja , ligt aan mijn rotkarakter, koppigheid , dominant zijn , egoÔst zijn / ik mentaliteit, klootzak zijn , over lijkenmentaliteit ,dus alles wat een normaal mens niet heeft ..moet je hebben om hier in dit zooitje te kunnen overleven Emoticon: Laugh out loud .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,876,818 topic views - 238,288 posts - 13,717 topics - 29,570 members - last post @ 05-04-2020 12:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,919,637 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com